Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
איציק נ.

[פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

שימו לב! השרשור הזה בן 2729 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

ערב צח.

 

מזה שנתיים וחצי וכ-20,000 ק"מ (כיום האודומטר מראה כמעט 220,000 ק"מ), למעט טיפול קטן אחת לשנה וגומית אבק להגה קרועה, לא היו ביננו שום "בעיות ביחסים" :-)

כנראה שמישהו מביננו היה חייב לשבור את האידיליה - ולכן לאחרונה צצו 2 תקלות. האחת: שסתום ספיקה בתוך המדחס נתקע, והמדחס אינו דוחס. סביר לרכב בן 13 עם מדחס מקורי ו 220K ק"מ עליו.

השניה: תחושה של חופש במערכת המתלים קדימה, שלוותה ברעש תיקתוק מרגיז מצד שמאל (קדימה) של הרכב.

את עניין המדחס זנחתי בינתיים ואני מנסה למצוא פתרונות יצירתיים. (עריכה: נמצא פתרון).

 

את נושא החופש במערכת המתלים שהתפתח ממש בתקופה האחרונה, הייתי חייב לסדר במסגרת טיפול שנתי + "הכנה לטסט" שצריך להתבצע עד תחילת מרץ.

 

בבדיקה נמצא כי בוקסות המשולשים האחוריות במצב רע והגומיה למוט קישור למוט מייצב בצד שמאל קרועה.

החלטתי לקנות 2 משולשים חדשים + 2 תפוחי פרונט חדשים + מוט קישור למוט מייצב חדש, ולצאת לעבודה.

במסגרת העבודה על הרכב, קניתי גם חלקים לטיפול קטן (שמן+פילטר, סנן דלק וסנן אויר למנוע) וביצעתי טיפול קטן, כאשר במהלך הטיפול מצאתי שהבוקסה של תושבת מנוע תחתונה גם כן במצב גרוע, ויצאתי לקנות חדשה ולהרכיבה.

 

לשמחתי, ידעתי לקראת מה אני הולך וכלי עבודה מתאימים יש לי.

 

תמונות מהתהליך - מייד.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב א':

 

הרמת הרכב על בוקים ופירוק 2 הגלגלים הקדמיים.

2013-02-13_08-29-51_109.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ב':

 

איתור הברגים במשולש שיש לפרק, ופתיחתם.

 

מימין לשמאל:

 

1. המשולש הישן כבר מפורק מהרכב.

2. בורג קדמי של המשולש (בוקסה 18 מ"מ)

3. בורג תפוח פרונט (2 בוקסות\מפתחות של 16 ו 17 מ"מ)

4. בורג קדמי של המשולש לאחר פירוק.

5. בורג תפוח פרונט לאחר פירוק.

6. כנ"ל.

2013-02-13_08-41-40_915.jpg

2013-02-13_08-34-04_703.jpg

2013-02-13_08-34-10_437.jpg

2013-02-13_08-39-13_801.jpg

2013-02-13_08-39-21_134.jpg

2013-02-13_08-39-25_863.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ג':

 

בדיקת המשולש הישן, השוואה והכנת המשולש החדש.

 

מימין לשמאל:

 

1. הבוקסה האחורית של המשולש הישן.

2. האריזה של המשולש החדש (איטלקי)

3. ישן ליד חדש (התפוח פרונט החדש עוד לא מורכב)

4. בוקסה אחורית חדשה לעומת ישנה

5. משולש ישן ליד חדש, כולל תפוחי פרונט (וכולל העברת "פחית" מהתפוח פרונט הישן ל-חדש).

2013-02-13_08-41-47_856.jpg

2013-02-13_08-42-26_881.jpg

2013-02-13_08-42-50_655.jpg

2013-02-13_08-43-04_546.jpg

2013-02-13_08-47-01_132.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ד':

 

הרכבה.

 

מימין לשמאל:

 

1. מיקום המשולש + סגירה חלשה (ביד) של הברגים

2. הידוק ברגים בין התפוח פרונט לנאבה

3. כנ"ל

4. הידוק ברגים אחוריים (בורג+אום עם בוקסות 16 מ"מ + בורג קטן עם בוקסה 13 מ"מ)

5. עוברים לצד השני (התחלתי בימני, סיימתי בשמאלי)

2013-02-13_09-01-51_30.jpg

2013-02-13_09-01-55_638.jpg

2013-02-13_09-02-00_912.jpg

2013-02-13_09-02-16_592.jpg

2013-02-13_09-12-35_562.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה עוד נשאר לעשות ? בגדול, לא הרבה.

מאחר ולפני המון זמן כבר עשיתי כזה פרוייקט, שיריינתי לעצמי המון זמן פנוי.

להפתעתי הרבה, תוך שעה ו-10 דקות סיימתי את העבודה (!) ובזבזתי עוד כ 20 דקות על נסיעת מבחן וכיוון TOE (מקביליות) הגלגלים.

 

חשוב לציין כי חייבים לבצע כיוון שפור (TOE) לאחר עבודה כזאת, מאחר ויש שינויים בין משולש למשולש ורמת הבלאי.

לאחר מדידה ראשונית מצאתי שהגלגלים הקדמיים עם הפרונט החדש היו מאוד מכונסים, ונאלצתי "לפתוח" את המרווח בחזרה ע"י צמצום המרווח של תפוחי ההגה (סגירה של 2 סיבובים לערך).

 

לציין כי עכשיו האוטו נוסע פשוט כמו חדש !


