Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4480 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

לאחר התלבטויות רבות לגבי רכישת רכב, אני זקוק לעזרתכם.

כרגע בראש הרשימה שלי יש את הלאון 1.8 TSI ידנית (2011). אשמח לדעת מה דעתכם על הרכב, בעיקר מבחינת אמינות (בדיוק נגמרת האחריות בשנתון הנ"ל) .

לגבי המחיר- כאן אני בבעיה. לפי הבנתי (ממחירון לוי-יצחק), לרכב יש שני תתי דגמים. האחד הוא סטיילנס plus copa והשני הוא סטיילנס בלבד. ההבדל ביניהם הוא כ-3000 ש"ח. היכן אני יכול לוודא את הדגם המדויק של הרכב והאם ידוע בכלל מה ההבדל בין השניים?

אגב, מחירון יד 2 מהווה פקטור כלשהו או שלוי יצחק הוא הקובע הבלעדי?

 

ברשותכם, שאלה אחרונה. במצב השוק היום, במידה והרכב שמור. האם זה הגיוני לדרוש מעל המחירון או שהמחירון (המשוקלל) זה הגג? לפני בדיקה מקיפה של הרכב כמובן.

 

תודה רבה לעוזרים ושיהיה שבוע טוב לכולם.

פורסם

ברוך הבא לפורום!

 

1) מנוע ה-1.8TSI ידוע כאמין, ובגירסה הידנית אין בעיית DSG - כך שאתה יכול להיות רגוע בחזית האמינות.

2) אין לי משוג לגבי ההבדלים בין הדגמים אך אני מעריך שהרוב המכריע שקיים בשוק הוא ברמת הגימור Stylance ובה הייתי מתמקד.

3) הקובעים היחידים באשר למחיר ככל שידוע לי הם הקונה והמוכר :) ההחלטה כמה לשלם היא שלך, ואתה צריך להחליט כמה הרכב שווה עבורך.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

לא תמיד נכון,לגבי המחיר.

אסביר ,אומנם zvit בתיאוריה צודק,אבל הוא לא לוקח בחשבון גם את היום בו תרצה למכור את הרכב,ואם קנית במחיר מנופח כי נורא התחשק לך,ובעיינך הרכב היה שווה כי היא הרכב הכי מדהים בעולם,אבל אולי ובעיני השוק פחות. תראה כמה פחות או יותר המחירים ביד שתיים בעבור דוגמאות שמורות,תוריד כמה אלפים בראש לאחר מיקוח קל ואלגנטי והגעת למחיר השוק.

בגדול לא מדובר בדגם סופר נדיר,אומנם השילוב דיי נחשק של גיר ידני ומנוע 1.8 גודש,אך עדיין מדובר בסיאט שנמכרה במצבעים דיי רצחניים.

Porsche 944 turbo

פורסם

מעט מאוד רכבים סטנדרטיים נמכרים מעל המחירון. הלאון אומנם לא משפחתומטית אבל נמכרו ממנה מספיק כדי שתחשב לעניין זה סטנדרטית.

רק רכב שמור להפליא יימכר מעל המחירון. וכמו שהזכירו כאן אז רוב הלאונים נמכרו במבצעים רצחניים כך שלרוב המחירון תיאורטי.

 

מדובר ברכב שהוא כר פורה לשדרוגים כאלו ואחרים. שווה לבדוק בזהירות רבה.

פורסם

המחירון בעייתי ברכבי סיאט, בעיקר בדגמים החדשים כי נוצר מצב אבסורדי שבו מחיר של רכב משומש קרוב מדי לזה של אחד חדש עקב מבצעי מכירות אגרסיבים.

פורסם

מה שאתם אומרים לא נכון לגבי ליאון 1.8 שנכון לעכשיו לא נמכרת בדגם החדש. ולא נמכרו ממנה כמויות שגורמות לעודף היצע.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

מצטרף, דווקא הידנית לא נמכרה בכמויות גדולות והיא פחות נפוצה. העובדה שמנוע ה1.8TSI המצויין לא מצוי בדגמים החדשים היא יתרון לדגם היוצא.

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

לדעתי אין סיבה לשלם אפילו מחירון על רכב שבמבצעים היתה עליו הנחה של 20 אלף ש"ח,בגלל זה המחירון לא רלוונטי כ"כ.

הנקודת התייחסות למחיר היא בין המחירון של לוי יצחק למחירון יד 2

פורסם

המבצעים לא רלוונטים לרכב שלא נמכר כחדש, ולקונה אין אלטרנטיבה לקנות חדש במבצע (או במקרה זה לקנות חדש בכלל) "ייעוצים" מהסוג הזה יכולים לגורם לפות"ש לוותר על רכב במצב טוב רק בגלל שהבעלים לא הוריד 20K מהמחירון... (שלדעתי במקרה זה אין סיבה להוריד כל כך הרבה אם בכלל)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

המצעים באים בחלקם לידי ביטוי במחירון הרכב המשומש (לוי יצחק התייחס אליהם). לראיה, אותה לאון טורבו ידנית עלתה במבצע כ 120K ב2011. היום היא שווה במחירון כ70K בלבד. מדובר בירידת ערך של 42% בשלוש שנים. למה לדעתך היא צריכה לרדת יותר ביחס למחיר מבצע?

