Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4251 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בקירוב גס 100% מהמוסכים ו99% מהטכנאים החובבים לא שמים לב למרווח האויר של פלאג חדש שהם מתקינים בכלי הרכב שלהם,

כי הרי הפלאג נבחר בקפידה, הוא מיועד לכלי הרכב שלי, יצרן הפלאגים כיוון אותו בשבילי, נכון?

אז זהו שלא כל כך.

 

 

הנה מה כותב יצרן פלאגים קטן בשם NGK:

שאלה: האם אני צריך לכוון את מרווח האויר כאשר אני מתקין סט פלאגים חדש?

תשובה: אולי. מק"ט של מצת מסויים עשוי להתאים למאות מנועים שונים מיצרנים שונים. מפעל NGK מכייל את מרווח האויר של כל מצת לערך ממוצע, אך ערך זה אינו בהכרח נכון עבור המנוע הספציפי שלך. מרווח אויר לא נכון עשוי לגרום לפיספוסי הצתה, אובדן הכח, ליכלוך המצת, עליה בצריכת דלק ובלאי מואץ למצת. תמיד מומלץ לבדוק את מרווח האויר אל מול מפרט היצרן של כלי הרכב.

 

 

האגדה האורבנית שמסתובבת ברחבי הרשת היא שלא מומלץ לכוון מרווח אויר של מצתי פלטינום אירידיום ודומיהם.

בפועל מתברר שצריך פשוט להזהר טיפה יותר.

בזמן כיוון מרווח אויר של מצתים בעלי אלקטרודה מרכזית דקה או עושיה ממתכות יקרות כגון פלטינום או אירידיום, יש להיזהר שלא להפעיל לחץ או כוח על האלקטרודה המרכזית, כיוון שהיא עדינה ועלולה להיהרס בקלות. יש לכוון את מרווח האויר על ידי הזזת האלקטרודה השלילית (צדדית) בלבד.

 

 

לטיונרים שבינינו מוסיף היצרן ומפרט:

שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שינויים שנעשו במנוע. לדוגמא, כאשר מעלים את יחס הדחיסה או מוסיפים גדישה (מגדש טורבו, סופרצ'רג'ר או נייטרו) חייבים להקטין את מרווח האויר של הפלאג (כ0.1 מילימטר לכל תוספת של 50 כ"ס). לעומת זאת אם מחליפים את מערכת ההצתה באחת בעלת עוצמה גבוהה יותר (כגון אלה המוצעים על ידי MSD, Crane, Nology) ניתן להגדיל את מרווח האויר של המצת

 

 

ישנם מספר כלים יעודיים לכיוון מרווח האויר של המצת:

1. מדיד מטבע – מומלץ לשימוש בעיקר עם פלאגים פשוטים, "מהדור הישן", בעלי אלקטרודה מרכזית עבה.

מקטינים את מרווח האויר על ידי מכות קלות עם כלי מתכתי כגון מפתח פתוח, מכניסים את מדיד המטבע ומסובבים למידה הרצויה. סיבוב המדיד פותח את מרווח האויר למידה הרצויה. פתיחת מרווח האויר על ידי סיבוב הכלי מפעיל לחץ על האלקטרודה המרכזית לכן לא מומלץ לשימוש על מצתי אירידיום, פלטינום ודומיהם.

12-21375.jpg

 

 

 

 

 

 

2. מדיד חוט – מומלץ לשימוש עם כל סוגי המצתים.

כולל מספר חוטי תיל למדידת מרווח האויר, ולשונית יעודית לכיפוף האלקטרודה הצדדית.

spark-plug-gap-tool.jpggapToolLeverage.jpg

 

 

3. מד עלים סטנדרתי, חוט מתכת בעובי ידוע או כל כלי מדידת מרווח אחר יעשו עבודה לא פחות טובה אך יהיו מעט פחות נוחים לשימוש.

 

 

בנימה אישית (או למה כל החפירה הזו),

בשלושה חודשים האחרונים אני חוקר תופעה מציקה של זיופים, פיספוסי הצתה ואיבוד כח במנוע שלי בסל"ד נמוך (אופנוע 500 סמ"ק של קוואסקי).

מכיוון שהתופעה כמעט ולא הורגשה על מנוע קר והתגברה עם התחממות המנוע, חשדתי במערכת הדלק.

ביטלתי את מערכת "האויר הנקי" של האופנוע.

ניקיתי וכיוונתי, כיוונתי וניקיתי את הקרבורטורים וכל מה שמסביב.

כיוונתי שסתומים, פעמיים.

במצתים לא חשדתי מכיוון שהם יחסית חדשים (קצת פחות מ20K ק"מ) לעומת הזוג הקודם שעשה מעל 50K ק"מ ללא שום בעיה. (שני הסטים אירידיום בעלי אותו מק"ט של NGK)

מה גם שלפי בדיקת ניצוץ פשוטה, לכאורה הניצוץ היה תקין.

