Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בידוד רעשים ברכב - הסבר מפורט ע"י נציג STP


שימו לב! השרשור הזה בן 3263 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא פשוט - אתמול הייתי בעבודה מ8 עד 22 בלילה רצוף כששבוע לפני הייתי במשמרת של 48 שעות בתחילת השבוע גם כן - הימים מתהפכים כשזה קורה.



 

תכניס לזה חדר כושר שלוש ארבע פעמים בשבוע, משפחה (סליחה, משפחות) בסוף שבוע וגם חברים פה ושם ועל כל זה תוסיף ילדה קטנה ומדהימה

 

זה נס בכלל שאני מצליח למצוא פה ושם זמן לעשות שיפור קטן על הרכב!

 

יתכן והיום מיד אחרי האימון (האשה והילדה כבר ישנות) - אני אתפוס איזו חצי שעה לעשות דלת אחת ואצלם - ויתכן ולא :-)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 237
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אחרי קריאה וצפייה בסרטונים, במיוחד האחרון, אני שואל למה באמת לא לקחת דבק בוטילי שמתאים לסביבת הרכב ולהדביק אותו ללוח אלומיניום עבה וכבד ולהדביק אותו למרכז הדלתות? אני בטוח שמבחינת מחיר זה יותר זול מירעות בידוד ולפי הסרטון האחרון זה יותר אפקטיבי.

 

http://www.rotenberg1929.co.il/homesites/PageGen.asp?page=22492##tecsound

 

בראש העמוד יש קיצור דרך ליריעות אקוסטיות.

 

 

פה יש הסבר על המוצר ואפליקציות שלו. עושה רושם שזה מוצר מקביל ל MLV או בקיצור מחסום אקסוטי. מה אתם אומרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אומר שכרגע יש עדכון

:-P וכן בגדול זה יעבוד היטב אבל זו כבר שאלה של נוחות ועמידות חומר - החומרים הייעודיים הוכיחו את עצמם וגם מבחינות בריאותיות שזה מאוד מאוד חשוב ברכב שמתחמם כל הזמן.

 

אתמול סיימתי אימון ב22 בלילה ונשארתי לעשות את הדלתות במגרש חניה (אין חניות מקורות איפה שאני גר למעט בחדר כושר) – לקח לי שעה בדיוק לעשות את שתי הדלתות האחוריות.

 

המטרה -> בידוד מינימלי למניעת רזוננס מהדופן החיצוני של הדלת ושכבת בידוד רעשים.

כלים: מימין לשמאל

 

אלכוהול 70 אחוז, צמר גפן ומגבונים לחים, פנס, שתי ידיות לפירוק פאנלים וידית לשליפת פאנלים ומהדקים (הידית האדומה) מברזל, פנס, סכינים יפניות אחת לקצף אחת לבוטילן, גלגלת, מברג, מפתח 10 (טויוטה עובדים הרבה עם ברגי 10)



בד"כ כשאני עובד ליד הבית – נוסף חתול לרשימת הכלים (תמיד צריך אחד במקרה שירדוף אחריכם כלב של השכן)

העבודה בוצעה על הדלתות האחוריות של הרכב שאמנם הן קטנות יותר אבל עדיין לא מדובר בדלתות קטנות במיוחד. היות ואין שם רמקולים עובדים כל המטרה היא להפחית מהדלתות רזוננס ולהפחית חדירת רעשי כביש לתוך הרכב – אמנם, הרכב הזה מאוד שקט גם ככה – אבל לא מזיק לנסות.

אופן העבודה –



פירוק הדיפונים – אותה תמונה של סיום העבודה היא גם התמונה של תחילת העבודה.



ניקוי בעזרת אלכוהול וצמר גפן – אתם יכולים לראות בתמונה כמה לכלוך ירד – זה מצחיק כי דלת ימין ברכב הזה הוחלפה בגלל תאונה שהיתה לבעלים הקודמים והצמר גפן על הדלת הזו ממש התפורר! -> כנראה בוצעה שם עבודת צבע לא ברמת מפעל, בדלת השניה הצמר גפן פשוט החליק.

הורדת מגן הניילון מהדלת השמאלית.



הוצאת מהדקי הניילון של הדיפון שנשארו בדלת בעזרת הידית האדומה והחזרתם לדיפון.



ואז התחלתי להצמיד את יריעות הבוטילן – לכל דלת השתמשתי סה"כ ביריעה אחת של סטינגר רוד-קיל ובאמת 2SQFT לדלת הספיקו לי! אתם יכולים לראות את אופן הנחת חלקי היריעות וגם את החומר המקורי שהשתמש בו היצרן – לא ראיתי שום סיבה להוריד עבודה שהיצרן עשה, אני בטוח שלא שמו את זה סתם וגם מדדו בדיוק כמה חומר צריך לשים ובדיוק איפה.

