Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5294 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני רוצה לדעת אם יש כאן מישהו שכן נוסע לעבודה/לימודים/אנערף לאן עם רכב האספנות שלו בין השעות 7 ל9 בבוקר על בסיס קבוע?

 

עוצרים אותכם בדרך כלל? מוותרים? קונסים קבוע?

 

אני שוקל לרכוש חיפושית אספנות בשל עלויות ביטוח וטסט זולים כדי שתקח אותי כל יום לעבודה/לימודים והאוטו צריך לנסוע בשעות האסורות..

 

אם אתה רוצה לחסוך ולא לשמור חוק אז:

תקנה סובארו 90

אל תעשה ביטוח וגם לא טסט

יעלה לך רק דלק,

ותשמור על עצמך...

_________________

סמוך על הדודג' :-)

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
למעשה ,כשאתה נוסע ברכב אספנות בימים א-ה בין 0700-0900 אין לך "טסט" וכמובן אין ביטוח מישום שהביטוח מכסה רישוי

בתוקף. במידה ותהיה חלילה תאונה וכמובן עם נפגעי גוף אתה עלול להתבע בסכומים שכמו שהחברה אומרים חבל על הזמן..

 

1) נסיעה לעבודה עם רכב אספנות בכל שעה שהיא גם היא בעייתית בשל הקביעה בתקנות ש"רכב אספנות לא ישמש את עסקו של בעליו" במקרה של תאונה בדרך לעבודה לביטוח לאומי יהיה לכל הפחות פתח לדחות את תביעת העובד לקבלת דמי פגיעה בעבודה. דבר שלעיתים יכול להסתכם במיליונים...

2) הגבלת הק"מ ניתנת לעקיפה בצורה פשוטה ע"י ניתוק הכבל של הספידומטר (במיצובישי שלי "שאין בה הכל" (ע"ע) גם הספידומטר לא עובד - וע"מ שתעבור טסט הייתי צריך לעשות לה Forward Clocking של כמה אלפי קילומטרים כדי שלא ישאלו שאלות...)

 

לדעתי עצם השאלה אינה לגיטימית. אפשר גם לשאול כמה "עולה" לחצות צומת באור אדום, או מה הסיכוי להתפס בגניבה מסופרמרקט.

חוק הוא חוק, ופורום מהוגן כמו שלנו איננו המקום לבדוק כיצד להערים עליו.

 

אף אחד לא קרא להפר את החוק מחד , זה גם לא בושה להפר אותו אם אתה בדעה שהוא אידיוטי מאידך כמו למשל מהירות הנסיעה בכבישי ישראל, תוך לקיחה בחשבון שבעשותך עבירה אתה עלול לשלם על כך בקנס למשל.

 

שזה דרך אגב המצב אם תפר את ההגבלה קנס של 500 ש"ח.

 

רק יש אנשים שטוענים כי עצם הנסיעה בשעות האסורות עלולה להיות הרת גורל כיוון שהפירוש שהם נתנו לכך הוא שאין לך טסט תקף בזמן הזה ואין לך ביטוח תקף כתוצאה מכך.

 

ועל זה ניתן גם ניתן להתווכח ולנסות להראות כי הם טועים בפרשנותם.

 

ולכן גם השאלה המקורית של פותח השרשור היא לגיטימית.

 

כי אם לא נדון בה איך נדע לבקש מהמחוקק לשנות סעיף בחוק.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
מה שאתה כותב הוא פשוט לא נכון, מכיוון שהיותו של הרכב רכב אספנות מקנה לו הנחה בביטוח תמורת זה שהוא לא ינהג בין 7 ל-9 בבוקר.

 

אני לדוגמא מקבל הנחה של 10% בביטוח המקיף כי אני לא נוהג בשבת ובמועדי ישראל. אם יקרה לי מקרה ביטוח בו הרכב נוסע בשבת ובמועדי ישראל (שלא לצורך פיקוח נפש) אני לא מכוסה.

