Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4310 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם (אגב פוסט ראשון באוף, אז... חדש כאן :) )

אני כרגע עומד לפני החלטה רצינית ומכיוון שמדובר בקהילה ענקית, אני בטוח שיש מישהו שיוכל לתת פה עזרה.

אני מעוניין ללמוד הנדסה תעשייה וניהול/מכונות/אזרחית.

כרגע הכי מדבר אלי ומושך אותי תעשייה וניהול, אך יחד עם זאת יש לא מעט קשיים בפני

אני צריך להשלים את המתמטיקה שלי ל4 יח' עם ציון של 85, להשלים פיזיקה ולעשות פסיכומטרי (נתון משתנה ממוסד למוסד).

מחישוב קצר התהליך יקח לי משהו מבסדר גודל של שנתיים, ואני בן 22 היום ולא מעוניין להתחיל לימודים של 4 שנים בגיל 24/25 (אולי זה בכלל ימרח).

שקלתי להשתמש באפיקי המעבר של האוניברסיטה הפתוחה, שמציעים 9 קורסים סה"כ ואז אפשר לעבור לכמה אוניברסיטאות (שלא הייתי חולם עליהן מלכתחילה גם לאחר ההשקעה של שיפור הבגרויות לא הייתי מגרד את הדרישות סף), הכי מדברת אלי זו אוניברסיטת ת"א.

לקחת את ה9 קורסים לפרוס אותם על פני שנה וחצי-שנתיים, בעיקר מהסיבה שאני יודע שהפתוחה היא מאוד מאוד קשה ודורשת יכולת עצמית גבוהה ובנוסף זה גם ככה פרק הזמן שהיה לוקח לי לשפר את הבגרויות וכו'.

האישו הכי גדול שיש לי כאן הוא שאני באמת בא מרקע אפסי במתמטיקה (אין בגרות מלאה רק בגלל ששנאתי את המקצוע בעבר),

ואני חושש שאני קופץ למים עמוקים מדי, לקחתי בחשבון שאצטרך להשקיע בזה הרבה זמן ומורים פרטיים עד שאסתגל לרמה הגבוהה הנדרשת, האם זה ריאלי?

מה אתם אומרים על הכיוון? האם הוא נכון?

יש פה מישהו שלמד באונ' הפתוחה?

 

(מצטער על החפירה :) )

Seat Mii 3Doors

פורסם

עשיתי חלק מהמסלול שאתה מתאר, רק שלי היו את הבגרויות והפסיכומטרי המתאימים כדי להתקבל לאוניברסיטה בכל מקרה.

 

בגדול, כמו שכתבת - אתה קופץ למים עמוקים. אבל מי שיודע לשחות, לא אכפת לו כמה עמוקים המים, הוא שוחה. והשאלה היא האם אתה יודע לשחות? הקורסים של שנה א', אותם תלמד באו"פ, הם קורסים קשים ומאוד מורכבים מבחינה מתמטית. אבל המתמטיקה והפיזיקה לא נגמרים בשנה א' והם ילוו אותך עד המבחן האחרון של התואר.

 

אם אתה מאלו שטרינומים וסימנים של אינטגרל עושים להם חלושס אתה לא בכיוון הנכון. לך למכללה עם יחס אישי, מתרגלים שאכפת להם מהסטודנטים והרבה שעות תגבור מסובסדות. בשביל מכללה כזאת לא תצטרך להשלים בגרויות ולא תצטרך להפציץ בפסיכומטרי, רק לשלם קצת יותר ולהתגבר על המכה הקלה באגו שתגרם מכך שתצא עם "תואר פחות נחשב".

אבל אם אתה מאלו שלא מפחדים מתמטיקה, סתם היה לך יותר חשוב לשבת עם החברה' בחצר בזמן התיכון, אתה תוכל להסתדר עם המסלול של האו"פ. אבל גם אז, עדיף לך לדעתי להשלים את הבגרויות החסרות במסגרת מכינה אוניברסיטה (ורצוי במוסד בו תרצה לעשות את התואר) ואת הפסיכומטרי לעשות כמו כולם במסגרת קורס.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
עשיתי חלק מהמסלול שאתה מתאר, רק שלי היו את הבגרויות והפסיכומטרי המתאימים כדי להתקבל לאוניברסיטה בכל מקרה.

 

בגדול, כמו שכתבת - אתה קופץ למים עמוקים. אבל מי שיודע לשחות, לא אכפת לו כמה עמוקים המים, הוא שוחה. והשאלה היא האם אתה יודע לשחות? הקורסים של שנה א', אותם תלמד באו"פ, הם קורסים קשים ומאוד מורכבים מבחינה מתמטית. אבל המתמטיקה והפיזיקה לא נגמרים בשנה א' והם ילוו אותך עד המבחן האחרון של התואר.

