Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית התנעה - סוזוקי ליאנה 2007


dimblaster
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4520 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום רב!

ברשותי סוזוקי ליאנה 2007 1.6 - עשתה 112,000 ק"מ ,

בהתנעה בבוקר או אפילו לאחר שהרכב עמד מעל שעה וחצי שעתיים,

נדרשת החזקה של הסטרטר כ8-9 שניות בערך (גבוהה בהרבה מהרגיל לרכב זה)

אך גם אם מיד אחר שאני מתניע ומכבה הרכב מתניע חלק.

כמו כן גם באינטרוולים של פחות משעה שהרכב עומד - מניע חלק

 

חשוב לציין שביצעתי ניקוי מצערת במוסך מורשה והממיר הקטליטי הוחלף (הבעיה הייתה עוד לפני ההחלפה)

 

מה יכולה להיות הבעיה

 

אודה לעזרתכם

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבלי ההצתה נראה - כאילו הוחלפו ולא מקוריים , השאר תקין (מצבר חדש וסטרטר מסתובב מהר)

השאלה אם זו הסיבה כי זה קורה רק אחרי שהרכב עמד מעל שעה

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך מהקל אל הכבד :

א. מתי הוחלפו המצתים ברכב והאם הם לפי דרישות היצרן ? (מצתים לא איכותיים/כאלו הזקוקים להחלפה עלולים לעשות בעיות.

ב.יש לבדוק לחץ דלק במוסך כדי לראות אם אין בעיה במשאבת הדלק.

ג.רצוי להקפיד על חוטי הצתה מקוריים או כאלו בעלי תוצרת טובה (בוש,בירו) ולא ביתן ספרק.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לאחר החלפת פלגים וחוטי הצתה (מקוריים) במוסך מורשה, עדיין לא נפתרה הבעיה.

במוסך נאמר לי שהתקלה היא בחיישן של מערכת הVVT (הצטבר שם סוג של בוץ) ולכן הבעיה היא רק בהתנעה,

נאמר שחיישן כזה עלותו היא בסביבות ה1000 ש"ח וצריך לעשות פלאש של שעה למנוע

** חשוב לציין שבוצעה בדיקת מחשב מקיפה ולא נרשמו תקלות כלל.

 

האם זה סביר שרפש שהצטבר בחיישן יצריך החלפה? (בעיה היא רק בהתנעה ראשונה)

 

אודה לעזרתכם

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

הכל אפשרי. אם אתה מוכן להסתמך על חוות הדעת של המוסך אז תחליף את החיישן.

על סמך מה החליטו במוסך שיש לך בוצה במנוע? האם כאשר אתה פותח את פקק מילוי השמן (כשהמנוע כבוי!!!) ומסתכל לתוך המנוע אתה רואה סימנים של בוצה?

 

אופציה נוספת (ופחות מומלצת) היא פשוט לחכות עד שהתקלה תחריף. הרכב לא יניע ואז יוכלו לדעת בדיוק האם מדובר בחיישן או בתקלה אחרת כי אז גם יהיה לך קוד תקלה.

לא ענית לנו בן כמה המצבר באוטו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר מבט לפקק השמן לא נראה כי יש בוצה במנוע, יכול להיות שיש בוצה באיזור החיישן?

המצבר בן 3 חודשים בערך (הוחלף בנסיון לפתור את התקלה)

חשוב ליציין שגם אם אני מריץ את הסטרטר במשך חצי שניה ועוזב, בפעם השניה מתניע בסדר.

 

האם רק פלאש יכול לפתור תקלה מסוג זה (אם מדובר בבוצה שהצטברה בחיישן)

או שלא מומלץ לבצע פלאש?

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אם לא בוצע פלאשינג עד היום אז כדאי לבצע כי הרכב צבר קצת "ותק" על הכביש. גם אם זה לא יפתור את הבעיה זה יסיר משקעים ישנים שיש במנוע. חשוב לציין למעל הגילוי הנאות שיש דעות שונות לגבי יעילות הפלאשינג.

האם בדקתם לחצי דלק? האם ניסיתן לנתק את העלוקה של האזעקה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

dimblaster שלום:

 

היה לי (בקטנוע) את אותו בעיה בדיוק. בדקתי טעינה, מצבר והכל היה תקין.

 

במוסך אמרו לי שזה ה SPANDEX של הסרטרטר, למיטב הבנתי זה איזה שהוא חלק בסטרטר שהוא לא היה מסתובב חופשי שהוא קר, אבל אחרי ההתנעה הראשונה זה הסתדר.

 

לא תיקנתי כי אמרו לי שלאחר תקופה זה יחזור שוב (מעין תקלה בדגם זה).

 

אולי שווה לבדוק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות ,

לחצי הדלק אכן תקינים,

לאחר פניה חוזרת למוסך נאמר לי כי אחרי שהרכב עמד פרק זמן מסויים - הVVT אמור להתאפס למצב בו

עובדים רק 8 שסתומים, בפועל פתוחים 2 שסתומי היניקה בכל צילינדר ונוצרת תערובת עשירה מדי

ולכן המנוע מתקשה להניע,

 

עכשיו נשאלת השאלה האם פלאשינג למנוע יכול להסב נזק למנוע מסוג זה ואם קיים סיכוי שיפתור את הבעיה,

האם יש אמת בדברי המוסך?

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך מאוד להיזהר בביצוע פלאשינג. אם אפשר להימנע, עדיף !

 

תבצע ניסוי קטן,

בבוקר שהמנוע קר, פתח סוויץ (נוריות דולקות) 5 פעמים לפחות בלי להניע . הקפד להשאיר פתוח כ 3 שניות בכול פעם.

הקפד גם להשאיר במצב סגור כמה שניות בכול פעם.

הנע בפעם השישית ועדכן אם היה קושי בהנעה.

 

רענן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוזוקי סוויפט 2007 עם אותה תופעה בדיוק!

אני לא צריך להחזיק 8-9 שניות (לדעתי פותח השרשור מעט הגזים), אך בהחלט דרושה החזקה יחסית ארוכה.

 

היה לפני החלפת המצבר וגם לאחריו. (לפני כשנה בערך.)

חשבתי שפלאגים חדשים יפתרו את הבעיה, אך לא. (פלאגים אירדיום לפי המלצת יצרן).

 

אנסה את הטריק של רענן.

למה זה גורם כשפותחים ככה את הסוויץ 5 פעמים?

 

 

תודה,

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי רענן - בוצע הנסוי, אך ללא שיפור - התגובה אותה תגובה - יש צורך בהפעלה ארוכה של הסטרטר

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנ״ל.

 

 

לפי התחושה שלי, זמן הנתנעה בבוקר בחורף, כשקר ארוך יותר מזמן ההתנעה בקיץ. (שהוא עדיין ארוך מידי לדעתי, אך פחות ארוך מהחורף).

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי רענן - בוצע הנסוי, אך ללא שיפור - התגובה אותה תגובה - יש צורך בהפעלה ארוכה של הסטרטר

אז אפשר לשלול בעיית דליפת לחץ דלק בגלל שסתום אל חוזר במשאבה.

בהנחה שאין בעייה במע' הניצוץ (פלאגים ובכבלים ), כנראה הבעיה באי העשרת דלק כשהמנוע קר.

 

האם לאחר התנעה (לאחר לילה) הסל"ד בסרק גבוה יותר מסרק כשהמנוע חם (לפחות בעוד 100 סיבובים לדקה) ?

 

רענן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...