Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3889 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
א. כל הכבוד. החלטה שמוסיפה רק טוב לחיים.

 

 

 

 

אמת לאמיתה.

 

"נקי" כבר 8 (!!) שנים, ועדיין מידי פעם חושב עליה, אבל מיד מגרש לעזאזל.

 

 

 

לא לא לא לא!!!

לא לשכטה הראשונה! על זה המלחמה שלך!

 

 

 

ומכאן לפילוסופיית הגמילה שלי (למי שאין סבלנות שידלג):

אני הפסקתי לעשן חצי שנה אחרי נישואי למען הזוגה שלי שלא סבלה את הריח.

מה אומר לכם? השבוע הראשון היה סיוט כמשמעו. כאחד שעישן קופסא\קופסא וחצי ליום, להפסיק בבת אחת היה קשה מנשוא.

 

בהתחלה ספרתי "שעות", אחר כך "ימים" אחר כך "שבועות" ואחר כך "חודשים" של כמה זמן אני "נקי" מסיגריות.

בשבוע הראשון לעסתי מכל הבא ליד בכל 18 שעות הערות שלי. מסטיקים, סוכריות, בסוף גם לעסתי פלסטיקים מזדמנים. (קצה של מה שהיה אז טלכרט).

כמובן כאבי ראש ועצבנות לא נורמליים.

אחר כך כבר נרגע קצת העסק, והגוף פחות דרש את שלו.

נמנעתי מכל ריח או עשן של סיגריות בקרבתי.

 

אחר כך בשלב מאוחר יותר כשפתאום הגעגועים לסיגריה עולים ומציקים, (כן כן, כמו לחברה ישנה שעזבה) פשוט הייתי מזכיר לעצמי בראש ובלשון את הטעם הרע, את השיעולים הבלתי פוסקים, את תחושת הגועל בריאות, את תחושת ה"שריפה" הגועלית בריאות אחרי יום שגלשתי ל2 קופסאות בלי לשים לב, את זה שבהיותי מעשן לא יכולתי לעלות יותר מקומה ברגליים בלי לנוח מתנשף ומזיע מרוב מאמץ, את החרדות מהמחלות האורבות מאחורי הדלת,

פשוט הייתי יושב ומנסה להרגיש שוב מחדש את כל הדברים הרעים שנלוו לסיגריות. תאמינו, זה עזר לי מאוד.

עד היום, אני חושב שסיגריה זה דבר נחמד ונעים, אבל לא שווה את התמורה שהיא מעניקה לך בתמורה. (סירחון, סיכון למחלות, כושר גופני ירוד, הרגשה רעה).

 

היסוד הבסיסי ביותר בגמילה היא ההתאפקות מהשכטה הבאה או מהסיגריה הבאה. אין "רק שכטה אחת ואני מיד חוזר להפסיק", השכטה הזו היא זו שתשבור לך את הגמילה.

יש רק סיגריה אחת לפניך, לא תעשן אותה, - אתה גמול. עישנת? אתה לא גמול. אין חכמות.

 

[במאמר המוסגר אציין, שהיו זמנים שבלילות הייתי חולם שאני מעשן, ומצטער ששברתי את הגמילה, ומתעורר בבוקר שמח לראות שזה היה חלום ואני עדיין "נקי"].

 

אודה ולא אבוש, שלכל אורך הדרך זוגתי עודדה ותמכה בי יפה מאוד. כל הזמן שיבחה את עמידותי ואת יכולתי להתאפק ולא לחזור לעישון. ביום השנה הראשון לגמילתי מהסיגריות היא הפתיעה אותי במתנה ענקית ויקרה, בסדר גודל שהרבה מעבר למה שהרשינו לעצמנו, ואמרה לי: ביזבזתי על המתנה הזו, רק רבע ממה שהיית מוציא על הסיגריות במשך שנה שלמה, אז לא מגיע לך?

תאמינו לי, התמיכה והעידוד הזה מאוד עזר לי להמשיך לא לעשן גם ברגעי משבר. (גם בזמנים של משברים בזוגיות, הרי הפסקתי לעשן בשבילך, עכשיו אנחנו רבים, אז יאלה, דווקא אני יחזור לעשן. אבל לא. שמרתי על עצמי גם בזמנים האלו. בזכות העידוד והמתנות של הימים הטובים.)

היום תודה לאל כבר אין בי חשק לסיגריות.

