Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4722 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי שלום לכולם

עשיתי טיפול של חצי אבוראול לרכב מצאזדה 121,

שאלתי היא האם בתקופת ההרצה של המנוע אמור עדיין אמור לצאת עשן לבן,

עד שהרינגים מתישבים במקום,

זה קרה שיצאתי לנסיעת מבחן והרכב קצת התאמץ 3 אלף טורים,

אח"כ עשיתי עוד סיבוב ולא ראיתי עשן,

אבל אני לא בטוח מאה אחוז, השאלה היא

האם עשן זה דבר נורמלי בתקופת ההרצה של המנוע?

אחרי שראיתי כל כך הרבה רעינות בפורום איך להריץ את המנוע מה בתכלס אני יעשה?

תודה רבה רבה לכל המשיבים

מנהל אתר תמונות יהודיות picjew

פורסם
האם יש חוסר / עודף שמן במנוע?

תבדוק את הכמות קודם

 

היי

שמתי 3.5 ליטר

כי יש עוד חצי במסנן שמן שלא החלפתי

מנהל אתר תמונות יהודיות picjew

פורסם
מה זה חצי אוברול?

 

מה החליפו?

 

שי.

 

בראש מנוע הכול הוחלף

רינגים הוחלפו

ונבדק שאין אובליות ומדרגה

מנהל אתר תמונות יהודיות picjew

פורסם
היי

שמתי 3.5 ליטר

כי יש עוד חצי במסנן שמן שלא החלפתי

 

שלום רב !

ביצעת חצי טוברול, שכלל שיפוץ ראש מלא, השחזת ששתןמים והתאמתם לתושבתם, החלפת גומיות שסתומים , מלוי וישור ראש החלפת אטם ראש ומכסה שסתומים , וטבעות שמן ודחיסה.

החלפת שמן חדש וטרי,

ללא החלפת מסנן שמן שמכיל בתוכו שמן שחור משומש, שאיכותו מצבו וצמיגותו לא ידועה, היא טעות טקטית, מה חסכת כאן?

כעת יש שמן חדש ,מהול בשמן ישן ,עם צמיגות לא ידועה,ומיצרן לא ידוע. רוקן את המסנן הישן והחלף אותו בחדש ומקורי.

מה ההיגיון במאמץ מנוע לאחר אוברול, במקום נסיעה עדינה, ולתת לטבעות להתיישב בעצמם?

האם בוצע הונייג(ליטוש עדין של הצילנדרים)?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
שלום רב !

ביצעת חצי טוברול, שכלל שיפוץ ראש מלא, השחזת ששתןמים והתאמתם לתושבתם, החלפת גומיות שסתומים , מלוי וישור ראש החלפת אטם ראש ומכסה שסתומים , וטבעות שמן ודחיסה.

החלפת שמן חדש וטרי,

ללא החלפת מסנן שמן שמכיל בתוכו שמן שחור משומש, שאיכותו מצבו וצמיגותו לא ידועה, היא טעות טקטית, מה חסכת כאן?

כעת יש שמן חדש ,מהול בשמן ישן ,עם צמיגות לא ידועה,ומיצרן לא ידוע. רוקן את המסנן הישן והחלף אותו בחדש ומקורי.

מה ההיגיון במאמץ מנוע לאחר אוברול, במקום נסיעה עדינה, ולתת לטבעות להתיישב בעצמם?

האם בוצע הונייג(ליטוש עדין של הצילנדרים)?

בברכה

צביקה

 

היי צביקה

תודה על התגובה

המסנן שמן הוא מקורי

והסיבה שלא החלפתי אותי כי עשיתי עליו אולי200 קילומטר

ולכן ההגיון שלי היה שבתקופת ההרצה הוא ישאר ולאחר

מכן בשמן החדש אני יחליף אותו

אבל אני יקשיב להצעתך ואחליף אותו

לגבי ההגיון בלאמץ את האוטו אני עשיתי סוג של פשרה

בית השיטות היו כאלה שכתבו לעשות הרצה חזקה והיו כאלה

שכתבו הרצה חלשה אני עשיתי משהו באמצע עד 3.5 אלף טורים

בלחיצה רגועה ולא בזינוק מיידי

לגבי הוויניג ביצעתי הוויניג עדין עם נייר זכוכית (120 בעדינות)מכיוון שעדיין

ראו את ההוינג של היצרן בצילנדרים

מנהל אתר תמונות יהודיות picjew

פורסם

ההונינג של היצרן כבר "מת" אלו סימנים ישנים של הונינג שכבר לא מבצע את תפקידו כמו הונינג טרי הוא לא "חד" ועמוק.