 

אם אתה מאלו שטרינומים וסימנים של אינטגרל עושים להם חלושס אתה לא בכיוון הנכון. לך למכללה עם יחס אישי, מתרגלים שאכפת להם מהסטודנטים והרבה שעות תגבור מסובסדות. בשביל מכללה כזאת לא תצטרך להשלים בגרויות ולא תצטרך להפציץ בפסיכומטרי, רק לשלם קצת יותר ולהתגבר על המכה הקלה באגו שתגרם מכך שתצא עם "תואר פחות נחשב".

אבל אם אתה מאלו שלא מפחדים מתמטיקה, סתם היה לך יותר חשוב לשבת עם החברה' בחצר בזמן התיכון, אתה תוכל להסתדר עם המסלול של האו"פ. אבל גם אז, עדיף לך לדעתי להשלים את הבגרויות החסרות במסגרת מכינה אוניברסיטה (ורצוי במוסד בו תרצה לעשות את התואר) ואת הפסיכומטרי לעשות כמו כולם במסגרת קורס.

ראשית, פסיכומטרי לא נדרש במסגרת אפיק מעבר.

שנית, כל מה שציינת אין לי שמץ על מה מדובר, אומר בכנות שוב אני בא עם זירו ידע קודם במתמטיקה, אני כן הייתי מאלה שהיה להם יותר חשוב בתיכון לעשות שטויות, בגלל זה נוצר הפער.

שלישית, להשלים את הבגרויות החסרות יהוו עבורי בזבוז זמן... אני מעדיף להשקיע בכסף של ההשלמה במורים פרטיים במהלך הלימודים באו"פ (שזה התכנון אגב, להעזר במישהו מקצועי).

ומכללות יש בשפע, אני כל הזמן שומע ביקורות רע כשזה נוגע להנדסה (לרוב, לא בהכללה).

Seat Mii 3Doors

פורסם

בתור מי שמסיים שנה א בפתוחה והתחיל בפתוחה בגלל האפיק מעבר אני יכול להגיד לך שמתמטיקה לא סתם קשה אלה מאוד קשה!

והיא באה כהמשך ישיר לבסיס שלומדים בתיכון.

לקפוץ למים העמוקים של הקורסים האלה זאת התאבדות למי שלא באמת למד מתמטיקה ובטח לאחד שלא ממש אהב את זה.

עצתי אליך היא להתרכז בבגרויות,שם המתמטיקה ברמה סבירה,תחזור לזה,תלמד ותעשה את המקסימום זה יעזור לך להתקבל למוסד אקדמי ויעזור לך לנחות בצורה רכה בכל מוסד אקדמי,בלי זה אין לך מה להכנס לשם.

אם אתה ממש ממש לא רוצה,תנסה לקחת קורס בפתוחה שנקרא "אשנב למתמטיקה" זהו קורס פתיחה רענון למתמטיקה,אישית לא עשיתי אותו אז לא יודע בדיוק על מה הוא שם דגש,הוא בעיקרון רענון החומר,אז קח את העצה בערבון מוגבל.

בכל מיקרה לא מתחילים לבנות בית מהקומה ה2\3 אז תתרכז בבסיס.

 

בהצלחה :wink:

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם
ראשית, פסיכומטרי לא נדרש במסגרת אפיק מעבר.

שנית, כל מה שציינת אין לי שמץ על מה מדובר, אומר בכנות שוב אני בא עם זירו ידע קודם במתמטיקה, אני כן הייתי מאלה שהיה להם יותר חשוב בתיכון לעשות שטויות, בגלל זה נוצר הפער.

שלישית, להשלים את הבגרויות החסרות יהוו עבורי בזבוז זמן... אני מעדיף להשקיע בכסף של ההשלמה במורים פרטיים במהלך הלימודים באו"פ (שזה התכנון אגב, להעזר במישהו מקצועי).

ומכללות יש בשפע, אני כל הזמן שומע ביקורות רע כשזה נוגע להנדסה (לרוב, לא בהכללה).

 

השאלה היא לא אם יש לך ידע במתמטיקה. השאלה היא אם יש לך ראש למתמטיקה.

ידע זה משהו שאפשר לקבל וזה הרבה יותר קל אם יש לך תפיסה קלה למתמטיקה. יש כאלו שאין להם ראש למתמטיקה וזה בסדר גמור, זה ממש לא אומר שהם לא בסדר. אנשים כאלו יקבלו רעד בגוף בכל פעם שהם רואים איזה נוסחא מסובכת, יעדיפו לעשות טיפול שיננית ולא לפתור תרגילים בחדו"א. אם אתה מאלו אתה תצטרך יותר תגבורים ויותר חיזוקים ויותר יחס אישי בכיתה. אם תלמד חדו"א באוניברסיטה עם עוד 220 סטודנטים באותה כיתה לא תוכל לעצור את המרצה ולשאול שאלה פשוטה, בכיתה של 50 סטודנטים במכללה זה הרבה יותר סביר.

