Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5088 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הדוד והקולט נמצאים אצלי על גג רעפים משופע כך שהאתגר האמיתי הוא לא קלות השטיפה אלא הטיפוס והירידה מהגג בחתיכה אחת.

 

הים הצלחתי אבל זה לא נותן שום ערובה לגבי הפעם הבאה! :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אז תאריך את צינור היציאה. (איפה שחיברת את הברז) ותביא אותו לנקודת גישה נוחה.

ואת הברז תחבר בקצה. ואז הגישה לברז תהיה יותר קלה.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

מה שאני מבין מהסיפור זה שניקית טוב טוב את הצינורות האופקיים, אבל האנכיים עדיין סתומים.

למה שלא תתן לקולט לעמוד כמה שעות עם מסיר אבנית כדי שיתנקה לגמרי?

 

לגבי הטיפוס על הגג, נו, תמיד הזכרת לי את האמפטי דמפטי :)

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

אם כבר דוקטורט בנושא דוד וקולטים, עוד המלצות להארכת חיי הקולטים:

1 - לאחר ניקוי הזכוכיות, כשניתן לראות בברור את פנים הקולט לשפוך מים מבקבוק או מצינור על אזור האטמים האופקיים של הקולט. בקולטים מסוימים יש רק אחד כזה, בפח הסגירה התחתון, ובדגמים אחרים יש שניים, בפח התחתון ובפס המתכתי באמצע הקולט. בהרבה מקרים האטמים לא מורכבים היטב (בסך הכל פס פלסטי לא הכי רך, שעוד מזדקן בלהט השמש) ואז מים חודרים לתוך הקולט בתוצאות הרסניות, חלודה וכדומה. התרופה היא לקדוח כמה חורים של נניח 3 או 4 מ"מ בתחתית הקולט כך שמים יוכלו לצאת החוצה בקלות ולא יצטברו. יעיל במיוחד בחורף.

2 - למנוע מתחתית הקולט להשאר רטובה רוב הזמן. אם הקולט נתמך ישירות על הגג, להגביה את התחתית על שתי פיסות פלסטיק שימנעו ממנו לשקוע בזפת הגג ולצבור מים בשקע שנוצר. אם הקולט יושב על תושבת כמו בגג רעפים לשפוך מים ושוב לקדוח בפרופיל התחתון הנושא - בדרך כלל זויתן כלשהו - בנקודות בהן מים נצברים.

 

חלודה היא תופעה חשמלית. היות ולא מעשי לשפר את תכונות הבידוד של חומר הקולטים ניתן רק לדאוג שיהיו יבשים ככל שניתן, גם בפנימיותם וגם בקנט התחתון שלהם.

 

לגבי הדוד עצמו, אחת לנניח שנתיים שלוש לפרק את הפלנג' ולנקות אבנית וחול המצטברים בדוד. אם יש צורך, גם לחדש את אלקטרודת המגנזיום (ההגנה הקטודית של הדוד).

 

יוסי

פורסם

 

ניסיתי הזרמה רגילה, הדוד בקושי טפטף ביציאה.

ניסיתי הזרמה הפוכה, כנ"ל.

 

פתחתי פתח עליון, הכנסתי בקבוק שלם של מסיר אבנית והשהיתי כחצי שעה.

 

לאחר כחצי שעה, פתחתי את הברז התחתון ובקושי זרמו החוצה מים! :shock:

 

הצצה לתוך הצינור חשפה הסתיידות עורקים אכזרית בקרבת הפתח.

 

מקרה של אבנית קשה כמו שאתה מתאר, בקבוק אחד של מסיר אבנית למשך חצי שעה נשמע רחוק מאוד מלהיות מספק.

הנוזל להסרת אבנית חלחל ודאי אל תחתית הקולט בתוך פחות מחצי דקה וביצע את מה שהיה יכול שם.

