Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בידוד רעשים ברכב - הסבר מפורט ע"י נציג STP


שימו לב! השרשור הזה בן 3192 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 237
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מתשובה ישירה שקיבלתי מSTP - אפשר גם מכאן



 

http://stores.ebay.de/STP-Online-Shop

 

רצוי להבין גרמנית :-D אבל אני מאמין שאפשר להסתדר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאין משלוח לישראל.

חוץ מזה כדי להדוק גם אפשרות לקנות בארץ כי כמו שאנחנו יודעים ממש לא הכל שווה להזמין ב EBAY

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי ישנה אפשרות לרכוש בארץ - כמו שראינו אפשר גם דרך אזור נצרת (יאריק?)



 

אני צריך לבדוק את העניין.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זה מצוין, אופציה נוספת לחומרים לבידוד. מה שמעניין גם זה החומר אלומיניום לפתחים טכניים. נראה פיתרון מצויין ולא צריך לחפס אילתורים.

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי שאפו על הסירטונים, נתנו לי הרבה חומר למחשבה.

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכיף, שמח שהמידע הזה גורם לאנשים לשנות את הקונספט שלהם לגבי "איטום" ולהבין שזה באמת "בידוד" ולא "שריון" של הרכב.



 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שברור זה שהדגש דווקה לא על חומר שמונע רזוננס,אלה על חומר אחר שהוא בעתם איתום וזה לרוב לא ברור ולרוב דווקה לא עושים את זה. חוץ מי כמה וכמה פרוייקטים ממש רציניים לא ראיתי את זה

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי אתה כמו תמיד לוקח שברירי מידע, מסיק מזה מסקנות, ומפיץ ברבים את המסקנות שלך כאמת אחת ויחידה.

חייב להגיד שאין לי שום רצון לפגוע בך, או להתחיל פה ריב.

 

שימוש ב 2 שכבות ואפילו 10 שכבות הוא לא ביזבוז כמו שאתה המתאר, נכון שאפשר לפתור את בעית תדר תהודה העצמי של הדלתות על ידי פתרונות אחרים, אבל ההסבר המדעי נשאר אותו הסבר.

 

כל מערכת רוטטת ניתן לתאר בעזרת קפיצים ומרסנים, אם נקח את הדלת ברכב אז בצורה הכי פשוטה מדובר בקפיץ (הפח) עם מרסן (האוויר). הוספת מסה לקפיץ (פח) תוריד את תדר התהודה של המערכת, ולא תשנה אותו לחלוטין כמו שכתבת, כמובן שהבידוד מתפקד גם כמרסן ולכן ההשפעה שלו גדולה יותר על תדר תהודה העצמי.

 

כמה שכבות בידוד לשים זה עניין אישי וכמובן תלוי ברמת הפאנטית של כל אחד.

 

הוספת צלעות קשיחות נועדה לתת לרמקול "נפח" (אם אפשר להיתייחס כך לדלת של רכב) עבודה קבוע יותר.

 

הספוגים למיניהם נועדו לצמצם את הגלים העומדים הנוצרים בתוך הדלת ולהשקית את רעשי חוץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שן, שן קשת ענן.

 

כמה שרשורים קראת של אדי?

אני אסכם בזה, ואני לא נוטה לצאת להגנת א' או ב' בד"כ. אבל אני חושב שנסחפת בהגדרה שלך.

 

ההבדל בין להשאר איתן בעמדותיך (כמו עוד מישהו, טל דיפורס) ובין ההגדרה של של "אמת אחת ויחידה" עולם ומלואו.

 

מעולם לא ראיתי את אדי כותה משהו כמו "אני יודע, אתה לא". אז אני מציע לנסח מחדש.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי אתה כמו תמיד לוקח שברירי מידע, מסיק מזה מסקנות, ומפיץ ברבים את המסקנות שלך כאמת אחת ויחידה.

חייב להגיד שאין לי שום רצון לפגוע בך, או להתחיל פה ריב.