 

להשלים בגרויות זה ממש לא בזבוז זמן, זה יקח לך פחות זמן מלעשות את אפיק המעבר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

במדעים מדוייקים יש צורך לבסיס טוב, ולא משנה איפה תלמד. יש לך אפיקי מעבר(גם בספיר ובאילת). קח בחשבון שמדובר במיין מאוד עמוקים - מסלול שלם נלחם על מס' מקומות מאוד מוגבל.

שנה א' מאוד מאוד קשה, ללא בסיס טוב של 5 יחל מתמטיקה ופיזיקה אתה מאוד תתקשה.

 

עצה שלי - אחרי שהחלטת מה תרצה ללמוד, תבדוק היכן תוכל להשלים בגרויות ( מכינה או קורס סטייל יואל גבע). באותו מעמד תבדוק מהם הדרישות של אותו מוסד אקדמאי( לדוג- בבש אתה מסודר עם חלק כמותי גבוה, בעוד שבתא ידרשו ציונים נוספים גבוהים).

תבנה את השנה/שנתיים הקרובות - מתי כול קורס, מועדים נוספים במקרה של ציון נמוך וכוי.

בצורה הזאת אתה תגיע רחוק, ההימור בקיצורי דרך, להלן- אפיקי מעבר, יכול להתפוצץ לך בפנים, ואז גם ביזבזת שנה וגם כסף.

 

בהצלחה!!

פורסם
בתור מי שמסיים שנה א בפתוחה והתחיל בפתוחה בגלל האפיק מעבר אני יכול להגיד לך שמתמטיקה לא סתם קשה אלה מאוד קשה!

והיא באה כהמשך ישיר לבסיס שלומדים בתיכון.

לקפוץ למים העמוקים של הקורסים האלה זאת התאבדות למי שלא באמת למד מתמטיקה ובטח לאחד שלא ממש אהב את זה.

עצתי אליך היא להתרכז בבגרויות,שם המתמטיקה ברמה סבירה,תחזור לזה,תלמד ותעשה את המקסימום זה יעזור לך להתקבל למוסד אקדמי ויעזור לך לנחות בצורה רכה בכל מוסד אקדמי,בלי זה אין לך מה להכנס לשם.

אם אתה ממש ממש לא רוצה,תנסה לקחת קורס בפתוחה שנקרא "אשנב למתמטיקה" זהו קורס פתיחה רענון למתמטיקה,אישית לא עשיתי אותו אז לא יודע בדיוק על מה הוא שם דגש,הוא בעיקרון רענון החומר,אז קח את העצה בערבון מוגבל.

בכל מיקרה לא מתחילים לבנות בית מהקומה ה2\3 אז תתרכז בבסיס.

 

בהצלחה :wink:

אני מקבל את הערה... בהחלט אידאלי עבורי להתחיל בפתוחה ולאחר מכן לרוץ עם זה, אבל צריך גם להיות ריאלי ולהבין שיש לי פער עצום במתמטיקה (אני אפילו לא שלוש יחידות), אני לא יודע כמה עצום ואיך אתמודד, כן התכוונתי להשיקע במורים פרטיים אבל בכל זאת... נראה שזה לא משהו שניתן לגישור כך.

חוזר לשקול את רעיון הבגריות.

 

השאלה היא לא אם יש לך ידע במתמטיקה. השאלה היא אם יש לך ראש למתמטיקה.

ידע זה משהו שאפשר לקבל וזה הרבה יותר קל אם יש לך תפיסה קלה למתמטיקה. יש כאלו שאין להם ראש למתמטיקה וזה בסדר גמור, זה ממש לא אומר שהם לא בסדר. אנשים כאלו יקבלו רעד בגוף בכל פעם שהם רואים איזה נוסחא מסובכת, יעדיפו לעשות טיפול שיננית ולא לפתור תרגילים בחדו"א. אם אתה מאלו אתה תצטרך יותר תגבורים ויותר חיזוקים ויותר יחס אישי בכיתה. אם תלמד חדו"א באוניברסיטה עם עוד 220 סטודנטים באותה כיתה לא תוכל לעצור את המרצה ולשאול שאלה פשוטה, בכיתה של 50 סטודנטים במכללה זה הרבה יותר סביר.

 

להשלים בגרויות זה ממש לא בזבוז זמן, זה יקח לך פחות זמן מלעשות את אפיק המעבר.

אוקי, אני אסביר...

עשיתי הכוונה וייעוץ תעסוקתי באדם מילוא, זה נשמע דיי שטחי אבל זה היה ממש רציני...

