Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4637 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האמת שברוב המקומות אכן קוראים לתיבת הילוכים Transmission ובשפת מהנדסי המכונות בדיוק Mechanical Transmission.

גיר פירושו הילוך (או גלג"ש) ולא תמסורת. זהו בעיקר עיוות ישראלי. מאחר והפורום הזה הוא פורום טכני אני מציע שתעביר את השאלה לפורום בלשנות.

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
גיר פירושו הילוך (או גלג"ש) ולא תמסורת. זהו בעיקר עיוות ישראלי.

באנגלית גם אומרים "gearbox" - תיבת הילוכים. אני מניח שהמונח הישראלי הוא תרגום מילולי מאנגלית.

 

דני

פורסם
קצת לא מסתדר.

אם נחשב בראייה של אנרגיה:

נניח שבסרק של 800 סל"ד המנוע מפיק כ 30 כ"ס שהם כ 22 קילואט.

נניח ש 100% מההספק הזה הופך לחום ו 50% ממנו הולך לשמן (50% "בורח" לסביבה, זה יותר מסביר ואף מוגזם).

ונניח שהשמן ממש קר - 20°c ומתחמם ל 150°c ויש כ 4 קילו שמן, אז דרושים 2600 קילוג'אול. מה שאומר שתוך 118 שניות של עמידה השמן רותח, וזה אחרי שהזנחנו המון משתנים כמו חיכוך ואיבוד חום לסביבה. אם נהיה סלחנים מאוד, אפשר להגיד שאחרי חמש דקות של עמידה השמן רותח עד כדי איבוד שימוש.

 

מה קורה כשהשמן כבר חם מנסיעה ורותח הרבה יותר מהר. מה קורה בעמידה של יותר מ 5 דקות?

 

בקיצור, לא נראה לי הגיוני שכל האנרגיה מהמנוע עוברת לחימום השמן.

 

30 כ"ס בסרק ?

העקומות של הכוח סוס\סל"ד הם במצערת מלאה.... במצערת סגורה 99% בסרק זה ממש לא בכיוון.

בנוסף הלחץ שמן בממיר מומנט נמוך כשאתה בסרק.

פורסם

ללחץ השמן בממיר אין כל קשר לפעולת הממיר, תפקיד משאבת השמן הוא סך הכל להכניס את השמן לממיר .

הכח הצנטריפוגלי שנגרם מסיבוב האימפלר , הוא שגורם לתנועת השמן לכיוון הטורבינה ומשם לסטטור ומשם חזרה לאימפלר, החזרה הזאת לאימפלר היא שגורמת להכפלת המומנט.

יש מבחן שנקרא מבחן חנק , שבו בודקים את יעילות הממיר , למבחן הזה אסור להימשך יותר מ 10 שניות , במבחן לוחצים על הברקס חזק משלבים להילוך d ונותנים גז. אם המנוע נכבה אז הממיר תקין.

פורסם

במבחן חנק (stall test) מנוע לא נכבה.

 

המנוע עולה לסל"ד כלשהו, לרוב בין 2000-3000 סל"ד.

 

רושמים את הסל"ד הזה ומשווים לנתוני היצרן. אם הסל"ד גבוה מהמוגדר אז יש החלקה.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...