Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ירידה מהארץ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ומה עם השכר החציוני? הרי הממוצע נגרר בצורה מובהקת אחרי קבוצות המיעוט המרויחות סכומים 6 ספרתיים ויותר בחודש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 964
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ספריאל, יש ביטוחים גם בעלות של 2000$ למשפחה, מן הסתם הם בסיסיים למדי. הביטוחים לבני משפחתי עלו כ-8000$ לשנה.

 

יחד עם זאת, בהנחה ואתה עושה רילוקיישן מסודר אתה יכול לוותר על הנוחות של ביטוח רפואי פרטי ולעשות שימוש בשירותים הציבוריים (לפחות בחלק מהמדינות).

 

חן, אני מבין את ההשקפה שלך אבל לא רואה סיבה אמתית להמתין בסבלנות, מי אמר שהעתיד ורוד יותר?

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
רק תזכרו שיש הבדל עצום בין לראות מדינה כתייר ללחיות בה.

ואם מישהו חושב שיש אוטופיה באיזו שהיא מדינה בעולם, טעות חמורה בידו.

ועם כל החסרונות, ישראל היא מדינה שטוב (מאד) לחיות בה.

 

ישראל היא מדינה שטוב לחיות בה למי שמחובר נכון, לאחד מהמגזרים שמחוברים לעטינים הנכונים. מי שלא מחובר מדינת ישראל היא מקום שרע לחיות בו.

 

קראתי לא מזמן כתבה שמתארת יפה את המצב הזה וגם עונה על השאלה - אם כל כך קשה כאן כלכלית אז איך זה שהמסעדות ובתי הקפה מלאים, והטיסות לחול עמוסות ?

" אתם בוודאי מכירים את המשפט הישראלי השגור ״אבל תראה! בתי הקפה, המלונות ונתב״ג מלאים באנשים!״. אז הנה נקודה למחשבה: האם ייתכן שמדובר בעיקר באותם אנשים, בחמישית או רבע מהאוכלוסיה שהפוליטיקאים, הרגולטורים ולצערנו לעתים קרובות גם העיתונאים מגנים עליהם, על חשבון הציבור הרחב והמפוזר - או כמו שמשרד האוצר קורא להם בשפתו המכובסת ״צרכן פרטי לא מאוגד״?

אם הפערים האדירים במחירים בשוק הסלולר לפני שהוכנסה שם תחרות מפתיעים אתכם כיום, יש לי חדשות עבורכם. כמעט בכל ענפי המשק קיימים אותם פערים ואותה שיטה בדיוק: סבסוד צולב, סמוי או גלוי - העברת עשרות מיליארדי שקלים כל שנה מאלה שאין להם כוח פוליטי וייצוג לבין אלה שיש להם. וככל שלאחרונים יש כוח פוליטי גדול יותר, כך הדיון הציבורי סביב ההטבות שלו מצומצם יותר - והן סמויות יותר. כי ״דיון ציבורי״ הוא עוד שוק ״חופשי״ שבו כוחות ״שוק״ מביאים לכך שהנושאים, האג׳נדה והרעיונות משרתים בעיקר את מוקדי הכוח הכלכליים והפוליטיים. "

פורסם

לפי תאורי הזוועה שלכם, 3% מהעם חיי ברמה חלומית, ושאר 97% האחוז הנותרים נוברים בפחי האשפה של העשירים למצוא את מזונם..

טוב, אז בישראל יש מעמד ביניים חזק ויציב, כיאה לדמוקרטיה מערבית, ומעמד הביניים כולל 95% מגולשי פורום זה.

אין רעב בישראל, וגם העוני כאן רחוק מזה של בנגלאדש או מדינות אפריקה.

ברוך השם, מידי חודש נמכרות יותר ויותר מכוניות, מספר היוצאים לחו"ל בקו עליה מתמיד, ובימי שבת אי אפשר להכניס סיכה לבתי הקפה והמסעדות במקומות רבים.

מה שכן, בלבכות ולהתלונן היהודים אלופים.

אף פעם לא טוב להם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
ומה עם השכר החציוני? הרי הממוצע נגרר בצורה מובהקת אחרי קבוצות המיעוט המרויחות סכומים 6 ספרתיים ויותר בחודש.

 

 

שוב טעות.

 

 

השכר החציוני שמתפרסם על ידי גורמים אינטרסנטים הוא לפני מס (כלומר ברוטו) והוא נומינלי, כלומר אינו מביא בחשבון את כח הקניה.

כשלוקחים בחשבון נתונים אלה, כלומר מחשבים את השכר החציוני נטו ומתאימים לכח הקניה יוצא שהשכר החציוני בישראל קרוב לזה שבספרד, יפן ואיטליה.

השכר החציוני עלה בין 2012 ל-2013 ב-3.3%, בעוד שהשכר הממוצע עלה ב-1.4%. אם השכר החציוני עולה מהר יותר מהשכר הממוצע זה אומר שאי השוויון קטן, לא גדל, לפחות בשנים האחרונות.

