Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בפיג'ו 307, ישור קו


Guest botzek1
שימו לב! השרשור הזה בן 3671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טיפול 15k ק"מ-

שמן+פילטר-

 

כלים דרושים- ג'ק, בוקים, כלי לאיסוף השמן הישן, בוקסה 27 מ"מ עם מאריך, מפתח רינג 17 מ"מ או אלן-מרובע 8 מ"מ, ידית מומנט (רצוי).

 

ראשית- החלפת שמן אמורה להתבצע לאחר נסיעה כאשר המנוע עוד חם.

1) ראשית מרימים מעט את קדמת הרכב בעזרת ג'ק ומייצבים על בוקים.

IMG_9136.jpg

2) נפתח את פקק מילוי השמן.

3) נמקם כלי לאיסוף השמן הישן מתחת לבורג הריקון.

4) פותחים את בורג ריקון השמן ע"י מפתח 17 מ"מ או אלן-מרובע 8 מ"מ, ונותנים לכל השמן להתרוקן.

IMG_9139.jpg

5) כעת מפרקים את בית פילטר-השמן ע"י בוקסה 27 עם מאריך ומוציאים את קרב הסינון עם המכסה, מנקים את המכסה משאריות ומרכיבים את קרב הסינון החדש במקומו. (מק"ט פילטר- 1109ck).

IMG_9145.jpgIMG_9144.jpg

6) מבריגים את מכסה הפילטר למקומו, לשים לב שקרב הסינון נכנס למקומו ללא קושי. כדאי לסגור עם ידית מומנט- 25nm.

7) סוגרים את בורג הריקון וומלאים שמן חדש במפרט המתאים.

ברכב שלי- שמן סינטטי 5w40 בתקן acea-a3/b4. אני קניתי קסטרול אדג' (סינטטי מלא). הכמות הדרושה- 3.25 ליטר.

IMG_9149.jpg

 

פילטר אוויר-

 

הכלים הדרושים- בוקסה/מפתח רינג 10 מ"מ, מברג שטוח ארוך, מברג פיליפס, ביט טורקס (אינני זוכר את המידה המדויקת).

 

1) מפרקים את צינור היניקה המחבר בין תיבת האוויר לבין בית פילטר-האוויר, ע"י סיבוב קטן של קצה הצינור ומשיכה החוצה.

2) מוציאים את תיבת האוויר ממקומה ע"י משיכה מעלה.

3) משחררים את שני ברגי הטורקס המקבעים את מיכל נוזל-הבלם למקומו ומזיזים אותו מעט לצד ימין כדי של יפריע להוצאת בית פילטר האוויר.

IMG_9184.jpg

4) משחררים את הבורג (10 מ"מ) המקבע את בית הפילטר בחלקו הקדמי-תחתון.

IMG_9183.jpg

5) משחררים את הבנד המחבר בין בית הפילטר למצערת עם מברג שטוח.

IMG_9180.jpg

המשך-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך-

 

6) מוציאים את בית הפילטר ומשחררים את 6 ברגי הפיליפס שבמכסה. מנקים את בית הפילטר מאבק ומרכיבים את הפילטר החדש במקומו. שימו לב שאם יש מגרעת בקצה אחד של הפילטר הוא אמור להיות ממוקם מעל צינור כניסת האוויר לבית הפילטר. (מק"ט פילטר- 1444pt). מרכיבים הכול חזרה בסדר הפוך.

 

IMG_9171.jpgIMG_9173.jpgIMG_9174.jpgIMG_9175.jpg

 

פילטר דלק-

 

כלים דרושים- ג'ק, בוקים, כלי לאיסוף דלק, והרבה עדינות.

 

1) מרימים את צידו הימני של הרכב ומקבעים על בוקים על מנת שתהיה גישה למחברי צינורות הדלק שמתחת למיכל.

2) נכנסים אל מתחת לרכב, מחברי 2 קווי הדלק שיוצאים מהמשאבה נמצאים מתחת לאיזור המושב האחורי-ימני. כדי להוריד את לחץ הדלק וכדי שלא יישפך הרבה דלק באיזור המשאבה מכסים את המחברים עם סמרטוט דק ומנתקים אותם. לוחצים על הלחצן הלבן שבמחבר, בו בזמן דוחפים את שתי קצוות הצינור זו לזו עד שמרגישים קליק, ומושכים בכיוון ההפוך. נותנים לשאריות הדלק שבצינור להישפך.

IMG_9190.jpgIMG_9154.jpg

 

3) פילטר הדלק עצמו נמצא ליד משאבת הדלק שמתחת למושב האחורי-ימני.

תחילה מסיטים את המושב ע"י הרמת חלקו הקדמי ומשיכתו קדימה. אחרי שהזזנו אותו נסיר את כיסוי המשאבה- עיגול פלסטיק שחור.