 

חובה לבצע הונינג חדש, למלא שמן מנוע מינראלי בצמיגות 15W40, להניע את המנוע ומיד לצאת לנסיעה- פתיחה מלאה של המצערת בהילוכים 2-3-4 למשוך הילוכים עד 4.5K-5סל"ד, לבצע כמה בלימות מנוע מסל"ד בינוני.

 

לא להשאיר את המנוע עובד בסרק לזמן ממושך זה פוגע בהתאמת טבעות הבוכנה!.

לא להישאר בסל"ד בינוני- גבוהה לזמן ממושך, רצוי מאוד שהסל"ד ישתנה או עולה בפתיחת מצערת או יורד בסגירת מצערת לבלימת מנוע בזמן ההרצה.

 

ההונינג מחזיר כשעה אחת במנוע, אם ההצה לא בוצעה כראוי במשך השעת עבודת מנוע הזו הטבעות בוכנה לעולם לא יתאימו עצמם כמו שצריך, זה יכול לקחת עשרות אלפי ק"מ ואפילו לא.

 

אחרי 500ק"מ לבצע החלפת שמן לשמן מינראלי זול 15W40, ואחרי עוד 500ק"מ לבצע החלפה לשמן איכותי רצוי בצמיגות 10W40 חצי סינטטי.

(* ההרצה מצבעת במשך 1Kק"מ שב500הראשונים מחליפים שוב שמן וממשיכים את ההרצה, אחרי 1Kק"מ במצטבר ממלאים שמן איכותי+מסנן)

 

בזמן ההרצה מומלץ להשתמש בשמן ייעודי להרצת מנועים, אך ניתן להשתמש במינראלי זול, אסור להשתמש בשמנים איכותיים חצי סינטטי/סינטטי מלא בזמן ההרצה.

 

יש מקרים בהם לא מבצעים את ההרצה כראוי ואז אין מנוס ולפתוח שוב את המנוע ולבצע שוב הונינג ורינגים חדשים.

 

בשביל לעשות הונינג כדאי לבצע אותו עם בעל מקצוע שיודע מה הוא עושה אחרת גורמים נזק לצילינדרים.

פורסם
ההונינג של היצרן כבר "מת" אלו סימנים ישנים של הונינג שכבר לא מבצע את תפקידו כמו הונינג טרי הוא לא "חד" ועמוק.

 

חובה לבצע הונינג חדש, למלא שמן מנוע מינראלי בצמיגות 15W40, להניע את המנוע ומיד לצאת לנסיעה- פתיחה מלאה של המצערת בהילוכים 2-3-4 למשוך הילוכים עד 4.5K-5סל"ד, לבצע כמה בלימות מנוע מסל"ד בינוני.

 

לא להשאיר את המנוע עובד בסרק לזמן ממושך זה פוגע בהתאמת טבעות הבוכנה!.

לא להישאר בסל"ד בינוני- גבוהה לזמן ממושך, רצוי מאוד שהסל"ד ישתנה או עולה בפתיחת מצערת או יורד בסגירת מצערת לבלימת מנוע בזמן ההרצה.

 

ההונינג מחזיר כשעה אחת במנוע, אם ההצה לא בוצעה כראוי במשך השעת עבודת מנוע הזו הטבעות בוכנה לעולם לא יתאימו עצמם כמו שצריך, זה יכול לקחת עשרות אלפי ק"מ ואפילו לא.

 

אחרי 500ק"מ לבצע החלפת שמן לשמן מינראלי זול 15W40, ואחרי עוד 500ק"מ לבצע החלפה לשמן איכותי רצוי בצמיגות 10W40 חצי סינטטי.

(* ההרצה מצבעת במשך 1Kק"מ שב500הראשונים מחליפים שוב שמן וממשיכים את ההרצה, אחרי 1Kק"מ במצטבר ממלאים שמן איכותי+מסנן)

 

בזמן ההרצה מומלץ להשתמש בשמן ייעודי להרצת מנועים, אך ניתן להשתמש במינראלי זול, אסור להשתמש בשמנים איכותיים חצי סינטטי/סינטטי מלא בזמן ההרצה.

 

יש מקרים בהם לא מבצעים את ההרצה כראוי ואז אין מנוס ולפתוח שוב את המנוע ולבצע שוב הונינג ורינגים חדשים.

 

בשביל לעשות הונינג כדאי לבצע אותו עם בעל מקצוע שיודע מה הוא עושה אחרת גורמים נזק לצילינדרים.