 

 

אגב, גורם שמושך את השכר החציוני למטה הוא הגידול העצום בהשתתפות בכח העבודה שחל בשני העשורים האחרונים. בשנת 1996 58% מאזרחי המדינה הבוגרים היו מועסקים בעוד שב-2014 כבר 64% עובדים. כניסה של אוכלוסיות שבעבר היו מובטלות לכח העבודה תמיד תגרום לירידת החציון כי מדובר באנשים שמועסקים בעבודות בהן השכר נמוך. כל בר דעת יסכים שמצב כזה עדיף על פני עוד 5% אבטלה ועוני מחפיר לאנשים האלה.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

מרטינס, אתה מתאר את כוחו של הקפיטליזם בצורתו הישראלית, ולא רק הישראלית - דאגה לקבוצות קטנות המקורבות לשלטון, על חשבון הקהל הרחב. בדיוק לכך כיוונתי בהודעה 184. משטר שמחלק את אוצרות המדינה לקבוצה קטנה ומונע מהעובדים הקטנים להשיג יותר ממינימום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

עידן אני מבין היכן אתה נמצא, גם לי היה קשה במצבים מסויימים, אבל את האמת אף פעם לא חשבתי על לחזור לארץ, תמיד הסתכלתי קדימה ופשוט נלחמתי, ואת האמת הגעתי אל המטרה שהצבתי לעצמי, כי אני יודע שבארץ לא ממתין לי כלום, עתיד מזהיר לא יהיה לי וגם לא לבת שלי, ואני בחיים לא יגיע לאן שהגעתי כאן בשוויץ.

לגבי משפחה, כבר דנו על זה בנושא אחר, כאשר עוברים לחול צריך להביא הכל בחשבון, שזה אומר תקופה ארוכה להיות בקשר עם המשפחה בסקייפ ופעם בשנה לטוס לארץ.

יש לי תינוקת בת חצי שנה, וגם אני וגם אישתי עובדים ונכון שהיה נחמד שיהיה מישהו שיוכל לטפל בקטנה בזמן שאנחנו עסוקים או עובדים, אבל לצערנו זה לא המצב, ההורים שלי בארץ, ואמא של אישתי בת 74, והדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לגרום לה יותר עובדה.

אז מצאנו פיתרון, אני עובד משרה מלאה, ואישתי עובדת רק 40 אחוז, פעם בשבוע הילדה בפעוטון, ובמשך הזמן עם האמא, וכשאישתי צריכה לעבוד, אז אני מביא ולוקח את הילדה מהגן.

פורסם

 

 

שמתי לב שאלה תמיד אותם חברי פורום שמתלוננים כמה רע פה ואם רק יתנו לשמאל הקיצוני לנהל פה את העניינים יוקר המחייה יעלם, המיסים ירדו, אויבנו יהפכו לפציפסטים, המוסיקה תהיה טובה יותר ומזג האויר ישתפר פלאים. מתנחם בעובדה שדעות הזויות כאלה הן במיעוט; נקווה שהמצב ישאר כך כמה שיותר זמן.

 

האמת, אם זה לא היה אוף טופיק, היית מקבל אזהרה, אבל זה לא, אז אני סתם אקרא לך פרובוקטור בשקל.

 

תראה לי חבר פורום אחד שחושב ששמאל קיצוני זה טוב.

תראה לי מפלגה אחת שבכלל מזוהה כשמאל קיצוני שניתן בכלל להצביע עבורה.

 

 

הדעות המעוותות האלה הן רק במח הימני קיצוני שלך (שניים יכולים לרקוד את הטנגו הזה...) שמדבר רק ברוך מרזלית ושפטלית.

 

לך...לך תפגין בעד החיל גיבור ישראל והקדוש שניטרל מחבל מסוכן.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

חן הלוואי והכל היה וורוד כמו שאתה מתאר, כמה מאלו שמעלים רכבים חדשים, ממלאים את הקניונים, מסעדות ושדות התעופה

מסיימים את החודש בפלוס? כמה מהם יכולים להרשות לעצמם משהו חדש בלי לפרוס למליון תשלומים?

העתיד נראה וורוד כי גורמים להראות ככה, ברגע שמגרדים את כל הוורוד מגלים תמונה עגומה יותר אם זה בבתי חולים,חינוך, צבא וכלכלה,תמיד צריך לראות את כל התמונה הגדולה.

מה העתיד של בן אדם שלא הוציא תואר ראשון בארץ? האם הוא יוכל לסיים את החודש בכבוד?

פורסם
מרטינס, אתה מתאר את כוחו של הקפיטליזם בצורתו הישראלית, ולא רק הישראלית - דאגה לקבוצות קטנות המקורבות לשלטון, על חשבון הקהל הרחב. בדיוק לכך כיוונתי בהודעה 184. משטר שמחלק את אוצרות המדינה לקבוצה קטנה ומונע מהעובדים הקטנים להשיג יותר ממינימום.

 

כמעט כל קבוצות האינטרס הכלכליות בישראל הם תוצאה ישירה של השלטון הסוציאליסטי שהיה פה עד 1977 ולשמחתנו נעלם ללא שוב.

