Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Guest botzek1

התחדשתי בפיג'ו 307, ישור קו

שימו לב! השרשור הזה בן 2317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

Guest botzek1

שלום לכולם, היום רכשתי פיג'ו 307 1600 ידנית מודל 2008. בתור התחלה אני מתחיל ביישור קו ואשמח להכוונה בקניית חלפים איכותיים (את העבודה אני עושה).

החלקים שצריך להחליף-

1) 2 תושבות מנוע קרועות מעט, לכן אחליף כבר גם את השלישית. מבדיקה במורשה 2 תושבות המנוע בלבד עולות כמעט 1000 שקל והמחיר באיביי קרוב לאחר תוספת משלוח.

2) משאבת מים וטרמוסטט- לרכב עשו טיימינג במורשה לפני שלושה חודשים אבל התקמצנו על המשאבה כנראה בגלל המכירה

3) נוזל קירור טקניק- במורשה נאמר לי שעולה כ 80 ש"ח לגלון (נשמע לי זול מדי)

4) מגן רדיאטור ומנוע מפלסטיק- גם כן מעל 1000 ש"ח במורשה

כמו כן אני רוצה לבצע ניקוי בית מצערת- הרכב מזייף ממש מעט בסל"ד סרק. חיפשתי מדריך מצולם בפורום אבל לא מצאתי. אם אין אשמח רק לטיפים כלליים בנושא, רוב הניסיון שלי במכונאות הוא דווקא במנועי דיזל.

אשמח להמלצות מהיכן לקנות את החלקים וגם לסתם ברכות מזל טוב. ערב טוב!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Guest botzek1

מאיזור טבריה, אבל אני נמצא הרבה בחיפה ובשומרון

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוכש את כל המוצרים שלי בים חלקי חילוף .המחיר הכי טוב .שירות מעולה ואת רוב הדברים יש לו במלאי .

נימצא במיפרץ חיפה ליד צומת קירית אתא

דבר עם יניב תגיד לו שהגעת אליו דרך הפורום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Guest botzek1

תודה רבה לירוי אתקשר אליו היום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא לא לא, במשאבת מים אל תיגע.

בצע שטיפה יסודית למערכת הקירור, מלא נוזל חדש וסע לשלום. המשאבות מחזיקות המון זמן אם הנוזל טרי ואין חופש בציר )אם היה, היו מחליפים).

 

בנוגע לזיוף בסרק, אם הוא קיים בעיקר שהרכב חם, תתחיל מניקוי בית מצערת אבל יש סיכוי שתצטרך ניקוי מזרקים אם זה לא יכזור.

 

תתחדש

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Guest botzek1

תודה רבה איציק!

אוקיי אחליף רק את נוזל הקירור. יש טעם להחליף גם טרמוסטט בשביל להיות רגוע ?(בפלט הטיפולים לא רשום שהחליפו הרכב עבר 150k ק"מ)

בנוגע לניקוי בית מצערת- צריך ממש לפרק אותה ולנקות בחוץ או שמספיק רק לפרק את צינור היניקה ולנקות עם ספריי? הבנתי שאחרי פעולה כזאת צריך לעשות "לימוד" ע"י תוכנה- האם זה נכון?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Guest botzek1
אני רוכש את כל המוצרים שלי בים חלקי חילוף .המחיר הכי טוב .שירות מעולה ואת רוב הדברים יש לו במלאי .

נימצא במיפרץ חיפה ליד צומת קירית אתא

דבר עם יניב תגיד לו שהגעת אליו דרך הפורום

 

התקשרתי היום בבוקר הם אומרים שאין להם מקורי, רק תחליפי (מיצרן לא ידוע). העדפתי לוותר בינתיים. תודה בכל מקרה!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טרמוסטט ב 150K ק"מ זו תחזוקה מונעת טובה. אם לא החליפו מעולם, תחליף.

