Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4648 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלומות,

 

הגיע הזמן לשדרג את תשתית המחשוב של אמא שלי ולקנות לפטופ קטן שיחליף את הנטבוק הקיים ואת המחשב הנייח. עיקר השימוש הוא צפיה בסרטים אונליין, גלישה כללית ברשת ועבודה על מסמכי וורד ואקסל. כיוון המחשבה שלי: מחשב קל ודק (יחסית) עם חיי סוללה טובים ואופציה לדוקינג סטיישן. כך ניתן יהיה לראות סרטים על הספה מחד, ולעבוד על המסמכים מאחורי שולחן עם מקלדת, עכבר ומסך גדול מאידך.

 

אני מבין שטבלט בסגנון של Asus Transformer תפור על המשימה, אבל מדובר בלקוחה מבוגרת שלא כ"כ מסתדרת עם טבלטים. לעומת זאת עם האולטרא-בוק שלי למשל, Dell Vostro 3360, היא מסתדרת מעולה. אז זה מה שאני מחפש פחות או יותר + סוללה נשלפת ואפשרות חיבור לתחנת עגינה.

 

ביקרתי בנוטבוק קלאב וקיבלתי הצעה לדל שמתאים לדרישות במחיר של 6K. עם מחירי המחשבים היום אני לא רואה הצדקה להגיע למספרים כאלה, במיוחד לאור העובדה שאין פה צורך במחשב חזק במיוחד וגם יד שניה/מתצוגה בא בחשבון. התקציב עומד אם כך על 3K עם גמישות קלה.

 

אם יש לכם הצעות, המלצות או רעיונות למחשב שיכול לענות על הדרישות, אשמח לשמוע. אפשר גם מחו"ל אבל עדיף שלא, כך שהשירות יהיה פה במידת הצורך. אפשר גם מיד שניה. אפשר גם סיני. כל מחשבה בנושא תתקבל בברכה.

 

בתודה מראש.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

מקפיץ עקב מבול התגובות פה... :roll:

 

למישהו יש היכרות לטוב או לרע עם סדרת IdeaPad Yoga של לנובו?

על פניו זה יכול מאד להתאים בשילוב עם תחנת עגינה אוניברסלית בחיבור USB.

 

 

Lenovo%20IdeaPad%20Yoga%202-580-90.jpg

פורסם

לא כל כך ברור לי הדגש על משקל קל במחשב שלא יוצא מהבית. לטעמי כל מחשב "15.6 שעולה בין 2,000-2,500 ש"ח יתאים בדיוק לצרכים. הגודל יתאים לשימוש כמחשב לעבודות השוטפות, ובמשקל 2.5 ק"ג לא צריכה להיות בעיה לנייד אותו בין המטבח, הסלון וחדר השינה.

מבחינת "תחנת עגינה" אפשר ליצור פינה שבה כל האבזרים הפריפריים יהיו מחוברים למפצל USB ואז כאשר מגיעים לפינת העבודה לא נותר אלא לתקוע את תקע הכוח ותקע מפצל ה-USB ולעבוד. ועכבר ומקלדת אלחוטיים עם דונגל קטן שיחובר בשקע USB נוסף - והמחשב יהיה נווח לשימוש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לטעמי כל מחשב "15.6 שעולה בין 2,000-2,500 ש"ח יתאים בדיוק לצרכים. הגודל יתאים לשימוש כמחשב לעבודות השוטפות, ובמשקל 2.5 ק"ג לא צריכה להיות בעיה לנייד אותו.

 

נראה לך שאשה בת 60 יכולה להרים מחשב כזה עם יד אחת, ועוד תרגיש בנח לעשות את זה מספר פעמים ביום? בנוסף, עם פורם-פקטור כזה צריך לייצר בשבילו "מקום חניה" על השולחן או בכל חדר שתרצה לשים אותו, וגם הסוללה לא תשרוד יותר משעתיים-שלוש עם המסך הגדול.

 

כל הפואנטה זה ניידות וקלות שימוש, כך שאפשר יהיה לעבור מספר פעמים ביום בין המשרד למטבח ולסלון מבלי להנדס שינוע של הלפטופ, פשוט כמו שלוקחים את הטלפון והולכים איתו לכל מקום. רצוי גם שלא יהיה צורך לטעון אותו לעיתים קרובות מדי ושזמן העליה יהיה כמו בטבלט, כלומר שיהיה לו לכל הפחות דיסק SSD קטן המכיל את מערכת ההפעלה.