לכל מי שרוצה להגמל אומר, קחו נשימה ארוכה, זה מאמץ ארוך, בשום אופן לא זבנג וגמרנו, ו..כן, פנקו את עצמכם, (או אם בת הזוג שלכם קוראת: פנקי אותו) תעסיקו את הידיים והפה במשהו אחר לפחות לתקופה הראשונית,

ואיחולי להצלחה.

אין נכון או לא נכון לכולם,כל אחד והגוף שלו.

לי שאיפה אחת מדי כמה חודשים עושה טוב ומזכיר לי כמה זה דבר רע ומגעיל.

בסופו של יום ההתמכרות היא פיזית,אבל הרבה יותר נפשית ולכן כאשר מחליטים באמת,מבפנים שלא רוצים את זה עוד,כנראה שתצליח.

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני מדי פעם לוקח שכטה ממישהו שמעשן רק כדי להיזכר כמה גועל נפש הטעם

 

וואלה?

שאכטה אחת זו בדיוק הסיבה שהמון אנשים חוזרים לעשן .

 

כל הכבוד לפותח השרשור!!

אני כבר שנה, תשעה חודשים ו7 ימים נטול סיגריות!

 

עד היום אני חושב על סיגריה מידי פעם.

לפעמים עולה המחשבה של "וואלה, עכשיו סיגריה הייתה באה בטוב!" וכל מיני כאלה.

תמיד תזכור שהאחת הזאת, אולי באמת תבוא בטוב, אבל היא באה עם עוד איזה 20 ביום (במקרה שלי), שבאות ממש לא בטוב וממש לא מרצון! ובגללן שווה להפסיק!

כמו שכבר אמרו, זו התמכרות לכל החיים! אבל אפשרי לגמרי להתנתק מזה!

 

מידי פעם אני חוטא בנרגילה.

עכשיו הזמנתי סיגריה אלקטרונית.(עם נוזל ללא ניקוטין!) לא בשביל לעזור לי להגמל, כי אני כבר גמול. אלא בעיקר בשביל להחליף את הנרגילה שאני מעשן פעם/פעמיים בשבוע (וגם זה בשליטה!).

 

מה שעזר לי להפסיק זה הספר (שעליו שמעתי לראשונה פה בפורום). "הדרך הקלה להפסיק לעשן".

ממצב של קופסא+ ליום, פשוט ביום אחד הפסקתי!

 

מה שעוזר לי להמשיך זה מה שכתבתי לך קודם.

בשביל האחת הטובה הזאת, לא שווה לא לעשן את כל ה20 האחרות.

 

אז כן, עליתי 4 קילו (עליתי קצת יותר, אבל עכשיו אני מוריד אותם וכרגע אני עם 4 יותר ממה שהפסקתי). אבל זה שווה את זה.

 

 

בהצלחה!!

תהיה חזק.

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם

היום השני :

קמתי בבוקר והלכתי לעבודה,בד"כ אם אין לי קופסה חדשה בכיס אני לא אתחיל יום עבודה.

מוכה סחרחורות ניסתי להתחיל את היום ,היה מאוד קשה לא הבנתי מה אנשים מדברים סביבי,

מה המנהל רוצה (זה היה נשמע כאילו שהוא מחפש את המפתחות לצוללת כדי לשחרר את קיפי בן קיפוד

שרק נכנס לתנומה קלה),

 

לפתע היא קרצה לי ,ואני נפלתי .

ניחמתי את עצמי,לא נורא,קורה,יהיה בסדר,תמשיך הלאה.

ואכן המשכתי והגעתי עד לכאן- בנקודה הזו אני כבר פותח קופסה חדשה.

 

דו"ח נזקים ליום השני :

2 סיגריות.

Gn'f'R

פורסם

אני חושב שזה השלב לנשום שוב עמוק ולזרוק את הקופסא לפח. את הכסף ברגע שהחשק חוזר עשר נשימות או ספירה בקול חלש (לא בלב) עד עשר, לא יודע מה אבל אתה חייב למצוא סיבה למה לא להצית את הסיגריה. אחרת זה אבוד לך. אתה רוצה לצאת לוזר? לא נראה. ככה, להפסיד בלי קרב בכלל?

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

 

ועוד דבר שהמעשנים לא יודעים - מבחינת נזקים לגוף -3 (שלוש) סיגריות ביום הן עישון כבד, זה המספר המספיק כדי לגרום למחלות לב, כלי דם וסרטן.