 

את מערכת הקירור יש לשטוף היטב - וזמן החלפת הטמוסטט זה בדיוק הזמן לעשות זאת: להסיר את הטרמוסטט ובאמצעות צינור גינה להכניס מים לצנרת (כאשר הרכב קר) עד שהמים נקיים. אם יש חשש שהמערכת לא נשטפה טוב או שאין צינור בהישג יד - כדאי לפרק את הטרמוסט הישן, לחתוך אותו (רק את הליבה שלו, את המסגרת להשאיר) , לחבר הכל בחזרה ולמלא מים נקיים - ולהניע את הרכב ל 2-3 דקות (סירקולציה) עם פקק מיכל עיבוי פתוח - ואז לרוקן שוב את המערכת. ניתן לחזור על הפעולה פעם נוספת ליתר בטחון (פשוט להשקיע 10 דקות בשטיפת המערכת). אחרי שהמערכת עברה שטיפה יסודית, למלא נוזל קירור ו*לנקז אויר* (על פעולה ניקוז האויר, בזמן השטיפה, פסחתי - כי ברגע שיש מעבר חופשי בטרמוסטט והמערכת פתוחה, האויר יצא בעצמו).

 

פלאגים להחליף כל 20-30K ק"מ ולא יותר. אם החליפו עד היום כל 60K, צפה שסליל ההצתה (אם הוא עדיין מקורי) ימות בקרוב.

 

משאבת המים יכולה להחזיק שנים רבות כל עוד נוזל הקירור לא הגיע לרמת חומציות שהוא תוקף את המערכת (החלפת נוזל רק ברדיאטור או החלפה חלקית משאירה רמת חומציות גבולית או גבוה במערכת - לכן צריך להקפיד על שטיפה מלאה של המערכת פעם ב-3 או 4 שנים ב-ע-ר-ך).

היצרן מתנה את החלפת נוזל הקירור ברכבים רק ע"י בדיקה בנייר לקמוס, לוודא רמת חומציות (בכל טיפול) ובהתאם לכך להחליף (רק אם הנוזל הפך חומצי). כמובן שבישראל כולם יודעים יותר טוב מכולם, ולכן מחליפים לפי מה שבעל הבית מכתיב לעובדים.

 

ברוב הרכבים, אם איכות המים נשמרת לאורך שנים, משאבת מים יכולה להחזיק מעל 10 שנים ללא שום בעיה מיוחדת ! (למעט פגמים ביצור או בתכנון כמובן).

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Guest botzek1

פלאגים החליפו לפני 33k ק"מ, אחליף שוב עכשיו. איזה מומלצים? בכלל- איך אני בודק את דגם הפלאג המתאים?

ושוב אשמח אם תוכלו להאיר את עיניי בנושא ניקוי בית המצערת וה"לימוד"

 

עריכה- מצאתי משהו בגוגל, האם המק"ט המצוין הוא המתאים? (לפי מה שהבנתי זהו הפלאג המקורי של הרכב)

plug.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, RFN58HZ ב EYQUEM, או LFR6B ב NGK.

 

בעיקרון במוסכים משתמשים גם ב RFN52HZ (ההבדל הוא בטמפ' העבודה של הפלאג, ובחלק מהאתרים ממליצים על ה 52 ובחלק אחר על ה 58).

 

הוראות החלפה עם תמונות בלינק הזה.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Guest botzek1

כנראה שאזמין פלאגים 58 לאחר כמה לבטים. ושוב- טיפים בנושא בית המצערת מישהו? :roll: :roll:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

את המצערת עדיף לאפס עם מכשיר אבחון, למרות שבדגמים הישנים היה אפשר לאפס גם ללא.

 

בדגם שלך מדובר בבית מצערת מפלסטיק ולעיתים יש עיוותים קלים בפרפר עצמו שדורשים התייחסות (לעיתים אפילו ליטוש קל).