יום שלם של מבחנים ושתי פגישות עם פסיכולוגית, מסתבר שהצטיינתי במבחנים המתמטיים אף על פי שאין לי בגרות.. ואני מחשיב את עצמי כיותר באנגלית ממתמטיקה אבל שם דווקא הצטיינתי והשגתי את הציון הכי גבוה (איכשהו), אני יודע שלא מדובר באומדן או אינדקציה כלשהי, אבל כאן הפתעתי קצת את עצמי, שם תיארתי שהכי נפלתי.

חושב שיש לי ראש "בקטנה" למתמטיקה, לא משהו מיוחד.

להשלים בגרויות לא יקח פחות זמן... אני יכול להתחיל באוקטובר הקרוב את הפתוחה, או בפברואר את הבגרות 4 יח' ולשאוף להוציא 85, פחות מ85 לא עשיתי כאן כלום.

הדרישות קבלה ב90% מהמוסדות דורש 85 מתמטיקה/אנגלית + 85 ממוצע כללי + 5 יח' פיזיקה/מכינה.

אז בנוסף לזה אצטרך גם פיזיקה וגם פסיכו.

במדעים מדוייקים יש צורך לבסיס טוב, ולא משנה איפה תלמד. יש לך אפיקי מעבר(גם בספיר ובאילת). קח בחשבון שמדובר במיין מאוד עמוקים - מסלול שלם נלחם על מס' מקומות מאוד מוגבל.

שנה א' מאוד מאוד קשה, ללא בסיס טוב של 5 יחל מתמטיקה ופיזיקה אתה מאוד תתקשה.

 

עצה שלי - אחרי שהחלטת מה תרצה ללמוד, תבדוק היכן תוכל להשלים בגרויות ( מכינה או קורס סטייל יואל גבע). באותו מעמד תבדוק מהם הדרישות של אותו מוסד אקדמאי( לדוג- בבש אתה מסודר עם חלק כמותי גבוה, בעוד שבתא ידרשו ציונים נוספים גבוהים).

תבנה את השנה/שנתיים הקרובות - מתי כול קורס, מועדים נוספים במקרה של ציון נמוך וכוי.

בצורה הזאת אתה תגיע רחוק, ההימור בקיצורי דרך, להלן- אפיקי מעבר, יכול להתפוצץ לך בפנים, ואז גם ביזבזת שנה וגם כסף.

 

בהצלחה!!

קיבלתי את מה שאתה אומר, יש לא מעט הגיון... בקרוב יש סוג של יום פתוח בפתוחה כדי ללכת לשמוע כנראה ששם אסגר רשמית.

 

לצערי מכינות אני לא אוכל לקחת, זה מבטל לי את המשרה המלאה באופן מלא, כך שזה רק קורסי ערב.

 

לא אשקר שהייתי רוצה לשמוע אותכם אומרים משהו אחר, אבל אני מקבל את כל מה שנאמר ומעריך כל תגובה, חשוב לי לעשות כאן צעד שקול ולא חפוז.

אבל אני כמובן פתוח לשאר האופציות, לא החלטתי עדיין.

 

התכנון היה לקחת את הפתוחה, בתור התחלה בסמסטר הראשון לקחת קורס אחד או שניים, להרגיש את זה ולהתאפס

לקחת את המפגשים המוגברים שזה אחד לשבוע.

להשקיע במורים פרטיים (כמובן שכל זה בנוסף להשקעה בזמן האישי שלי).

ולפרוס את זה על גבי משהו כמו שנה וחצי שנתיים, 3/4 קורסים בכל סמסטר לאחר הראשון.. בהתאם לקושי וכו'.

נבחן את זה לעומק, חבר'ה אני מאוד מעריך את התגובות, באמת.

Seat Mii 3Doors

פורסם
אני מקבל את הערה... בהחלט אידאלי עבורי להתחיל בפתוחה ולאחר מכן לרוץ עם זה, אבל צריך גם להיות ריאלי ולהבין שיש לי פער עצום במתמטיקה (אני אפילו לא שלוש יחידות), אני לא יודע כמה עצום ואיך אתמודד, כן התכוונתי להשיקע במורים פרטיים אבל בכל זאת... נראה שזה לא משהו שניתן לגישור כך.

חוזר לשקול את רעיון הבגריות.

 

 

אוקי, אני אסביר...

עשיתי הכוונה וייעוץ תעסוקתי באדם מילוא, זה נשמע דיי שטחי אבל זה היה ממש רציני...

יום שלם של מבחנים ושתי פגישות עם פסיכולוגית, מסתבר שהצטיינתי במבחנים המתמטיים אף על פי שאין לי בגרות.. ואני מחשיב את עצמי כיותר באנגלית ממתמטיקה אבל שם דווקא הצטיינתי והשגתי את הציון הכי גבוה (איכשהו), אני יודע שלא מדובר באומדן או אינדקציה כלשהי, אבל כאן הפתעתי קצת את עצמי, שם תיארתי שהכי נפלתי.

