Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחירי מכוניות חדשות - פברואר 1980


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3829 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

1980 price list.jpg

 

המחירים עדיין בלירות, ימים לפני המעבר לשקלים (ישנים)

 

האינפלציה כבר החלה להרים ראש, ולכן שערי החליפין מצויינים ליד כל יצרן.

 

המכונית הזולה ביותר? פיאט 127.

 

היקרה ביותר? פיג'ו 604, שאני בספק אם נמכרה כזאת בשנת 1980 (יוחאי?)

 

המיושנת ביותר? ללא ספק - פולקסווגן חיפושית.

 

בולטים - המחירים המופרכים של האמריקאיות למיניהן, שלא היו שוות את המחירים בהן הן נמכרו.

 

שימו לב שהפרש המחיר בין סובארו סדאן 1300 ל-1600 הוא 9000 ל"י בלבד, הפרש שיגדל משמעותית עם ירידת מחירי המכוניות עם הפעלת תוכנית "הכלכלה הנכונה" של שר האוצר יורם ארידור בשנת 1981, שהיבה עם מכוניות שנפח המנוע שלהן היה פחות מ-1300 סמ"ק.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

תודה על השיתוף !

שנת הדגם 90' היתה קצרה יחסית, עקב המעבר ללוחיות רישוי בעלות 7 מספרים.

פיג'ו 604 נמכרה כאן בוודאות בשנת 80' - אני זוכר היטב את המכונית שהיתה שייכת לניצול שואה מסלוניקי, שבנוסף היתה לו סיטרואן CX, אף היא משנת 80'.

סביר להניח שהמרצדס 280S היתה יקרה בהרבה מהפיג'ו, ואני מניח שהיתה המכונית היקרה ביותר שנמכרה בארץ בשנים האלו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

המדהים הוא שכל יבואן כותב שער חליפין שונה לאותו המטבע!

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

צבי, תודה על השיתוף.

 

הפער בין מחירי הסובארו ליאונה למתחרותיה היה משמעותי מאוד במחירון 2/1980. זאת להבדיל מאמצע שנות השבעים, כשמחיר הליאונה 1400 הקביל למחירי משפחתיות זולות(אלפאסוד, ווקסהול ויוה, מוריס מרינה) והיה זול ב-10-15% ממתחרות יקרות יותר כפיאט 124 ואופל קדט.

 

טעות קטנה שמופיעה שם: סובארו 1600 הצ'באק לא יובאה. הכוונה היתה מן הסתם לסטיישן.

 

בנוסף לסובארו, משפחתית נוספת עם תמחור אטרקטיבי היתה פיאט 131. הפיאט 124 שגם מופיעה במחירון היתה מתוצרת סיאט, אז עדיין בבעלות של פיאט.

 

פיאט 133, למי שלא זוכר/יודע היתה בעצם מחליפת ה-850, כשמתחת לעיצוב המודרני שכנו מכללי קודמתה, לרבות המנוע האחורי. גם היא יוצרה ע"י סיאט - שאפילו סיפקה חלק מדגמי ה-127 שנמכרו כאן.

 

להבדיל מהסובארו ומהפיאטים הזולים, מחירה של הפורד אסקורט(ברנדה) המיושנת מהרכבה מקומית, היה מוגזם.

 

מכוניות יקרות(מדי) נוספות היו האלפות. אלפאסוד, אגב, לא יובאה בדגמי 1980 אבל חזרה אלינו בדגמי 81', לאחר מתיחת פנים ועם תנופת מכירות מחודשת.

 

אגב, לטענתו (המוצדקת) של צבי אודות התמחור המוגזם של האמריקאיות אפשר גם להוסיף את תמחור הוולוו 244/245, מכונית שבאותן שנים נהנתה בארץ מהילה חסרת פרופורציות ביחס ליכולותיה הבינוניות. למותר לציין שגם תמחור ה-343/345 לא ממש הצדיק את התמורה...

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

מדהים שהחיפושית היתה יקרה מהדגם היקר ביותר של אוטוביאנקי (אבארט), למרות שהאחרונה התעלתה עליה מכל בחינה אפשרית - היתה מודרנית ופרקטית ממנה, מאובזרת יותר ועל ביצועים והתנהגות חבל בכלל להרחיב...

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

עד שעברה לשימוש ביורו בשנת 2000, נהנתה התעשייה האיטלקית משער מטבע נוח מאד של הלירטה האיטלקית, מה שגרם לכך שתמיד המכוניות האיטלקיות היו זולות יותר ממתחרותיהן.

יתרון המחיר בלט מאד בשנות ה 90', כשהאונו היתה תמיד הזולה בקבוצתה, ואפילו הלנצ'יה תמא והאלפא 164 נהנו ממחיר נוח.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
מדהים שהחיפושית היתה יקרה מהדגם היקר ביותר של אוטוביאנקי (אבארט), למרות שהאחרונה התעלתה עליה מכל בחינה אפשרית - היתה מודרנית ופרקטית ממנה, מאובזרת יותר ועל ביצועים והתנהגות חבל בכלל להרחיב...

