Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בידוד רעשים ברכב - הסבר מפורט ע"י נציג STP


שימו לב! השרשור הזה בן 3208 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 237
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כן,



 

היום פירקתי את הדיפון של הדלת האחורית וגיליתי להפתעתי שהגריל בעצם מקובע לדלת בניטים מפלסטיק - כנראה בדיפונים בדלתות הקדמיות, יוסי עשה שם ניתוח כירורגי בשביל לנתק את הגרילים מהדלתות ולמתוח אותם בבד.

 

הגעתי למסקנה שאין לי את הכלים הדרושים לעשות עבודה כזו בעצמי וכרגע, זה לא כדאי מבחינתי מספיק לעשות פעולה שכזו גם על הדיפון של הדלת האחורית.

 

מה שכן עשיתי זה להחליף את כל הקליפסים בדלת הקדמית שכבר לא נסגרו טוב והדיפונים תפוסים עכשיו בצורה מלאה בדלתות.

 

אז נכון לעכשיו -

 

מחכה לשטיחונים שיגיעו בכדי להעבירם מתחת לרצפת הרכב, בדקתי, לא תהיה לי שום בעיה לפרק מושבים.

ממתין לסלילת כבל מצלמת רוורס וסימון חוטים.

ממתין לכל השרוולים שהזמנתי בכדי לעשות שדרוג שלושת הגדולים.

 

ואם בסופו של דבר אני אחליט כן לעשות את העתקת הגרילים של הדיפונים ולסכל אותם בין דיפון דלת קדמית לאחורית - זו כבר עבודה שאני אשאיר ליוסי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כזה סיפור לחשב מה המשקל. לדוגמה כל יריעה של STP SILVER שוקלת 1.3 ק"ג. כל דלת נגית 2 כאלה. בגז' נגיד 2-3 ?

 

אז יש לנו 7 יריעות של 1.3 ק"ג? 9 ק"ג ס"הכ. זה לצורך דוגמה. אפילו אם זה 20 ק"ג מפוזר על כל הרכב, גם זה לא בעייה בעיני.

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה חשוב למי שנתון התאוצה 0-100 של הרכב חשוב לו - אם התחביב שלך הוא מערכות לרכב, זה לא כל כך הולך ביחד עם שיפורי תאוצה :?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשרשיר בניה מדהים שראיתי על קאמרי SE בחו"ל נחשפתי לכך שגם דיינא-מאט מייצרים לוחיות אלומיניום לסגירת מחיצות טכניות:

 

 

החומר נקרא DYNAPLATE, לא הצלחתי למצוא קישור מכירה באיביי ואין לי מושג אם היבואן המקומי מייבא את החומר או מה העלות שלו.

 

אבל נראה שיש גם להם פתרון יפה לנושא הזה בדיוק כמו לSTP.



 

אפרופו - הגיע מד ההשראות, עובד נהדר.

 

קצת בידוד כוויץ הגיע וגם מחברי BULLET לחיווט רמקולים (לא שיש לי צורך בזה כרגע אבל החלטתי שאני צריך כמה)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החומר נקרא DYNAPLATE

 

מצאתי אותו ב איביי גרמניה אבל זה יקר, מצד שני יש 3, יריעות 6 על 7 מטר. בשביל אוטו אחד זה יותר מידי.



הנה קישור http://www.ebay.de/itm/DYNAMAT-DYNAPLATE-13105-/360214990339?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item53de7c8e03#ht_2685wt_1294

 

אחרי שאיביי הוריד את האתר האולמי שלו נוח לחפש ב http://geo-ship.com

חיפשתי דרכו את DYNAPLATE.

stp אין הרבה מוכרים באיביי בכלל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה באמת יקר רצח ולא משתלם.



 

אפשר פשוט לקנות דף אלומיניום במפעל ברזל בגרושים או אפילו להשתמש בחומרים כמו לוח ניילון עבה (כמו שקונים בקרביץ למשל) ולהדביק על זה את הדיינאמאט - שתי שכבות וזה כבר יהיה די והותר.