סה"כ עשיתי כיסוי של למעלה מ70 אחוז משטח הדופן בכל דלת.



ואז עברתי ליריעות הקצף – הן מעולות!!!



כל יריעה שכזו מכסה 1.25 SQFT והייתי צריך סה"כ 3 דפונים שכאלו לכל דלת – 3.75 SQFT לכיסוי מלא!

תביטו בתמונות ואתם תראו שיריעה שכזו מורכבת מספוג שהוא קצף תאי סגור closed cell foam ובחלק העליון שלהם יש שכבת VYNIL – החומר הזה עובד גם כסופג וגם כחוסם (בולם זעזועים אפשר לאמר בדומה לסטינגר קארפט ששמתי ברצפה רק כמובן דק יותר בכל פרמטר), לכל דפון כזה יש גב דביק מחוזק ברשת סיבי זכוכית (פיבר גלס) והדבק מאוד חזק אבל לא סלחן במיוחד ולכן רצוי לעשות כמה שפחות טעויות הדבקה – כשזה נדבק, זה נדבק! אז רצוי לגעת בזמן שמזיזים את הדפון עם כמה שפחות שטח (קשה לעבוד בתוך דלת)



החומרים האלה נטולי ריח לחלוטין והם עמידים לחום ולחות.

נשארתי עם יריעת בוטילן אחת שלא נגעתי בה בסוף ועוד 10 דפונים של הספוג הזה.



תוצאות

 

קשה לי מאוד לשים על זה את האצבע אבל אני בטוח שחלק ניכר מהשינוי הוא פסיכו-אקוסטי

מדובר סה"כ בדלתות האחוריות אבל כשנכנסתי לרכב ההרגשה היתה טיפה שונה למרות שרעשים מבחוץ נשמעו לי אותו הדבר – כנראה שההרגשה הזו היא המודעות שלי לכך שבדיוק הרגע בודדתי את הדלתות האחוריות.

בבוקר למחרת כשנסעתי לעבודה בכלל שכחתי שעשיתי את העבודה ולא ממש הרגשתי הבדל ברעש הנסיעה – אבל, כשהדלקתי את המערכת – מה שנשמע לי שכן השתנה זה דגש נוסף שהסאב וופר קיבל וזה הגיוני כי הסאב קרוב לדלתות האחוריות ויתכן מאוד והוא ייצר בהן רזוננס או שחלק מגל הקול שלו פשוט נפלט החוצה אל מעבר או אולי נספג לתוך הדלתות, כאן אני חושב שההבדל הוא לא פסיכו אקוסטי והוא כן שמיע אבל הוא זעיר, אני משוכנע שאם הייתי עושה מדידות הייתי רואה שינוי בהיענות בתחום התדרים שנע בין 30 ל80 הרץ איפשהוא.

לא יודע, מוזר – מה שאני כן אוסיף ואומר זה שהרכב שקט באופן מופתי וזה פשוט תענוג ושווה כל שקל.

הרזוננס מהדלתות האחוריות נעלם כלא היה – הטיפול המינימלי כנגד רזוננס בהחלט עושה את העבודה והוספת הקצף על זה גם נותנת לדלת את היכולת לעבוד כתיבת תהודה טובה על בידוד בוטילן מינימלי.

תהנו – שאלות חופשי

 

 

ועוד כמה תמונות

 

טוב, רציתם תמונות?

DSC_0182.JPG

DSC_0183.JPG

DSC_0184.JPG

DSC_0185.JPG

DSC_0186.JPG

DSC_0187.JPG

DSC_0188.JPG

DSC_0189.JPG

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והתמונות החסרות



DSC_0190.JPG

DSC_0191.JPG

DSC_0192.JPG

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אימון כתפיים בנוסף לכך

:-D

 

נראיתי פחות או יותר כמו נודל שמנסה לתפס על מקרר :shock:

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, הדבק שלהם טוב.



 

יש לדבק תכונה שנקראת TACKY באנגלית וזו בעצם היכולת של הדבק שלו לשמור על דביקות בכל פעם שמסירים אותו ונוגעים בו מחדש - כאן היריעות האלה נופלות באיכותן מהחומרים הייעודיים בשוק כמו למשל דיינליינר.

 

הדבק שלהן ממש ממש חזק אל תטעה - אבל אחרי שנגעת בחלק מהמקרים אם אתה מושך את היריעה או נוגע בה - הדבק ישאר על היד שלך, אפילו עם סיב הזכוכית שהיה בנקודה הזו - ולא על הספוג - אז תשתדל להכניס את היריעה כמה שיותר בעדינות ובזהירות לתוך הדלת ושלא יצמדו שטחים גדולים שלה רגע לפני שאתה מקבע אותה למקום הנכון שלה.

