Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הנעה בדחיפה


ec276
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4341 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

עד עכשיו לא יצא לי אף פעם להניע בדחיפה, אבל רציתי לשאול: בעקרון שמים הילוך 2, פותחים סוויץ + קוד, נותנים לרכב לצבור מהירות וזורקים את הקלאץ. עד לפה יפה. נשאלת השאלה, למה דווקא הילוך 2 ? לא מצאתי תשובה באינטרנט. אם הרעיון הוא להביא את המנוע לכמה שיותר סיבובים בפחות זווית או כוח של הדוחף צריך יחס יותר נמוך משמע ראשון. וחוץ מזה , אם הרכב חונה בירידה אפשר לעשות אותו דבר ברוורס ? (רחוב מבודד יחסית, או ביציאה מהחניה של הבית).

ודבר נוסף, למה אי אפשר לעשות דבר דומה ברכב בעל תיבה אוטומטית ? כלומר, ניוטרל בדרדור ואז מעבר לD ?

ואיזה עוד דבר יכול לעזור חוץ מכבלים ?

פורסם

כמו שקשה להניע רכב ולהתחיל לנסוע בהילוך גבוה שיש לך סוויץ ככה זה אותו דבר בערך שמניעים בדרדור/דחיפה.

אתה יכול להניע גם בהילוך ראשון זה בסדר, אין בעיה להניע ברוורס וזה דווקא יותר קל אפילו מניסיוני אבל צריך להיזהר עם הגז אחרי ההנעה.

לגבי האוטומט, לא יודע את הפרטים הטכניים אבל פשוט אי אפשר. אולזי זה גם קשור לזה שאי אפשר להניע בכלל אוטו אוטומט בהילוך אלא רק בפארקינג או ניוטראל ואז ברור שלא תוכל להניע בדרדור ככה, כי בפארקינג לא תוכל לדרדר את האוטו או לדחוף ובניוטראל המנוע לא מחובר אז זה לא ייתן כלום.

פורסם

כמובן שאתה יכול להניע בראשון, אבל אתה צריך לצבור מהירות שמתאימה יותר להילוך שני.

במידה ותעשה את זה בהילוך ראשון הרכב פשוט יבלום לך בדיוק כמו שבאמצע נסיעה תשים הילוך ראשון ותעזוב מצמד.

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

פורסם

אם תצבור מהירות מספיק גבוהה אתה יכול גם להניע בשלישי זה לא משנה. מקובל לעשות בשני כי בראשון האוטו עלול להיכבות לך מיד אחרי שהוא יניע ובשני לא( ואתה לא תצטרך לדחוף יותר מדי את האוטו)

פורסם

בהילוך ראשון האוטו נבלם הכי חזק.

 

במילים אחרות, כמו שבנסיעה רגילה למנוע הכי קל לסובב את הגלגלים בהילוך ראשון, כך בהנעה בדחיפה לגלגלים הכי קשה לסובב את המנוע בהילוך ראשון.

האוטו יכול להיעצר עוד לפני שהניע.

 

 

בשלישי לגלגלים עוד יותר קל לסובב את המנוע, אבל כמו שנכתב מעלי הנעה בשלישי דורשת מהירות התחלתית יחסית גבוהה, ודי קשה להגיע אליה כשדוחפים.

 

ולכן הילוך שני זו פשרה הכי סבירה.

 

 

פורסם

ברכב אוטומט הרכיב שמחבר בין המנוע לגיר ומחליף את הקלאצ נקרא ממיר מומנט. ממיר המומנט בנוי משתי צלחות הנמצאות אחת מול השניה, ללא מגע ביניהן, ועל כל אחת יש מעין כנפיים. ברגע שהצלחת המחוברת למנוע מסתובבת, היא מסחררת שמן שנמצא בתוך הממיר (קופסא אטומה), והשמן מסחרר את הצלחת שמחוברת לגיר, ומניע את האוטו.

