Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4637 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלח אלי לפרטי את הקישור למאמר, אני אפרסם, זה מעניין.

 

תנועת השמן במערכת הגיר היא על ידי משאבת שמן גיר, שפועלת כל עוד המנוע פועל.

 

נראה מובן מאילו שיש תנועת שמן בתוך הממיר מומנוט עקב סיבוב האימפלר.

 

 

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אין לדיון שום קשר לתארים, רק להבנה שאתה צריך לרכוש.

 

אם הגעת למסקנות שונות חוששני שלא הבנת לחלוטין את מה שקראת וכל מה שכתבתי עומד בעינו. מבחינת המנוע אכן הועברה אנרגיה קינטית לגיר. מבחינת הגיר לא יצאה שום אנרגיה קינטית ולו שבריר של אחוז. זה שהשמן מסתובב שם זה בסדר. יש לו מעט אנרגיה קינטית כי יש נוזל שמסתובב אך זה רגעי. כל רגע אותה אנרגיה מתבזבזת לחום בחיכוך עם החלקים הפנימיים.

 

בשורה התחתונה כל האנרגיה הקינטית שהמנוע הכניס לגיר יוצאת כחום בלבד, ולא חשוב מה קורה בתוך הגיר. קפיש?

פורסם
אהבתי :-D

אתה משתמש בטיעון המקורי שלי (שאנרגיה מהמנוע לא "נעלמת") כדי להסביר לי שאני לא מבין פיזיקה בסיסית.. יפה.

דרך אגב, אתה לא ה"מוּהנדס" היחיד פה :wink:

 

 

מצאתי מאמר מעניין וחכם הרבה יותר מהשירשור הזה. (לא תקבלו קישור כיוון שאני לא יכול לפרסם קישורים).

אז ביררתי שוב, אכן הרבה מהאנרגיה הופכת לחום ולכן דרוש לקרר את השמן. אבל חלק גדול עוד מהאנרגיה הופך לתנועה של השמן במערכת, קרי, אנרגיה קינטית. זאת הפיסת אנרגיה שהייתה חסרה לי.

 

תודה לכל המבינים ב"פיזיקה בסיסית" שירדו לסוף דעתי ופתרו לי את החידה.

 

תראה, מאמר או לא, אתה שאלת, ענינו, חלק מהאנשים כתבו תגובות ברורות ויפות, ובמיוחד דגש על הדברים החשובים.

זה שהשמן רץ במערכת זה לא מידע מעניין, כי בשביל זה המשאבה קיימת.

מה שאמור לעניין אותך זה כל עניין החום.

 

אנשים פה באו לעזור לך, לא אוהב\מצאת מקור יותר צודק לדעתך, תגיד תודה רבה ולהתראות.

לדעתי לא היה פה מקום לשימוש במילים "מעניין וחכם יותר".

פורסם

זה שהשמן רץ במערכת זה לא מידע מעניין, כי בשביל זה המשאבה קיימת.

כמובן שבשביל זה המשאבה קיימת, אבל זרימת השמן אל הרדיאטור ובחזרה היא הדבר שמוציא את החום מהתיבה, וזה מה שהוא שאל.

 

דני

פורסם

בשורה התחתונה כל האנרגיה הקינטית שהמנוע הכניס לגיר יוצאת כחום בלבד, ולא חשוב מה קורה בתוך הגיר. קפיש?

 

אם נחזור לשאלתי המקורית. שאלתי מה קורה בתוך הגיר בזמן עמידה. זה שהגיר לא מוציא אנרגיה קינטית דיי ידוע לי - זאת נקודת המוצא של כל הדיון הזה.

זה שיש מחליף חום לשמן גיר - לא ידעתי וזו התרומה העיקרית שקיבלתי מהשרשור. עכשיו גם החישוב שעשיתי מקודם הופך לשונה כיוון שיש פה הסעה מאולצת של חום אל מחוץ לשמן. כאן כבר הכל מסתדר לי.

 

כמובן שבשביל זה המשאבה קיימת, אבל זרימת השמן אל הרדיאטור ובחזרה היא הדבר שמוציא את החום מהתיבה, וזה מה שהוא שאל.

דני

 

תודה רבה :-D

 

ואם נסכם:

המנוע מסתובב ומוציא אנרגיה קינטית שמועברת לאימפלר. האימפלר מעביר את האנרגיה הקינטית לשמן שמסתובב. הטורבינה, שבזמן נסיעה אמורה להעביר את האנרגיה הקינטית לגלגלים לא מסתובבת ולכן האנרגיה הקינטית של השמן הופכת לחום (בעזרת החיכוך) ומתפנה דרך מחליף חום לסביבה

פורסם

לי משהוא לא נשמע הגיוני שהכל מומר לחום, אחרת בפקקים בימים החמים של הקיץ לא מאט רכבים היו גומרים גירים, כל שניה זחילה-עצירה,זחילה-עצירה במשך שעה ביום שרב ועדיין התיבות האוטומטיות במיוחד היפניות שורדות שנים

פורסם

 

ואם נסכם:

המנוע מסתובב ומוציא אנרגיה קינטית שמועברת לאימפלר. האימפלר מעביר את האנרגיה הקינטית לשמן שמסתובב. הטורבינה, שבזמן נסיעה אמורה להעביר את האנרגיה הקינטית לגלגלים לא מסתובבת ולכן האנרגיה הקינטית של השמן הופכת לחום (בעזרת החיכוך) ומתפנה דרך מחליף חום לסביבה

 

אחרי שהסכמנו על זה, נעבור לשאלה יותר קשה:

 

מדוע ממיר מומנט נקרא "ממיר מומנט" ולא סתם "מצמד הידראוולי"?