 

החיפושית (שנמכרה בארץ עד שנת 1985) נמכרה במספרים הולכים וקטנים מאמצע שנות השבעים. וכמו שהיה כתוב במדריך החדשות של טורבו כשחיפושית עוד הופיעה בו - נמכרה למכורים בלבד, והכרתי יותר מאחד או שניים שלמרות שהיו כבר כלי רכב הרבה יותר מודרניים המשיכו לשמור אמונים לחיפושית.

 

מכוניות יקרות(מדי) נוספות היו האלפות. אלפאסוד, אגב, לא יובאה בדגמי 1980 אבל חזרה אלינו בדגמי 81', לאחר מתיחת פנים ועם תנופת מכירות מחודשת.

 

אם אינני טועה, בפועל, לא נמכרה בישראל אף לא אלפא אחת משנת הדגם 1980. היבואן המשיך למכור את דגמי 1979 עמוק לתוך 1980, ולמעשה, דילג על שנת הדגם הזו שהיתה דלה מאד במיוחד אחרי 1979 שהיתה שנת שיא.

 

אגב אצל רוב היבואנים דווקא בשנת 1979 (ואולי זה בלט בשל המספרים בני שש הספרות שקיבלו כלי רכב אלה) נשארו הרבה עודפים שנמכרו עמוק לתוך שנת 1980. בלטו בזה בעיקר סובארו, שכנראה קיבלו את השאריות של הדגם הקודם במחירי חיסול, וסיטרואן.

 

 

אגב, לטענתו (המוצדקת) של צבי אודות התמחור המוגזם של האמריקאיות אפשר גם להוסיף את תמחור הוולוו 244/245, מכונית שבאותן שנים נהנתה בארץ מהילה חסרת פרופורציות ביחס ליכולותיה הבינוניות. למותר לציין שגם תמחור ה-343/345 לא ממש הצדיק את התמורה...

 

וולוו באותן שנים מכרה בעיקר בטיחות וסולידיות, היתה מכונית השרד הרשמית של ישראל עד 1985 (אז הודחה לזמן קצר ע"י הפיג'ו 505) בשנת 1980 הוולוו היתה הרכב הממולץ גם לנכי צה"ל, וגם לנכי ביטוח לאומי ש"זכו" להיות זכאים לוולוו 240 עם מנוע אימתני בפח 1784 סמ"ק ו-90 כ"ס שהושגו ב-5750 סל"ד "בלבד".

 

מי שקנה וולוו ולא היה נכה או שר, חיפש או את התדמית, או את הבטיחות או שתיהן גם יחד.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

החיפושית יובאה עד שנת 85' כולל, ודווקא בשנתה האחרונה נמכרה במספרים מפתיעים יחסית, והסתובבו לא מעט מכוניות כאלו, יחסית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

כנראה שבשנה האחרונה נמכרה החיפושית במחירים נמוכים יחסים, וידוע שהישראלים מאוד רגישים למחיר. אחפש בארכיון, יש התייחסות לזה.

 

מצורפת כתבת רקע שהופיעה באותו עמוד של המחירון, ויכולה להעיד על המצב העגום של השוק ב-1980.

 

1980-1.jpg

 

הכתבה פורסמה בסוף פברואר כשדגמי 1981 יצאו לשוק כבר באוגוסט 1980, כאשר בעת כתיבת הכתבה עוד נמכרו מכוניות שנת 1979 כאשר בספטמבר 1979 כבר עלו לכביש מכוניות משנת הדגם 1980, כחודש וחצי מאוחר מהמקובל כנראה בשל בעיות מחשווב שנגרמו בשל המעבר למספרי רישוי בני שבע ספרות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

לוולבו 240 1.8 היו 80 כ"ס בלבד, וגם הם הלכו והתמעטו עם הקילומטראז', מאחר והמנוע היתעייף די מהר.

וולבו מכרה היטב בעיקר בשל הסיבה שהיא לא היתה גרמנית, וזכר השואה היה טרי בהרבה אז, הציעה את השילוש הכמעט קדוש "אוטומט-מזגן-הגה כוח", נהנתה משירות מעולה של היבואן ומערך טרייד אין יעיל מאד, מה שהביא אותן לשמירת ערך כמעט חסרת תקדים, וזה בנוסף למוניטין האמינות המעולה שלהן.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

מישהו סיפר לי שבמהלך שנות ה-80, בשלב מסויים עקב האינפלציה הגבוה ייבואנים עברו לפרסם מחירון במט"ח.

 

למישהו יש פרטים על מחירון כזה?

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

איפה סיטרואן ובמוו?

 

ויש פיג'ו 505 שנמכרה כמודל 80? או כולם נמכרו כ81' ומעלה?

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

פורסם
[ATTACH=CONFIG]447299[/ATTACH]

 

המחירים עדיין בלירות, ימים לפני המעבר לשקלים (ישנים)

 

האינפלציה כבר החלה להרים ראש, ולכן שערי החליפין מצויינים ליד כל יצרן.

 

המכונית הזולה ביותר? פיאט 127.

 

היקרה ביותר? פיג'ו 604, שאני בספק אם נמכרה כזאת בשנת 1980 (יוחאי?)

 

אני ראיתי אחת משנת 82' ואחת 77

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

×
×
  • תוכן חדש...