Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4021 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב. אני מעוניין לשתול בגינת הבניין עץ ברוש אחד או שניים (בנוסף ל6 עצים בוגרים שכבר נמצאים ).

כמהשאלות:

מה התקופה המומלצת לשתילה?

מהו סוג הברוש המומלץ, איפה קונים ומה סדר גודל של מחיר?

איך מתבצע תהליך השתילה (גובה גומחה/ כמות קומפוסט/מרחק מעצים ושיחים אחרים ועוד)?

כל עצה נוספת תתקבל בברכה!

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם

אל תשתול בבית את הברוש המצוי הרגיל או הצריפי, אלו עצים שמזוהים עם מוזיאון השיש :-D

וגם לא את הברוש הלימוני הבעייתי.

 

היום הולך ברוש טוטם, שהוא ברוש יפה, בריא, צר ונמוך יותר מהברוש המצוי.

אפשר לשתול אותו בכל עונה, עכשיו זה מצויין.

לגבי השתילה זה תלוי באיזה גודל אתה קונה אותו, ובכל מקרה אתה צריך לאוורר את האדמה, לחפור בור שהוא עמוק יותר מהמיכל שבו נמצא העץ (הכי טוב זה כמעט כפול) ולשים בתחתית של הבור תערובת של האדמה שיש אצלך מאווררת ביחד עם מעט קומפוסט או הומוס, אחרי זה להניח שם את העץ לכסות עם האדמה ולהשקות, לא להדק יותר מידי את האדמה, ותדאג שבתקופה הקרובה אחרי השתילה האדמה של העץ תהיה לחה ולא יבשה או מוצפת.

 

זה יבטיח לך קליטה מהירה ומוצלחת של העץ.

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם

אדמה מאווררת - לפורר אותה במקום אדמה מהודקת, כדי שלשורשים יהיה קל להתמתח.

 

לגבי הגובה נראה לי שעד 5-10 מטר, זה לפחות מה שאני ראיתי.

שים אותו בשמש ויגדל יופי :-)

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם

בור: פי 3 מנפח גוש השורשים של השתיל

החזר חלק מהאדמה לבור.

שים את השתיל בבור. החלק העליון של גוש השורשים בגובה שפת הבור.

מלא את הבור במים

החזר את שאר האדמה.

משוך בזהירות את השתיל מעט החוצה כך שצוואר השורש יישאר חשוף (נק' החיבור של הגזע עם גוש השורשים)

 

מומלץ להוסיף קצת קומפוסט לבור השתילה.

אני ממליץ לשתול שתיל קטן. הוא יותר חזק, בעל צימוח נמרץ ואין חשש לשורשים מסולסלים בגלל שהצמח שהה יותר מדי זמן במיכל.

ממליץ גם להמתין עוד 3 חודשים. שתסתיים שנת השמיטה....

 

בהצלחה

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

×
×
  • תוכן חדש...