Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3898 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלה לחובבי התעופה - האם קיים (עדיין) מקום טוב לצפייה בהמראות/נחיתות בנתב"ג בשבת בצהרים?

 

קראתי על ה"בור" וה"גשר", השאלה אם ניתן להגיע אליהם באמצע היום מבלי שיבעטו אותנו משם אחרי 5 דקות (בכביש המוביל לבור יש שלט אין כניסה, בהנחה והגעתי למקום הנכון, ובגשר עדיין לא הייתי)?

 

אם מישהו יודע אז אשמח לשמוע (גם בפרטי, תעודת יושר מהמשטרה תינתן לפי דרישה).

פורסם

יכול להמליץ לך על בית העלמין ביהוד, שממנו ניתן לצפות בהמראות.

יש לגשת ממש לקצה בית העלמין.

תצפית קצת מרוחקת אולי, לא משהו שמשקפת טובה לא תפתור.

alfa 156 2.5.

פורסם

זה תלוי איפה הנחיתות. קח בחשבון שבשבת לרוב התנועה דלילה.

בעקרון, לי כספוטר יש כמה נקודות מועדפות:

1. אם הנחיתות על מסלול 30 - איירפורט סיטי או כפר טרומן. אפשר גם אור יהודה בגגות של הבניינים, אבל זה דורש הרבה מזל ולפעמים תצטרך לעלות 14-15 קומות ברגל. (עדיפות למגדלים בבניה ולא למגדלים מאוכלסים, כי הדיירים עושים ביעיות)

2. אם הנחיתות על מסלול 26 - צומת בדק, רואים מצוין.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

בית העלמין של יהוד זאת אופציה, אם כי לפי דעתי זאת תצפית פחות טובה מאשר הגשר (השאלה שוב, אם ניתן בכלל להגיע אליו).

 

בנוגע צומת בדק או אור יהודה - זה נמצא ממזרח/דרום לשדה, בעוד שרוב הנחיתות/המראות הן מ/אל כיוון מערב (ואז למעשה המטוסים לא עוברים מעל נקודת התצפית).

פורסם (נערך)

תרשים-מסלולי-נת&#1.jpg

נכון להיום, כל המסלולים פעילים בנתב"ג.

לרוב המראות הן על מסלול 26.

נחיתות מתבצעות לרוב על 26 או 30 או 12, לעיתים גם על 21.

 

נכון לרגעים אלו למשל המראות הן על 26 ונחיתות על 30.

המצב האידיאלי מבחינתך זה המראות על 26/30 ונחיתות על 12.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

המראות 26 ונחיתות 12 - ללא ספק (לדעתי), התמך המערבי זה ה-מקום.

גדי, אני לא יודע כמה פעמים אתה הלכת לראות נחיתות או המראות, אבל אני הייתי כבר עשרות פעמים בספוטינג מאז 2013, ככה שאני מכיר היטב את רוב נקודות התצפית.

אגב, צפריה סגור, זאת נקודה שהייתה מעניינת.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

כשאומרים שנחיתות הן על 30, זה אומר שהמטוסים מגיעים לשדה מכיוון דרום/מערב (בפעם היחידה שהייתי שם אז הנחיתות היו בכיוון ההפוך, מעל 412. מניח שזה נקרא מסלול 12)?

 

תודה על התשובות והקישור, אם מסלולי ההמראה והנחיתה לא ישתנו אז התמך המערבי נשמע כמו אופציה נחמדה.

דור, אתה צודק, התבלבלתי לגבי המיקום של אור יהודה ביחס לשדה.

פורסם (נערך)

אם תיקח את מסלול 30-12 כדוגמה:

נחיתה על מסלול 30 - מטוס מגיע ממזרח-דרום-מזרח, אף פונה לאזימוט 300 (מערב-צפון-מערב).

המראה ממסלול 30 - מטוס מנתק בצד המערבי של המסלול (למעשה תחילתו של מסלול 12).

נחיתה והמראה במסלול 12 - הפוך לנ"ל.

 

העזר בתמונה ששמתי בהודעה #5, היא מוצפנת ויש עליה את סימוני המסלולים.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם
כשאומרים שנחיתות הן על 30, זה אומר שהמטוסים מגיעים לשדה מכיוון דרום/מערב (בפעם היחידה שהייתי שם אז הנחיתות היו בכיוון ההפוך, מעל 412. מניח שזה נקרא מסלול 12)?

 

תודה על התשובות והקישור, אם מסלולי ההמראה והנחיתה לא ישתנו אז התמך המערבי נשמע כמו אופציה נחמדה.

דור, אתה צודק, התבלבלתי לגבי המיקום של אור יהודה ביחס לשדה.

אין לך מה להסתבך עם כיוונים של מסלולים. תוריד את אפליקציית flight radar לנייד שלך וכשאתה מגיע לאזור תראה בדיוק מאיזה כיוון מתבצעות הנחיתות או ההמראות.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

לא צריך פלייט ראדר.

עדיף להתקשר לאטיס של נתב"ג: 03-9730699

אם תפוס, לנסות שוב אחרי כמה דקות. יש לשים לב שבשעות מסוימות או בהתאם לרוחות, הנחיתות וההמראות משתנות מבחינת המסלולים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

דעתי הלא מלומדת אחרי כשעתיים של תצפיות היום בצהרים - לנחיתות על מסלול 30 צומת אל על לכיוון צפון זה מקום נחמד. אפשר אפילו להתקדם (רגלית) כמה מאות מטרים צפונה מהצומת, כדי לקבל תצפית טובה יותר על מסלול הנחיתה.

להמראות על 26 (או נחיתות על 12) התמך המערבי זה מקום מצוין, יש תצפית מעולה על מטוסים ממריאים (לא היו נחיתות על 12 באותו זמן, אבל מאמין שגם עליהם תהיה תצפית מעולה).

 

אגב, כמו שדור הציע, להתקשר ל-ATIS של נתב"ג לפני שמגיעים כדי לוודא אלו מסלולים פעילים (וגם במהלך התצפיות, שכן זה עלול להשתנות אם באים לכמה שעות).

פורסם

עכשיו דווקא תקופה טובה לצלמים. לא חם מדי, אין גלי חום והתמונות יוצאות מצוין.

מה שכן, הרבה יותר מגניב להיות בפנים. הייתי בתחילת אוגוסט בסיור במתקנים של אלעל, היה מגניב.

 

DSC_8342.jpgDSC_8382.jpgDSC_8427.jpgDSC_8456.jpgDSC_8462.jpgDSC_8475.jpg

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

×
×
  • תוכן חדש...