 

אם לסכם בין היריעות האלו לבין החומרים הייעודיים - אני לא רואה שום הצדקה כלשהיא להוציא כל כך הרבה כסף כשיש חלופה כל כך טובה - הם אמנם פחות דחוסים אבל העובי הכולל הוא 7 מילימטר וזה הופך את היריעות האלה לסופר יעילות.

 

המקומות בהם כן הייתי משקיע בחומר ייעודי זה בבתי גלגלים, קיר אש, גג ומכסה מנוע

 

רצפת הרכב, דלתות, תא מטען - חומרים חילופיים יעשו עבודה טובה מאוד ויחסכו לכם הרבה מאוד כסף.

 

שימוש נכון ביריעות בוטילן - יחסוך לכם ה-מ-ו-ן כסף - רק על הדופן החיצונית של הדלתות הקידמיות הייתי אומר לעשות שכבה מלאה ועליה עוד שכבה או שתיים ממש באזור שמאחורי הרמקול + אקסורבר וזה רק בכדי להקנות לדלת חוזק מבני גדול יותר בכדי שהיא תהווה תיבה לרמקול -> אבל לביטול רזוננס, כיסוי של 75 אחוז יספיק בהחלט -> בדוק, מוכח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עדכון,



 

לצערי אין לי יכולת כרגע להעלות את התמונה שלקחתי, אולי בשבוע הבא (סיבות טכניות שקשורות לשרת דואר של העבודה ולאייפון שלי).

 

עשיתי היום (סיימתי ב11:30) את התוספת בידוד שרציתי לעשות מאחורי הוופרים וגם את הדבקת הלבד למסגרות הדיפונים.

 

כל מה שיש לי לאמר זה - וואו! -> סוף סוף אני יכול לאמר בכנות שהצלחתי להשיג את ה"בייס ליין" שתמיד חלמתי עליו.

 

הספוגים שאתם ראיתם בתגובה מספר 169 שאיתם בודדתי את הדופן החיצונית של הדלתות האחוריות, לקחתי יריעה וחצי שכזו של הספוג הזה (closed cell foam with adhesieve backing 7mm ) ומאחורי הוופרים עשיתי שכבה נאה ביותר - כפולה בחלק מהאזורה מאחורי הרמקול כולל על מוטות הבטיחות של הדלת.

 

לא כל הדופן החיצונית אלא רק האזור שמאחורי הרמקול.

 

 

אחרי זה לקחתי את הלבד שקניתי עם הגב הדביק ( felt adhesieve backing ) וגזרתי רצועות רצועות והדבקתי בעצם את מסגרת הדיפון כך שהדיפון לא נוגע ישירות בפח הדלת בעצם.

 

בדקתי את נושא הגרל הימני ונמצא שהוא תקין אבל היה שם חלק אחד מרשרש שהוסר.

 

התוצאות - מרשימות בהחלט!

 

תיקוני RTA? - לא, לא מרגיש כל צורך לבצע, מה שכן, אני רוצה לעשות מדידות "חדר" לרכב ובדיקת TC בין האלמנטים אבל זה בשרשיר הנכון ולא כרגע, משאיר לעצמי משהו לחכות לו :-D

 

שוב, לאחר כל השרשיר הזה - מה אני ממליץ מהנסיון האישי שלי?

 

1. לא להשתגע עם יריעות הבוטילן - לעשות כיסוי של 70 עד 90 אחוז, שכבה אחת סה"כ לכל אזור טיפול.

2. להשקיע את רוב הכסף בכלל ביריעות מבוססות קצף! ולבודד בדלתות בעיקר את הדופן החיצונית ואם אפשר גם את הדופן הפנימית.

3. על הדיפונים, איפה שאפשר, כן לתת כיסוי של יריעות בוטילן - זה בהחלט מוסיף.

4. להשתדל לטפל גם בפתח תא המטען ואם רוצים - תא מנוע, לא מזיק -> לרכבי בנזין שקטים, זה די מיותר למען האמת חבל על הכסף.

5. במידה והרצפה מטופלת בחומר מונע וויברציות של היצרן - לא להסיר, פשוט לחסוך את הכסף על יריעות בוטילן ולטפל רק בעזרת חומרי "שטיח" שבעצם מורכבים ברובם מספוג closed cell foam ושכבת ויניל (דיינאפאד גם מוסיפים שם שכבת אלומיניום אבל זה מייקר את השטיח בטירוף).