פורסם

לטעמי חבל על הכסף והסרבול...

 

לשימוש היומיומי תקנה לה טאבלט חד(נקסוס 7) ולשימוש המשרדי תשאיר את הנייח(מקסימום תקנה עכבר ומקלדת אלחוטיים)

 

מהנסיון שלי, מוצרי כלאיים הם תמיד יקרים יותר, ומצד שני לא ממלאים בצורה טובה את המשימות שמיועדות להם.

פורסם

זמן העלייה כזה קריטי ? לדעתי לא שווה לקפוץ במחיר בשביל SSD.

 

לדעתי חבל על הכסף של טאבלט, סביר להניח שאשה מבוגרת תרגיש הרבה יותר נוח עם מחשב בצורה "הוותיקה" שלו. בכל מקרה, לפני שהולכים לכיוון טאבלט, כדאי ללכת לחנות ולהתעסק קצת עם אחד, לראות אם הכיוון יכול להיות חיובי או שנשלל על הסף :)

 

אני הייתי לוקח את אחת מסדרות ה Entry Level של אסוס, מעבד I3 בהחלט יעשה את העבודה (אופיס, אינטרנט וכו...)

ללא שום בעיה. במחיר של ~2500 שקל תקבל מחשב חדש וקליל עם זמן סוללה טוב.

 

משהו בסגנון:

http://www.zap.co.il/compmodels.aspx?modelid=834596

 

במקום כונן SSD הייתי משדרג את האחריות ל 3 שנים, ואז יהיה לך גם שקט לזמן ארוך יותר.

 

בקשר לדגמים ספציפים, TheWolf יכול לסייע הרבה יותר טוב ממני...

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם
נראה לך שאשה בת 60 יכולה להרים מחשב כזה עם יד אחת, ועוד תרגיש בנח לעשות את זה מספר פעמים ביום? בנוסף, עם פורם-פקטור כזה צריך לייצר בשבילו "מקום חניה" על השולחן או בכל חדר שתרצה לשים אותו, וגם הסוללה לא תשרוד יותר משעתיים-שלוש עם המסך הגדול.

 

כל הפואנטה זה ניידות וקלות שימוש, כך שאפשר יהיה לעבור מספר פעמים ביום בין המשרד למטבח ולסלון מבלי להנדס שינוע של הלפטופ, פשוט כמו שלוקחים את הטלפון והולכים איתו לכל מקום. רצוי גם שלא יהיה צורך לטעון אותו לעיתים קרובות מדי ושזמן העליה יהיה כמו בטבלט, כלומר שיהיה לו לכל הפחות דיסק SSD קטן המכיל את מערכת ההפעלה.

הסחיבה לא צריכה להוות בעיה. אם היא בריאה בדוק מה היא סוחבת בדרך חזרה מהשוק\סופרמרקט - אני בטוח שהרבה יותר מ-2.5 ק"ג ששוקל המחשב. אני מזמין אותך לראות איזה משקלות אשתי משנעת (נכון, היא רק בת 55, אז אולי ההשואה לא הוגנת. מצד שני מדובר בלא מעט מדרגות).

 

מבחינת זמן עליה - אין לי נסיון עם SSD, אבל ברור שטבלט יהיה עדיף. מצד שני - בשביל מה לכבות את המחשב. אצלי בבית חמישה מתוך 6 מחשבים (3 ניידים ושני נייחים) פועלים 24/7 ולא מתעייפים. ולגבי חיי הסוללה - מחשב הגרוטאה שלי החזיק בתחילת דרכו בין 3-4 שעות בין טעינות. כיום, כאשר הוא עומד לחגוג יום הולדת 6, הוע עדיין מחזיק 1.5 שעות עבודה עם מסך בהגדרות מכסימום ובלי האטה של המעבד. וכאמור - מדובר במחשב מיושן מאד (מעבד יונה), מחשב מודרני יהיה יותר חסכוני, לפחות במה שנוגע למעבד וסביבתו.

