Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכוניות קטנות – ניתוח מגמות בשוק


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 4404 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אולי אתה בטעות מכנה גיר רובוטי כ"אוטומטי"?

 

כי אם אתה מדבר על אוטומטי מסורתי אז אין שום סיכוי שהוא מציג צריכת דלק דומה לידני.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

במאה ה-21 גיר אוטומט מציג צריכת דלק כמעט זהה לידני ולא חסר מכוניות אוטומטיות שעברו 300,000 קילומטר בלי להזדקק לשיפוץ גיר. מצד שני לך תמצא מכונית ידנית שנסעה 300,000 על קלאץ' מקורי. נתפשר על 150,000. במחשבה שנייה גם 100,000 יהיה קשה למצוא.

אימפרזה טורבו שנת 99 180 אלף ק"מ על קלא'צ מקורי.הוא עוד היה מחזיק יותר אילולה הרמתי גדישה ל-1.5 באר על טורבו גדול:lol: .

GT-STI בשביל הפאן(נמכרה :( ).

ktm 690 smc ליום יום ולחסכון בדלק :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה בין עירונית מכונית אוטומטית מודרנית מציגה צריכה כמעט זהה לזו של ידנית; יחס ההעברה בהילוך הגבוה הוא כשל הילוך 5 בידני ובכל המכוניות היום יש ממיר מומנט ננעל.

מכונית שמצויידת ב DSG מציגה צריכה זהה לזו של ידנית גם בעיר, ותוצאה עדיפה מחוץ לעיר בשל תיבה בת 7 יחסי העברה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברות ההשכרה והליסינג יודעות שהביקוש לרכבים משומשים עם גיר ידני בארץ הוא כמעט אפסי ופשוט לא מתעסקות עם זה.

 

הסיבה שכ"כ הרבה אנשים רוכשים מיני/סופר מיני ידנית היא כי זאת האפשרות היחידה שלהם לרכוש רכב חדש. כשאתה מחפש רכב משומש אין טעם לעשות את הפשרה הזאת.

 

ממש לא נכון שהביקוש אפסי.

הביקוש לרכב ידני הרבה יותר גבוה מההיצע בשנתונים של העשור האחרון. בגלל שההיצע אפסי.

נראה אותך מוצא פוקוס ידנית משמשת, או מגאן ידנית משומשת וכו' וכו'.

יש מעט מכוניות כאלו והן נחטפות כי יש להן ביקוש יציב.

 

חברות הליסינג מציעות כמעט אך ורק רכבים אוטומטיים כי:

1. עד לא מזמן היה מקלט מס ענקי ברכב צמוד מהעבודה. אז אם כבר זה עולה חצי (החצי השני ע"ח מס הכנסה) אז למה לא להתפנק עם אוטומט?

2. עד לא מזמן היתה חלוקה לקבוצות וכל היבואנים יישרו קו עם משפחתית-1600-אוטומט בדיוק בקצה העליון של קבוצה 2.

3. חברות הליסינג לא משלמות על הדלק אז לא אכפת להן כמה דלק הרכב שותה. המעסיקים משלמים על הדלק, אבל זו הוצאה מוכרת אז זה פחות כואב להם מאשר לאדם פרטי.

4. אנשים מוכנים לבזבז כסף בתשלומים יותר בקלות מאשר במכה אחת.

אם הבחירה היא לקנות ידני ב70000 או אוטומטי ב95000 אז חלק יעשו את החשבון הכלכלי ויקנו ידני.

אם הבחירה היא הפחתה של 2330 שקל מהמשכורת או 3170 אז המון אנשים יתפתו לשלם 840 שקל יותר ולנהוג באוטומטי.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וסבתא שלך הסתדרה מצויין בכיבוס בגדים בגיגית. הסיבה היחידה לקנות רכב ידני במאה ה-21 היא הפער המשמעותי (בשנים האחרונות) במחיר הרכישה. טיעונים של צריכת דלק ועלויות אחזקה עדיפות לידני היו רלוונטיות בשנות ה-80. במאה ה-21 גיר אוטומט מציג צריכת דלק כמעט זהה לידני ולא חסר מכוניות אוטומטיות שעברו 300,000 קילומטר בלי להזדקק לשיפוץ גיר. מצד שני לך תמצא מכונית ידנית שנסעה 300,000 על קלאץ' מקורי. נתפשר על 150,000. במחשבה שנייה גם 100,000 יהיה קשה למצוא.

