Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חדשות רכב: פיאט פונטו החדשה נחשפת בתמונות ריגול


stio
שימו לב! השרשור הזה בן 3549 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

קישקוש. פיאט הוא יצרן לגיטימי בין היצרנים האירופאים ואינו נופל מהם במאומה. בשנות ה-90 הייתה לנו פיאט שהביכה את היפנית שקדמה לה שכל עם ישראל קנה (הן היו בנות אותו שנתון) בכל הקשור לנוחות מושבים, שיכוך מהמורות וכוח. דוד שלי בזמנו, שלא הבין במכוניות, חשב שהפיאט הייתה אוטו ספורט מרוב שהייתה חזקה מהיפנית. היא גם הייתה אמינה, למקרה שתשאל.

 

מה שמדהים ומפליא אותי הוא, שיותר מ-20 שנה אחרי, הפנדה שברשותי נהנית מבדיוק אותם היתרונות על פני התוצרת מהמזרח. וזה יצרן בינוני בעיניך? :roll:

 

פיאט, כקונגלומרט, היא הרבה יותר גדולה ממה שנדמה. שוק הרכב הפרטי הוא רק קצהו המבצבץ של קרחון בהקשר זה. בנוסף, המורשת שלו מעוטרת בהרבה יותר מאשר 'כמה הברקות פה ושם לצד שרשרת כשלונות מהדהדים', כפי שעולה מדבריך. חקור ובדוק בעצמך. או שמא תמתין לחן והוא יאיר את עינך בשני היבטים אלו גם יחד.

 

באירופה הפיאטים של שנות ה-90 נגרטו כמעט לחלוטין. אונו חוסלה מהר מאוד. טיפו חוסלה כמעט לחלוטין למעט גרסת ספורט עם מנוע 2.0. טמפרה כנ"ל. פונטו דור ראשון כנ"ל. בעיות אמינות חיסלו את הרכבים של פיאט מהר מאוד. וזה לא בגלל ישראלים שלא ידעו לתחזק. זה פשוט מכוניות לא אמינות. תריץ חיפוש בפורומים אירופאים. תקרא סקרי אמינות מאירופה. פיאט תמיד היו בתחתית הרשימה.

 

לא הכל שחור. באזור שנת 2009-2011 היה לפיאט היצע יפה מאוד (נעזוב לרגע את עניין המחיר):

 

מיני: פנדה

מיני פרימיום: 500

סופר מיני: פונטו איבו

משפחתיות: בראבו וסדיצ'י

מנהלים סטיישן: כרומה

רכב עבודה: פיורינו, דובלו ובהמשך גם קובו

 

בתחום הספורט הגיעו ב- 2011 הפיאט 500 והפיאט פונטו איבו אבארט

 

למרות שהיבואנית הביאה את הכרומה, היא לא זכתה להצלחה בגלל הסמל בפרונט. גם הבארבו לא הפכה להצלחה מסחררת למרות היותה רכב מצוין. גם הפונטו איבו אותו דבר בדיוק.

היחידה שהצליחה היא ה- 500 בכל הגרסאות שלה כולל האבארט.

 

המכוניות האיטלקיות תמיד היו יפות ומרשימות יותר על הכביש. בקשר לפונטו מתוחת הפנים, אולי צריך לראות אותה בעיניים כדי לשפוט באופן אובייקטיבי.

הפיג'ו 208 יותר יפה? בהתחלה היא היתה נראית קצת מוזרה. האופל קורסה החדשה יותר יפה? לדעתי צריך לראות, לשפוט ואח"כ להתרגל.

 

מיני: פנדה הייתה מכונית עירונית מצויינת באמצע שנות ה-2000. הדור החדש עשה מספר צעדים אחורנית. הפלסטיק נראה כמו צעצוע של פישר פרייס, הרכב יותר כבד, מנוע 1.2 העתיק לא מצליח להתמודד עם המשקל הנוסף, האבזור ביחס למחיר עלוב (לא רק בארץ. באירופה מתלוננים על אותם סעיפים)

 

מכוניות מיני מודרניות כגון פיקנטו, i10 החדשה, פולקסווגן אפ! מציעות חבילה הרבה יותר משתלמת.

