Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ירידה מהארץ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בשביל מה להגיד בכלל משהוא ואח"כ להוסיף "לא ארחיב" כאילו אתה חתום על איזה מסמך "שותף סוד".

 

מה התרומה לדיון?

 

אגב, אני חושב שאתה טועה לחלוטין, ולא ארחיב...

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • תגובות 964
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

זה נושא מעניין, וקשה. וכואב. ומעצבן.

המחשבה להגר מהדהדת לי בראש כבר המון זמן, רק קשה לי עם העובדה שביום מן הימים כשיהיו לי ילדים - סבא וסבתא זה לא משהו שיהיה במרחק נסיעה. וכשההורים יזדקנו - מי לעזאזל יטפל בהם? ההורים נתנו והשקיעו ועמלו כדי שיהיה לי טוב, ואני פשוט אשאיר אותם כאן ושירקבו?

 

וכן... אני יודע, אני לא יכול לחיות בצל ההורים כל החיים, זה נכון. אבל מצד שני, משהו בי מוסרית פשוט לא נותן לי מנוח בקטע הזה. מצד שני, ההורים לגמרי מבינים ותומכים בצעד הזה - אבל עדיין משהו בתוכי מאוד חלוק בנושא הזה.

 

זו כנראה שאלה שלעולם לא תהיה לה תשובה, כי להישאר כאן ולהתפלל שיהיה טוב זה בערך כמו להישאר עם בעל מכה ולקוות שיום אחד הוא יפסיק להרביץ, אבל גם לעבור זה לא בהכרח התשובה.

 

משהו במדינה הזאת פשוט לא עובד, וזה כל כך מושרש וכל כך עמוק כאן שאני בספק אם זה אי פעם ייפתר.

פורסם
אני חושב שרצוי כבר להפוך את הנושא הזה לדביק, הוא עולה לדיון בערך פעם בחודש, תמיד אותם מגיבים (למעט ישה שנפקד :wink: ) ותמיד אותם דעות ואותם התלהמויות.

 

קיץ עכשיו, חם. ישה נופש בשוורצוואלד, ישוב בסוף אוגוסט.

 

עברתי לחופשה ביער השחור

 

חיים קשים בארץ

 

תמשיכו

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
אין מס הכנסה בהונג קונג?

ממה המדינה מתקיימת?

 

יש מס הכנסה אבל הוא נמוך משמעותית ומסתכם ב-14-16% בממוצע.

המדינה מתקיימת מזה בסדר גמור ומדי כמה שנים אפילו נוצר מצב של עודף כסף בקופה והמדינה שולחת צ'ק לכל תושב קבע מעל גיל 18.

 

הפעם האחרונה שזה קרה היה לפני בערך 3 שנים, אז כל תושב מעל גיל 18 קיבל צ'ק בגובה 850$ אמריקאי.

 

בקיצור, מדיניות מיסוי שמעודדת יזמות ותשלום מיסים כחוק.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

לכם $17K בחודש נראה כמו הוצאות מחיה של אוליגרך, זה מאוד תלוי במיקום, ברמת החיים וכמובן בגובה ההכנסה החודשית.

 

בשנתיים האחרונות צמצתי את ההוצאות החודשיות שלי לרמה של 5-6K$ ולעידן יש משפחה לדאוג לה, הוצאות של 17K לא נראות לי גבוהות כשאני נזכר בהחזר המשכנתא שהיה לנו שעמד על קצת מעל ה$8K בחודש, ביטוחים, מסעדות, קניות וכד' ובלי להרגיש הוצאות משק הבית עמדו על קרוב ל$20K, אבל זה נתמך בהכנסה של $25-30K נטו בחודש.

 

לגבי החיים בגולה, יש טלטלות, אבל אין לזה קשר למקום המגורים, בעיות יכולות לצוץ בכל מקום, אני לא רואה את ישראל כאופציה, גם כשהתרסקתי, ישראל לא עלתה אפילו כמוצא אחרון, למה? כי אני לא אוכל את הבולשיט הישראלי, לא מסתדר עם מדיניות ה"יהיה בסדר" ואני בז לשלטון הדת.

אני יודע שזה מעצבן הרבה אנשים וזה יוצר תחושה שכאילו אני זבל כפוי טובה, אבל אני לא, מדינת ישראל לא נתנה לי כלום למעט ההבנה שאפשר יותר, זה לא מרחיק אותי מהזהות העצמית שלי כישראלי או יהודי, להפך, אני גאה במי שאני, רק לא כל כך גאה באיך שהמדינה ממנה באתי נראית.