חושב שיש לי ראש "בקטנה" למתמטיקה, לא משהו מיוחד.

להשלים בגרויות לא יקח פחות זמן... אני יכול להתחיל באוקטובר הקרוב את הפתוחה, או בפברואר את הבגרות 4 יח' ולשאוף להוציא 85, פחות מ85 לא עשיתי כאן כלום.

הדרישות קבלה ב90% מהמוסדות דורש 85 מתמטיקה/אנגלית + 85 ממוצע כללי + 5 יח' פיזיקה/מכינה.

אז בנוסף לזה אצטרך גם פיזיקה וגם פסיכו.

 

קיבלתי את מה שאתה אומר, יש לא מעט הגיון... בקרוב יש סוג של יום פתוח בפתוחה כדי ללכת לשמוע כנראה ששם אסגר רשמית.

 

לצערי מכינות אני לא אוכל לקחת, זה מבטל לי את המשרה המלאה באופן מלא, כך שזה רק קורסי ערב.

 

לא אשקר שהייתי רוצה לשמוע אותכם אומרים משהו אחר, אבל אני מקבל את כל מה שנאמר ומעריך כל תגובה, חשוב לי לעשות כאן צעד שקול ולא חפוז.

אבל אני כמובן פתוח לשאר האופציות, לא החלטתי עדיין.

 

התכנון היה לקחת את הפתוחה, בתור התחלה בסמסטר הראשון לקחת קורס אחד או שניים, להרגיש את זה ולהתאפס

לקחת את המפגשים המוגברים שזה אחד לשבוע.

להשקיע במורים פרטיים (כמובן שכל זה בנוסף להשקעה בזמן האישי שלי).

ולפרוס את זה על גבי משהו כמו שנה וחצי שנתיים, 3/4 קורסים בכל סמסטר לאחר הראשון.. בהתאם לקושי וכו'.

נבחן את זה לעומק, חבר'ה אני מאוד מעריך את התגובות, באמת.

 

תראה מאוד רציתי ללכת לאפיק מעבר דרך מכללת ספיר (לומדים את שנה א' בלבד - מי שהצליח לעבור הצליח, השאר "אכלו אותה").

הגעתי למקום, דיברתי עם אנשים והייתי באותו ראש כמוך - היה לי 4 יחל מתמטיקה בציון 80.

ההסבר שקיבלתי - תחשוב שהחומר שנלמד בבגרות הוא הבסיס. המרצה לוקח בחשבון שאת הבסיס כולם יודעים כמו שצריך, ואתה יודע מה קורה שבונים ביניין על יסודות רעועים(או במקרה שלנו, שאינם קיימים כלל).

 

במידה ואתה צריך לעבוד מכינה פחות תעזור לך (אע"פ שהיא עדיפה על קורס ביואל גבע. לבוגרי מכינה של האוני' יש עדיפות באותה אוני').

פורסם

לא אשקר שהייתי רוצה לשמוע אותכם אומרים משהו אחר, אבל אני מקבל את כל מה שנאמר ומעריך כל תגובה, חשוב לי לעשות כאן צעד שקול ולא חפוז.

אבל אני כמובן פתוח לשאר האופציות, לא החלטתי עדיין.

 

התכנון היה לקחת את הפתוחה, בתור התחלה בסמסטר הראשון לקחת קורס אחד או שניים, להרגיש את זה ולהתאפס

לקחת את המפגשים המוגברים שזה אחד לשבוע.

להשקיע במורים פרטיים (כמובן שכל זה בנוסף להשקעה בזמן האישי שלי).

ולפרוס את זה על גבי משהו כמו שנה וחצי שנתיים, 3/4 קורסים בכל סמסטר לאחר הראשון.. בהתאם לקושי וכו'.

נבחן את זה לעומק, חבר'ה אני מאוד מעריך את התגובות, באמת.

 

אז תגיד שאתה כבר נעול על אפיק המעבר וזהו :)

 

אם אתה חושב שזה פשוט לקחת שלושה-ארבעה קורסים בסימסטר במקביל לעבודה במשרה מלאה אז אתה טועה. אני התחלתי את אפיק המעבר הזה כי באותה תקופה עבדתי במקום עבודה לא לחוץ במיוחד. אמנם עבדתי משרה מלאה פלוס קצת שעות נוספות אבל לרוב היו לי איזה שעתיים-שלוש ביום שבהם לא עשיתי כלום. ידעתי שאני הולך להתחיל ללמוד בשנה שאחרי וחשבתי שיהיה נחמד להוריד כמה קורסים מהשנה הראשונה בזמן הפנוי שגם ככה יש לי. בפועל, היה לי קשה מאוד לסגור קורס אחד בסיסמטר.