 

מיני פרימיום: ה-500 היא קטגוריה בפני עצמה. בזכות ה-500 פיאט שורדת.

 

סופר מיני: גרנדה פונטו הייתה מכונית בינונית ביום שהיא הוצגה. למעט עיצוב מוצלח (מאוד) לרכב לא היה הרבה מה להציע. גם לאחר מספר מתיחות פנים גרנדה לא מצליחה להתחרות במכוניות צעירות ומוצלחות יותר.

 

משפחתיות: בראבו אמורה להתחרות בגולף, אבל הגולף פשוט טובה יותר. באירופה בראבו נמכרה במספרים צנועים.

 

המכוניות הגדולות יותר של פיאט נמכרו באירופה במספרים מזעריים.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין הרבה טעם להתווכח בענין הזה של פיאט. המיחזור הבלתי פוסק של הגרנד פונטו מצביע על נטישת השוק האירופי בתחום הזה בו שלטה פיאט בעבר הדי רחוק. העבר של פיאט שהיה מרוצף בפנינות מוטוריות אמיתיות נעלם ואיננו עוד, כנראה יחד עם אנייאלי. הם כנראה חושבים שאמריקה זה העתיד, יש להם שם קרייזלר על שלל מותגיה שלחלקם כמו ג'יפ יש גם מוניטין ותדמית מעולים בשוק האמריקני. באירופה המון מתחרים עם מוצרים לא רעים בכלל אז למה להתאמץ, להשקיע המון כסף ולהתחיל מנקודת פתיחה מחורבנת למדי בשל מוניטין עלוב.

קודמי טועה בניתוח שלו את דגמי פיאט השונים והסיבות לכישלונם, שנעוצות רובן ככולן במוניטין ולא במכוניות שהיו מוצלחות למדי ובחלקן היוו תפיסה חדשנית מענינת ומיוחדת לזמן הופעתן ( הגרנד פונטו אחת מהן, אבל את זה רק זקנים זוכרים ), אלא שכפי שציינתי אין הרבה טעם להשקיע אנרגיה בויכוח הזה על מותג שאפילו בעל הבית כבר נראה עייף ביחס אליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיני: פנדה הייתה מכונית עירונית מצויינת באמצע שנות ה-2000. הדור החדש עשה מספר צעדים אחורנית. הפלסטיק נראה כמו צעצוע של פישר פרייס, הרכב יותר כבד, מנוע 1.2 העתיק לא מצליח להתמודד עם המשקל הנוסף, האבזור ביחס למחיר עלוב (לא רק בארץ. באירופה מתלוננים על אותם סעיפים)

 

כל פעם אותו סיפור מחדש. הפלסטיק טוב מבדור הקודם (ועל יתרון בדמות דיפוני בד כמובן לא תכתוב); הרכב כבד על מנת לבודד יותר, להיות בטיחותי יותר ובשל גודל המרכב ה"מגורמן"; המנוע העתיק הזה משפיל מנועים חדישים ממנו הן בצריכת דלק, הן בכוח ואופן מסירתו והן בפעולתו החלקה וכל זאת למרות המשקל הרב יותר; האבזור אינו מעליב כי אם נושק לקוריאניות שיודעות להציע רק את זה, לצערן.

 

מכוניות מיני מודרניות כגון פיקנטו, i10 החדשה, פולקסווגן אפ! מציעות חבילה הרבה יותר משתלמת. זה כמובן לא נכון. להיפך, הפנדה היא הטוב שבעולם הקוריאני והגרמני גם יחד.

 

מיני פרימיום: ה-500 היא קטגוריה בפני עצמה. בזכות ה-500 פיאט שורדת. לא נכון; כבר הובאו לפניך דו"חות מכירות, אבל כמובן שנוח לך להתעלם מכך.

