Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5286 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מחפש רכב יוקרה עם אחזקה נמוכה

עד שנת 2002

אשמח לרעיונות....מאוד אוהב את האודי A6 אך לצערי כניסה איתו למוסך זה חגיגה

אשמח להמלצות על רכב שלא מצריך משכנתא בכניסה למוסך

 

לא הייתי שולל על הסף רכישה של A6. המשכנתא נדרשת כשאתה נכנס למוסכים של צ'מפיון.

הייתי במקומך מתייעץ עם רון לפני קנייה כזו. כמות השרשורים על תקלות שהוא פתר בפחות מאלפייה (לעומת סכומים של 4 ספרות ++ שדרשו במוסכי היבאון) גבוהה. אתה מוזמן לעשות חיפוש.

יכול להיות שיש איזו A6 כזו שמורה ומטפולת אצלו במוסך שעומדת למכירה והוא יכול לשדך לך אותה.

2 - 3 דקות בטלפון יעשו לך סדר, ויתנו לך גם סדרי גודל של טיפולים שוטפים.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

פורסם
וולוו S60 או S80 מנוע 2.4 (בשום אופן לא T5 או T6)

 

מצטרף לדעתו.

מניסיון אישי, "טרי" של קצת יותר משנה, על s80, 2003, 2.4L, וגם מהיסטוריית הטיפולים [בכתב] המפורטת שקיבלתי מהמוכר - רכב אמין.

 

לטעמי, נוחות נסיעה גבוהה ביותר, וזאת אומר כבעל מספר citroen בעברו.

 

בטיפול גדול יצאתי בנזק של 2800שח [כולל מעמ] לעומת 1800שח במשפחתית ה- 1.6, אולם, לדעתי האישית, אם אתה

מחלק את ההפרש של ה- 1000שח ל- 12 חודשים, לא מדובר במשהו "מהשמיים".

 

צריכת דלק, כמובן תלוי אופי נהיגתך - לי יוצא- עירונית כ- 10-11, בין-עירונית היגעתי בנסיעות "ארוכות" כמו טיול ים-המלח/מצדה/עין-גדי וכולי 15קמ לליטר, cruise-control רוב הדרך על 100-110קמש, כביש 6 והן בעליות ירושלים והן בירידות לים-המלח בכביש 1.

 

בניגוד לתדמיתו הרכב אינו "כבד", ואם אתה מצמיד גז לריצפה, אתה אולי לא עף, אך תשיג כל משפחתית ב- 0-100 [ליתר דיוק עושה זאת בכ- 10שנ], אך אז צריכת הדלק תהיה כבר 4-5קמ לליטר..:-(

 

אישית- צריך זמן הסתגלות לרכב, זה אינו כמו משפחתית "רגילה", ורוב הסיכויים, לדעתי, שמהרגע שתישב על הרכב לא תרצה להחליפו..וולוו זה לכל החיים:-)

 

ההבדל הגדול, לדעתי, בין s60 ל- s80 מתבטא במרווח בספסל האחורי, ולטעמי יש הבדל ניכר..

פורסם
מצטער אם אני מתערב יתר על המידה, אבל לקנות רכב שלא צריכים, בכסף שאין, בשביל להרשים אנשים שלא אכפת להם, זה לא משהו טוב לעשות, מנסיון.

 

ההתרגשות שלך ושל הסביבה נעלמת מהר מאוד, וכול מה שנשאר זה רכב זללן , עם פוטנציאל תקלות גבוה יותר, ירידת ערך מטורפת, וביקוש אפסי.

 

לא מסכים איתך.

 

מדוע פוטנציאל תקלות מטורף? זה אינו תלוי רכב, ראה וולוו ומרצדסים למינהם, רכבים הנוסעים מאות-אלפי קמ ללא הוצאות חריגות.

כבעל וולוו, "המשוטט" בפורומי-רכב, בבריטניה/ארהב ואוסטרליה רכבי וולוו משנתונים 96-97-98 עם 300-400K אינם דברים חריגים, ואין שם דיונים המעידים על "שרשרת תקלות/התמוטטות הרכב" לפחות לא-יותר ממה שאני קורה כאן על רכבי המשפחתיות משנתונים של 2003-2004-2005 .

 

ירידת ערך- רכב בשנתון כזה כבר מיצה את ירידות הערך. רכב בשנתון כזה יעלה 35-45K .

 

ביקוש אפסי- תלוי למי. אם אתה קונה רכב בכוונה מראש להחזיקו 5-6-7 שנים הדבר אינו רלוונטי.

