Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3704 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

נכון להיום אין בארץ רכב חשמלי טהור שמתאים לנסיעות כאלה. בטח שלא הליף בניגוד למה שכתבו פה כמה, היא יכולה לחלום על 200 ק"מ טווח. למעשה, למעט הטסלה היקרות להחריד אין בעולם רכב חשמלי (במחיר סביר) שעונה על הדרישות האלה, וזו הסיבה שכרגע הרכבים החשמליים לא ממריאים. הדור הנוכחי של רכבים חשמליים עושה בסביבות 100 מייל (160 ק"מ) פלוס מינוס. גם במוו i3 עם הטווח המשופר עושה כ-114מייל שהם אמנם יותר מ-150 ק"מ (183) אבל עבור נסיעות של 150 ק"מ אני לא הייתי קונה רכב עם פחות מ-250 ק"מ טווח, מכיוון שהטווח בפועל יכול לרדת מכל מיני סיבות (מז"א חם/קר במיוחד, תנאי הדרך, ירידה בביצועי הסוללה עם השנים).

 

דבר שחשוב לשים אליו לב הוא לפי איזה תקן מדידה מצוין טווח הרכב. יש שני תקנים עיקריים, אחד תקן הבולשיט האירופאי שנקרא NEDC. התקן האמריקאי של ה-EPA הרבה יותר מחמיר וריאליסטי ואפשר להתייחס אליו נק' ייחוס סבירה בשימוש אמיתי עם מזגן והכל. למשל, הליף הראשונה דורגה בטווח של 200 ק"מ לפי NEDC, רק 120ק"מ ב-EPA. יצוין שמכוניות שמגיעות לארץ מדורגות לפי NEDC ולכן יש לבדוק באתר האמריקאי (אם הרכב נמכר שם) לקבלת מושג אמיתי לגבי הטווח.

 

תקן ה-NEDC אגב אחראי גם לנתוני צריכת הדלק המופרכים בעליל של כל המכוניות החדשות. לי למשל יש פאביה חדשה (1.2TSI) שלפי התקן עושה 21 ק"מ\ל', ובפועל 14.5 ביום טוב. למעשה כמעט כל השיפור בצריכת דלק ופליטת CO2 שמציגות מכוניות חדשות נובע מהתאמת המנועים לתקן המיושן והלא רלוונטי, ובשימוש יום יומי השיפור זניח למדי (הסיטרואן C3 הקודמת שלי עם מנוע 1.6 ותיבת AL4 מיושנת עשתה 12.5ק"מ\ל', לא רחוק כ"כ מהפאביה). כנ"ל לגבי פליטת מזהמים בדיזל. אבל אם ברכבי בנזין זה אומר הוצאות קצת יותר גדולות, ברכב חשמלי זה קובע אם בכלל אפשר לשקול את קניית הרכב.

 

אם אתה חייב רכב עכשיו, כנראה פריוס או דיזל ייתנו את החסכון הכספי הטוב ביותר (למרות שדיזל זה רעל, ראה סקנדל פולקסווגן, לא יודע אם זה שיקול עבורך). אם השיקולים שלך הם גם אקולוגיים ולא רק כלכליים, כדאי לשקול רכב היברידי נטען כמו מיצובישי אאוטלנדר PHEV, איתו תוכל לנסוע חשמלי מלא ביום יום ועדיין תוכל לעבור מרחקים גדולים. אם הנסועה היומית שלך פחות מ-30 ק"מ זה יכול להיות פתרון טוב (למרות שזה כמובן רכב יקר מאד אבל לא ציינת טווח מחירים).

