Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

bmw 235 -המטרה : 500 כ"ס .


שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

...לא, זה בידיוק מה שאמרתי.

אם שנינו עוזבים גז במאה, זהו,

אתה יכול לבלום עם בלם הסטוק הרגיל שנועד לרכבך,

גם אם התקנת בו מנוע של ויירון.

 

אתה תגיע למאה יותר מהר [אז אפילו יהיה לך יותר זמן לבלום ! :) ]

אתה תגיע למאה עם רכב יותר כבד,

אבל זהו, השאר לא רלוונטי למומנט המנוע.

 

קיצר צריך תברקסים האלה לא כי הרכב חזק ועבר שיפור,

אלא כי כפועל יוצא מכך הרכב יעבוד בנהיגה ספורטיבית,

אז הניסוח אכן דורש חידוד,

והמילים מבטאות מחשבה,

אז חידוד הניסוח חשוב

למחשבה

 

צודק בהחלט.

בלמים מתוכננים לעצור מסה=משקל .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שנעה במהירות מסויימת...

 

קחו למשל את נס הרים - רכב חזק מאד מחייב יכולת עצירה על מטבע אחרת הרכב יעוף קדימה ולא יכנס לסיבוב. כמובן שאם הנהג מעדיף ליסוע לאט ביחס ליכולת של הרכב אזי מערכת הבילום לא תדרש לעבודה בעומס מלא.

 

הכל שאלה של מתאר ולשם מה בנינו את הרכב מלכתחילה.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב חזק מאד [ לא "רכב חזק מאוד" אלא :"רכב שנע במהירות" : ] מחייב יכולת עצירה על מטבע אחרת הרכב יעוף קדימה ולא יכנס לסיבוב.

רכב חזק מאוד מצוייד בבלמים חזקים מאוד כי לרוב הוא עובד קשה מאוד.

אם יש לך בלמים שתוכננו לבלום טון של סובארו הם יכולים לבלום גם טון של פרארי.

זה מודגש ומכאן נכון אז אפשר לחדול מענייני הניסוח.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה חמוד אתה כשאתה מתעקש לומר את אותו הדבר כמוני.

 

רכב של 500 כ"ס שנע במהירות 20 קמש לא יאתגר את בלמיו (במידה והם תקינים, כן...); רכב של 500 כ"ס שיורד את נס הרים במתאר קרבי (בתאוריה כמובן כי זה לא קורה במציאות) עושה זאת בשינויי מהירות דרמתיים שמצריכים בלימה חזקה מאד. אלא אם מתעקשים על נסיעה בקו ישר דרך סיבובים.

 

ונקנח בחידה - מה מהיר יותר, 100 קמ"ש של סובארו או 100 קמ"ש של במוו?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה חמוד אתה כשאתה מתעקש לומר את אותו הדבר כמוני.

 

 

תודה :) אבל לא, אני רק תיקנתי וניסחתי נכון את דבריך, למשל אמרת

 

"

רכב חזק מאד מחייב יכולת עצירה על מטבע אחרת הרכב יעוף"



ואני תיקנתי ל"רכב שנע במהירות".

 

חיים ומוות ביד הלשון, כפי שאתה בוודאי יודע כאחראי פורנו :

כמו בלמים, תוריד את הלשון ונשארנו רק עם 'ביד'.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה, אני זורמת - "רכב חזק מאד = רכב שהגיוני לצפות שייסע מהר בכבישים מאתגרים. בקפריסין כמובן".

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם שיפורי כוח היא כמובן שהם גורמים לכך שהרכב יסע מהר יותר, ולכן יצטרך בלמים טובים יותר. כמו שנהג מתחיל אמר, אם בולמים מ-100 קמ"ש זה לא משנה עם איזה מנוע הגענו ל-100, אבל המציאות היא שרכב חזק יותר יגיע ליותר מ-100 (באותן נסיבות), וזה הענין...

 

לגבי האחריות - אני רק שאלה: המגדש הוחלף. האם היבואן נותן אחריות למגדש החדש? אם תהיה תקלה במגדש החדש שתגרום לנזק למנוע המקורי - היבואן אחראי? נשמע לי מוזר קצת.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר ממאה, שינויי מהירות תכופים ובלימה חזקה לעתים יותר תכופות, אכן.