 

ולכן מי שנוסע בין 7 ל-9 בבוקר נוסע שלא לפי תנאי הפוליסה, ולכן הוא לא מכוסה.

 

 

 

במקרה דנן יש לביטוח לאומי אפשרות לטעון לרשלנות תורמת ולהפחית את גובה הפיצוי.

 

אסף, אני לא משפטן וכשאני טועה אני יודע מצויין להודות בכך ואפילו להתנצל, רחמנא לצלן.

אני אבדוק את הסוגייה לעומק עם משפטן שביטוח תאונות גוף הוא תחום ההתמחות שלו ואחזור עם תשובה ברורה יותר.

מה שבטוח, במקרה של תאונה עם נפגעים שתבוצע ברכב אספנות בשעות הנסיעה האסורות, תהוה עילה מצויינת לחברת הביטוח על מנת להוציא את נשמתו של הנפגע המבקש פיצויים.

ועוד משהו, לא פחות חשוב - חברות הביטוח, בניגוד למשרד התחבורה, הן גוף עיסקי לכל דבר ועיניין.

ההנחה הגדולה שמקבלים בעלי רכבי אספנות היא פועל יוצא של רמת סיכון נמוכה.

כמה תאונות שיתבצעו ברכבי אספנות בעת נסיעה בשעות האסורות, יעמידו בסכנה גדולה את ההנחה שאנו מקבלים.

וכאן אין הרבה מה לעשות.

בוא נשמור על הקיים ונפסיק לחפש דרכים להתחכם עם החוק, סה"כ מצבנו טוב מאד ואין שום צורך להפוך אותו למעולה !

 

ברשותכם נחבר את הטיעונים של שני האנשים הנכבדים

 

zvit מדבר על ביטוח מקיף שהוא ביטוח ברשות ואילו אנו דנים בכלל בסוגיה של ביטוח חובה , כשמו כן הוא, חובה.

.

טוען כי הנה הוא מקבל הנחה של 10% על כך שהוא לא משתמש ברכב בשבת ובחג .

 

שווה ערך בשעות לכ - 30 שעות מתוך 168 שעות שבועיות = כ 18%

והנה הוא לא מקבל הנחה של 18% אלא רק של 10% הכיצד?

 

כי גם כשהרכב לא נוסע / עומד יש לו ביטוח בתוקף כמו למשל מפני אירוע של גניבה.

 

לכן הוא לא נדפק בכך שהוא קיבל רק הנחה של 10%.

 

ביטוח חובה תקף בכל שעות היממה גם כשהרכב עומד וללא תנועה.

 

למשל אם מחר ילד רכוב על אופניו נכנס ברכבכם שעומד, ביטוח חובה יכסה את אותו ילד, ולכן יש הגורסים כי יש לעשות ביטוח חובה גם אם הרכב מושבת או סתם עומד ללא טסט בכביש ( ולא מדובר רק ברכב אספנות )

 

ואילו כאן בביטוח החובה לאספנים ניתנת הנחה של 75% אז עוד שעתיים של נסיעה או פחות שעתיים של נסיעה הם לא מה שיכריעו את הכף מבחינת חברות הביטוח.

 

וכאן נשאלת השאלה שחן העלה ובצדק 75% הנחה על שום מה?

 

כאשר נקבעה ההנחה קביעת התעריפים הייתה בידי הפריץ. והוא זה שהחליט במסגרת כל העצמות שהוא נותן לתת גם את הפרבילגיה הזו.

 

טוען בני , בעקבות מחקר שהוצג לו.

( מחכה שמישהו יציג אותו לנו אולי נלמד ביחד )

 

אני בדעה שלא היה מחקר כזה אבל זה לא ממין העיניין.

 

והנחה זו נשארה כמזכרת למה שהיה פעם גם כאשר התעריף כיום נקבע על ידי כל חברת ביטוח בנפרד בצורה מסחרית.