IMG_9187.jpgIMG_9185.jpg

 

המשך-

עריכה אחרונה על ידי botzek1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4) הגישה אל הפילטר עצמו מעט צפופה. הוא נמצא בצידה הימני של משאבת הדלק, תפוס ע"י חבק פלסטיק שביר (מק"ט- 1563e0) שאני אישית שברתי בחוסר עדינות, ובינתיים לא מצאתי תחליף (לא קיים במלאי של היבואן :evil:). החבק מחובר ע"י פין פלסיק עגול למיכל הדלק, מושכים אותו למעלה בעדינות ומזיזים הצידה. לאחר מכן מפרקים את שני צינורות הדלק המתחברים לפילטר עם אותם מחברים שכבר פירקנו קודם.

חשוב מאוד- לשים לב באיזה כיוון היה מורכב הפילטר ולאיזה צינור. מוציאים את הפילטר הישן בזהירות (כדי שיישפך כמה שפחות דלק ברכב) ומרכיבים את החדש (מק"ט- 1567c6) בסדר הפוך ובכיוון הנכון (על הפילטר יש סימון עם חץ למקרה ששכחתם איך היה מורכב). מחברים את צינורות הדלק חזרה ע"י דחיפה עד שמרגישים קליק. לא לשכוח לחבר חזרה גם את צינורות הדלק מתחת לרכב שפירקנו קודם. רצוי לייבש את שאריות הדלק שנשפכו באיזור.

IMG_9156.jpgIMG_9157.jpgIMG_9159.jpgIMG_9160.jpgIMG_9161.jpg

 

5) כדי למלא את צנרת הדלק מחדש- לוחצים על דוושת הדלק, פתוחים סוויץ' משאירים את הדוושה לחוצה כשנייה ומשחררים אותה. מחשב הרכב יפעיל את משאבת הדלק כ-25 שניות כדי לייצר את לחץ הדלק הדרוש. לאחר מכן אפשור לסגור את הסוויץ' ולהניע.

עריכה אחרונה על ידי botzek1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר מזגן-

 

כלים דרושים- מברג שטוח דק.

 

1) פילטר המזגן נמצא בתוך צידו הימני של "קיר האש", מאחורי מיכל העיבוי. כדי להגיע אליו ראשית מסיטים את חלקו העליון של ריפוד הבידוד הצמוד לקיר האש. בעזרת מברג דק פותחים את הקליפס השמאלי ביותר שעל הבידוד (ע"י משיכת חלקו הפנימי בלבד- כלפי חוץ), מוציאים את הקליפס ומסיטים את הבידוד.

2) מאחורי הבידוד נמצא בית הפילטר- מושכים את הידית ומסירים את המכסה.

IMG_9170.jpg

 

3) כעת רואים את הפילטר, מוציאים ומכניסים את החדש בכיוון הנכון (לפי הסימון-אם קיים). (מק"ט- 6479c2)

IMG_9166.jpgIMG_9163.jpg

 

4) סוגרים את המכסה, צריך להישמע קליק בכל צד. מחזירים את הבידוד למקומו ומהדקים את הקליפס.

 

דרך אגב- הפילטר הישן לא היה עם פחם פעיל, הצבע הוא בגלל הלכלוך שהצטבר :shock:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקוי חיישן MAP-

 

כפי שכבר כתבתי בפורום הרכב שלי מגמגם מעט בסל"ד סרק. ככל הנראה הבעיה במצערת או בכויל אך לפי עצת אורן ואחרים גם חיישן map מלוכלך יכול לתרום לעניין, לכן החלטתי לנקות כדי לצמצם את האפשרויות (וגם כי אין לי איפה לעשות "לימוד" למצערת נכון לעכשיו).

 

כלים דרושים- מפתח רינג 8 מ"מ (רצוי רינג סגור), ספריי לניקוי מגעים.

 

1) החיישן נמצא על סעפת היניקה בחלקה הקדמי. תחילה נפרק את שקע החשמל ממנו. לאחר מכן בעזרת מפתח 8 נשחרר את הבורג היחיד המקבע אותו למקומו, כעת ניתן למשוך בעדינות את החיישן החוצה.

image (2).jpgIMG_9194.jpgIMG_9195.jpg

 

2) בעזרת ספריי מגעים ננקה את החיישן. במקרה שלי העיגול הצהוב היה שחור תחילה. חשוב מאוד לא לשפשף או לגעת בחיישן עצמו. אני הגעתי לתוצאות יפות מאוד בהתזה בלבד. לאחר הניקוי ייבשתי את החיישן בלחץ אוויר נמוך. השימוש בספריי מגעים ולא ספריי קרבורטור מכיוון שהוא עדין יותר ולא תוקף את הפלסטיק. כמו כן הוא מתנדף הרבה יותר מהר ולא משאיר משקעים. לאחר הייבוש מחזירים את החיישן למקום וסוגרים בעדינות.

image.jpg

 

לצערי הרכב עדיין מגמגם בסרק (למרות שהמצב השתפר מעט), בכל אופן זה היה ניסיון קלוש ואין מנוס מלפרק את המצערת ולנקות אותה.

בכל מצב לא מזיק לבצע את הניקוי גם כטיפול מונע.

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...