 

אני חושב, שכבר דיברנו על זה, בשירשור אחר. כביסה ידנית מבזבזת זמן, ודורשת מאמץ פיזי.

 

לעומת זאת, עם גיר אוטומטי אתה לא מגיע מהר יותר ליעד המבוקש, ואני באמת לא מצאתי עד היום שום אקסטרא נוחות במכוניות אוטומטיות. וכן, נסעתי כמעט 300.000 אלף על קלאץ' מקורי, וזה גם לא הישג כזה גדול, אין בעיה להגיע ליותר.

 

 

בעיני, תיבה אוטומטית זה אחד הדברים המיותרים, ואני לא הייתי מוכן לשלם אליה אפילו שקל אחד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לוקח את זה לקיצוניות הפוכה. אני לא חושב שיש מחלוקת שתיבה אוטומטית היא נוחה יותר, ולא צריך להסביר למה. אני בהחלט יכול להבין מדוע מרבית האנשים יעדיפו תיבה אוטומטית, אפילו אם היא מבזבזת קצת יותר דלק ופוגעת בביצועים ברמה כזו או אחרת. עם זאת, כשמדובר על חסכון כספי, גם כיום אין ספק שתיבה ידנית היא עדיפה - גם במחיר הקנייה וגם במחיר הדלק. אם זה גורם ראשון במעלה, אין ספק שיתרונותיה ברורים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לוקח את זה לקיצוניות הפוכה. אני לא חושב שיש מחלוקת שתיבה אוטומטית היא נוחה יותר, ולא צריך להסביר למה

 

אני עד היום לא הצלחתי להבין למה, אני מדבר רק על עצמי ולא על כלל האוכלוסיה.

 

 

אני לא חובב גדול של נהיגה ספורטיבית, אוטו ספורטיבי אף פעם לא היה לי, אבל באמת שלא הצלחתי להבין, מדוע אוטומט יותר נוח. מבחינתי אין כל הבדל.

הרכב נוסע אותו דבר, עם צריכת דלק גדולה יותר, פחות שליטה, פחות בלימת מנוע, חוסר יכולת להניע בדחיפה, ו(אולי ולא תמיד) אמינות נמוכה יותר.

 

יתרונות אני אישת לא רואה בלל, אבל זה רק אני.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מבין למה כשמדובר על כלל האוכלוסיה, אתה כבר בכיוון הנכון של להבין למה זה עשוי להיות נוח יותר גם בשבילך במצבים מסוימים.

 

אפילו אני, שמעולם לא הייתה לי מכונית אוטומטית ושאני בהחלט חובב נהיגה, יכול לפעמים להבין את היתרונות של תיבה אוטומטית - בעיקר בפקקים אבל לא רק. באופן כללי, כשלא צריך להפעיל את רגל שמאל ויד ימין, הנהג הממוצע פנוי לדברים אחרים שהוא נוהג לעשות - לאכול, לדבר, לטפל בילד :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את כל הדברים האלו (בגבולות החוק

כמובן) אני עושה ללא שום בעיה גם עם תיבה ידנית, נוהג כל יום בפקקים כמה שעות, ועדיין עומד מאחורי כל מה שרשמתי.

 

אני רואה בתיבה אוטומטית פינוק (מיותר?) נטו, וזה יותר קשור לתרבות ופחות לנוחות.

 

אה, ולא אמרתי שאני לא חובב נהיגה.

אני בהחלט חובב נהיגה, רק לא נהיגה ספורטיבית. כן, יש כזה דבר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנק' המבט שלי השינוי הזה מחולל נפלאות. לא מזמן רכשתי רכב ראשון, התקציב היה 10K עם מתיחה עד ל12K עבור משהו ששווה את המחיר. כיום המכוניות היחידות שענו למחיר הנ"ל היו מכוניות בנות 12 ומטה (שרובן במצב טוב היו בנות 14). ללא הסתכלות על אוט' או ידני.