 

ולמה הם לא משנים אותה כיום.

 

חבל להם לריב עם הפריץ ולקבל את רשותו לשינוי הזה, גם הם נדרשים לקבל ממנו עצמות פה ושם. רק שאצלם כל עצם היא עצם דשנה.

 

ואם ההנחה היא באמת על קילומטרג' נמוך שרכב אספנות עושה למה לא להעניק אותה גם לרכב רגיל שנוסע מעט.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

FYI, גם כאן (אוסטריה) יש הגבלה לרכב אספנות (מספר ימי נסיעה בשנה) וגם לגרמנים ישנם סייגים, כך שלא מדובר בפטנט ישראלי...

 

T

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

פורסם
אסף, אני לא משפטן וכשאני טועה אני יודע מצויין להודות בכך ואפילו להתנצל, רחמנא לצלן.

אני אבדוק את הסוגייה לעומק עם משפטן שביטוח תאונות גוף הוא תחום ההתמחות שלו ואחזור עם תשובה ברורה יותר.

מה שבטוח, במקרה של תאונה עם נפגעים שתבוצע ברכב אספנות בשעות הנסיעה האסורות, תהוה עילה מצויינת לחברת הביטוח על מנת להוציא את נשמתו של הנפגע המבקש פיצויים.

ועוד משהו, לא פחות חשוב - חברות הביטוח, בניגוד למשרד התחבורה, הן גוף עיסקי לכל דבר ועיניין.

ההנחה הגדולה שמקבלים בעלי רכבי אספנות היא פועל יוצא של רמת סיכון נמוכה.

כמה תאונות שיתבצעו ברכבי אספנות בעת נסיעה בשעות האסורות, יעמידו בסכנה גדולה את ההנחה שאנו מקבלים.

וכאן אין הרבה מה לעשות.

בוא נשמור על הקיים ונפסיק לחפש דרכים להתחכם עם החוק, סה"כ מצבנו טוב מאד ואין שום צורך להפוך אותו למעולה !

מסכים עם כל מילה :mm_yeah:

מחכה לעדכון מהמשפטן.

פורסם

ישה, תגובות מן הסוג הזה של מודעות לעבירה אך מוכנות לשאת בקנס רק גורמות למחוקק להבין שכנראה הקנס נמוך מדי וצריך להעלות אותו ... מדינה של אינדיאנים ! רק דרך הכיס אנחנו לומדים.

פורסם
FYI, גם כאן (אוסטריה) יש הגבלה לרכב אספנות (מספר ימי נסיעה בשנה) וגם לגרמנים ישנם סייגים, כך שלא מדובר בפטנט ישראלי...

 

T

 

 

יש אפשרות להשכיל את העם היושב בציון על ההגבלות שם .

 

ישה, תגובות מן הסוג הזה של מודעות לעבירה אך מוכנות לשאת בקנס רק גורמות למחוקק להבין שכנראה הקנס נמוך מדי וצריך להעלות אותו ... מדינה של אינדיאנים ! רק דרך הכיס אנחנו לומדים.

 

בכל העולם ולא רק בישראל . ולמה להעליב את האינדיאנים.

 

כן המחוקק לפעמים מכביד את עולו לפעמים מקל , והאזרח מחליט לעצמו אם מתאים לו או לא. ולפעמים שלא מתאים לו הוא יוצא לכיכרות או פונה לבתי המשפט או משפיע על המחוקק לשנות את החוק.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
.

והאזרח מחליט לעצמו אם מתאים לו או לא. ולפעמים שלא מתאים לו הוא יוצא לכיכרות או פונה לבתי המשפט או משפיע על המחוקק לשנות את החוק.

או שלחילופין סתם מתעלמים מהחוק כמו איסור עקיפה מימין, חובת איתות, איסור צפירה, דיבור בסלולר או ציות למגבלות המהירות.