 

אפשר לנקות על הרכב אבל יותר בריא לפרק ולנקות בחוץ ואז להרכיב - מאחר ותרסיס עלול להוריד את כל הג'יפה לתוך הסעפת ולהצטבר שם - וסתם להציף\להרטיב את המצתים.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Guest botzek1

חייב מכשיר מקורי? למכונאי שלי יש סקנר כללי של בוש

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Guest botzek1

עדכון-

 

לאחר זמן רב מקניית הרכב הגיע הזמן שאני יעדכן. חלק מהעבודה בוצעה מזמן וחלק רק השבוע אך אשתף במה שצילמתי לטובת מי שירצה.

מתנצל מראש על איכות התמונות, חלק מעבודה היה בלילה עם פלאפון די גרוע :lol:.

 

שלב ראשון- תושבות מנוע.

כבר בקניית הרכב שתיים מהן היו קרועות אז החלטתי להחליף את כולן. תושבת מנוע עליונה+גיר מקוריות, בוקסה לתושבת תחתונה תוצרת sasic (יצרן oem צרפתי). תושבת תחתונה מקורית מגיעה רק בשלמותה ולא ראיתי סיבה לשלם כסף על גוש אלומיניום שכבר יש לי.

לצורך פירוק התושבת התחתונה נדרש לפרק את הציריה הימנית. לכן מומלץ להצטייד ב-2 ליטר שמן גיר יעודי מבעוד מועד ולרוקן את השמן הישן לפני שמתחילים לפרק (אני למדתי בדרך הקשה).

 

לצורך העניין נדרש- ג'ק עגלה, בוקים, סט בוקסות (טורקס+רגילות) עם מאריכים, מפתחות רינג, מברג שטוח דק, כלי לאיסוף שמן, מפתח אלן-מרובע 8 מ"מ, ידית כוח, ומשפך ארוך.

 

תושבת מנוע עליונה-

 

1) תומכים את המנוע מאיזור אגן השמן. מרימים אותו מעט כדי להוריד את המשקל מהתושבת. רצוי למקם קרש עץ בין הג'ק לאגן השמן כדי למנוע פגיעות מיותרות.

2) בעזרת ידית כוח ובוקסת טורקס משחררים את הברגים המקבעים את התושבת (7 במספר).

חשוב- להתחיל בפירוק הברגים המקבעים את התושבת לשלדה ורק אח"כ לשחרר את הברגים המקבעים את התושבת למנוע. כמובן שבזמן ההרכבה הסדר הפוך.

3) משחילים את הברגים למקום, לעיתים נדרש טלטול קל של המנוע כדי שהחורים יהיו מקבילים. מומלץ לסגור את הברגים עם ידית מומנט- 60nm.

 

תושבת גיר-

 

1) מרימים את הרכב בצידו השמאלי על בוק ומפרקים את הגלגל השמאלי.

2) מפרקים את ביטנת הגלגל, על ידי שיחרור כ-10 קליפסים. בכל קליפס קיימת מגרעת קטנה אליה דוחפים מברג דק ומושכים החוצה. לאחר משיכת מרכז הקליפס ניתן להוציא אותו ממקומו.

3) מפרקים את מכסה המצבר והמצבר. גם את בסיס המצבר מפרקים- 6 ברגים שנמצאים בבסיס עצמו+ בורג אחד סורר שמחובר לבסיס מצידה החיצוני של קשת הגלגל (לשם כך מפרקים את הביטנה). מוציאים את בסיס המצבר ומגיעים לתושבת.

4) תומכים את הגיר עם ג'ק (שוב, גם כאן מומלץ למקם קרש עץ ביניהם).

5) משחררים את האום המרכזי בתושבת המהדק אליה את הגיר, לאחר מכן את שני הברגים המקבעים את התושבת אל הגוף משני צידיה.

6) מרכיבים את התושבת החדשה בסדר הפוך.

מומלץ לסגור את ברגי התושבת במומנט הרצוי- אום מרכזי-65nm. ברגי תושבת-גוף- 30nm.