 

תודה יקיר

אני חייב לציין

שמגיע לך חצי קרדיט על העבודה שעשיתי

נעזרת מאוד מאוד בשרשור ישו שלך בעניין חצי אבוראול ללאנטיס שלך

אני לוקח לתשומת לבי את מה שכתבת

אבל זה הגיוני בעצם שהמנוע בהתחלה יעשו קצת

כעת שעשיתי עוד סיבוב אני כבר לא רואה בכלל עשן

מנהל אתר תמונות יהודיות picjew

פורסם

ועוד שאלה יקיר

אחרי שכבר שמתי שמן 10w40 איכותי

האם לשפוך אותו ולמלאות 15w40

האמת היא שיש כל כך הרב דעות איך לבצע הרצה, אתה סגור על זה שאני יעשה הרצה חזקה כזו ,

אם אתה אומר לי בוודאות שזה ממולץ אני יעשה,

כי באשכול שאתה פתחת היה הרבה דעות בעניין

תודה רבה רבה

מנהל אתר תמונות יהודיות picjew

פורסם

מאז האשכול אני אומר שחד משמעית מניסיוני שצברתי מאז בשיפוץ מנועים הרצה בעומס נכונה ומבטיחה התאמה הרבה יותר מאשר הרצה חלבית ללא עומס.

 

מאז האשכול הספקתי לפתוח שוב מנוע לא מזמן לאותו רכב כדי לבצע לו שיפורים שכללו בין היתר החלפת בוכנות מחוזקות בעלי יחס דחיסה גבוה.

 

 

רוקן את השמן ובצע זאת כמה שיותר מהר כדי לא להפסיד את הסיכוי להרצה מוצלחת ותפעל בהתאם למה שרשמתי קודם.

למצב כמו שלך לא הייתי מהסס בכלל ומבצע הרצה תחת מצערת כמעט מלאה(3/4).

 

האם הרינגים בוודאות הורכבו בכיוון הנכון?

איזה יצרן הרינגים?

 

מה הייתה מידת האובליות בבדיקה?

מה מידת החריץ של הרינג כאשר הוא מוכנס לצילינדר?(נקרא גם מנעול)

פורסם
מאז האשכול אני אומר שחד משמעית מניסיוני שצברתי מאז בשיפוץ מנועים הרצה בעומס נכונה ומבטיחה התאמה הרבה יותר מאשר הרצה חלבית ללא עומס.

 

מאז האשכול הספקתי לפתוח שוב מנוע לא מזמן לאותו רכב כדי לבצע לו שיפורים שכללו בין היתר החלפת בוכנות מחוזקות בעלי יחס דחיסה גבוה.

 

 

רוקן את השמן ובצע זאת כמה שיותר מהר כדי לא להפסיד את הסיכוי להרצה מוצלחת ותפעל בהתאם למה שרשמתי קודם.

למצב כמו שלך לא הייתי מהסס בכלל ומבצע הרצה תחת מצערת כמעט מלאה(3/4).

 

האם הרינגים בוודאות הורכבו בכיוון הנכון?

איזה יצרן הרינגים?

 

מה הייתה מידת האובליות בבדיקה?

מה מידת החריץ של הרינג כאשר הוא מוכנס לצילינדר?(נקרא גם מנעול)

 

 

תודה יקיר

מצורף תמונה של קופסת הרינגים

הרינג היחיד שהיה בו פרופיל זה היה בריניג האמצעי והיה לו מדרגה בהקף החיצוני

וכמובן הנחתי אותו אם המדרגה כלפי מטה

וכמובן הפתח של הריניג העלין והאמצעי מכוונים לשי כיוונים שונים

האובליות לא נבדקה בכלי מיועד אלא במבט עין עם הריניג גם המדרגה היתה קטנה עד בלתי מורגשת

מאז שכתבת הספקתי כבר לצעת לנסיעה חזקה אם עד 5 אלף טורים אבל שאני מאמץ את המנוע אני כן רואה עשן לבן שיוצא

ואם הזמן הוא נחלש זה דבר תקין שבשלב ההרצה יוצא עשן ?

והאם זה קשור בזה ששמתי שמו 10W40 איכותי?

תודה רבה רבה

תמונה.JPG

מנהל אתר תמונות יהודיות picjew

פורסם

מי שיכול לפי העין לבדוק אובליות הוא על אנושי. :lol:

 

היצרן הזה איכותי ביותר NPR.

 

הצילינדרים שלך אובלים בצורה קשה מאוד אם המנוע מעשן, הכל הורכב כמו שצריך, ע"פ התיאור הרינגים הורכבו בדיוק כמו שצריך ואתה צודק בקשר למדרגה כלפי מטה בהיקף החיצוני.

 

עושה רושם שהכל מורכב טוב והבעיה היא בצילינדרים.

 

פתח את פקק מילוי השמן כאשר המנוע נמצא בטמפ' עבודה ונמצא בסל"ד סרק, אם אתה מרגיש לחץ אוויר חזק, וגם כשאתה מעלה סל"ד הלחץ אוויר עולה חבל על המאמץ לבצע הרצה הרינגים לא יתאימו את עצמם כאשר יש אובליות בצילינדרים החורגת מהטווח המותר.