 

עידן, אני מאחל לך רק טוב, אל תוותר, כמו שאמרת, זוגות חזרו לארץ ומצטערים על כך ואני רואה את זה כל הזמן, אנשים שחוזרים לארץ ומקבלים סטירה, יותר עצוב לי זה לראות חברים מקומיים שעושים עליה וחוזרים לפה אחרי שנה שנתיים עם דעות מאוד שליליות על ישראל.

 

מישהו כתב שעל כל יורד יש עשרה עולים של הסוכנות היהודית... מעולה, שקר גדול אבל שיהיה, הפרופגנדה הישראלית עובדת היטב.

אני עברתי את אותה שטיפת המוח שאתם עברתם, היום אני מסתכל מהצד ומבין שהכל זה קשקוש, היום אני מסתכל מהצד ומבין שהמדינה שלנו הולכת למקום רע, החינוך כבר לא משהו, הוראה זאת לא שליחות, זה מקצוע וכך גם הכבוד של המדינה אל העבר.

הנה, כרגיל, קצת לפני יום השואה מדברים על הניצולים, סיפורים קורעי לב, פנים מקומטות ועיניים ריקות, ביבי מדבר קצת, מברבר.

בשבוע הבא הם יהפכו לאוויר שוב, לנטל.

אני מאוד נהנה שאנשים מציירים לי תמונה חיובית על החיים במדינת ישראל, חוש הומור ציני זה דבר שאני מאוד אוהב.

haters will hate

פורסם

בנצי - כמה אמריקאים מרויחים 200K לשנה (שזה 17K לחודש?) - הסכום הזה (ברוטו) מכניס אותך ל-3% העליונים בארה"ב. ועידן מדבר על נטו. זו רחת חיים גבוהה מאד לכל הדעות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

תודה בנצי,

 

לוותר זה לא אופציה מבחינתי אבל עם משפחה זה בהחלט חייב אותנו לשקול היטב איך אנחנו ממשיכים הלאה ולשמחתי הכל הסתדר לטובה.

 

הזכירו פה את עניין המשפחה שבארץ והדילמות הנוגעות לכך.

אכן, יש מחיר למעבר לחו"ל, הילדים שלי רואים את סבא וסבתא פעם בשנה וזה פספוס עבורם ולא פחות פספוס עבור קרובי המשפחה שבארץ אבל זה לא נכון להתמקד בעניין הזה כיוון שמכלול השיקולים והתמורות רחב הרבה יותר וכך גם צריך להתייחס לרילוקיישן- להסתכל בפרספקטיבה רחבה על הוויתורים והתמורות.

 

אני מאוד ציוני וגדלתי על אהבת הארץ אבל המציאות היא שלישראל אין מה להציע לדור הצעיר וחבל.

 

זה לא שחיים בחו"ל הם פיקניק, הם לא, גם בחו"ל צריך לעבוד קשה כדי לשגשג אבל בהנחה ואכן תעבוד קשה- תגלה שיש פחות חסמים שמונעים ממך לשגשג (לפחות בחלק מהמדינות).

 

מעבר לזה, לא הכל נמדד בכסף ואני לא חושב שצריך לעשות רילוקיישן רק מהמניע הכלכלי אלא מתוך הבנה של כל המכלול.

 

עריכה,

 

נראה לי שקצת מבלבלים בין עלות מחייה לרמת חיים.

עלות המחייה הגבוהה פה אינה קשורה לרמת החיים, הסכום שנקבתי הינו פונקציית של שכר דירה מאוד גבוה, תשלום גבוה עבור גני ילדים וכו' וברמת חיים נוחה אבל ממש לא גבוהה.

 

חברים שלנו שמתחזקים רמת חיים גבוהה מגיעים לעלות מחייה חודשית שלא פעם כפולה מזו שציינתי.

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

קחו אחורה בזמן, ותראו כמה עברנו ונלחמנו שתהיה לנו מדינה, מדינה אחת ויחידה לעם היהודי.

ולא סתם מדינה, מדינה משגשגת עם רמת חיים מערב אירופאית, תוחלת חיים מהגבוהות בעולם ומקום גבוה מאד במדד האושר העולמי.

יש למדינת ישראל הרבה מה להציע, צריך רק סבלנות.

בשום מקום בעולם הכסף לא מתגלגל ברחובות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן, אחרי שעידן סיפר על רמת החיים שלו אני מבין למה הוא רוצה להשאר בהונג קונג. לא קל לוותר על רמת חיים כזו. אבל, כאמור, היא גבוהה בקנה מידה של כל מדינה בעולם.