 

נכון שרכישת רכב הינה דבר אמונציונלי במרבית המקרים, אולם גם ברכישת רכב "יוקרה" לעיתים יש רציונאל.

אולי אתה אישית עשוי שלא להסכים איתו, אך אין זה אומר שזה לא מתאים לרציונאל של מישהו אחר.

 

לדוגמא- לפני כשנה חיפשתי רכב. התקציב היה 70-75K.

מה שהוצע לי היה רכבי 2008 משפחתיות, מליסינג, עם קמ של 70-80K, או יד-פרטית במחיר לכיוון ה- 80K

עם קמ נמוך יותר לכיוון ה- 70K.

 

ראיתי גם רכבי מנהלים, מאזדה 6, C5, שנתונים 2005-2006, אולם או שלרכב היה קמ גבוה או שספר הטיפולים העיד על תחילת מופע תקלות..בשל הגיל..אולי?

 

ואז נתקלתי [בטעות :-)]- ב- s80, 2003.

יד פרטית, שמור פנימית וחיצונית, ספר טיפולים מתוקתק, 104K, טיימינג, צמיגים, מצבר וכל זאת ביותר מ- 20Kשח פחות מהתקציב שהעמדתי.

לכאורה ה- 20K+ הפרש מכסים לפחות 5 שנים של הפרשי האחזקה, ירידת הערך וכולי..ובאותו הזמן איהנה, סובייקטיבית כמובן, מנוחות נסיעה שלא תימצא ב- "משפחתיות".

אני יכול גם לטעון שמי שמחזיק בוולוו, לפחות כרכב חדש, הינו ממיגדר, שהוא בד"כ, מבוגר, מיושב בדעתו, שאינו מחפש את הריגוש בנהיגה בסלאלומים של ים-המלח/שער-הגיא [לא שזה דבר רע/פסול], אלא רכש את הרכב/קיבל מהחברה, כסמל של סטאטוס, והייה בטוח שהרכב תוחזק במוסך היבואן על-פי הספר, מכיוון שלבעל הרכב אין/לא היה שיקול של עלויות תחזוקה.

כמו במקרה שלי שהרכב עבר טיימינג ב- 99K במקום ב- 120K בשל מיגבלת הזמן ולא הקמ.

 

כל אחד ומה שהוא מחפש ברכב ומהרכב, ולכל אחד הרציונאל שלו, ולא בהכרח שהדבר נובע מרדיפת פוזה, ששוב גם אם-כן, אז מה פסול בכך.

 

הדבר היחידי שאני מייעץ לבחור, זה שאם באמת ברצונו ברכב יוקרה, לוודא שאכן הרכב תוחזק בעברו, ושאין לו איזו-שהיא "מחלה כרונית" כפי שציין מישהו לפני כדוגמת ה- s80 t6 .

פורסם

סליחה, לא פוטנציאל תקלות מטורף, אבל בהרבה פעמים תקלה שעולה לך X ברכב משפחתי רגיל, תעלה 3X ברכבים כאלה.

 

ומצטער, החשיבה הכלכלית שלך בקשר לקניית רכב היא פשוט לא נכונה. ההפסד היחסי מהרכב נובע אך ורק מירידת הערך של הרכב, לפי כך דברים בסגנון של "קניתי רכב X ב-50 אלף במקום רכב Y ב-70 אלף , מה שמשאיר לי 20 אלף אקסטרה לכול ההוצאות הנלוות", הוא פשוט שגוי. הדבר היחיד שזה כן נכון בו, שזה רק מקטין את הזמן לחסכון/או את הריבית בהלוואה, תלוי כבר בדרכי הפעולה.

 

ולראיה, אתה אפילו מחזק את מה שאמרתי. קנית לפני שנה S80 בסביבות ה-50-55 אלף שקל והיום היא נסחרת בסביבות ה-38-40 אלף. ירידת ערך שנתית של 10 אלף לרכב שעולה 50 אלף, זה פשוט שמירת ערך מזעזעת!

 

ודרך אגב, אין שום דבר פסול בזה, הפוך, הלוואי שאני גם הייתי יכול להרשות רכב כזה. גם פוזה וגם נוחות שהרבה רכבים משפחתיים יכולים לחלום עליה. אבל לרוב כשאתה מחפש כפותח השרשור "רכב יוקרה עם אחזקה נמוכה" ,זה אומר שאתה ממש לא בכיוון לצערי...

פורסם

קניתי ב- 50K, כיום [להערכתי, אין לי מושג] בסביבות ה- 43K, כלומר ירידת-ערך של כ- 14%.