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה יצא לי לעשות נסיעות בשני רכבים -



 

I35

מיצובישי לנסר 2010 (1500)

 

רק אז הבנתי שלמרות שהרכבים האלה סה"כ שקטים (בI35 מורגשים קצת יותר רעשי רוח אבל לא כל כך נורא כמו שעושים את זה) הרעש שמגיע מאזור המנוע גבוה בהרבה מזה שיוצא מהאוונסיס לאחר שעשיתי בה בידוד מכסה מנוע.

 

עכשיו סוף סוף אני יודע בוודאות שזה עושה הבדל, זכרתי גם שלפני ביצוע הבידוד באמת תהודת המנוע היתה חזקה יותר.

 

לגבי עדכונים נוספים -

 

הגיעו טבעות הטרמינלים 4 גייג' וגם השרוול הארוג לכבל 4 גייג' - braided sleeve ולכן יכלתי להתחיל במלאכת שדרוג שלושת הגדולים.

 

כרגע סיימתי לשדרג שניים מתוך השלושה וזה את שני המינוסים

 

מינוס מהשלדה למינוס מצבר.

מינוס מהשלדה לבלוק מנוע.

 

הכנתי כרגע את כבל הפלוס ביחד עם בית פיוז אבל אני עוד צריך להרחיב את החורים של הטרמינלים (מקדח קוני) ורק אז להדק את הטרמינלים לכבלים (פטיש או מלחציים) ובסופו של דבר להלחים את הטרמינלים לחיווט ולסגור עם שרוול כוויץ על השרוול הארוג.

 

כרגע אני לא מעלה תמונות והסברים מפורטים אלא מחכה לסיום העבודה הזו - אבל על שדרוג שלושת הגדולים אני חושב לפתוח שרשיר נפרד.

 

נשאר לי רק לחכות לשטיחים שיגיעו ואז אני כבר אתפוס איזה יום לעשות את עבודת הבידוד של הרצפה כולל תמונות ובזאת לסיים את השרשיר הזה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחכה לשטיחים

:?

 

לבינתיים, נראה ששדרוג שלושת הגדולים הוא שדרוג מתבקש ומומלץ.

 

אמנם רק חיזקתי את הGND של המנוע והמצבר אבל יש שינוי לטובה והוא מורגש.

 

הרכב מתניע חלק יותר ומהר יותר.



בבוקר - כשהרכב קר, בד"כ גם יש השפעה קטנה על יכולת הסחיבה של הרכב ותגובת המצערת שלו - חלק כמו חמאה מהרגע הראשון.

 

כשאני הייתי עומד עם הרכב הזה בהילוך סרק - יש לי מאין רעידות בכל פעם שיחידת המאוורר נכנס לפעולה - הטורים יציבים יותר והרעידות האלה בקושי מורגשות עכשיו (זו הסביה האמיתית שבגללה החלטתי לעשות את השדרוג ולא נושא הסאונד)

 

אני מקווה בימים הקרובים להשלים את מעגל הפלוס בין המצבר לאלטרנטור, בערב אני הולך להרחיב את הטרמינלים ולהלחים אותם לכבל שהכנתי אבל את החיבור עצמו של הכבל הזה אני כנראה אעשה ביום שבת ולא לפני.

 

בגדול - הארקת בלוק המנוע לשלדת הרכב אמורה לעזור בנושא ההצתה והשקטת רעשי מנוע.



הארקת המצבר עוזרת בהעברת זרם בזמן התנעה ובטעינת המצבר גם כן.

חיזוק הפלוס בין המצבר לאלטרנטור עוזרת לטעינת המצבר.

 

בשרשיר שאני אח"כ אפתח לגבי שלושת הגדולים אני גם אכסה נושא מאוד חשוב שקשור למציאת נקודת הארכה נכונה ברכב ואתן דוגמאות.

 

כולל איך באמת להכין את הכבלים ואת הטרמינלים.



 

אני עוד הולך לעקוב אחרי הבורג שחיברתי לבלוק מנוע בימים הקרובים גם כן - לראות שהוא לא מתחמם יתר על המידה ולא משתחרר (חושב לשים שם קצת לוקטייט).

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

הגיע משלוחה

:-P:-P:-P

 

עכשיו רק מחכה לזמן פנוי ומתאים להשבית את הרכב לאיזה שעתיים שלוש :?