כשאני רואה את כל המיני והסופר מיני אני שמח (ומקווה) שכאשר המכוניות הללו יהיו בנות 8-10 הן ימכרו סביב התקציב שצויין לעיל וכך האוטו הראשון לא יצטרך להיות מאזדה 323 שמורכבת מ5 צבעים :lol:

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן כללי, כשלא צריך להפעיל את רגל שמאל ויד ימין, הנהג הממוצע פנוי לדברים אחרים שהוא נוהג לעשות - לאכול, לדבר, לטפל בילד :wink:

 

 

מה אתה מדבר, אני את השיאים הכי טובים בנורדשלייפה עושה עם לאפה ביד אחת, מיץ ענבים ביד השניה ובישורות נוהג עם הבירכיים וזה בכלל בידני.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכוניות כמו יונדאי אטוס ופיאט פונטו ספייס עולות סביבות 12K לדגמי 2001-2002.

 

אני מניח שסוזוקי אלטו שעלתה כחדשה 60K תעלה 10K בתוך 6-7 שנים, בטח ובטח דגמי השכרה לשעבר וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את כל הדברים האלו (בגבולות החוק

כמובן) אני עושה ללא שום בעיה גם עם תיבה ידנית, נוהג כל יום בפקקים כמה שעות, ועדיין עומד מאחורי כל מה שרשמתי.

 

אני רואה בתיבה אוטומטית פינוק (מיותר?) נטו, וזה יותר קשור לתרבות ופחות לנוחות.

 

אה, ולא אמרתי שאני לא חובב נהיגה.

אני בהחלט חובב נהיגה, רק לא נהיגה ספורטיבית. כן, יש כזה דבר.

 

אם אתה נוהג כל יום בפקקים כמה שעות עם גיר ידני, אז אני כבר ממש מרחם עליך!

נסה לעשות את אותה הדרך עם רכב אוטומטי ותראה שמה לעשות - זה יותר נוח. כן, גם כש"יודעים" איך לנהוג בפקקים.

תיבה אוטומטית היא פינוק, זה ברור - הרי אפשר בלעדיה - אבל עבור מרבית האנשים היא ממש לא מיותרת. גם אני, אם אידרש להתנהלות עירונית ארוכה על בסיס יומיומי, אעדיף לעשות זאת עם תיבה אוטומטית.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עד היום לא הצלחתי להבין למה, אני מדבר רק על עצמי ולא על כלל האוכלוסיה.

 

 

אני לא חובב גדול של נהיגה ספורטיבית, אוטו ספורטיבי אף פעם לא היה לי, אבל באמת שלא הצלחתי להבין, מדוע אוטומט יותר נוח. מבחינתי אין כל הבדל.

הרכב נוסע אותו דבר, עם צריכת דלק גדולה יותר, פחות שליטה, פחות בלימת מנוע, חוסר יכולת להניע בדחיפה, ו(אולי ולא תמיד) אמינות נמוכה יותר.

 

יתרונות אני אישת לא רואה בלל, אבל זה רק אני.

 

נתוני תאוצה וצריכת דלק מודדים בתנאי מעבדה עם נהגים מקצועיים שמעבירים הילוכים כמו נינג'ה ומנצלים את המנוע ב-100%. נהגי מצוי לא יודע להעביר הילוכים ולנצל את הרכב ברמה גבוהה כל כך ולכן הוא לא נהנה מתוספת ביצועים וחסכון בדלק. גיר אוטומט מתוכנן לביצועים וצריכת דלק אופטימלית מהמפעל ואפילו הנהג הגרוע ביותר ינצל את הרכב ברמה טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעמיים ניסיתי וקניתי מכוניות אוטומטיות כי אמרתי לעצמי די מספיק עם הגיר הרגיל הגיע הזמן לקצת נוחיות אבל הגיר הרגיל היה חסר לי ולכן חזרתי אליו. הגיר הרציף של הפונטו בכלל הרג לי את חדוות הנהיגה.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4404 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...