 

שימוש ב 2 שכבות ואפילו 10 שכבות הוא לא ביזבוז כמו שאתה המתאר, נכון שאפשר לפתור את בעית תדר תהודה העצמי של הדלתות על ידי פתרונות אחרים, אבל ההסבר המדעי נשאר אותו הסבר.

 

כל מערכת רוטטת ניתן לתאר בעזרת קפיצים ומרסנים, אם נקח את הדלת ברכב אז בצורה הכי פשוטה מדובר בקפיץ (הפח) עם מרסן (האוויר). הוספת מסה לקפיץ (פח) תוריד את תדר התהודה של המערכת, ולא תשנה אותו לחלוטין כמו שכתבת, כמובן שהבידוד מתפקד גם כמרסן ולכן ההשפעה שלו גדולה יותר על תדר תהודה העצמי.

 

כמה שכבות בידוד לשים זה עניין אישי וכמובן תלוי ברמת הפאנטית של כל אחד.

 

הוספת צלעות קשיחות נועדה לתת לרמקול "נפח" (אם אפשר להיתייחס כך לדלת של רכב) עבודה קבוע יותר.

 

הספוגים למיניהם נועדו לצמצם את הגלים העומדים הנוצרים בתוך הדלת ולהשקית את רעשי חוץ.

 

אני לא יודע איך קוראים לך אבל אני מודה לך על התגובה הזו.

 

 

אני רגיל לזה ש"תוקפים" אותי חזרה בצורה שאתה הגבת וזה בסדר גמור - זה לגטימי, התגובה שלך נכונה והתגובה שלך מאוד עניינית.

 

אני יכול לפרסם רק את המסקנות שאני מסיק.

אני יכול לפרסם רק את האמת שלי.

 

אני לא יכול לפרסם אמת של מישהו אחר - כי, אני הוא אני ולא אחר.

 

הגיוני לא?

 

ואני בשום פנים ואופן לא בא לאמר שהאמת שלי, היא האמת היחידה על פני האדמה.

 

ישנם נושאים שהם טאבו (או לפחות אנו חושבים שהם כך) ישנם נושאים שהם לא.

 

הרזוננס של הפח העירום - מטופל כבר בשכבה הראשונה, אין צורך להוסיף שכבות כנגד רעש רזוננס ברור מהפח. אם אתה מוסיף שכבות ואתה מעבה את הדלת בשכבות נוספות - אתה כבר בעיקר, מטפל בנושאים אחרים שקשורים לרעש וברוב המקרים הטיפול הנכון בהם בכלל יהיה בעזרת חומרים אחרים, כמו למשל ספוגים כפי שאתה כבר ציינת.

 

בהרבה תחומים בחיים - אתה תגלה שאין אמת אחת ויחידה.

 

אבל גם בהרבה תחומים בחיים אתה תגלה הגזמות מטורפות שנובעות מחוסר ידע.

 

לבינתיים אני תוהה לעצמי אם אני היחיד שנשאר לכתוב כאן נושאים כאלה או לפחות בין הבודדים.

 

נראה שיש לך לא מעט ידע, למה אתה לא משתף אותנו בידע הזה?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GO CAR:

אם אני מבין את שניכם נכון (אותך ואת הפולני) אתם אומרים את אותם דברים בשפה קצת שונה.

הוספת שכבות של בידוד נורידה את הרזוננס: כמה שתוסיף יותר תוריד יותר.

אבל מהצד השני נטען כי מעבר לשכבה אחת אין צורך שמיע להוסיף עוד.

אם אני לא טועה, במודל של קפיץ ומרסן הוספת שכבות בידוד לא רק מעלה את המסה שעל הקפיץ, אלא גם משנה את הקבוע שלו (עד כמה שאני זוכר את הקורס בתנודות).

 

מעבר לזה- יאללה מכות!