 

סופר מיני: גרנדה פונטו הייתה מכונית בינונית ביום שהיא הוצגה. למעט עיצוב מוצלח (מאוד) לרכב לא היה הרבה מה להציע. גם לאחר מספר מתיחות פנים גרנדה לא מצליחה להתחרות במכוניות צעירות ומוצלחות יותר. לא נכון, היא הייתה מבין הנמכרות באירופה בזמנו. מסכים שכיום היא זקנה. יש 500L תחתיה.

 

משפחתיות: בראבו אמורה להתחרות בגולף, אבל הגולף פשוט טובה יותר. באירופה בראבו נמכרה במספרים צנועים. כאמור, ראיתי לא מעט בראבו במזרח אירופה. כנראה שהם ממש מטומטמים אם הם מעדיפים את זה על הגולף ואתה, היושב בציון, החכם.

 

המכוניות הגדולות יותר של פיאט נמכרו באירופה במספרים מזעריים. נכון. זה יצרן שתחום התמחותו הוא מכוניות קטנות ואת זה הוא עדיין עושה טוב יותר מכל אחד אחר - לראייה, נתח השוק שלו בקטגוריה באירופה הוא הגדול ביותר אבסולוטית(!)

 

12345

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעייה שבמכוניות קטנות שולי הרווח נמוכים יחסית, ואם ליצרן אין מכוניות בינוניות וגדולות שבהן שולי הרווח גדולים, היצרן בבעייה.

גם היצרנים הצרפתיים מעולם לא הצליחו בפלחי השוק הגבוהים, אבל המכוניות המשפחתיות והקומפקטיות שלהם תמיד נמכרו היטב, וזה חיפה על חוסר ההצלחה המסורתי בפלח השוק העליון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Punto

פיאט פונטו יצאה לשוק בשנת 1993

מאז היו כמה מתיחות פנים לא רציניות, אפילו פורשה 911 עברה שינויים יותר רציניים.

 

הברקה אחת הייתה להם

220px-Punto_Cabrio_Bertone_rear.JPG

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמכונית, הפיאט פונטו ממש לא היתה הברקה.

באותה העת פיאט היתה במצב כספי די רעוע (מתי לא בעצם?), ובניגוד לאונו, שלפחות תפיסתית היתה מכונית מבריקה, הפונטו צעדה בנתיב בטוח, הן תפיסתית, הן עיצובית והן מכאנית.

להצלחתה של הפונטו I סייעה תוכנית גריטה ממשלתית מקיפה שהפכה אותה ב 97'-98' למכונית הנמכרת ביותר באירופה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משפחתיות: בראבו אמורה להתחרות בגולף, אבל הגולף פשוט טובה יותר. באירופה בראבו נמכרה במספרים צנועים.

הבראבו היא טרגדיה וכישלון שגרם לפי דעתי לפיאט לזנוח את קטגריה C "הסטנדרטית" באופן מוחלט. אבל הסיבות לטרגדיה לא נעוצות באיכויות הגלמיות של הבראבו.

 

אשתי רצתה גולף וקיבלה בראבו. עשיתי הרבה מאוד מחקר מקדים.

לא מדובר במכונית גרועה. למעשה אני לא מבין איך "הגוף פשוט טובה יותר" - ה-1.4 טורבו של פיאט מצוין* ולא נופל מה-TSI של VAG. הגיר הרובוטי (באירופה פחות רלוונטי) של פיאט אומנם היה חד-מצמדי אבל אולי הטוב מסוגו. אמינות? TSI-DSG7 ודי לחכימא ברמיזא. נפח תא נוסעים ותא מטען - למעשה זהה. לגולף יש יתרון של ארגונומיקה מעט משופרת וראות עדיפה בהרבה לאחור, לבראבו יש יתרון של יותר חדוות כביש ועיצוב מהמם. רמת בטיחות זהה. יתרון נוסף לבראבו - מחיר רכישה גם כחדשה ועלות עלות חלקים.