 

לגבי השטיחים

 

מדובר בחומר מאוד מאסיבי, צפוף, אלסטי וכבד.

מאוד נעים למגע אפרופו וקל ונוח מאוד לעבודה - נחתך כמו חמאה אם יש לכם סכין יפנית.

 

העובי של החומר הוא בערך ס"מ אבל תוספת המשקל היא מאוד מורגשת, הזמנתי שתי חבילות (24 SQFT) וזה באמת מספיק לכיסוי שטח רצפת כל תא הנוסעים של האוונסיס - לפחות את רובו המכריע.

 

אם הייתי רוצה לכסות מראש את כל רצפת הרכב כולל תא מטען הייתי כבר מזמין 4 חבילות כאלו והייתי כנראה נשאר עם קצת ספיירים.

 

השטיחים האלו אמורים לבוא במגע עם רצפת הרכב כי מעבר לכך שהם חוסמים מעבר של רעש - הם גם נועדו לטפל בוויברציות של פח הרצפה הודות למשקל הרב שלהם ולגמישות שלהם - הם מסוגלים לבלוע תנועה ולעצור אותה ע"י כך שהחומר גמיש וכבד.

 

 

אני הולך להכין לעצמי רשימת עבודה כי אני צריך להשבית את הרכב כשאני מפרק רצפה ולכן לא רוצה לפספס שום דבר ולעבוד בצורה נקיה ומסודרת.

 

קצת תמונות של השטיחים ואיך הם נראים.

 

עדכונים משלב העבודה לדעתי איפשהו במהלך השבועיים שלושה הקרובים.

DSC_0309.JPG

DSC_0317.JPG

DSC_0318.JPG

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח שעברו שבועיים

:-D (תביטו בהודעה הקודמת)

 

לא כל כך התחשק לי ללכת לפיקניק משפחתי (החמולה של אשתי) כשאני יודע שסוף שבוע הבא אנחנו בטיול משפחתי - אז התפנה לי איזה חצי יום :-P

 

פירקתי למכונית את התחת! :-P:-P:-P אבל היא השיבה אש ופירקה לי את הצורה לדעת! :shock:

 

היה לי פחם על כפות הרגליים! כוויה באצבע בגלל שניסיתי להגיע לפלוס של האלטרנטור ושכחתי לתת למנוע להתקרר היטב, כמה דפיקות באגודלים ושאר חלקי כף יד מעבודה עם הראצ'ט.

 

אין לי מושג כמה חתכים יש לי ומה רק יכאב לי רק מחר והייתי כבר קרוב לתפיסת גב :?

 

אבל! משימה הושלמה והרצפה עברה בידוד רעשי דרך.

 

------------------

רשמים מתהליך העבודה

------------------

 

ישר ניתקתי מינוס.

 

הרכב הזה מתפרק בקלות יתרה אבל עדיין עבדתי לאט לאט חלק חלק, בעדינות - הסרתי את כל התעלות, מושב אחורי, קיק פאנלים, מושבים, רוקנתי כל מה שיכלתי לרוקן מתא המטען.

 

אחרי שהרכב הופשט התחלתי לסמן את כל החוטים שרציתי לסמן.

 

ובסופו של דבר כל פעם הרמתי חלק רצפה ובכל פעם פשוט נדהמתי לגלות שהאוונסיס מבודדת למעלה מ90 אחוז מכל שטח הרצפה שלה - נגד וויברציות!

 

הם פשוט עשו שם עבודה מעולה (אפשר לראות בתמונות) ובאותו הרגע אמרתי לעצמי שהוצאתי כמה מאות שקלים על כלום! זה בוודאי יהיה כוסות רוח למת.

 

הנחתי בכל אזור של הרצפה את השטיחים של סטינגר וגם על כל שטח הספסל האחורי.

 

מתחתי כבל + למצלמת רוורס וחיברתי אותו לכניסת המתח של חיישני הרוורס וסימנתי את החיווט.

 

שמתי מעל גלגל הספייר את שאריות החומר שנשארו לי מהשטיחים.

 

והתחלתי לסגור הכל חזרה בסדר הפוך.

 

תא מטען.

ספסל אחורי.

תעלות וקיק פאנלים.

