Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בידוד רעשים ברכב - הסבר מפורט ע"י נציג STP


שימו לב! השרשור הזה בן 3197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני רוצה להעלות לכאן הדרכה מהממת ע"י שופט IASCA רוסיה בשם דימיטרי מריאנוביץ'

 

לדעתי החלק שידבר הכי הרבה לכולנו הינו חלק מספר 5 אשר מסקר בידוד של דלת.

 

כפי שנראה הנוהל הנהוג בארץ לבידוד דלתות הינו אובר קיל מטורף! -> שופט IASCA מראה לכם שם בצורה ברורה ש:

 

א. אין צורך לכסות יותר מ70 אחוז של כל משטח.

ב. אין צורך ביותר משכבה אחת במידה ויש תחומי חפיפה בין הרצועות - כל השאר זה כוסות רוח למת בעצם.

ג. בשימוש נכון של חומרים (מראים שם שיטה מהממת לסגירת מחיצות, טיפול במוטות ברזל, ספיחת וויברציות) אפשר לבודד את הדלתות בצורה מירבית במינימום חומר ומינימום מאמץ.

 

לגביי בידוד מכסה מנוע - הם לא מתייחסים לכך למרות שיש להם חומר ייעודי בדיוק כמו לכל המתחרים שלהם.

 

אפרופו - יש דילרים לSTP בארץ לפי תשובה שקיבלתי מSTP, יש אחד בראש העין - אני מעדיף לא למסור פרטים בשרשיר זה.

 

בעיניי - הרצאה מעלפת ומאלפת.

 

תהנו!

 

חלק 1 - היכרות

 

http://www.youtube.com/watch?v=9Nt-ZpvG0IQ דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

חלק 2 - גג

 

http://www.youtube.com/watch?v=fYpLtt66Dns&feature=relmfu דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

חלק 3 - רצפה

 

http://www.youtube.com/watch?v=dO4PD9ciJf8 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

חלק 4 - תא מטען

 

http://www.youtube.com/watch?v=3JX2sMzd6cg&feature=relmfu דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

חלק 5 - דלתות

 

http://www.youtube.com/watch?v=SVTINqegCR8&feature=g-vrec דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

חלק 6 - סיכום

 

http://www.youtube.com/watch?v=oz90-J5X9CU דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 237
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני מוצא את הדקות המתות בין לבין ופשוט מריץ חיפוש על מה שמעניין אותי

:-P

 

(אתה לא רוצה לראות מה מצאתי בתערוכות רכב בארה"ב מתברר שזה הולך טוב עם bubble butts :-D - אלוהים ישמור :shock: )

 

בכל מקרה - מה שהכי מגניב זה שאנשים כאן עושים לך שתיים ואפילו שלוש שכבות של חומר ביטומני ומוציאים אלפי שקלים בזמן שזה פשוט - מיותר.

 

כשהוא טיפל בתא המטען, תשים לב בכלל שהיו המון אזורים שהוא בכלל לא נגע בהם ולא רק זה - הוא ציין שחשוב לא לגעת בהם!

 

וזה שופט רוסי, שופט של IASCA

 

תשימו לב כמה כסף אנחנו זורקים לפח - סתם!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא אוקראיני ))

אהבתי את החומר שהוא סגא באזרתו את פתחים טכניים

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קלטת איזה חוזק מבני יש לדבר הזה אחרי שהוא הוסיף עליו את הרצועה הבוטילנית הכי עבה שלהם? (STP גולד)



B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

STP סילבר הוא 2.2 ממ, אז גולד סביבות 3 אני מעמין. לפי העאכה באלק 1 של גולד + איזה 2 של NOSE אפשר לעשות אחלה איתום. רק לא ממש הבנצי מה זה החומר לפתחים טכניים? אלומיניום דק עם צד דביק?

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי לראות את קטעי הוידאו ועם כל הכבוד (ויש כבוד) שמדובר בשופט, אשמח לראות מדידות עם שכבת בידוד ועם יותר,

 

ללא מדידות הכל בתיאוריה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי לראות את קטעי הוידאו ועם כל הכבוד (ויש כבוד) שמדובר בשופט, אשמח לראות מדידות עם שכבת בידוד ועם יותר,

 

ללא מדידות הכל בתיאוריה.

 

זה בדיוק העניין - גם אם אתה תקרא באתרים של החברות עצמן אתה תראה שהמטרה העיקרית היא להשתמש בחומרים האלה במוקדי הרעש ובכדי לשנות את הרזוננס של הפח ובכדי לספוח וויברציות, לבודד נגד חלודה ומחום.

 

בשום מקום לא כתוב שהמטרה של החומרים האלה היא להוסיף כמה שיותר מסה לדלת או לחזק אותה מבנית לדלת של מרצדס.

 

לפח יש רזוננס מסויים - ברגע שהדבקת עליו שכבה אחת כזאת, שינית אותו לחלוטין.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק , אבל השאלה הגדולה אם אני מתקין 2 שכבות מהחומר,האם המסה תועיל יותר או לא ואת זה ניתן לבדוק במדידות בלבד.

 

בלי קשר, תמשיך להעלות מאמרים מעניינים! עבודת הקודש מוערכת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שבזמנו שקלתי לבודד מארז של מחשב בעזרת קיט של דיינאמאט אקסטרים למארזי ATX (כן כן, יש להם קיט כזה, לפחות היה)



 

ההסבר שם היה במפורש שצריך לשים את החומר בעיקר על האפיסנטר (מוקד הרעש) ולא חייבים לדאוג לכך שהקיט לא יכסה את שאר שטחי המארז.