אתה צריך להבין שבפתוחה אתה לא רק מקבל המון שיעורי בית וממ"נים אלא אתה גם לומד לבד בבית. מה שאתה מתקתק בשעתיים של הרצאה באוניברסיטה לוקח לך שלוש-ארבע שעות מול הספר. ואחר כך עוד צריך לשבת לפתור תרגילים כדי לתרגל את זה, לשרוף לא מעט זמן על להבין כל מיני שטויות קטנות שבאוניברסיטה רגילה אתה מבין בשניה כי אתה שואל חבר או מתרגל או אפילו את המרצה בשעות קבלה ובסוף עוד להכין מלא עבודות הגשה (הממ"נים). זה קשה וזה שורף מלא זמן. לא סתם רוב הסטודנטים של האו"פ גוררים את התואר במשך שנים ארוכות.

 

אתה גם צריך לזכור שבאפיק המעבר אתה לומד את המתמטיקה ברמה הכי גבוהה שיש באוניברסיטה, ברמה של מדעי המחשב והנדסת תוכנה. בזמן הזה החברים שלך שלומדים שנה א' במחלקה להנדסת תעשיה וניהול באוניברסיטה לומדים קורסי מתמטיקה בשתי דרגות למטה. כלומר אתה לא רק מגיע עם רקע חלש במתמטיקה, אתה גם נותן ברבאבק על הגרסאות הכי כבדות של חדו"א ואלגברה ופיזיה.

 

אני לא מבין למה אתה כל כך אנטי מכינה ופסיכומטרי במסלול הרגיל. לדעתי זאת טעות.

מכינה סוגרת לך בשלושה-ארבעה חודשים את הבגרויות החסרות במתמטיקה בפיזיקה. כבונוס אתה נכנס לאוניברסיטה בא אתה מתחיל ללמוד לפני כולם, כלומר אתה חוסך מעצמך את השוק של השבוע הראשון במקום הגדול והלא ידידותי הזה. אתה מכיר חברים שימשיכו איתך את התואר ל-4 השנים הבאות, מכינים אותך טוב יותר ללימודים אוניברסיטאיים וזה אפילו לא עולה הרבה.

פסיכומטרי זה באסה, זה נכון. אבל אלו שלושה חודשים מהחיים שצריך לשרוף על התחת וזהו, זה עובר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם (נערך)

2 חידודים למה שצביקה רשם.

 

1) השלמה של פיזיקה-מתמטיקה 5 יח"ל (אם לומדים אותם בו זמנית, קשה אבל אפשרי) בלימודי ערב במכון בגרויות לוקחת קצת יותר מחצי שנה, באוניברסיטה מדובר בשנה אקדמאית לכל דבר, מאוקטובר עד אמצע-סוף יולי.

 

2) עלות מכינה אוניברסיטאית כ14-16 וחצי אלף שקלים.

 

בתור יוצא מכינה, אני יכול לומר שבהחלט הרמה של הבגרויות היא בדיחה לעומת המכינה, אבל צורת הניפוי של בוגרי מכינה מאוד לא מעדיפה בוגרי מכינות ומשרתת בעיקר אינטרסים של האוניבריסטה. כבר כתבתי על זה בפירוט בשרשור של מישהו שהתייעץ לגבי מכינה.

 

 

עריכה: כתבת שאין לך בגרות, אל תתפוס אותי במילה אבל אני די בטוח שבשביל להכנס למכינה צריך בגרות מלאה או לפחות כמות יחידות בגרות מסוימת.

 

עריכה 2: בדקת מה אחוז הנשירה ופרק זמן ממוצע לסיום תואר באוניברסיטה הפתוחה? סתם חומר למחשבה.

עריכה אחרונה על ידי kookoo
פורסם
אז תגיד שאתה כבר נעול על אפיק המעבר וזהו :)

 

אם אתה חושב שזה פשוט לקחת שלושה-ארבעה קורסים בסימסטר במקביל לעבודה במשרה מלאה אז אתה טועה. אני התחלתי את אפיק המעבר הזה כי באותה תקופה עבדתי במקום עבודה לא לחוץ במיוחד. אמנם עבדתי משרה מלאה פלוס קצת שעות נוספות אבל לרוב היו לי איזה שעתיים-שלוש ביום שבהם לא עשיתי כלום. ידעתי שאני הולך להתחיל ללמוד בשנה שאחרי וחשבתי שיהיה נחמד להוריד כמה קורסים מהשנה הראשונה בזמן הפנוי שגם ככה יש לי. בפועל, היה לי קשה מאוד לסגור קורס אחד בסיסמטר.