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם (נערך)

עידן הירידה של 42% היא סבירה ביחס לדגם,אני מניח שלא נמכרו המון רכבים מן הדגם הזה והמחיר שהרכב יימכר בסופו של דבר יהיה בהתאם להיצע ביקוש באותו רגע.

לגבי הלאון TSI,לא אמרתי להוריד 20 אלף שקל מן המחירון,אמרתי שרכב שכחדש נתנו עליו הנחה מסיבית של 20 אלף שקל לא צריך לקבל מחירון,לוי יצחק לא מתייחס להנחות שהיבואן נתן בזמנו ומוריד את המחיר למשומש באותו שיעור, אלא למחיר השוק העכשווי שמושפע בהחלט מן המבצעים שהיבואן נתן.

דרך אגב,יבואן שיוצא מס' פעמים בשנה במבצעים שמפורסמים בכל מקום,פוגע לעצמו בשוק היד שנייה של הלקוחות שלו.

עריכה אחרונה על ידי DROR954
פורסם

לדעתי מה שקובע את מחיר השוק הן האלטרנטיבות שיש לקונים הפוטנציאליים ולא כפי שאתה מנסה לרמוז שהמחירון של לוי יצחק בנוי מנסחאות ולא משקף את השוק, אלא מבוסס על נוסחה כלשהי?

 

לפני כחצי יובל מכוניות וולוו משומשות בנות שנתיים שלוש נסחרו במחיר גבוה יותר מהמקבילות החדשות, בגלל מצב אבסורדי בשוק בו היה כמעט בלתי אפשרי לרכוש מכונית חדשה מאותם דגמים. מ שהחליט לקנות במחיר הגבוה עשה זאת כי לא היו לו אלטרנטיבות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

אני אתן דוגמא מבלי להיכנס לשמות דווקא בשוק רכבי היוקרה,שם הנחות על עיסקת מזומן הן דבר שכיח.

רכב חדש מודל 2014 עולה במחירון 385 אלף ש"ח,בהנחת מזומן נמכר בהנחה של 50 אלף כלומר 335 אלף ומשקף הנחה של 13%.

במחירון 2013 משומש עולה 300,הפסד של 85 אלף ש"ח ובאחוזים 22%. בפועל ירידת הערך לפי המחירון היא 35 אלף ש"ח(335-300) ו-10% בלבד(פחות מירידת ערך בשנה ראשונה של משפחתית 1600 שעולה 130 אלף).

במבחן השוק,למרות שהמחירון הוא 300 הקונה הפוטנציאלי יעשה חושבים ויגיד לעצמו שבתוספת של 35 אלף(300+35=335) הוא קונה 2014 חדש ולא יד 2 מודל 2013 ולכן אם יסכים לקנות זה יהיה בסכום שיצדיק קניית רכב משומש בפחות מן המחירון שהוא 300.

אין לי מושג לפי מה מתנהל מחירון לוי יצחק,זו החידה הלא פתורה הגדולה בשוק הרכב

פורסם

זה שדגם מסויים הוחלף לא משפר את המחירון של רכב משומש אלא להפך.

 

רכבים משומשים יש בשפע - ואני לא אומר שאין לשלם מחיר הוגן על רכב טוב (ZVIT אתה מכיר טוב אולי מכולם את סיפור הוולבו שלי) - אבל בסכומים האלו - לא הייתי רץ לשלם מעל המחירון על סיאט משומשת, גם על אחת שמורה.

 

כמו שהסברתי לבחור בפרטי - יש לבצע את השיקולים ולהחליט ולזכור שיום אחד הוא יהיה המוכר.

פורסם

בסכומים גדולים האלטרנטיבה לקניית רכב משומש מעט היא קניית רכב חדש אחר, ועל מנת להצדיק קניית רכב משומש יוקרתי ההנחה צריכה להיות משמעותית מאוד ויכולה גם להגיע לעשרות אחוזים(!) בחודשים ספורים. תשאל אנשים שקנו מכוניות הדגמה עם אלפי קילומטרים בודדים במחירים שאף יבואן לא ירצה לפרסם...

 

אני אתן דוגמא מבלי להיכנס לשמות דווקא בשוק רכבי היוקרה,שם הנחות על עיסקת מזומן הן דבר שכיח.

רכב חדש מודל 2014 עולה במחירון 385 אלף ש"ח,בהנחת מזומן נמכר בהנחה של 50 אלף כלומר 335 אלף ומשקף הנחה של 13%.

במחירון 2013 משומש עולה 300,הפסד של 85 אלף ש"ח ובאחוזים 22%. בפועל ירידת הערך לפי המחירון היא 35 אלף ש"ח(335-300) ו-10% בלבד(פחות מירידת ערך בשנה ראשונה של משפחתית 1600 שעולה 130 אלף).

במבחן השוק,למרות שהמחירון הוא 300 הקונה הפוטנציאלי יעשה חושבים ויגיד לעצמו שבתוספת של 35 אלף(300+35=335) הוא קונה 2014 חדש ולא יד 2 מודל 2013 ולכן אם יסכים לקנות זה יהיה בסכום שיצדיק קניית רכב משומש בפחות מן המחירון שהוא 300.

אין לי מושג לפי מה מתנהל מחירון לוי יצחק,זו החידה הלא פתורה הגדולה בשוק הרכב

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

×
×
  • תוכן חדש...