 

ואח"כ התחלתי לקרוא על השימוש בדיפיוזרים (אקסורב במקרה של דיינאמאט)

 

בסופו של דבר - לא מבודדים דלתות רק בעזרת החומר הבוטילני - מוסיפים עוד שכבה אחת של בידוד רעשים מעל בדופן הפנימית ובדיפון וזה עושה את העבודה בצורה יעילה.

 

אפשר גם להוסיף דיפיוזר מאחורי הרמקול במידה ומדובר על דרייבר אגרסיבי מול פח דק.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר מעולה את הקיט למארזי מחשב :lol: פשוט קונים מארז איכותי של ANTEC וזה מספיק.

 

לגבי העניין, ידוע לי איך מבודדים דלת, אבל שוב אנחנו חוזרים לנקודת ההתחלה,

יצאת בהצהרה חד משמעית (תקן אותי אם אני טועה) שהתקנה של יותר משכבה אחת היא למעשה בזבוז כסף, מאוד יכול להיות שאתה צודק אבל הטענה שלי בנושא שללא מדידות או בדיקה על אותה הדלת לא ניתן להוכיח זאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נפנה לרגע להגיון הבריא.



 

מה לדעתך יגרום לשופט IASCA שהוא גם במקרה נציג רשמי של STP שהוא גם משווק את החומר לצאת בהצהרה כלל עולמית שלא צריך לכסות יותר מ70 אחוז של פני שטח מטופל וגם אין צורך לשים יותר משכבה אחת?

 

זה הרי מבחינתו הפסד כסף ישיר...

 

אני כל כך מעריך את הכנות של המציג.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שאני ב90% נוטה לא לערער על דעתך אדי, זו אחת הפעמים שהייתי שמח למדידות. לא כי אני לא מאמין, אלא כדי לראות את ההבדל.

 

אני מניח שבאיזשהו שלב אני אגיע לבידוד תא הנהג של הטנדר באופן יותר יעיל, לאו דווקא בגלל הסאונד, יותר בגלל הרעש שמגיע מהסביב בכאלו רכבים. שמתי שכבה שלמה ואף יותר של חומר בשם tecsound שמיועד לשוק הביתי ע"מ לבודד קירות גבס עד כמעט למושב הנוסעים מאחורה. הטעות הכי גדולה היא שלא מדדתי לפני ואחרי ולכן אני לא יכול להצביע האם ההבדל הוא פסיכולוגי או אכן קיים והאם הוא עמד במה שהחברה עומדת מאחוריו:

 

יריעה אקוסטית – חוסמת רעשים עד 59 דציבל

טקסאונד Tecsound תוצרת Lafarge

עובי 2.5 מ"מ ,משקל 5 ק"ג למ"ר

גליל אורך 6 מ' רוחב 1.22 ,דבק צד אחד .

 

הועתק מאתר היבואן והמשווק.

 

אני לא יודע למה להשוות את החומר או האם בכלל הוא יעיל בסביבת הרכב. כיום אני תוהה האם להוסיף עליו? האם להוריד ולהניח שכבות של חומר יעודי? ימים יגידו, אבל הייתי רוצה לדעת האם ברכב רועש כמו שלי יש יתרון מהותי לאוברקיל, או שמע השנוי מינורי.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פחות או יותר כמו ההבדל בין לקנות רמקולים טובים לבין לקנות רמקולים היי אנד בעיניי - ככל שתשקיע יותר הפער בתמורה יפחת.



 

כנראה שכאן הפער נהיה מהר מאוד מזערי.

 

רוב המכוניות שאנחנו נוסעים בהן כבר שקטות מאוד באופן יחסי מהרגע שהן יצאו את דלתות המפעל.

 

עיקר מטרתו של החומר היא לשנות את הרזונסס של הפח ובכדי לעשות את זה לא זקוקים ליותר משכבה.

 

אחרי שכבה אחת, הרזוננס של הפח כבר הושתק. כל השאר זה רק עיבוי החסם.

 

יתכן ובמקרה של רעש כביש נוראי - יהיה כדאי להוסיף עוד שכבה באמת - אבל רעשי כביש לרוב נספגים בכלל מרצפת הרכב.

 

רעשי רוח לרוב נספגים מהגג ורזוננס של תא מטען כמו שראיתם - לא צריך הרבה בכדי להשתיק - צריך לטפל יפה בבתי הגלגלים וצריך לטפל באזורים מבודדים בפעמון ורצפת תא המטען.

 

במקרה שלך, מדובר בטנדר ישן ומקרקש אני מתאר לעצמי וכאן באמת עיבוי החסם יכול לתת לך קצת יותר שקט, עדיין - אל תצפה לניסים ונפלאות.

 

אתה תראה שבפרוייקט שאיתמר עשה בסטרלט שלו בזמנו הוא בעצמו רשם שהתוצאה היתה גם תלויה באופן ישיר במהירות ואחרי 80 קמ"ש אני חושב שהוא ציין שההבדל לא היה גדול במיוחד.

 

אני חוזר ואומר - המטרה העיקרית של החומרים האלה הינה לשנות רזוננס של פח ולמנוע וויברציות בין חלקי הרכב באזורים המטופלים. חסם רעש - עד גבול מסויים.

 

אם יש לך סמארטפון - אתה יכול לבדוק בצורה יחסית יעילה עם מד דציבל - את ההפרשים, רק תדאג לנסוע באותו הכביש, באותה מהירות ופחות או יותר תדאג גם לאותה טמפרטורה כי גם זה משפיע.

 

ואל תבלבל בין רעש שנובע לקרקושים לבין רעש שנובע מרעשי כביש לבין רעש שנובע מרעשי רוח לבין רעש שנובע מרזוננס של הפח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...