 

:|

אני מרשה לעצמי לעשן כי זה רק 3 סיגריות ביום. למה לבאס עכשיו? :?

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

פורסם

עדיף להתבאס ולהפסיק לעשן עכשיו מאשר לקבל התקף לב, להתבאס ולהפסיק לעשן בעוד 10 שנים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

נכון. צריך לעצור את זה כי מ3 סיגריות ביום תגיע לקופסה ביום.

 

הייתי מעשן בשרות הצבאי בערך סיגריה או שתיים ביום, אבל אף פעם לא קניתי סיגריות מכספי:lol: ביום שהרגשתי שאני חייב לקנות לעצמי קופסה אמרתי שזהו, אני לא ממשיך עם זה.

חבל על הכסף והבריאות. יש מספיק דברים לא בריאים אבל מהנים שעדיף לבזבז עליהם:)

בחיים לא שמעתי ממעשן כי הוא נהנה מזה וכיף לו. כל המעשנים שאני מכיר אומרים שהם צריכים את זה כי קשה להם בלי זה, שזה מרגיע אותם.

מבחינתי, שיעלו על זה את המס ב200%.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
כמה שאתה צודק ,

בעבר נפרדתי ממנה לחודשיים ,ואני לא אשכח את השאכטה הראשונה מהקאמל אחרי חודשיים,

וזהו ,נגמר הסיפור-חזרתי.

יש בכלבה הזאת משהו מטמטם.

 

מאוד קשה להחזיק מעמד כאשר נזכרים איזה כיף זה לעשן ולקחת שאכטה עם קפה או בירה.

 

אבל אם אתה מדמיין במקום איזה כיך זה לא לעשן - זה יכול להפוך למאוד קל.

 

לא "מספיקים" אלא "משתחררים" 8)

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

לא חייבים לעשן בכפייה ובלי הכרה. תעשן בכייף במצבים מסוימים.

אני מעשן כ 10 שנים ולא חושב להפסיק. אני ואישתי מעשנים 3-4 סגריות ביום כבר שנים על גבי.

יותר מזה כשאני יוצא לאירועים/פאבים אני אפילו לא מגביל את עצמי ומסוגל לעשן גם 10 סגריות עד קופסא והכי נורא גם בצורת שרשרת של נגמר לי-הדלקתי. אממה, יומיים אחרי כן אני לא מעשן (עונש) וחוזר חזרה לעשן רק 3-4 ביום.

אני עושה פעילות גופנית אינטסיבית 4 פעמים בשבוע ומרגיש מעולה (טפו טפו טפו) (אגב,מומלץ)

הכל עניין של גישה. אני לא מצליח להבין אנשים שמעשנים סתם ככה כשהם עומדים מחוץ לבנק או הולכים לסידורים בעיר. אנשים שנוהגים עם הסגריה ביד או מעשנים בבית. זה דוחה אותי גם כמעשן. וכשבא לי עליה אני נהיה משוגע ורוצה את הסגריה עכשיו! אבל עד 4 . הכל בראש!!!

תעשן!!

אבל פחות..

ככה או ככה שיהיה בהצלחה..

 

וואווו הדיבורים האלה עשו לי חשק עכשיו לסגרייה.. זאת תהיה הרביעית.. :arrow:

פורסם

car4fun, תמיד קינאתי באנשים כמוך.

במצב הזה, גם אני לא הייתי מפסיק. אבל אצלי זה לא היה אפשרי :?

 

אישתי לעומת זאת, הייתה בדיוק באותו המצב ואפילו יותר טוב.

היא הייתה יכולה להדליק את הסיגריה הראשונה ב16:00 ולכבות אותה באמצע ואז לעשן עוד איזה אחת וזהו.

היו ימים שהיא הייתה מתפרעת ומעשנת 4-5. היו ימים שהיא לא הייתה מעשנת בכלל וכו'.

 

בקיצור, זה מאוד אינדווידואלי.

לפותח השרשור, עזוב אותך באמא שלך! כשבא לך החשק, פשוט תתחיל לעשות משהו אחר.

זה שאתה מנחם את עצמך בזה שזו רק אחת. ולא נורא קורה. זה לא הפיתרון.

אתה תמשיך לנחם את עצמך כשתמצא את עצמך שוב מעשן קופסא ליום!

 

אם אתה מרגיש קושי, אך אתה באמת רוצה להפסיק, תנסה לקרוא את הספר.