ד"א - אני לא מאמין לסיפור של ביטוח בריאות ב-$2000 בשנה למשפחה, אלא אם מדובר בביטוח תת בסיסי, או, לחליפין, רובד גבוה מעל איזה ביטוח ממלכתי או אחר, או שיש השתתפות עצמית גבוהה בכל טיפול.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חן, המון פשרות נעשו במדינה הזו בשנות קיומה, וזה לא משהו שהולך ומשתפר.

 

אפשר להשלים עם המון דברים. עם מיסים גבוהים, עם שירות צבאי בכפייה לסירוגין, עם מחירים גבוהים, עם שיטה כלכלית מרקנטילית ומתעדפת תוצרת מקומית גם אם זה דופק את הצרכן, עם כפייה דתית וגברים מבוגרים שמתחרמנים מילדות קטנות, מערכת חינוך וביראות שקורסות ומה לא. אבל כשיש לזה מטרה.

ב-1948 אולי הייתה מטרה. היום אין.

 

איך הסבלנות תעזור? במה? בפארסות כמו פרויקט הרכבת הקלה? במצב הבטחוני? סבסוד מתנחלים וחרדים? אבטלה והעדר שילוב בקרב הערבים? במה?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

רק תזכרו שיש הבדל עצום בין לראות מדינה כתייר ללחיות בה.

ואם מישהו חושב שיש אוטופיה באיזו שהיא מדינה בעולם, טעות חמורה בידו.

ועם כל החסרונות, ישראל היא מדינה שטוב (מאד) לחיות בה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

למה צריך סבלנות? זו סיסמא ריקה של פוליטיקאים. כמו הפוסטרים של חומיני מצביע עם הספר לעתיד טוב יותר...

אולי אחרי הרבה זמן אתה מתרגל וכבר לא אכפת לך, אז נראה לך שפחות רע ממקודם.

המדינה כבר הוקמה. עכשיו מה?

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
הבעיה המרכזית בארץ היא התשלום הנמוך לעובדים. חלפו יצי העבודה המאורגנת שבה היתה תמורה הוגנת לעבודה - כיום בעל העסק הוא האציל והעובדים עבדים. ד"א - המגמה קיימת, בדרגות שונות, בכל העולם המערבי. תקופת מדינת הרווחה והשוויון היחסי במחצית השניה של המאה ה-20 היתה כנראה אנומליה בתולדות האנושות.

 

תאוריה מעניינת אך שגויה. השכר הריאלי הממוצע נמצא במגמת עליה לפחות בשני העשורים האחרונים.

במונחי 2004, השכר הריאלי הממוצע לשכיר בשנת 1995 היה 7500 ש"ח ואילו ב-2013 השכר הריאלי הממוצע למשרת שכיר היה כ-9000 ש"ח (השכר ב-2013 מוצג גם הוא במונחי 2004 והוא ריאלי, לא נומינלי).

 

המגמה העולמית היא של שינוי עמוק בשוק העבודה בו מקצועות מסוימים נעלמים לאיטם ואחרים נוצרים, בד בבד עם העובדה שכמות העבודה קטנה עקב ההתפתחות הטכנולוגית מה שיגרום לכך שבעתיד לחלק מהאנשים לא תהיה עבודה כלל פשוט כי לא יהיה צורך בכך.

שינוי זה יגרום לדעתי לרעידת אדמה במודל הכלכלי ובהחלט יתכן שבעתיד חלק מהאוכלוסיה יחייה על בסיס קצבה ממשלתית. כל זה כמובן לא מאפיין רק את ישראל.

 

היה רלוונטי רק בשנים שאחרי מלחמת העולם השניה.

תאורטית, העבודה המאורגנת והמשק הסוציאלי הוא התגלמות השלמות והאחווה החברתית, בפועל זה יצר אבטלה סמוייה, מחירי עתק על מוצרי יסוד ואי יעילות משוועת.

ראה את כלכלת ישראל ב 1984 וראה את כלכלת ישראל היום.

ולפי כמות המכוניות שנרכשות מידי חודש ומצב בתי הקפה והמסעדות, ממש לא רע כאן.

 

שמתי לב שאלה תמיד אותם חברי פורום שמתלוננים כמה רע פה ואם רק יתנו לשמאל הקיצוני לנהל פה את העניינים יוקר המחייה יעלם, המיסים ירדו, אויבנו יהפכו לפציפסטים, המוסיקה תהיה טובה יותר ומזג האויר ישתפר פלאים. מתנחם בעובדה שדעות הזויות כאלה הן במיעוט; נקווה שהמצב ישאר כך כמה שיותר זמן.

עריכה אחרונה על ידי shugiflex

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...