מתחדשת*

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרזוננס שאתה מקבל מפגיעה ישירה של גלי קול של רמקול ישירות בפח היא נוראית - השכבה הראשונה של הבידוד, כשהיא מכסה את רוב שטח הפח וגם במקביל אתה עושה אותה עם חפיפה בין השכבות - תוריד את הרזוננס הזה כבר לגבול שהוא לא יהיה שמיע או מזוהה כרעש שיוצא מפח.



 

גם שינית את שכבת המגע או יותר נכון שכבת המפגע וגם כיסית את רוב פני השטח.

 

רוב הרעשים שאתה תקבל אחרי השכבה הזו יהיו רעשים שיגיעו מהחיכוך עם הכביש (רעשי כביש) או מהחיכוך עם האוויר (רעשי רוח) ואת זה אתה לא תשנה ע"י נסיון נוסף לשתק את הרזוננס של הפח.

 

אתה יכול להוסיף עוד שכבות בידוד על הפח בכדי להגדיל את המחסום הזה בינך לבין הכביש אבל אתה חייב לקחת בחשבון שזה:

 

א. נורא יקר!

ב. פחות אפקטיבי משימוש בחומרים אחרים ששכבה אחת מהן כנראה תספיק לך יותר משלוש שכבות של חומר על בסיס בוטילן בכדי למנוע את הסוג הזה של הרעשים.

ג. יתכן וחלק מהרעשים שאתה עדיין מנסה למנוע ע"י הוספת שכבות לדלת בכלל מגיעים ממוקדי רעש אחרים ברכב שכבר היית יכול לטפל בהם מזמן עם אותו החומר. הכוונה כאן היא עם אותה כמות החומר במקום לשפוך עוד אלפי שקלים.

 

מה אני מציע?

 

קודם כל לעשות את הטיפול המינימלי הדרוש בכל אזור רעש ואח"כ לזהות מוקדי רעש שעדיין קיימים ועדיין מפריעים ולטפל בהם בצורה נכונה וממוקדת.

 

אם המסקנה שתגיעו אליה היא שנדרשת הוספת שכבה לדלתות - אז באמת תוסיפו.

 

אבל אל תלכו וישר תזרקו שלוש שכבות של בידוד על כל דופן - חבל, רוב הסיכויים שהשקעה של הסכום הזה בחלקים אחרים של הרכב\מערכת יניבו תועלת הרבה יותר גדולה.

 

אם אנחנו מביטים בפרוייקטי בידוד שהיו לנו עד עכשיו -

 

כמה אנשים יצא לנו לראות משתמשים בחומרים כמו דיינאליינר או דיינאשילד? בודדים.

כמה אנשים יצא לנו לראות משתמשים בסגירת מחיצות ע"י לוחות אלומיניום - בודדים, אני במקרה אחד מהם.

כמה אנשים יצא לנו לראות מבודדים את הדיפון עצמו? - קצת יותר מבודדים אבל עדיין לא יותר מידי.

כמה אנשים יצא לנו לראות מטפלים בבתי הגלגלים או ברצפת תא המטען - בודדים ובטח ובטח שלא ראינו שם את החומרים הנכונים מעבר ליריעות הבוטילניות.

 

אבל כמה אנשים ראינו כאן ישר לוקחים באלק וזורקים אחד שלם על כל דלת? המון!

 

זהו - תיקחו את זה לתשומת לבכם, אל תחשבו שמה שאני אומר זה תורה משמיים, אני לא אלוהים, אני אפילו לא בן אדם - אני פולני :-P

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי, קודם כל המשפט האחרון הרג אותי :lol:

 

לגבי לזרוק באלק, מדובר סה"כ ב9 יריעות (דינמאט), גם עבור בידוד של שכבה חיצונית, פנימית ודיפון ברכב סטנדרטי תצטרך יותר מבאלק בודד. (עבור 2 דלתות כמובן)

 

לגבי דינאליינר, באמת מפתיע אותי שאנשים לא משקיעים בו, חומר נוח לשימוש שמונע המון קרקושים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3192 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...