 

אבל משום מה התקבעה הגישה שהגולף "פשוט טובה יותר". קראתי כמה ביקורות בחו"ל בהם הפיאט קיבלה ציון נמוך מזה של הגולף למרות שבמעבר סעיף-סעיף לא מצאתי לכך שום צידוק. כנראה שגולף מתחילה מראש עם איזה פקטור.

 

אז אחרי שהם הוציאו מכונית סגמנט C לא רעה בכלל ונכשלו - אני יכול להבין למה הם לא ממשיכים לנסות ומתמקדים במה שהולך להם הכי טוב - ה-500 למיניהן, ג'יפ, התחום המסחרי, פרארי (הקליפורניה הצלחה אדירה) וכד'.

 

* פעולה חלקה לחלוטין, המון מומנט החל מ-2000 סל"ד, בדיוק כמו ה-1.4TSI וכמובן עדיף על כל 1.6 אטמוספרי שנתקלתי בו.

עריכה אחרונה על ידי Doc Slow
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שאכן תהיה פונטו חדשה, כבר הודיעו שהולכת להיות 500 שתחליף אותה, 500 אחרת קטנה יותר מ 500L שתהי עם 5 דלתות ועוד שלל גרסאות וחבל, מאוד אהבתי את המראה של הפונטו לאורך השנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבראבו היא טרגדיה וכישלון שגרם לפי דעתי לפיאט לזנוח את קטגריה C "הסטנדרטית" באופן מוחלט. אבל הסיבות לטרגדיה לא נעוצות באיכויות הגלמיות של הבראבו.

 

אשתי רצתה גולף וקיבלה בראבו. עשיתי הרבה מאוד מחקר מקדים.

לא מדובר במכונית גרועה. למעשה אני לא מבין איך "הגוף פשוט טובה יותר" - ה-1.4 טורבו של פיאט מצוין* ולא נופל מה-TSI של VAG. הגיר הרובוטי (באירופה פחות רלוונטי) של פיאט אומנם היה חד-מצמדי אבל אולי הטוב מסוגו. אמינות? TSI-DSG7 ודי לחכימא ברמיזא. נפח תא נוסעים ותא מטען - למעשה זהה. לגולף יש יתרון של ארגונומיקה מעט משופרת וראות עדיפה בהרבה לאחור, לבראבו יש יתרון של יותר חדוות כביש ועיצוב מהמם. רמת בטיחות זהה. יתרון נוסף לבראבו - מחיר רכישה גם כחדשה ועלות עלות חלקים.

 

אבל משום מה התקבעה הגישה שהגולף "פשוט טובה יותר". קראתי כמה ביקורות בחו"ל בהם הפיאט קיבלה ציון נמוך מזה של הגולף למרות שבמעבר סעיף-סעיף לא מצאתי לכך שום צידוק. כנראה שגולף מתחילה מראש עם איזה פקטור.

 

אז אחרי שהם הוציאו מכונית סגמנט C לא רעה בכלל ונכשלו - אני יכול להבין למה הם לא ממשיכים לנסות ומתמקדים במה שהולך להם הכי טוב - ה-500 למיניהן, ג'יפ, התחום המסחרי, פרארי (הקליפורניה הצלחה אדירה) וכד'.

 

* פעולה חלקה לחלוטין, המון מומנט החל מ-2000 סל"ד, בדיוק כמו ה-1.4TSI וכמובן עדיף על כל 1.6 אטמוספרי שנתקלתי בו.

אין צורך בהתייחסות ענינית ומפורטת להבדלים שבין הבראבו לגולף, ודאי כשמדובר בתגובה למי שחיבתו העזה לפיאט היא מין המפורסמות. בכל מקרה ובלי להתייחס להבדלים בין השתיים, עם ענין אחד קשה להתווכח, בעוד הגולף היא הצלחה מסחרית פנומנלית, הבראבו היא כמעט תמונת ראי של כישלון חרוץ. מי שמכיר את הבראבו, לא מבין למה, מי שלא בהחלט כן, זה הכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא מתחבר לעיצוב הנ"ל.

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3549 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...