 

החדשות הטובות הן שהדור הבא של חשמליות טהורות במחיר נגיש נמצא ממש מעבר לפינה. רכבים עם טווח של כ-200 מייל (320ק"מ) יתחילו להופיע בסוף 2016 עם שברולט בולט, וטסלה מודל 3 שנה אח"כ, ולפי שמועות גם פורד וניסאן עובדות על דגם כזה. הרכבים האלה יעלו בין 30-40 אלף דולר בארה"ב, ואם ניקח את מחיר הליף בארץ כדוגמה מייצגת, יעלו כ-160 אלף ש"ח כאן (אם הטבות המס יישארו כפי שהן היום, וכמובן אם ייבאו אותן... מה שלא בטוח בכלל). מדובר במשפחתיות קומפקטיות אבל יש להן יתרונות רבים על רכבי בנזין בביצועים (למשל בולט עם 7שנ' אפס למאה), מרווח פנימי ועלויות אחזקה פשוט אפסיות. רכבים חשמליים עדיין יהיו יקרים יחסית לרכישה (גם עם הטבות המס הקיימות היום), אבל ייתכן מאד שבחישוב עלות הדלק והטיפולים זה ייצא משתלם תוך מספר שנים לא גדול. למשל, רכב כמו הבולט שעושה 320ק"מ על סוללה של 60קוט"ש, לפי עלות של 59.4 אג' לקוט"ש עולה כ-11.1 אג' לק"מ. רכב כמו הפאביה שלי (שהוא קטגוריה אחת מתחת לבולט) אם נניח 6ש"ח לליטר ו-14.5ק"מ\ל' עולה כ-41.4 אג' לק"מ. אז קרוב לרבע מהוצאות הדלק עם רכב חשמלי וזה כאשר הנפט זול מאד ואין כמעט ספק שפניו למעלה. אם אתה טוען בעבודה על חשבון הבוס חסכת עוד קצת, וכמובן פחות כסף לנפט הערבי ופחות גזי חממה. עם עמדות טעינה מהירה תוכל לכסות בקלות את כל הארץ עם טעינות של כחצי שעה ל-80% טווח.

 

עוד דבר שצריך לקחת בחשבון הוא שהטכנולוגיה של רכבים חשמליים נמצאת בקצב התפתחות מהיר מאד כרגע, וזה אומר ירידת ערך מטורפת לדגמים מיושנים. אם תשווה יונדאי אלנטרה חדשה ליונדאי i30 מ-2007 ההבדלים במערכת ההנעה לא דרמטיים בכלל. אבל אם תוך דור אחד הטווח של הרכבים החשמליים כמעט מוכפל, זה אומר שניסאן ליף משומשת מדור ראשון תאבד את ערכה לחלוטין, ואכן כבר רואים את זה קורה. לא מאמין שקצב ההתקדמות ימשיך להיות כ"כ מהיר. סביר שתהיה התייצבות סביב טווח של 200-300 מייל.

 

בקיצור, כרגע המצב די על הפנים אבל יכול מאד להיות שעוד שנה-שנתיים הסיפור יהיה שונה לגמרי. בגדול נראה שהמהפיכה החשמלית ממש מעבר לפינה (למרות שבפורום הזה אני בטוח שלא מחכים לה בכלל...). ממליץ על האתר insideevs.com אם אתה רוצה לעקוב אחרי ההתפתחויות בנושא.

עריכה אחרונה על ידי TroisCentsSix
פורסם

באמת תגובה מעולה ותודה על הקישור.

אני מאד מתעניין בנושא ומחכה שכבר יגיעו לארץ רכבים חשמליים מהדגמים החדשים ויהיה מבחר דומה לזה שבחו"ל.

לצערי לא נראה לי שיש רצון מצד המדינה או היבואנים לקדם את התחום...

פורסם
באמת תגובה מעולה ותודה על הקישור.

אני מאד מתעניין בנושא ומחכה שכבר יגיעו לארץ רכבים חשמליים מהדגמים החדשים ויהיה מבחר דומה לזה שבחו"ל.

לצערי לא נראה לי שיש רצון מצד המדינה או היבואנים לקדם את התחום...

מישהו אמר טסלה :)

קובי

:-)

פורסם

ZERO SR מגיע לטווח של 150 אבל בשבילך זה ממש גבולי.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

×
×
  • תוכן חדש...