אתה צריך להבין שבפתוחה אתה לא רק מקבל המון שיעורי בית וממ"נים אלא אתה גם לומד לבד בבית. מה שאתה מתקתק בשעתיים של הרצאה באוניברסיטה לוקח לך שלוש-ארבע שעות מול הספר. ואחר כך עוד צריך לשבת לפתור תרגילים כדי לתרגל את זה, לשרוף לא מעט זמן על להבין כל מיני שטויות קטנות שבאוניברסיטה רגילה אתה מבין בשניה כי אתה שואל חבר או מתרגל או אפילו את המרצה בשעות קבלה ובסוף עוד להכין מלא עבודות הגשה (הממ"נים). זה קשה וזה שורף מלא זמן. לא סתם רוב הסטודנטים של האו"פ גוררים את התואר במשך שנים ארוכות.

 

אתה גם צריך לזכור שבאפיק המעבר אתה לומד את המתמטיקה ברמה הכי גבוהה שיש באוניברסיטה, ברמה של מדעי המחשב והנדסת תוכנה. בזמן הזה החברים שלך שלומדים שנה א' במחלקה להנדסת תעשיה וניהול באוניברסיטה לומדים קורסי מתמטיקה בשתי דרגות למטה. כלומר אתה לא רק מגיע עם רקע חלש במתמטיקה, אתה גם נותן ברבאבק על הגרסאות הכי כבדות של חדו"א ואלגברה ופיזיה.

 

אני לא מבין למה אתה כל כך אנטי מכינה ופסיכומטרי במסלול הרגיל. לדעתי זאת טעות.

מכינה סוגרת לך בשלושה-ארבעה חודשים את הבגרויות החסרות במתמטיקה בפיזיקה. כבונוס אתה נכנס לאוניברסיטה בא אתה מתחיל ללמוד לפני כולם, כלומר אתה חוסך מעצמך את השוק של השבוע הראשון במקום הגדול והלא ידידותי הזה. אתה מכיר חברים שימשיכו איתך את התואר ל-4 השנים הבאות, מכינים אותך טוב יותר ללימודים אוניברסיטאיים וזה אפילו לא עולה הרבה.

פסיכומטרי זה באסה, זה נכון. אבל אלו שלושה חודשים מהחיים שצריך לשרוף על התחת וזהו, זה עובר.

אני לא נעול, אני כן הייתי מקווה לשמוע תגובות אחרות שיצדיקו את הדרך הזאת - אבל מציאות לכוד ותקוות לכוד, יחד עם זאת אני משתדל להיות ריאלי ובינתיים מהתגובות אני כן מקבל את הרושם שהדרך הזו איננה נכונה לי, לכן באתי להתייעץ.

מכינה לא תאפשר לי לעבוד תוך כדי, זה יהיה בשעות הבוקר לכן היא נפסלת (קיוויתי שאת השנה וחצי הקרובות אוכל להשקיע במשרה שלי).

כנראה שנלך על רעיון ההשלמת בגרויות...

ואולי אפילו כבר נכוון לאיזה מכללה ולא אוניברסיטה שכן אני צריך יחס יותר אישי+יש קצת ליקויי למידה.

2 חידודים למה שצביקה רשם.

 

1) השלמה של פיזיקה-מתמטיקה 5 יח"ל (אם לומדים אותם בו זמנית, קשה אבל אפשרי) בלימודי ערב במכון בגרויות לוקחת קצת יותר מחצי שנה, באוניברסיטה מדובר בשנה אקדמאית לכל דבר, מאוקטובר עד אמצע-סוף יולי.

 

2) עלות מכינה אוניברסיטאית כ14-16 וחצי אלף שקלים.

 

בתור יוצא מכינה, אני יכול לומר שבהחלט הרמה של הבגרויות היא בדיחה לעומת המכינה, אבל צורת הניפוי של בוגרי מכינה מאוד לא מעדיפה בוגרי מכינות ומשרתת בעיקר אינטרסים של האוניבריסטה. כבר כתבתי על זה בפירוט בשרשור של מישהו שהתייעץ לגבי מכינה.

 

 

עריכה: כתבת שאין לך בגרות, אל תתפוס אותי במילה אבל אני די בטוח שבשביל להכנס למכינה צריך בגרות מלאה או לפחות כמות יחידות בגרות מסוימת.

 

עריכה 2: בדקת מה אחוז הנשירה ופרק זמן ממוצע לסיום תואר באוניברסיטה הפתוחה? סתם חומר למחשבה.

1. מעדיף One in at time, זה משהו שיהיה נכון עבורי. מכינה כפי שהסברתי לא תתאים לי לצערי מבחינת שעות הבוקר.

2. כסף זה לא האישו הגדול כאן... מאוד לא מעדיפה את בוגרי המכינה? זה לא אינטרס מובהק של המוסד לקבל את מי שהיה במכינה שלו?

 

ולגבי זה שאין לי בגרות, אני חושב שאתה צודק גם אני קראתי משהו כזה.