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה העלות

1. חלקים

2. עבודה:wink:


subaru grand leone 94 ידנית - נמכרה.

chevrolet spark 2014 1.0 manual רכב נוכחי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החלפת התושבת מנוע התחתונה:

 

תושבת המנוע התחתונה עשויה בדגם שלי מפלסטיק, ולשמחתי לא נדרשתי לפרק כלל את התושבת אלא בקלות דפקתי אותה החוצה והכנסתי אחת חליפית חדשה במקומה.

 

לציין כי המעטפת העגולה של התושבת החליפית רחוקה מלהיות רכה כמו המקורית, ונאלצתי לשייף בצורה רצינית את המעטפת של התושבת החליפית ע"מ שתצליח להיכנס חזרה למקום (נכנסת בלחץ).

 

החלפת המוט המייצב:

המוט הזה כנראה כ"כ ישן, שפתיחת הברגים היתה מאוד קשה, אבל באמצעות פלייר פטנט הצלחתי להתגבר על הקשיים.

 

שאלות, טענות, מענות ובעיות ת"ש - לא אליי :lol:

 

איציק

 

 

תמונות - מימין לשמאל:

1. תושבת ישנה מול חדשה

2. פרוק המוט קישור למוט מייצב

3. כנ"ל

4. המוט קישור למוט המייצב החדש כבר מורכב.

5. התושבת המנוע התחתונה ללא הבוקסה.

2013-02-13_12-02-26_813.jpg

2013-02-13_09-22-38_502.jpg

2013-02-13_09-22-43_249.jpg

2013-02-13_09-47-39_804.jpg

2013-02-13_12-02-38_13.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

העלויות (שלי) לפרוייקט הזה:

 

חלקים:

 

1. משולש קד' איטלקי (BIRTH) שמאלי: 128 ש"ח כולל מע"מ

2. משולש קד' איטלקי (BIRTH) ימני: 128 ש"ח כולל מע"מ.

3. תפוח פרונט (תורכי) 18 מ"מ ל 306\קסארה: 47 ש"ח ליחידה כולל מע"מ (סה"כ 94 שח ל-2 יחידות)

4. מוט קישור למוט מייצב עשוי פלסטיק ל 306 חדש: 55 שח כולל מע"מ

5. תושבת מנוע תחתונה חליפית: 40 שח כולל מע"מ

 

סה"כ עלויות פרונט: 350 ש"ח כולל מע"מ.

סה"כ עלויות מוט קישור ותושבת מנוע: 95 ש"ח.

 

סה"כ: 445 ש"ח.

 

עבודה:

הפעם לא גביתי מעצמי כסף :p

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה. למזלך לא היית צריך להילחם כדי להוציא את המשולש.

 

ד"א, איך ביצעת כיוון הגה ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
עבודה יפה. למזלך לא היית צריך להילחם כדי להוציא את המשולש.

 

ד"א, איך ביצעת כיוון הגה ?

 

אכן, המשולשים האלו יוצאים ממש ממש ממש בקלות והדבר היחידי שאתה צריך להפעיל בו ממש מעט כוח (עם פטיש) הוא בשביל לשחרר את התפוח פרונט מהנאבה, לא משהו רציני בכלל.

ההרכבה גם פשוטה ולמעט התעסקות קלה עם הברגים של הבוקסה האחורית (עד שהם "יושבים במקום" וניתן לחבר אום לבורג) אין דברים מסובכים במיוחד.

 

בנוגע לכיוון גלגלים, יש לי פטנט עם 2 פרופילים ומטר אך חייבים להעזר באדם נוסף.

במקרה הזה היה לי בהישג יד רק מסלול 50 מ"מ של גבס. חותכים 2 חתיכות של כ 50 ס"מ כל אחת ומשתמשים בה כפרופיל למדידה.

 

מצמידים פרופיל\מסלול לכל לכל דופן צמיג ומודדים את המרחק בין הפרופילים לפני הגלגל ואחרי הגלגל.

 

מתוך ניסיון, זה אומנם פטנט "ביתי" להתנהלות ב"שטח" אבל אם אתה עובד טוב ואתה דייקן, אתה תגיע לביצועים מעולים כמו של מכונה אלקטרונית. עם הפטנט הזה כבר יצא לי להציל בעבר מישהו שהתלונן על בעיות שנבעו מכיוון לקוי, ובמכון הפרונטים נשבעו לו (יחד עם תוצאות המכונה) שהכל בסדר.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה השימוש בחלפים תחליפים תוצרת איטליה ותורכיה מומלץ?

האם לא עדיף להשתמש בחלפים מקוריים או OEM?


קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
עד כמה השימוש בחלפים תחליפים תוצרת איטליה ותורכיה מומלץ?

האם לא עדיף להשתמש בחלפים מקוריים או OEM?

 

את הרכב קניתי לפני שנתיים וחצי ב 2000 שח (אלפיים שח).

 

הוא משרת אותנו מצויין אבל לא נראה לי שאשקיע על משולש מקורי שמחזיק 10 שנים, כי לא בטוח שהוא יחיה עוד חצי מזה.

החלקים האיטלקיים והספרדים מאוד טובים, וגם חלקי פרונט תורכיים שהשתמשתי בהם משכבר הימים הוכיחו את עצמם מעל ומעבר (במיוחד אם מחשיבים את פקטור המחיר במשוואה).

 

לא חסר זבל בשוק, צריך פשוט לדעת מה לקנות ומה לא.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2729 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...