 

לגבי האחריות, צר לי, אני חושב שמי שמאמין שהרכב יתקבל במסגרת האחריות לאחר השיפורים הוא נאיבי בלשון המעטה.

 

לא רוצה להתחיל פייט עם אף אחד אבל זו דעתי.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו דווקא ניסח כאן מדוע מנוע חזק דורש יותר בלמים ואיכשהו זה התמסמס, אז מבחינה פיזיקלית נטו:

על קצה המזלג - כוח שקול למסה כפול תאוצה, התאוצה של רכב בעל 250 כ"ס תהיה נמוכה משמעותית מתאוצה של רכב עם 500 כ"ס (כאשר כל השאר נשאר די זהה). המכפיל של התאוצה, ייתן לכם את המכפיל של הכוח המירבי שמערכת הבלימה תצטרך להתמודד איתו, כמובן שיש עוד פרמטרים (הבלימה מתבצעת על דיסק ולכן צריך להתחשב בתאוצה הזויתית שלו ובלה בלה בלה) אבל זה מציג את התמונה בגדול, ובעיקר מסביר מאיפה כל הדיון הזה התחיל.

 

לכן, כפי שנאמר כבר בעוד שבמהירות שיוט אין בכלל הבדל בין הבלמים, במהירות תחת עומס מקסימלי (תאוצה מירבית) יש הבדל בעומס שמע' הבלמים תדרש לעמוד תחתיו. זה לא עניין של דעה זה פיזיקה שנה א'...

 

ואם מישהו כאן חושב שבנאדם קונה במו משדרג לה את הצורה לפני הרצה ואז לא נוסע עליה תחת עומס - אז..... לא יודע מה לומר חוץ מ lol.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו דווקא ניסח כאן מדוע מנוע חזק דורש יותר בלמים ואיכשהו זה התמסמס, אז מבחינה פיזיקלית נטו:

על קצה המזלג - כוח שקול למסה כפול תאוצה, התאוצה של רכב בעל 250 כ"ס תהיה נמוכה משמעותית מתאוצה של רכב עם 500 כ"ס (כאשר כל השאר נשאר די זהה).

 

מה שכתבת פשוט לא נכון מבחינה פיזיקלית.

צטטת נכון את חוק ניוטון - אבל תחשוב שוב - על איזו תאוצה בדיוק אתה מדבר כאן - כשהרגל על הבלם ולא על הגז?

עריכה אחרונה על ידי dandan12
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, לא לקחתי בחשבון שאת הבלימה אתה מבצע לאחר עזיבת הדוושה - אכן טעות שלי.

אבל למה כשציטטת אותי ערכת את מה שרשמתי? המשפט האחרון, זה שנגמר ב lol, נשאר זהה בלי קשר לטעות.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, אין אל תנסו להבין את אלי ואביחי, אין אחריות על הרכב יותר, נקודה!

גם אם יחזירו הכל למקום, עדיין רואים סימני החלפה כגון ברגים שנפתחו, פלומבות שנקרעו וכו'

נגמר הסיפור, ואותי הכי מצחיק המשפט שלהם "בעל הרכב אינו מודאג מעניין ביטול האחריות", הישראלי הממוצע אינו מודאג משום דבר עד לרגע האמת שקורה הדבר. לעניינו, יהיה מצחיק לשמוע את בעל הרכב עונה כך כשילך מנוע, גיר ועוד..

 

אחריות לא תהיה (בצורה חד משמעית) ולא משנה כמה הרכב פרימיום (עם כל הכבוד, היבואן של BMW מייבא רכבים ב800 ו900 אלף ש"ח כך ש350 אלף ש"ח לרכב שפונה לקהל צעיר - זה לא בדיוק פרימיום מבחינתם), בכל אופן, זו לא בעיה שלנו. אני מניח שבעל הרכב כבר קרא את הת'רד הזה כך שהוא מבין את הנושא וזו החלטה שלו בלבד. BMW העולמית ובטח שלא BMW ישראל לא יחליפו לאף אחד מנוע\גיר\מחשב בגלל על חשבונם בגלל שהוא החליט להשתעשע עם המנוע.