הרכבים ממשפחת ה- 1.6 שראיתי לפני שנה בכ- 70K, מוצעים היום בסביבות ה- 60K [לפי מודעות העיתון], הווה אומר ירידת-ערך של 14%, אז מה ההבדל?

 

אני סבור שלאורך זמן, יש מספר נתונים קבועים-

1.ירידת ערך ממוצעת של כ- 12% לשנה, למרבית הרכבים.

כאשר לרכבי היוקרה הירידה בשנים הריאשונות תהא חדה ביותר, ותיתמתן עם הזמן.

אולם בראייה של רכב בן 7-8-9 שנים, שיעור ירידת-הערך משתווה לשיעור ירידת הערך הכולל של רכב חדש יותר ממשפחת ה- 1.6 .

 

2.במקור מחיר מכונית יוקרה הינו גם ניגזרת של אמינות ואיכות חלקי הרכב. כמובן שיש יוצאי-דופן ושיש תקלות.

אולם זה לא בלתי נדיר לראות וולווים/מרצדסים עם 300-400K קמ עליהם ואף יותר, אולם לגבי רכבי ה- 1.6 זה בהחלט מחזה נדיר, ואם כן הרכב עבר תיקונים משמעותיים יותר.

לכן, בהסתכלות על עלות תיקון כפרט, העלות אכן גבוהה יותר, אולם שכיחות התקלות נמוכה יותר.

 

3.עלות תיקונים/טיפולים הינה פועל יוצא של מצב הרכב בקורלציה של מאפייני נהיגתו ומאפייני תיחזוקו.

בהכללה גסה, לדעתי, ניתן לומר שהסבירות "לקריעת וולוו" נמוכה יותר מאשר "קריעת" רכב ליסינג, ומכאן ניגזרת עלות תיקונים לאורך-זמן די דומה.

 

לכל אחד ואחד יש את זוית הראייה האישית שלו, והשיקול של ירידת ערך הוא רק אחד מיני רבים מהשיקולים האישיים המכתיבים לכל אחד ואחד מאיתנו את בחירתו ברכב כזה או אחר.

פורסם
סליחה, לא פוטנציאל תקלות מטורף, אבל בהרבה פעמים תקלה שעולה לך X ברכב משפחתי רגיל, תעלה 3X ברכבים כאלה.

 

 

לשמחתי, אין שום ביסוס לקביעה הזו.

אם אתה מחליף סט צמיגים בניסאן מקסימה לעומת סט צמיגים בניסאן אלמרה - זה יעלה לך פי 3? אולי תוספת של 50 שקל לצמיג.

משאבת מים? פי 3? הגזמת.

תיקון חלון חשמל? צלחות ורפידות? שמן מנוע?

הדבר היחיד זה אם הולך לך ראש מנוע במקסימה - אתה משפץ שני ראשים (V6) לעומת ראש יחיד באלמרה.

תחליף את הניסאנים בטויוטות קאמרי וקורולה - ותקבל את אותו הכלום ורבע הפרש.

 

ההבדלים הגדולים בעלויות יהיו ברישוי שיהיה גבוה יותר ברכב היוקרתי בגלל קבוצת ההשתייכות, צריכת דלק גבוהה יותר ב10%-20% (מנסיון אישי שלי עם ניסאן מקסימה - 10.5 ליטר לכל 100 ק"מ, זה על פני כ 2000-3000 ק"מ, אם הייתי עם אלמרה כנראה שהייתי מצליח להוציא יותר קילומטרים לכל ליטר) ו...זהו.

בתמורה אתה נוסע ברכב משודרג, בעל מרווח פנימי גדול יותר (שלעיתים זה קריטריון חשוב לאחזקת רכב כזה) ותא מטען גדול.

יש מי שמתאים לו ויש מי שלא.

לקבוע שבהרבה פעמים תקלה תעלה פי 3 - זה קשקוש במיץ גזר גמדי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

קודם כול, אמרתי "הרבה פעמים" ולא "כול הפעמים", וכשאמרתי את זה לא התכוונתי לטויוטה או לניסאן אלא ל-ב.מ.וו, אאודי ומרצדס.

 

לדוד שלי, שהוא בן אדם די אמיד וממש "לארג' " בכסף כשמדובר ברכבים, הייתה לו אאודי A6 והוא פשוט בעט אותה כמה שיותר מהר מרוב שהיא קשה לאחזקה.

 

מספיק לעשות חיפוש של אחזקה של אחד הרכבים האלה, ותקבל מספרים כאלה.

פורסם

חפש אקורד אמריקאית מהשנתונים הללו.