 

תושבת מנוע אחורית-

1) לצורך פירוק התושבת הזו מפרקים גם את הציריה הימנית, מה שיגרום לשמן הגיר להישפך. לכן מומלץ להצטייד מבעוד מועד בשמן גיר חדש והלחליף על הדרך. לכן נרים את קדמת הרכב על בוקים ונרוקן את שמן הגיר. בורג ריקון השמן נמצא בחלקה האחורי-שמאלי של תיבת ההילוכים ולצורך פתיחתו תידרשו לאלן-מרובע זוויתי 8 מ"מ (דומה לציר של ידית דלת פשוטה). לא לשכוח לסגור את הבורג בתום הריקון.

2) לאחר מכן מפרקים את הגלגל הקדמי-ימני. משחררים גם את אום הציריה ע"י ידית כוח או פטיש אוויר.

3) נכנסים אל מתחת לרכב ומפרקים את הלינק לתושבת- משחררים שני ברגים המחברים את הלינק עם התושבת והגוף ושולפים אותם. שימו לב באיזו צורה הלינק היה מורכב. שולפים את הלינק ממקומו.

4) משחחרים את שני הברגים המקבעים את מיסב מרכז-הציריה לבסיס התושבת. לאחר שחרורם מסובבים אותם 90 מעלות כך שהמיסב יהיה חופשי לצאת.

5) משחררים את שני הברגים המחברים בין תושבת הבולם התחתונה ובין הנבה, לאחר מכן מסובבים את בסיס הבולם כדי שלא יפגע בגרמושקה.

6) כעת מושכים מעט את הנבה כלפי חוץ ובו בזמן דופקים עם פטיש גומי או חומר סופג אחר על קצה הציריה כדי שתשתחרר מהנבה.

7) לאחר השחרור שולפים את הציריה ממקומה (קצת משחקים ודחיפות) לכל אורכה.

8) עכשיו ניתן לפרק את התושבת ע"י שחרור הברגים (כ-4 במספר) המחברים אותה למנוע.

9) מרכיבים הכול בסדר הפוך.

10) כעת דרוש למלא את השמן החדש (שמן יעודי לתיבות bv). בתיבה זו נכנס בדיוק 2 ליטר שמן אותו נמלא ע"י משפך ארוך דרך נשם הגיר הנמצא בחלקו העליון מתחת לאיזור המצבר. ברכב שלי (אחרי מתיחת הפנים) לא קיים מדיד ופשוט ממלאים 2 ליטר בדיוק. בדגמים ישנים יותר קיים בורג מדיד בחלקה הקדמי-עליון של התיבה, אותו צריך לפתוח ולהתחיל למלא בקצב איטי עד שמתחיל לטפטף ממנו שמן.

 

מומנטים דרושים- בורג לינק-גוף: 39nm. לינק-תושבת- 55nm. ברגי תושבת-מנוע: 40nm.

 

עד כאן החלפת התושבת למי שקנה אחת חדשה קומפלט.

אם תרצו להחליף רק את הבוקסה הפנימית (כמוני) תצטרכו מכבש או אילתור אחר.

אני חלצתי את הבוקסה בעזרת- מלחציים, מוט הברגה ארוך, 3 אומים, הרבה שייבות ובוקסות בכל מיני גדלים, והמון סבלנות.

קרדיט למוגלי על הרעיון, והמון תודה על העזרה!!

בתמונות תוכלו לראות את השיטה.

 

מתנצל מראש על איכות וכמות התמונות בפרק הנ"ל (בזמן ההחלפה עוד היה לי נוקיה n86), יחול שיפור בפעמים הבאות. אז עד העבודה הבאה-

בהצלחה!!

 

DSC_0239.jpgDSC_0242.jpgDSC_0247.jpgDSC_0253.jpgDSC_0254.jpgDSC_0257.jpgDSC_0258.jpgDSC_0260.jpg

עריכה אחרונה על ידי botzek1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...