 

מבחינת "מקום חניה" - גם מסך "22 תופס לא מעט מקום, ועם מחשב "15.6 אפשר לוותר על מסך חיצוני. כמובן שאפשר להסתפק במחשב עם מסך "13.3-14 אבל אז אולי לא כדאי לוותר על המסך החיצוני (תלוי בצרכים של הגברת) ושוב נדרש יותר מקום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני חושב שחיי כולנו (ילדים להורים מאותגרים טכנולוגית) היו קלים הרבה יותר אילו אפשר היה לקבל החלטות כאלה רק על סמך שיקולים פרקטיים. לצערי אמא שלי, למרות שהיא מהנדסת במקצועה, פשוט לא מסתדרת עם מחשבים ועם הגיל גם מתחילה לפתח הרגלים ונוירוזות של זקנים. כל פעם שיש תקלה היא "נעלבת" מהטלפון המניאק שעושה לה (אישית, כן?) בעיות או המחשב הסורר שמנסה להרוס לה את החיים. העלבון הזה מוביל לתסכול והתסכול גורם לה לזרוק את המחשב הצידה לכמה שעות ולהיות איתו "ברוגז". :roll:

 

מה שאני מנסה לעשות זה בסה"כ לצמצם את החיכוכים בינה לבין הטכנולוגיה שבחייה ולתת לה כלי עבודה פשוט, אמין ונאמן שיעשה את המוטל עליו בלי להסתבך. זה עבד עם המכונית שקניתי לה בזמנו וגם עם המחשב הקטן הנוכחי, אבל יאללה, הגיע הזמן לשדרג. השאלה היא איך עושים את המעבר הזה במינימום טראומה (וברור שתהיה טראומה, כך או אחרת).

 

----

 

עריכה: ספריאל, דוגמה נוספת למה שכתבתי לעיל זה האפקט הפסיכולוגי של "אני צריכה עכשיו לקום ולסחוב את זה", גם אם מעשית זה לא כזה מסובך. סוג הדברים שפשוט יגרמו לה לוותר על העניין, וחבל. אני למשל עובד בשגרה דומה עם מחשב 14" של IBM וזה לא מפריע לי, אבל אני יודע שלה זה כן. לכן אני מכוון למשהו קומפקטי יותר.

פורסם

דריש, אתה מפחיד אותי. גם אני מתקרב לגיל 60, וגם אני רוצה לשדרג את המחשב. עכשיו נותר רק לתקצב את הפעולה. אבל לאור ההערות שלך אני אנסה למצוא מחשב שמריץ Win 3.11, או אולי משהו מתקדם שמריץ Win 98 SE וכולל כוננ CD במהירות X4.

 

סה"כ השימוש שאמך עושה במחשב בסיסי ביותר, ואני מצטרף לדעתו של אלון. האמת היא שאם הנטבוק "סוחב" ומגיב במהירות סבירה כנראה שהסיבה היחידה להחליפו היא פינוק, ולדעתי כלל אין סיבה להחליפו. כמובן שאם הוא מקרטע - כמו הענתיקה שלי - זה סיפור אחר.

 

מבחינת חוית שימוש - לאיזה שינוי אתה מצפה? אם מדובר באשה טכנופובית ומעבר מ-XP ל-7 צפה להרבה קריאות לסיוע. אם המעבר הוא מויסטה\7 ל-7 לא מדובר בשינוי מהותי בממשק, אז אחרי שתתקין לה את התוכנות ותעביר לה את קובץ ה-PST היא לא תחוש בהבדל. לגבי Win 8 אין לי נסיון, אבל מקריאה כנראה שדרושה התרגלות. העניין הוא ששאמך מהנדסת, אז אני מצפה שיהיה לה איזה חוש טכני. נותר לך רק להדגים לה שהמחשב לא נושך.

 

----

עריכה: ראיתי את העריכה שלך. יש לך תקציב מכובד. למה לא לקנות שני מחשבים - אחד למשרד ואחד לסלון? אולי אחד מהם אפילו או net-top או pizzabox קטן, אם עוד יש דברים כאלה? תחשוב - מחשב בגודל של ממיר של יס מתחת לטלויזיה, משמש לצפיה בסרטים והופך את הטלויזיה לתחנת גלישה, וחוסך את הסחיבה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אלון - האנטרי לבל של אסוס בהחלט נשקל כאופציה, תודה. :mm_yeah:

 

ספריאל - הנטבוק כבר לא סוחב כמו פעם, המסך שלו (10") קטן לחלק מהדרישות ועם זאת השימוש בנייח הולך ומתמעט עקב השינוי בהרגלי הצריכה (כאמור, היום זה יותר סרטים על הספה ופחות קריאה של מאמרים או עבודה משרדית על כסא ומאחורי שולחן). שניהם אגב מריצים WIN 7 איתו היא מסתדרת היטב, לכן אני לא ממהר לעבור ל-8.