חברת חשמל, הנמלים, מונופול בזק, קרטל יבואני הרכב, תעשיות ים המלח, רשות שדות התעופה ושאר הבטלנים.

 

אני מבין שקשה לכם עם העובדה שמנשקי המזוזות השתלטו פה על העסק אבל מאז שהתחילו להפריט המחירים נמצאים בירידה מתמדת ורמת החיים בעלייה. את זה לא אני אומר אלא ארגון ה-OECD שהוא גוף בינלאומי בלתי תלוי, אבל עד שלא "יחזירו להם את המדינה קיבינימט" כמאמר אראל מרגלית יהיו פה רבים וטובים שיתגעגעו לימי הזוהר בהם הם ושכמותם היו חלק מקבוצות האינטרסים שנהנו ממנעמי השלטון.

מה לעשות, נגמר.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
לפי תאורי הזוועה שלכם, 3% מהעם חיי ברמה חלומית, ושאר 97% האחוז הנותרים נוברים בפחי האשפה של העשירים למצוא את מזונם..

טוב, אז בישראל יש מעמד ביניים חזק ויציב, כיאה לדמוקרטיה מערבית, ומעמד הביניים כולל 95% מגולשי פורום זה.

אין רעב בישראל, וגם העוני כאן רחוק מזה של בנגלאדש או מדינות אפריקה.

ברוך השם, מידי חודש נמכרות יותר ויותר מכוניות, מספר היוצאים לחו"ל בקו עליה מתמיד, ובימי שבת אי אפשר להכניס סיכה לבתי הקפה והמסעדות במקומות רבים.

מה שכן, בלבכות ולהתלונן היהודים אלופים.

אף פעם לא טוב להם.

 

 

על זה הייתי אומר שמי שנמצא באור לא רואה את מי שנמצא בחושך, אבל מי שנמצא בחושך רואה טוב טוב את מי שבאור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

המחירים של מה נמצאים בירידה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
מרטינס, אתה מתאר את כוחו של הקפיטליזם בצורתו הישראלית, ולא רק הישראלית - דאגה לקבוצות קטנות המקורבות לשלטון, על חשבון הקהל הרחב. בדיוק לכך כיוונתי בהודעה 184. משטר שמחלק את אוצרות המדינה לקבוצה קטנה ומונע מהעובדים הקטנים להשיג יותר ממינימום.

 

בדיוק, רק שהמילה קפיטליזם לא מתאימה כלל לתיאור, איזה קפיטליזם יש כאן בדיוק ? הלוואי היה קפיטליזם או אפילו משהו קרוב. להפריט גוף ממשלתי ולתת אותו בזול לטייקון כזה או אחר תוך הגנה עליו מפני תחרות במסווה של "רגולציה" זה הדבר הכי רחוק מקפיטליזם שקיים.

קפיטליזם דוגל בפתיחת שוק לתחרות ולא מכירת שוק לגוף פרטי והפיכתו למונופול בחסות הממשלה.

פורסם
בשביל מה להגיד בכלל משהוא ואח"כ להוסיף "לא ארחיב" כאילו אתה חתום על איזה מסמך "שותף סוד".

 

מה התרומה לדיון?

 

אגב, אני חושב שאתה טועה לחלוטין, ולא ארחיב...

 

מתנצל על הניסוח המעורפל, כוונתי הייתה שנושא זה כבר דוסקס רבות, בין השאר על ידי בשרשורים לא רחוקים בקארספורום, ולכן אינני מוצא טעם בכתיבת העתק-הדבק.

ברשותך, אחזור לציוצים של " הסולידית". מזל שהשלטון עדייו מרשה לי לקרוא אותם, בלי ועדה מתכננת שתחליט מה עליי לחשוב וכמה עליי להרוויח.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

שוגיפלקס, ממה אתה כל כך מבסוט ומתלהב?

 

ה-oecd קוטל את ישראל בלא מעט פרמטרים, כמו למשל כל מה שקשור לחינוך.

את תעשיית הייטק הישראלית אתה מכיר?

היא לא קיימת כמתנה שקיבלנו מבורא עולם במעמד הר סיני. היא תוצאה של השקעת המדינה באקדמיה. אבל כשזה כבר לא בסדר העדיפויות, למה נראה לך שעוד עשור אפילו ימשיכו לצוץ כאן סטארטאפים מוצלחים? מכח האינרציה?

 

אגב, שכחת איזו קבוצת אינטרס קטנה בפרוט שלך. אלו שרצו יחידות נפרדות בצבא, והקימו איזה ארגון חצי מחתרתי לאחר מלחמת יום כיפור, והיו הראשונים בערך שהיו מוכנים לעימות פיזי עם הצבא, ואלו שמנהיג הראשון שלהם בתוך הצבא הסתובב בין שרים כדי לשכנע אותם לגרום לצבא להיות יותר התקפי ואלו שגם היום מקבלים יותר כסף ממני בחינוך.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...