מכוניות אמינות ואתה גם מקבל נוחות ואחזקה טובים מאד. (תחרות מעולה לקמרי)

יש גם את דגמי LX שהגיעו מאנגליה כזכור לי וגם מאד מפנקים.

קובי

:-)

פורסם
קודם כול, אמרתי "הרבה פעמים" ולא "כול הפעמים", וכשאמרתי את זה לא התכוונתי לטויוטה או לניסאן אלא ל-ב.מ.וו, אאודי ומרצדס.

 

לדוד שלי, שהוא בן אדם די אמיד וממש "לארג' " בכסף כשמדובר ברכבים, הייתה לו אאודי A6 והוא פשוט בעט אותה כמה שיותר מהר מרוב שהיא קשה לאחזקה.

 

מספיק לעשות חיפוש של אחזקה של אחד הרכבים האלה, ותקבל מספרים כאלה.

 

בזה אנחנו מסכימים. בגלל זה לא חיפשתי רכב אירופאי גדול אלא יפני גדול.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
וולוו S60 או S80 מנוע 2.4 (בשום אופן לא T5 או T6)

 

אני אהיה מעוניין מאחת מהשתיים.

למה לא?

 

ריבוי חיישנים שמתקלקלים חדשות לבקרים ועולים הון (לא היית רוצה לשלם 5000 ש"ח על חיישן לאוטו שעולה 2000 ש"ח פעמיים בשנה...)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
בזה אנחנו מסכימים. בגלל זה לא חיפשתי רכב אירופאי גדול אלא יפני גדול.

טוב, זה ממש מעליב. תרשה לי לספר לך את התובנות שלי מרכב "יוקרה" ישן (מרצדס C240, מנוע 2.4 ליטר V6 בת 13 שנה) לאורך השנים האחרונות.

-תחזוקה: תלוי מאוד. תחזוקה שוטפת מעט יותר יקרה, החלפים איכותיים/יקרים יותר (אין דין צמיג סיני למזדה כצמיג חתך נמוך איכותי למרצדס) אבל לפעמים המחירים דומים מאוד למשפחטומטית ממוצעת, בנסועה ממוצעת ההבדל לא היסטרי. מחיר החלפים האחרים תלוי בכמויות בהן נמכר הרכב, מחיר החלפים לרכבים ששווקו בכמות מועטה גבוה יותר כי ישנם פחות מכוניות בפירוקיות לשימוש בחלפים ופחות יבואנים/יבוא מקבילי. אני בתור דוגמה משלם כ 500 ש"ח לטיפול 10K וכ 900 ש"ח לטיפול 60K. השווה זאת למשפחטומטית ותופתע.

-תקלות: תלוי בתחזוקה הקודמת, אצלי ברכב כמעט כלום (מפסק בלם, צינור נשם וריפוד גג) במשך 3 שנים (יד שנייה מפרסי) ואילו אצל אישתי ראש (שניים בעצם) מנוע (יד חמישית מערבי) במשך שנתיים. ברכבים כאלה יש להתעקש על יד נמוכה ותיעוד טיפולים כדי להמנע מהוצאות מפתיעות בעתיד.

-מחיר: התשלום בקבוע הגבוה ביותר על רכב חדש הוא ירידת הערך, לא משנה כמה תתעלם ממנו (אתה לא משלם אותו כל חודש) אך במכירה תזדעזע לגלות כי למעשה שילמת אלפייה ויותר כל חודש אפילו אם לא התנעת את הרכב. ברכב יוקרה ישן ירידת הערך (הן היחסית והן המוחלטת) נמוכות יותר. אני בתור דוגמה מפסיד 3K ש"ח לשנה בירידת ערך, השווה זאת לירידת הערך של משפחטומטית חדשה וממש תופתע.

-דלק וביצועים. אם אתה לא רוכש רכב אמריקאי עם מנוע אטמוספרי גדול (3 ליטר וצפונה) אז צריכת הדלק לא תהווה פרמטר קריטי, הצריכה תגדל בבערך 10%-20% ובנסועה ממוצעת המשמעות היא תוספת של כ 100-200 ש"ח לחודש על דלק. ומבחינת ביצועים ופינוק אין אפילו מקום להשוואה מול משפחטומטית. אני בתור דוגמה עושה 12 ק"מ/ליטר בנסועה שרובה הוא בין עירוני (להזכירך, מנוע בנזין 2.4 ליטר), חבר עם מאזדה 3 הנוסע במסלול כמעט זהה עושה 10 ק"מ/ליטר.

×
×
  • תוכן חדש...