 

בגלל שאין חיבור פיזי בין הצלחות, וכל המערכת הנ"ל אותו הדבר לא פועלת כשהרכב מדומם, רכב אוטומטי לא יניע בדחיפה במהירות רגילה כמו רכב ידני. אני חושב, אם כי לא בטוח, שבמהירות גבוהה אפשר תיאורטית להניע כך גם רכב, אוטומט.

פורסם

אוקיי, בתיבות אוטומטיות רגילות יש ממיר מומנט שלא יעבוד שהמנוע כבוי.

אבל, מה לגבי תיבות אחרות ראה ערך DSG ? דאבל קלאץ ?

פורסם

דאבל קלאץ הוא מינוח ישן שמתייחס לצורך לשחרר את הרגל מהקלאץ בניוטראל וללחוץ שוב במשאיות ישנות.

בשביל להניע בהילוך בdsg אתה צריך שהמחשב יתן פיקוד לגיר להכנס להילוך מה שלא יקרה לבד. תיאורטית אם תחבר מחשב חיצוני שדרכו תוכל לשלוט על שילוב ההילוך תוכל להניע בדחיפה.

פורסם

אני חושב, אם כי לא בטוח, שבמהירות גבוהה אפשר תיאורטית להניע כך גם רכב, אוטומט.

 

על מנת שיהיה חיבור בין גלגלים למנוע, צריך שיהיה לחץ שמן בגיר.

 

משאבת השמן של הגיר מופעלת על ידי המנוע. כל עוד המנוע לא עובד לא יהיה לחץ שמן ולא תהיה אפשרות להניע בדחיפה.

 

בחלק מתיבות הילוכים אוטומטיות ישניות הייתה משאבת שמן נוספת שמונעת על ידי הגיר עצמו. אותם כן אפשר היה להנוע בדחיפה (במהירות גבוהה).

 

 

פורסם

בוקי הסבר בבקשה לגבי התיבות הישנות.

מה זה ישן? 97?92?80?

הבנתי שצריך להגיע ל80 קמ"ש {!!!} ואז להעביר מN לD.

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

פורסם

מעניין שלא יצרו מפתח מיוחד לרכבים אוטומטיים שיאפר להם להכנס להילוך שני ואז יש סיכוי להניע בדחיפה. אני משער שזה דיי מסובך בגלל שדורש גם חשמל וגם שליטה כלשהיא על המצמד.

פורסם

אם אפשר שאלה קטנה. באוטומט אפשרי להניע רק שהידית הילוכים נמצאת על P עכשיו השאלה היא אם הרכב נכבה באמצע נסיעה יהיה אפשרי להניע בלי להעביר לP? אם לא אז זה ממש מסוכן כי הברקסים ננעלים אחרי כמה לחיצות.

פורסם
בוקי הסבר בבקשה לגבי התיבות הישנות.

מה זה ישן? 97?92?80?

הבנתי שצריך להגיע ל80 קמ"ש {!!!} ואז להעביר מN לD.

 

בדר"כ צריך להניע רכבים ברחובות צרים, חניות או כל מקום ששם הרכב נח וחונה כמה שעות טובות עד שהמצבר מאבד מכוחו.

אני ממש בספק אם מישהו יכול להגיע ל-80 קמ"ש במקומות כאלה בטח ובטח אם מישהו יסכים להסתכן במהירות כזאת בנעילת ברקסים ופגיעה באזרחים.

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

פורסם

הברקסים לא ננעלים, ברגע שמנוע כבה במהלך נסיעה אתה בעצם מאבד את הבוסטר וזה גורם לך שאין לך מגבר בלם, הבלמים ממשיכים לפעול רק שצריך ללחוץ ממש חזק כדי לפעול.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
בוקי הסבר בבקשה לגבי התיבות הישנות.

מה זה ישן? 97?92?80?

הבנתי שצריך להגיע ל80 קמ"ש {!!!} ואז להעביר מN לD.

ניפצו את זה במכסחי המיתוסים פעם, זה לא עובד.

×
×
  • תוכן חדש...