 

בכדי להשיג תוצאה אפקטיבית עם מסיר אבנית, תצטרך למלא את הקולט כולו בתמיסה כדי שהחומר יוכל לפעול להסיר אבנית בתוך כל הקולט. רצוי להשתמש בתמיסה חזקה שאין צורך לדללה שכן הצטברות האבנית בקולט היא מאסיבית שבעתיים מאשר ע"ג גוף חימום ודפנות של קומקום חשמלי.

 

לקחתי איזה חוט ברזל שיש לי והתחתי לחפור בצנרת האופקית התחתונה.

 

אותה הסתיידות התגלתה גם בצנרת האופקית העליונה וגם שם חזרתי על פעולת החוטר.

 

הזרימה כעט הרבה יותר טובה, כמעט ללא כל האטה בזרימה רק עד שסיימתי, כבר לא הייתה שמש כך שרק מחר נדע כמה עזרה כל הפעילןת הזאת.

 

אין לי ספק שתרגיש שיפור משמעותי. בין אפס זרימה ל75% או יותר יש הבדל גדול. אבל הורדת גושי אבנית שחסמו מעבר בצינורות האופקיים בלבד, לא מספקת לדעתי בגלל שמדובר באזור עם בעיית אבנית קשה.

 

אם אתה כבר בקטע של לפתור את הבעיה לאורך זמן, אני חושב שהיה עדיף עכשיו, לאחר פתיחת החסימות גם להשתמש בחומר להסרת אבנית שישלים את הסיפור ויסיר עוד אבנית ככל שיוכל.

כך גם תתקבל הסרה מאסיבית יותר של אבנית שמשמעה הוא צינורות פתוחים ליותר זמן כמו גם חימום יעיל ומהיר יותר של המים בעקבות הסרת אבנית מדפנות הצנרת הפנימית בקולט.

 

אגב,

למיטב זכרוני, אמורים להיות דודים וקולטים עם צנרת מנירוסטה שמתמודדים עם בעיות האבנית יותר טוב מהסטנדרטיים. אולי כדאי לחשוב על שילוב כזה בפעם הבאה.

פורסם
למיטב זכרוני, אמורים להיות דודים וקולטים עם צנרת מנירוסטה שמתמודדים עם בעיות האבנית יותר טוב מהסטנדרטיים. אולי כדאי לחשוב על שילוב כזה בפעם הבאה.

 

בנימוס ובזהירות המתבקשים ממני, קבל תיקון:

 

אבנית נצמדת יופי לנירוסטה, ראה קומקום בעל תחתית נירוסטה.

חוץ מזה נירוסטה היא מבודד ולא מוליך חום, הכל יחסית כמובן. לכן בסירי בישול מנירוסטה וכדי למנוע צריבת המזון וחריכתו באזור בו פוגעת הלהבה בתחתית (החום זורם מקומית דרך הקליפה הדקיקה ולא מתפשט לכל התחתית) בנויה התחתית מסנדויץ' שבאמצעיתו פלטת נחושת (למהדרים) או אלומיניום (לסיניים נחותים). רק כך משיגים פיזור חום.

 

מסיבה זו לעולם לא יהיו קולטים בהם הצנרת מנירוסטה, היא תעכב את זרימת החום פנימה למים. יש קולטים בעלי צנרת ברזל (בעצם פלדה רכה) ויש קולטים עם צנרת נחושת, כמובן בגלל מעבר החום המשופר.

 

לגבי דוד, אכן יש בנמצא דוד שפנימיותו עשויה נירוסטה, אבל השיקול הוא מניעת קורוזיה ונזילות.

אם הדוד עשוי מקליפה מספיק עבה (מ"מ אחדים) ומעליהם בידוד ומעטה אז אין בעיות. אם הדוד הוא בדוגמת ניסיון הנפל של סולתם לייצר דוד שבו רק הקליפה שבאה במגע עם המים היתה מנירוסטה והיא נעטפה במעטה ברזל (משיקולי תקן וחוזק), יווצר תא גלווני והדוד יכשל, שלא להזכיר שבמקרה זה אסור שגוף החימום יהיה מנחושת.

 

יוסי

×
×
  • תוכן חדש...