Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4250 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לוקח משכנתא? הבנק יפנה אותך לשמאי שהשומות שלו מקובלות עליו.

 

כאשר מכרתי וקניתי דירה השמאי לא היווה שום מכשול לנטילת משכנתא - לא על ידי ולא על ידי הזוג שקנה את דירתי הקודמת. בשני המקרים העסקות נערכו במחירים סבירים למאפייני הדירות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מכיר את החמור שקפץ בראש ?? :-D

הכל בהומור כמובן, זאת לא השאלה.

אזרוק את השאלה באוויר אבל אני צריך תשובה אמינה ממקור מקצועי ולא ספקולציה.

כאשר שמאי מקרקעין מגיע לעשות שמאות לנכס, האם הוא לוקח בחשבון שהבניין באמצע תהליך תמ"א 38 ??( לא אישורים וחוזים, עבודה פיזית בשטח ),

האם יש חשיבות בזמן השמאות להתקדמות השיפוץ ?( כבר שלד הורם / חפירת יסודות חדשים וכו... ).

תודה.

פורסם

אז למה לא פירטת בהודעה הראשונה? נותן לנו לנחש?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אתה צריך שמאי בתור קונה או בתור מוכר

 

וודאי ששמאי יעריך את הנכס אחרי שיסתיימו עבודות התמ"א כגמור וגם הערכה לשוויו כיום

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

כמוכר.

לא הבנתי לגמרי את המשפט האחרון.

הבניין בעיצומו של השיפוץ, יום שני מגיע שמאי מטעם הקונה להערכה, מעניין אותי כיצד שמאי מייחס לבניין בזמן שיפוץ שכזה ? מחיר של דירות זהות באזור כי הבניין עדיין לא סיים שיפוץ ? מחיר של דירות זהות באזור עם תוספת מסויימת כאות הזדהות עם העבודות ? או כשווי עתידי בעוד שנה + של הדירה בסיום השיפוץ ?

פורסם (נערך)
כמוכר.

לא הבנתי לגמרי את המשפט האחרון.

הבניין בעיצומו של השיפוץ, יום שני מגיע שמאי מטעם הקונה להערכה, מעניין אותי כיצד שמאי מייחס לבניין בזמן שיפוץ שכזה ? מחיר של דירות זהות באזור כי הבניין עדיין לא סיים שיפוץ ? מחיר של דירות זהות באזור עם תוספת מסויימת כאות הזדהות עם העבודות ? או כשווי עתידי בעוד שנה + של הדירה בסיום השיפוץ ?

 

אני שמאי מקרקעין ובעל עסק בתחום.

השווי יתבצע בשני מסלולים:

1. שווי להיום + שווי תוספת במהלך בנייה (אם קיימת). אם טרם נבנתה תוספת הבנייה - שווי זכויות הבנייה.

2. שווי להיום + שווי תוספת בגמר הבנייה.

 

שמאי מקרקעין לא מעריך שווי לערך עתידי של נכס.

השווי הוא תמיד להיום או למועד ידוע בעבר.

עריכה אחרונה על ידי NirLevi
פורסם

ניר

 

האם 2 זה לא שווי מה יהיה בסיום הבניה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ואם עלה הנושא - מבחינת הבנק - איזה ערך משמש לקביעת תנאי ההלואה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ואם עלה הנושא - מבחינת הבנק - איזה ערך משמש לקביעת תנאי ההלואה?

 

במקרה לעיל, בחלק מהבנקים מבקשים שווי להיום בלבד ומה הן העלויות לגמר הבנייה, ובחלק מהבנקים את 2 המסלולים שציינתי לפני כן.

מה שקובע את גובה ההלוואה במקרים "רגילים" הוא הערך של שווי הנכס.

פורסם

בוקר טוב.

זכרתי שיש כאן חבר פורום שעוסק בתחום, תודה על התשובה.:wink:

אז לפי מה שאני מבין, כן מתייחסים לנושא התמ"א, אם ביום שני יגיע שמאי ויראה שכבר חופרים יסודות והעבודות החלו, למרות שלא נבנתה עדיין המרפסת, הוא אמור להתייחס לזה בחישוב מסויים במחיר שהוא יגיש לבנק, אני צודק ?

יש לך אולי מושג לגבי בנק פועלים כיצד הוא נוהג ? או שכל לקוח הוא אינדוידואלי וכל מקרה לגופו ?

פורסם
ואם עלה הנושא - מבחינת הבנק - איזה ערך משמש לקביעת תנאי ההלואה?

 

לצורך בטחונות יש רשימת שמאים שמוכרים על ידי הבנק וקח בחשבון שהוא יתן הערכה מאוד נמוכה המתבססת על ערך מימוש על ידי הבנק ולא על ערך שוק.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
בוקר טוב.

זכרתי שיש כאן חבר פורום שעוסק בתחום, תודה על התשובה.:wink:

אז לפי מה שאני מבין, כן מתייחסים לנושא התמ"א, אם ביום שני יגיע שמאי ויראה שכבר חופרים יסודות והעבודות החלו, למרות שלא נבנתה עדיין המרפסת, הוא אמור להתייחס לזה בחישוב מסויים במחיר שהוא יגיש לבנק, אני צודק ?

יש לך אולי מושג לגבי בנק פועלים כיצד הוא נוהג ? או שכל לקוח הוא אינדוידואלי וכל מקרה לגופו ?

 

המרפסת צריכה לבוא בחשבון כזכויות בנייה וכתוספת לשווי המצב הקיים מכיוון שהופק היתר בנייה.

לגבי בנק הפועלים, כל מקרה לגופו ותלוי לעיתים גם באחוז המימון של הלווה.

ולשכן החביב בקומה שמעלי שטוען ששמאי נותן הערכה נמוכה בכוונה - לא מדויק בעליל ותלוי במקצועיות ובמיומנות השמאי.

×
×
  • תוכן חדש...