 

6. לבד! -> על מסגרות הדיפונים ושטחים מופקרים שלהם שלא טופלו או לא ניתן לעבות אותם יתר על המידה בעזרת יריעות בוטילן וקצף. זה פתרון זול מאוד ולא צריך הרבה ממנו, השקעתי כאן משהו כמו 36 שקלים כולל המשלוח.

 

7. ספוגים וקלקר למילוי חללים ריקים שאין בהם כל שימוש - פתרון פשוט, זול ויעיל.

 

 

עוד נשאר לי להעלות תמונה של תוספת הלבד למסגרת הדיפון אבל סה"כ חברים, השרשיר הזה הגיע עכשיו לסיומו המוחלט.

 

זה היה השרשיר שלי ל - איך לבודד את הרכב ביעילות כלכלית ויעילות מעשית.

 

מקווה שנהניתם, לי היה כיף - לחקור, ללמוד, להוציא לפועל.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיכום (המאוד נחוץ) הזה.

עשית סדר בקרנבל

אתה יכול להעלות סיכום עלויות?

 

אגב, אפשר עכשיו לשנות את שם השרשיר:

"בידוד רעשים ברכב- הסבר מפורט ע"י נציג carsforum, כוח הלאנוס"

מתחדשת*

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הערכתי את כל עבודות הבידוד שנעשו אצלי בסביבות ה 4 אלף שקלים עלות כוללת לחומרים

 

באלק 900 (עלה לי פחות כי קניתי מחבר)

שטיחים 800

שלוש יריעות בוטילן סטינגר 300

שתי יריעות דיינאליינר 600

הודליינר 350

קיט תא מטען 600

יריעות ספוג 250

לבד 50

 

סה״כ 3850 למעט הדלתות הקדמיות והבאלק ששילמתי עליהם עבודת בידוד את כל השאר עשיתי לבד אז עלות העבודה מבחינתי לא נלקחת כאן בחשבון.

 

צריך להוסיף עוד כמה שקלים לקלף אלומיניום, ברגים קודחים ורולר וקיבלתם את העלות הכוללת, פלוס מינוס 4 אלפים לרכב משפחתי גדול.

 

איזה לאנוס ואיזה כוח :)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, זה לסגירת פתחים טכניים.



 

אם אתה מתכוון לקלף אלומניום עם גב דביק ייעודי לתעשייה - זה יקר רצח ולא מצדיק בשום פנים ואופן את המחיר.

 

תנסה גם אצל כל אלום (תריסן) מצוי - יכול להיות שתוכל למצוא די בקלות.

 

אתה יכול לקפוץ לכל מפעל אלומיניום או מפעל ברזל שעושים פרופילים (עמודים) ובניות מברזל או אלומיניום ולקנות מהם - כמה זה עולה אני לא יודע כי את העבודה הזאת, יוסי עשה לי בדלתות בזמן שבודדתי אצלו בעזרת קיט באלק וזה היה חלק מהמחיר שכלל בתוכו את פרוייקט ההתקנה שנעשה ברכב שלי project bigass bitch שאתה יכול לפי זה גם לחפש אותו כאן.

 

מספרי פח וממליץ מאוד לעבוד עם כפפות עבות כי זה חד רצח וזו אחת הסיבות שבמקרה הזה העדפתי לשלם על עבודה.

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4K?...

עכשיו נשאר לעושת חישוב אם זה רלוונטי לרכב הנוכחי, או לרכב הבא.

או אולי לזה שאחריו...

החלטות החלטות.

מתחדשת*

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכח כמה דברים:

 

1. הרכב המדובר הוא בהמה קטנה אבל עדיין יחסית לרכב המקובל בשוק, בהמה.

 

2. השימוש שנעשה אצלי בקיט באלק היה פשוט אובר קיל על הדלתות הקדמיות, אם הייתי משתמש בו נכון זה היה מספיק לי גם לדלתות האחוריות ולדלת תא מטען.

 

3. מכסה מנוע ממש לא היה חובה לעשות, זה נחמד אבל לרכב בנזין שקט זה פשוט מיותר ואתה עוד נוהג על רכב אירופאי, לא אמור להיות רועש במיוחד מלחתכילה.

 

4. אני קניתי חומרי קצף של דינאמאט וסטינגר שהם מאוד יקרים בזמן שניתן לקנות חומרים זולים יותר עם שטח כיסוי ועובי גדולים יותר מה שמחפה על הצפיפות הקטנה יותר.

 

 

הרכב שלך קטן יותר וזה ישר מוריד את העלויות כאשר הדגשים הכי חשובים הם רצפת הרכב, בתי הגלגלים, הדלתות הקדמיות ודלת תא מטען, כל השאר זניח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3263 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...