 

לגבי הערתך על 3.11, המצב אצלנו באמת לא רחוק משם - למשל, כבר כמה שנים שבכל פרמוט אני נדרש להתקין סקייפ בגרסה ישנה כלשהי מלפני שנתיים שכביכול מאפשר פונקציות שאין בגרסה החדשה וגם יותר נח להשתמש בו... עם הזמן למדתי לבחור את הקרבות שלי ופשוט לזרום עם הדמנציה.

 

הטריגר לשדרוג הוא הזדמנות שנוצרה אצלי למכור את המחשב הנייח והנייד הקטן כעסקת חבילה במחיר טוב. לשדרג גם ככה נצטרך מתישהו ואם נשמור על הציוד הקיים אז הוא פשוט ילך לפח בסוף (או למסירה), כך שזה רק יעלה לנו יותר.

 

פיצה-בוקס זה אופציה לא רעה, אבל בכנות פשוט אין לי את הזמן כרגע ללמוד את התחום הזה באופן יסודי ולכן אני נצמד לדברים המוכרים שאני יודע שעובדים היטב. הנטבוק כקונספט נקלט אצל אימי היטב לפני מספר שנים וכעת אני חושב שאפשר לעלות ברמה למחשב קצת יותר כשיר וקצת יותר גדול שגם יחליף לגמרי את הנייח ויחסוך נדל"ן יקר. אני לא מחפש לעשות עוד מהפכה אלא מעבר חלק וכמה שפחות מורגש לרמה הבאה.

פורסם

זרקתי את נושא המחשבים עם פורם-פקטור קטן - האמת היא שגם אני לא עקבתי אחרי התחום, וויתכן שלאור תפוצת הניידים הטגוריה התנוונה - אבל שוה בדיקה.

אני מסכים אתך לגבי גודל המסך של הנטבוק - יש לי אחד (דור ראשון של Asus Eee, עם מעבד N270), והוא המחשב היחיד שאינו פועל 24/7 אלא משמש רק בנסיעות וכתחליף במקרה של תקלה במחשב אחר. גודל המסך הוא הסיבה שהמצעתי לך לקנות מחשב "15.6, למרות המשקל - כיון שיהיה מדובר במחשב הרבה יותר נוח לשימוש גם אם קצת פחות נוח לטלטול.

שאלה לי אליך - למרות שציינת את נושא מכירת המחשבים כחבילה - האם חשבת על הרעיון למקם את הנטבוק בסלון דרך קבע, כמחשב מדיה, ולקנות מחשב אחד לשאר הצרכים, וכיון שלא ידרש בסלון, יטולטל פחות נושאי המשקל ותחנת העגינה יהיה פחות קריטי? אני פשוט מנשסה לחשוב על פתרונות שייעלו את השימוש במחשבים, וכאמור, בתקציב שלך הייתי מחפש איזה סידור של שני מחשבים - למשל נטבוק בסלון (הקיים, אבל אם הוא חייב להמכר יכול להיות גם חדש שיעלה סביב 1500 ש"ח) ועוד נייד סטנדרטי ב-2500 ש"ח - והגעת לפתרון ב-4000 ש"ח שיהיה יותר נוח מנשיאת מחשב ממקום למקום בבית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שיחקתי עם האסוס. חמוד וקליל. עם ssd קליל כמו נוצה וזריז כמו זרזיר.

המקלדת איומה, כיאה למסורת של אסוס. לא מומלץ בעליל אם היא תכתוב בה מסמכים.

אם הכתיבה תתבצע באמצעות מקלדת חיצונית - זאת לא בעיה.

 

באופן אישי הייתי קונה לנובו רגיל לחלוטין ב-15 אינץ' וב-2500 ש"ח וסוגר סיפור,

גם אמינות מופתית (בסדרה הזולה) וגם מקלדת נורמלית. לשיקולך.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

×
×
  • תוכן חדש...