 

 

נקודה שלא חשבתי עליה היא שבסט הקודם ביצעתי כיוון למרווח האויר לפני התקנה, ועוד פעם אחרי 30K ק"מ (הרגל שירשתי מאבא).

בעוד שבסט השני לא נגעתי במרווח האויר לאור קביעה נחרצת, במספר פורומים ברשת, שהדבר לא מומלץ.

הספר של הכלי שלי דורש מרווח אויר של 0.7 מ"מ.

פלאג אירידיום NGK המתאים לכלי מגיע מהמפעל עם מרווח אויר של 0.85 מ"מ.

לאחר 20K ק"מ המרווח גדל ליותר מ 0.9 מ"מ והתחילו הזיופים.

הזיופים הורגשו רק בסל"ד נמוך שבו המתח שמייצרת מערכת החשמל של האופנוע היינו נמוך יותר.

אתמול המרווח כוון לערך הדרוש והמנוע חזר לעבוד כמו שעון שווצרי. ובא לציון גואל :)

 

 

מקווה שהסקירה הקצרה שלי פה תעזור למשהו להמנע מהתופעות האלה בעתיד 8)

יום טוב גם לך

פורסם

לפחות ממה שאני מכיר רוב דגמי הפלאגים מגיעים עם ציון מרווח האלקטרודה כחלק מהמק"ט שלהם ונחסכת התעסקות הכיוונון שתיארת.

זה שמוסכניקים שמים פלאג X "כי זה מה שהולך ביאפניות" זה עניין אחר.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

כן, הפלאגים מגיעים עם ציון מרווח האלקטרודה, כמו למשל IFR5E11 שמרווח האלקטרודה הוא 1.1.

לגבי כיוון פלאגי אירידיום, לפחות ממה שאני ראיתי באתרי היצרנים כתוב לא לכוון אותם.

 

פורסם
לפחות ממה שאני מכיר רוב דגמי הפלאגים מגיעים עם ציון מרווח האלקטרודה כחלק מהמק"ט שלהם ונחסכת התעסקות הכיוונון שתיארת.

על פי הספר לכלי שלי מתאים מצת DR9EA שאכן מגיע עם מרווח 0.7 כפי שדורש היצרן.

המקבילה למצת הזה בעולם האירידיום הוא DR9EIX שמגיע עם מרווח 0.8, לכן אין לי ברירה אלא לכוון.

בשני המק"טים אין איזכור ורמז למרווח.

 

לגבי כיוון פלאגי אירידיום, לפחות ממה שאני ראיתי באתרי היצרנים כתוב לא לכוון אותם.

ניראה שNGK לא מסכימים איתם..

אשמח לראות נימוק של יצרנים אחרים להגבלה הזו

יום טוב גם לך

פורסם
איך ואיפה אני מוצא את המרווח שצריך להיות לי? איביזה 2010 מנוע BTS 1.6

אמור להיות מצויין בספרות האחזקה של הרכב או של המנוע הספציפי.

אם לא קיים, לא נותר אלא להסתמך על קטלוגים של יצרני הפלגים דוגמת זה (ראה עמוד 60-61).

 

דבר נוסף ששכחתי לומר בהתחלה,

גם אם הפלאג הגיע במידה הנכונה, אך אתם מחליפים אותו פעם ב.. (70K מומלץ היו לאירידיום?)

מומלץ בכל זאת פעם בטיפול או כל טיפול שני לפתוח ולוודא שמרווח האויר של הפלאג נכון.

גם אם האוטו לא מזייף זה יכול לחסוך כמה גרושים בדלק.

יום טוב גם לך

פורסם

יכול להיות מצב שאני מקבל קוד שגיאה (צ'ק אנג'ין) על Cylinder missfire בגלל שזה לא מכוון?

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם
יכול להיות מצב שאני מקבל קוד שגיאה (צ'ק אנג'ין) על Cylinder missfire בגלל שזה לא מכוון?

ייתכן..

יום טוב גם לך

פורסם
ייתכן..

למרות שבפירוש ביקשתי פלאגים לרכב מסויים מדגם ספציפי מסויים?

טוב לדעת את זה, אשמח לבדוק מה הרווח שמתאים לרכב שלי ולעשות מדידה של כמה מה שקניתי קרוב לזה.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם

תודה על הקטלוג, בדקתי ולצערי אין שם אולדסמוביל.

אעשה חיפוש באינטרנט ובService manuel.

שוב תודה

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם
כן, הפלאגים מגיעים עם ציון מרווח האלקטרודה, כמו למשל IFR5E11 שמרווח האלקטרודה הוא 1.1.

לגבי כיוון פלאגי אירידיום, לפחות ממה שאני ראיתי באתרי היצרנים כתוב לא לכוון אותם. NGK כותבים שאפשר רק צריך להזהר שעושים את זה ,כי הפלג עדין .

×
×
  • תוכן חדש...