הוא באמת עוזר! הוא עושה איזה שינותי תפיסתי.

חוץ מזה, הוא עולה רק88 ש"ח. כך שמקסימום, אם הוא לא יעזור לך, ההפסד הוא לא גדול. (עלות של כ3 חפיסות).

 

תזכור שהשלושה שבועות הראשונים הם הכי קשים.

זה הזמן שלוקח לניקוטין לצאת מהמערכת.

מה שאומר שבזמן הזה הגוף "ידרוש" ממך ניקוטין ע"מ לספק את הצורך.

ברגע שפעם אחת תתן לו את מה שהוא דורש, הניקוטין ימשיך לזרום לך בדם. אתה צריך שהוא יצא לגמרי!

ואז תתחיל להתמודד עם ההתמכרות הפסיכולוגית :shock:

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם
עדיף להתבאס ולהפסיק לעשן עכשיו מאשר לקבל התקף לב, להתבאס ולהפסיק לעשן בעוד 10 שנים.

 

עדיף להמשיך ולקבל התקף לב עוד 10 שנים מאשר להפסיק, לקבל התקף לב בעוד חמש שנים ולהתבאס שסתם הפסקת.

 

בהתקפי לב יש הרבה אלמנט של מזל ותורשה ולא רק אורח חיים. חוץ מזה מה שקובע הוא לא אורך החיים אלא איכות החיים וכאן כל אחד עושה את הבחירות שלו כשברור לכולם שאם נחיה על הר מבודד, נאכל רק אוכל בריא ונעסוק רוב היום בספורט רוב הסיכויים שנחייה יותר.

 

אישית הפסקתי לתקופות ארוכות וגם בסיבוב הזה של העישון אני מעשן כשליש קופסא ליום אבל באותה המידה אין לי שום בעייה גם לא לעשן כמה ימים בלי שום תופעות לואי. לרוב כשאני בחו"ל אני לא מעשן כלל כי קשה למצוא בחו"ל סיגריות פרלמנט.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
ברור לכולם שאם נחיה על הר מבודד, נאכל רק אוכל בריא ונעסוק רוב היום בספורט רוב הסיכויים שנחייה יותר.

מי אמר, האם בהר מבודד יהיו לך שירותי בריאות זמינים?

האם תהיה מוגן מקרינת השמש?

האם יהיה שם קארזפורום?!

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

פורסם
אני חושב שזה השלב לנשום שוב עמוק ולזרוק את הקופסא לפח. את הכסף ברגע שהחשק חוזר עשר נשימות או ספירה בקול חלש (לא בלב) עד עשר, לא יודע מה אבל אתה חייב למצוא סיבה למה לא להצית את הסיגריה. אחרת זה אבוד לך. אתה רוצה לצאת לוזר? לא נראה. ככה, להפסיד בלי קרב בכלל?

 

תודה על העידוד,זה חשוב מאוד לקבל תמיכה,המון תודה.

 

בחיים לא שמעתי ממעשן כי הוא נהנה מזה וכיף לו. כל המעשנים שאני מכיר אומרים שהם צריכים את זה כי קשה להם בלי זה, שזה מרגיע אותם.

מבחינתי, שיעלו על זה את המס ב200%.

 

גם מבחינתי שיעלו .

ואגב,אתה יודע מי נהנה מסיגריות ? בבקשה :

 

לא חייבים לעשן בכפייה ובלי הכרה. תעשן בכייף במצבים מסוימים.

אני מעשן כ 10 שנים ולא חושב להפסיק. אני ואישתי מעשנים 3-4 סגריות ביום כבר שנים על גבי... :arrow:

 

אני מקנא בך כמו שלא קינאתי באיש מעולם.

כשמגיעים למצב של קופסא ליום כבר אין חוש טעם,ריח,אין כלום,הכל דוחה כולל אתה.

גם היום נפלתי בשתי סיגריות.

Gn'f'R

פורסם
מי אמר, האם בהר מבודד יהיו לך שירותי בריאות זמינים?

האם תהיה מוגן מקרינת השמש?

האם יהיה שם קארזפורום?!

 

בשביל שירותו בקיאות מזמינים רופא או שעולים לאוטו ונוסעים לעיר הקרובה

 

 

בשביל קרינה בונים בית.

 

בבית יהיה אינטרנט.

 

היתרון של ההר המבודד הוא האויר הנקי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...