 

נכון שאם ניגש למנכ"ל דלק מוטורס ונבקש ממנו מנוע בחינם (שעולה לו עשרות אלפי שקלים) - הוא לא יביא לנו? זה בדיוק מה שקורה כשבאים לבקש מנוע במסגרת האחריות אחרי שהחלפתם חצי מהמכלולים שלו למכלולים שאינם OEM (מוסך מורשה או לא). בלי שום קשר, במחשב הרכב יש לוג מאוד מאוד מפורט שיציג בצורה חד משמעית שינויים בהזרקה\גדישה וכו' - כך שגם אם תחזירו הכל למקום (מלא זמן, כסף ועקבות של שינויים),ישלחו את הלוג של הECU לגרמניה והם מיד יגידו שהמנוע שופר וידחו אתכם מיד במוסך BMW בארץ.

 

בעניין הבלמים, ברור שרכב בעל אותו מסה שנוסע באותה מהירות יעצור באותו מרחק ובאותה אנרגיה.

ההבדל הוא פשוט, מי שקונה רכב של 500 כ"ס לרוב גם ינהג עליו בהתאם, משמע, האצות אין סופיות ופעולות שדורשות בלימה אגרסיבית מאוד. הבלמים של ה MP (גם לי יש אותם אך בגרסה מוחלשת מהמדוברת) לא יספיקו ולא משנה איך תסתכלו על זה, הם בקושי מספיקים בסטנדרט. אני מקווה שבעל הרכב לא יגלה את זה בזמן אמת אלא לפני כן באימונים על מסלול. הנושא הזה מקבל משנה תוקף דווקא בגלל ההתנהגות המוזרה של הגיר בעת שחרור הגז באופן פתאומי (כיאה למקרה חירום או לעצירת חירום) - הוא דוחף את הרכב קדימה חזק מאוד בשניה וחצי (לאג מטורף בגלל אלגוריתם אגרסיבי מידי במחשב גיר) שלאחר עזיבת הדוושה מה שיכול להוות זמן קריטי בזמן בלימת חירום - בטח ובטח במומנטום אדיר שכזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה שקר אמר E&A ??? אמר מורשה וזהו!

וזכותו בתור ספונסר פורום לפרסם את מעלליו שלו בפורום ולהדגיש .

אני בטוח שסדנא כמו E&A גם לא תוציא רכב אם הרבה סוסים ללא יעילות גבוהה בצד הבלימה,ואני יותר בטוח שהם לא

צריכים אותי בתור סנגור,אבל מי שהבין נכון מה שרשם E&A על גבי הפורום ,אז הבין!!!נתנאל אתה כנראה לא הבנת.

אם כל הכבוד(ואני לא מנסה לפגוע חס וכרפס) ברוח טובה.

אחלה פרוייקט כן ירבו כמוהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הפורום הזה מלא בבעלי וואגיות שמחליפים תוכנות, טורבואים, אגזוזים, פורקים, פילטרי אוויר, אינג׳קטורים, סלילי הצתה וקלאצ׳ים.

כל אחד מהסעיפים האלה הוא עילה לביטול אחריות גורף או לכל הפחות לאחד מהכלולים מנוע/גיר.

מעניין שזה לא כ״כ מפריע לכם. רק לי זה נראה כאילו יש פה מניע אחר לתוקפנות?

 

יש פה עניין של הסתברויות. אחריות זה לא הכל בחיים (והיא גם קצובה בזמן, וממילא עוד 3 שנים תפוג).

אומנם לא רוצים לחשוף את העלויות, אבל להערכתי בעל הרכב השקיע פה איזה 70K ש״ח בפרוייקט.

אז יש סיכוי מסויים שבעתיד יהיה כשל כלשהו שלא יכוסה באחריות. אז הוא יספוג אותו.. שיקח בחשבון עלות (בהסתברות של % מסוים) בלתי צפויה של כ 20% נוספים. לא נראה לי שמדובר פה באלמן ישראל..

ואולי ימכור את הרכב לפני שבכלל יקרה משהו?? אז הקונה הבא יקבל רכב מושקע (אם כי כנראה לא שמור..) עם עלויות תחזוקה גבוהות יותר.

עריכה אחרונה על ידי Gidimi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...