Seat Mii 3Doors

פורסם

תשמע, יש לי שני דברים ישירים ולא נעימים לומר לך בעניין:

 

1. לימודי הנדסה (ואפשר להרחיב את זה לרוב המקצועות האקדמיים שנלמדים באוניברסיטה) לא הולכים עם משרה מלאה. זו החלטה שצריך לקבל ולמצוא מימון ממקורות אחרים בתקופה זו של חייך.

 

2. לי נשמע שאתה מאוד רוצה לקפוץ ישר למים העמוקים ואתה לא מבין שלא רק שאתה לא יודע לשחות, גם אין לך מצופים. למי שאין רקע במתמטיקה ופיזיקה הפתרון היחידי המומלץ הוא לעשות בגרות במכון פרטי או מכינה. אני סיימתי שנת מכינה (וזו שנת לימודים מלאה, לא מכינת רענון שנמשכת 3-4 חודשים כמו שמישהו רשם) והבנתי שהנדסה זה לא בשבילי. מצאתי נישה אחרת ואני מבסוט עד השמיים שזו הדרך שבחרתי. מצד שני, לא מעט חברים שלי סיימו את המכינה בהצלחה, התקבלו לאוניברסיטה והיום הם מהנדסים.

במצבך הייתי הולך לכיוון של מכינה, משתדל כמה שאפשר ורואה לאן נושבת הרוח. יש כאלה שפורחים ויש כאלה שלא מצליחים, לא ביג דיל. עדיף להקריב את השנה הזו מאשר 4 או 5 שנים במכללה, לאכול קש, לסיים בקושי ועדיין לא להבין שאתה נמצא במקצוע הלא נכון.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מסכים עם איתמר.

השקל וחצי שלי בנושא, אני בדיוק לקראת סיום של מכינת רענון קצרה בבראודה לקראת לימודים שם של הנדסת מכונות (נקראת גם מכינת קדם הנדסה).

אני כבר עשיתי פסיכומטרי וגם בגרות מלאה יש לי, אך אחת מהדרישות ללימודים היא מתמטיקה ברמה של 4 יחידות בציון מסוים או מעבר של המכינה.

בתור אחד בבית הספר שממש לא הסתדר במתמטיקה ולא אהב את המקצוע אני יכול להגיד לך שהיום קל לי באופן כללי עם הנושא וגם דיי התחברתי אליו.

אבל זה היה יכול להיות בדיוק ההפך כמו שאיתמר אמר

פורסם

אדיר,

 

אם אתה רוצה לעבוד תוך כדי ההשלמות לאוניברסיטה אז דווקא השלמת בגרויות וקורס פסיכומטרי הם הדרך הנכונה עבורך. כך תוכל לעשות כל אחד מהקורסים בנפרד תוך כדי עבודה במשרה מלאה. אני השלמתי בגרות בפיזיקה תוך כדי עבודה, פשוט לקחתי קורס עם מפגש אחרי הצהריים ועוד מפגש ביום שישי. שלושה ימים לפני הבגרות לקחתי חופש וסגרתי את הפינה.

גם פסיכומטרי אפשר לסגור באותה השיטה, אבל זה קצת יותר קשה. בפסיכומטרי התפטרתי מהעבודה שלושה שבועות לפני המבחן, שלושה שבועות שהוקדשו נטו ללמידה. טוב, נו, וגם לנסיעות התגרזנות בפיג'ו הישנה שהייתה לי אז, אבל בעיקר למידה.

 

בקצב הזה יקח לך משהו כמו שנה לסגור את שתי הבגרויות החסרות והפסיכומטרי, אבל תוכל להמשיך לעבוד תוך כדי. אם אתה הולך למכללה אז מאוד יכול להיות שתוכל להתקבל גם עם 4 יחידות במתמטיקה, אולי אפילו לאוניברסיטאות מסוימות עם ציון מספיק גבוה בחלק הכמותי של הפסיכומטרי.

 

המסלול של האו"פ נשמע נהדר על הנייר אבל אני יכול להגיד לך שבפועל, מתוך 200 פלוס הסטודנטים שלמדו איתי במחזור הנדסה אולי אחד הגיע מהמסלול הזה. יש לזה סיבה, וזה בגלל שזה לא פשוט בכלל. בטח ובטח תוך כדי עבודה ותוך כדי לחץ לא לרדת מהממוצע המינימלי שאתה זקוק לו כדי לעבור.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

ועל הדרך, עצה נוספת- אני ממליץ להוריד את סף הלחץ.

אז מה אם תתחיל קצת יותר מאוחר ממה שהתכוונת במקור? עדיף להיות "סטודנט זקן" מלא להיות בכלל, סה"כ גם אם דחית את תחילת הלימודים בחצי שנה או אפילו שנה בגלל ההשלמות- זה משהו שאח"כ יש לו אימפקט ענק על שאר החיים שלך. אל תיטפל לזוטות כאלו, תמיד יהיה סטודנט מבוגר ממך בכל מוסד.

×
×
  • תוכן חדש...