 

ממיר-ז"א מומנט בכניסה שונה מומנט ביציאה.

 

איך ממיר המומנט של הגיר האוטומטי גורם למומנט ביציאה להיות גבוה יותר מהמומנט בכניסה?

 

 

פורסם
לי משהוא לא נשמע הגיוני שהכל מומר לחום, אחרת בפקקים בימים החמים של הקיץ לא מאט רכבים היו גומרים גירים, כל שניה זחילה-עצירה,זחילה-עצירה במשך שעה ביום שרב ועדיין התיבות האוטומטיות במיוחד היפניות שורדות שנים

 

בשביל זה יש קולר, השמן עובר דרך הרדיאטור.

 

פעם אחת, שהמנוע חם על טמפ' עבודה, תפעיל מזגן (כדי שהוונטה תפעל) ותעצור בצד, תשים את היד בין המנוע לוונטה (תיזהר:idea:), ותרגיש כמה חום הוונטה מושכת מין הרדיאטור.

עצם זה שאתה מגדיל את שטח החתך שחשוף לאוויר (ע"י הזרמת השמן\נוזל קירור מנוע בתוך הרדיאטור), זה מקרר מאוד.

 

הגיר תוכנן לכך, מה שהורס את הגיר זה שימוש לא נכון, רכיבים רגישים, מאמץ יתר (גם עמידה בפקקים היא סוג של מאמץ יתר).

הגירים היפנים הפלאנטריים בעיקר מחזיקים מעמד מעולה, כך גם הגירים האמריקאים (לא יודע מה בנוגע לחדשים).

פורסם

אבל הקטע שלהרבה גירים אין קולר, לרוב אני שומע שרק לגירים של רכבי שטח וכו יש קולרים, או שהכוונה היא לקולר נוסף חיצוני?

פורסם

לרוב הגירים יש קולר. זה יכול להיות מחליף חום, זה יכולה להיות ספירלה בתוך רדיאטור, רדיאטור נפרד ועוד.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
אבל הקטע שלהרבה גירים אין קולר, לרוב אני שומע שרק לגירים של רכבי שטח וכו יש קולרים, או שהכוונה היא לקולר נוסף חיצוני?

 

בג'יפים כנראה יש קולר חיצוני.

 

כל רכב שנתקלתי בו, יש לו מערכת קירור לשמן גיר, או בתוך הרדיאטור (הנפוץ ביותר), או ווריאציות אחרות.

 

בהרבה רכבים מומלץ להוסיף קולר גיר חיצוני (במידה ואין), כיחידה נפרדת. (גירים שסובלים מהחום של הארץ.)

פורסם

הDSG שונה לחלוטין מגיר אוטומטי פלנטרי.

אין בו ממיר מומנט, ושאתה עוצר את הרכב ולוחץ על הברקס המנוע מופרד מהגיר ע"י שהקלאצ'ים לא משולבים...

פורסם
ה DSG הוא דוגמא מצויינת לגיר שלא שורד את החום והלחות של הארץ

 

לדוגמא, ברוסיה בחורף מינוס 30 מעלות ובקיץ בדרך כלל לא יותר מפלוס 20.

 

עדיין הפורומים מלאים בתלוונות על גיר DSG, כך שכנראה זה לא משהו שקשור למזג אוויר בארץ.

 

אנו מדברים כאן על גיר אוטומטי מהסיג הישן, עם ממיר מומנט, בבקשה לא למשוך את הדיון לכיוון בעיות ב DSG.

 

 

מישהו יכול לענות על השאלה שלי- מדוע ממיר מומנט נקרא כך ואיך הוא מבצע המרת מומנט?

 

 

פורסם
לי משהוא לא נשמע הגיוני שהכל מומר לחום, אחרת בפקקים בימים החמים של הקיץ לא מאט רכבים היו גומרים גירים, כל שניה זחילה-עצירה,זחילה-עצירה במשך שעה ביום שרב ועדיין התיבות האוטומטיות במיוחד היפניות שורדות שנים

ברור שמומר לחום כי אין שום תנועה

בשמן גיר מתקרר בדרכים שונות ומוגוונות

קודם כל הקרטר שמן אחכ גוף התיבה עצמה וכמובן מערכת החלפת חום כלשהי (נוזל אויר או נוזל נוזל או שניהם)


×
×
  • תוכן חדש...