 

כמה ק"מ המנוע הזה עשה?

האם ניקת היטב את החריצים של טבעות הבוכנה? בדקת שהרינג חופשי בחריץ ולא נתפס? (אם הרינג לא חופשי בחריץ אז או שהוא מלוכלך או שהבוכנה מעוותת, כאשר הרינג החדש מורכב למקומו צריך עם מד עלים למדוד את החריץ בין הרינג לחריץ צריך להיות מרווח מסויים).

 

האם בדקת טוב שאין חריצים בצילינדרים(את זה אפשר עם לפי העין) כל שריטה בצילינדר נחשבת לבעייתית.

פורסם
מי שיכול לפי העין לבדוק אובליות הוא על אנושי. :lol:

 

היצרן הזה איכותי ביותר NPR.

 

הצילינדרים שלך אובלים בצורה קשה מאוד אם המנוע מעשן, הכל הורכב כמו שצריך, ע"פ התיאור הרינגים הורכבו בדיוק כמו שצריך ואתה צודק בקשר למדרגה כלפי מטה בהיקף החיצוני.

 

עושה רושם שהכל מורכב טוב והבעיה היא בצילינדרים.

 

פתח את פקק מילוי השמן כאשר המנוע נמצא בטמפ' עבודה ונמצא בסל"ד סרק, אם אתה מרגיש לחץ אוויר חזק, וגם כשאתה מעלה סל"ד הלחץ אוויר עולה חבל על המאמץ לבצע הרצה הרינגים לא יתאימו את עצמם כאשר יש אובליות בצילינדרים החורגת מהטווח המותר.

 

כמה ק"מ המנוע הזה עשה?

האם ניקת היטב את החריצים של טבעות הבוכנה? בדקת שהרינג חופשי בחריץ ולא נתפס? (אם הרינג לא חופשי בחריץ אז או שהוא מלוכלך או שהבוכנה מעוותת, כאשר הרינג החדש מורכב למקומו צריך עם מד עלים למדוד את החריץ בין הרינג לחריץ צריך להיות מרווח מסויים).

 

האם בדקת טוב שאין חריצים בצילינדרים(את זה אפשר עם לפי העין) כל שריטה בצילינדר נחשבת לבעייתית.

 

 

היי

ניקתי היטב את החריצים והרינגים היו חופשיים ולא נתפסיים,

המנוע עשה הרבה 300 אלף,

אחרי שהכנסתי את הרינגים החדשים והורדתי את הבכונות בצילנדר לכל האורך לא היה שום חופש בין הצילנד לבכונה אם זה מדד נכון,

שפותחים את המכסה יש לחץ אוויר סביר ואפילו שמן בקושי משפריץ, אני יבדוק מה קורה שמעלים טורים,

אבל בתכלס אתה אומר בצורה חד משמעית שבזמן ההרצה לא צריך לצאת עשן לבן בכלל וגם לא קצת

תודה רבה

מנהל אתר תמונות יהודיות picjew

פורסם

באוברול מקצועי מוצלח המנוע לא מעשן בכלל וצריכת השמן אפסית אפילו בזמן ההרצה, כאשר הכל כבר מראש ידוע.

 

האוברול שאתה עשית הוא אוברול של ניסוי וטעיה, כרגע המנוע מעשן משמע שהתאמת החלקים לא מוצלחת, גזים עוברים לעוקת השמן דרך טבעות הבוכנה ומעיפים את השמן דרך הנשם לסעפת היניקה, וגם הרינגים לא גורפים טוב את השמן מהצילינדר ולכן המנוע מעשן.

 

בוא לא נקבע עובדות, עכשיו מאוחר מידי כבר המנוע סגור ומורכב, תבצע הרצה עם שמן בעל צמיגות גבוהה 15W40 אפילו 20W50 (שניהם חייבים להיות מינראלים).

 

ומי יודע אולי הרינגים כן בסופו של דבר יצליחו להתאים עצמן, הרי לא ביצעת מדידה לאובליות, מה שנשאר לך הוא רק לקוות לטוב, ושמעתי על מקרים שבהם המנוע היה מעשן כתוצאה מאובליות גדולה אחרי אוברול ללא חריטה בצילינדרים ובסופו של דבר אחרי הרצה "מאומצת" העשן פסק.

 

תחפש לך כביש בנעירוני עם עליה ארוכה ושם תפתח מצערת (כמובן שאין צורך לעבור את המהירות החוקית כי כאן המהירות לא קובעת אלא רק העומס קובע).

×
×
  • תוכן חדש...