מושבים קדמיים.

שטיחים מקוריים חזרה למקומם.

 

ובסופו של דבר השלמתי את שדרוג שלושת הגדולים (תמונות רלוונטיות יהיו בשרשיר שלי על השדרוג)

 

חיברתי מינוס ודאגתי שמחובר היטב הפעם (עדיין במעקב)

 

והתנעה של הרכב!

 

כל הסיפור לקח לי 4 שעות והייתי צריך לסדר בעיה קטנה בחיבור VGA של הCARPC אבל הכל בסדר עכשיו.

 

------------------------

תוצאות

------------------------

 

1. קודם כל לגבי מצלמת הרוורס - אני חייב להדליק את המחשב בכדי להלדיק את המסך אבל זו לא בעיה מבחינתי כי המחשב כמעט תמיד עובד.

 

זה עובד! -> ברגע שאני מעביר לרוורס, אני סוף סוף יכול לראות באופן אוטומטי את מה שקורה דרך מצלמת הרוורס ללא שום צורך בשלט רחוק של המסך.

 

זה נהדר, זה נוח!

 

2. לגבי האם זה באמת היה כוסות רוח למת?

 

להפתעתי המאוד רבה - זה היה שווה כל שקל ושקל שהושקע בשטיחים האלו!

 

רעשי המנוע ירדו כמעט למינימום - בקושי שומעים את המנוע למעט תאוצה בסל"ד גבוה מהמקום.

כל פידבק ביני לבין רצפת הרכב כמעט ולא קיים, לא מרגישים רעידות כביש מהרצפה, לא מרגישים כמעט כלום כשעולים על באמפרים! -> זה מרגיש כמו לנסוע על חתיכת קרטון או פלסטיק כשעולים על באמפר.

 

ממש כמו ברכבי פרימיום!

 

3. משהו בהחלט השתנה במערכת וזה תחושה יותר טובה של עומק ותגובת באס הרבה יותר טובה גם מהמידבאסים וגם מהסאבוופר.

 

הודות להשתקת הרצפה, כאשר נוסעים ברכב עם מערכת מופעלת - לא מרגישים כ-ל-ו-ם מהכביש, פשוט נאדה, שום דבר.

 

-----------

סיכום

-----------

 

בידוד הרצפה נתן הבדל שמיע, במקרה הזה, מאוד מורגש - אני יכול לאמר בוודאות שאין כאן שום הבדל פסיכולוגי.

 

מומלץ בחום רב, שווה את ההשקעה.

 

 

כמו שזה נראה עד עכשיו

 

בידוד של המכסים (מנוע ותא מטען) ביריעות בוטילן וביריעות מבודדות רעש (ליינר או הוד-ליינר)

בידוד של הדלתות הקדמיות ביריעות בוטילן וביריעות מבודדות רעש ובידוד הדיפונים.

בידוד של רצפת הרכב.

בידוד של בתי הגלגלים.

 

הינם עבודות בידוד שתורמות רבות לרכב - דגש על דלתות קדמיות, דלת תא מטען ורצפת הרכב כולל בתי גלגלים.

 

מכסה מנוע וגג - זו רק המלצה, אני כן אהבתי את התוצאה של בידוד מכסה המנוע, גג - רק אם הוא מקרקש ומלא וויברציות - במקרה שלי הגג מרגיש נוקשה ולא דרש כל טיפול כלל וכלל (מה שמנגן אצלי זה הצלון ומושב הבטיחות של הילדה - יטופל).

 

אני שוקל אם לשים את שאריות ההוד-ליינר שנשארו לי בבתי הגלגלים הקדמיים, אבל זה יחכה להזדמנות בה הרכב יועלה על ליפט לטיפול - זה כבר לא קריטי.

 

תהנו מהתמונות ותשאלו שאלות חופשי.

 

 

DSC_0319.JPG

DSC_0320.JPG

DSC_0322.JPG

DSC_0323.JPG

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי, לא הבנתי רק לגבי הגלגלים,שמת את החומר הנ"ל מעל הגלגלים ? איך בדיוק ?

 

עשית לי חשק גם לכזה חומר עכשיו!:-P

 

יש לך קישור להזמנה ?

Scan Speak

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3208 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...