 

האמת, עם תרבות הנהיגה והציות לחוקי הנהיגה בישראל, מפתיע אותי מאוד שמישהוא עדיין בכלל מתייחס לחוק הזה.

 

מסכים עם כל אלא שטענו ש"חוק זה חוק" ולכן עד שהחוק ישתנה אי פעם, יש לציית!

 

ולהזכירכם שוב, חוק זה חוק!

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=tOFeB6IQdow דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

רק בשביל המערכון הזה היה שווה כל השרשור :lol:

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

מחכה לעדכון מהמשפטן.

התשובה שקיבלתי אינה חד משמעית, וסביר להניח שהכרעה ממשית תתקבל רק בבית המשפט, ונקווה שלא.

נושא של נתנו עליו את הדעת הוא פגיעות רכוש.

אני מניח שלרובנו אין ביטוח מקיף לרכב האספנות, אבל ביטוח צד ג' כולנו עושים, כדי שאם חלילה נתנגש במרצדס חדשה לא נרד מנכסינו.

כאן העיניין פשוט יותר, ובמידה ותקרה תאונה עם נזק לרכוש שיגרם ע"י רכב אספנות שנע בשעות האסורות, בעל הרכב בצרה לא פשוטה, ובניגוד לביטוח חובה, כאן מדובר בעיניין כלכלי נטו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן

 

אני לא רואה בעיה ביטוחית בהגבלה גם בביטוח רכוש כי

 

ביטוח רכוש הוא הסכם בינך ובין חברת הביטוח בו כל צד יכול לבקש וגם לקבל תנאים מסויימים

 

לכן אם תסכם עם חברת הביטוח שהביטוח תקף גם לשעות האסורות ויירשם כך בהסכם ביניכם ( פוליסה ) לא אמורה להיות שום בעיה.

 

גם כשרכב עובר על המהירות המותרת עדיין הביטוח מכסה...

 

וכאן ההגבלה החוקית לא מעלה או מורידה מבחינת הסיכון הביטוחי אלא אם תאמר שבין השעות האלו יש סיכון גבוה יותר בגלל הנהגים האחרים.

 

כידוע התעריף הרגיל מכסה את כל שעות היממה ואת כל ימי השבוע, ואם החלטת שלא להשתמש ברכבך למשל בשבת ובחג אתה מקבל הנחה על התעריף הרגיל כמו שכתב zvit

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

רכבי אספנות משלמים 25% ממחיר ביטוח צד ג' "רגיל", וזה נעשה מתוך הנחה שרכב שמיועד לתחביב בעליו מטבע הדברים יהיה בעל נסועה נמוכה, ומכאן שהסיכון יהיה בהתאם.

שבעל רכב אספנות רוכש פוליסה כזו הוא מודע להגבלה שהוטלה בחוק לגבי הגבלת שעות התנועה, ובשום מצב הוא לא יוכל לטעון לתום לב, במידה ותתרחש תאונה עם נזקי רכוש בשעות האסורות לתנועה, וזה בדוק.

באותה מידה בדיוק כפי שאדם דתי מבטח את רכבו בביטוח שאינו כולל שבתות ומועדי ישראל, וידרש לצד ג' בתאונה שקרתה בשבת, אין שום סיכוי שחברת הביטוח תפצה את צד ג'.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן

 

כנראה שהבעיה היא במסביר

 

המבוטצ והמבטח יכולים להסכים ביניהם כי ברצונם לכלול בביטוח גם נסיעה בשעות האסורות. ולתת ביטוי להסכמה זו במפורש בפוליסה

 

כך שאם תקרה לא עלינו תאונה בשעות הללו הביטוח יהיה בתוקף ויכסה את האירוע.

 

אולי חברת הביטוח תבקש תשלום נוסף על הכיסוי הנוסף בערך 10 ש"ח תוספת.

 

איך הגענו ל 10 ש"ח

 

בטוח צד ג' רגיל 1000 -1500 ש"ח לאספנות לדבריך 75% הנחה = 250 -375 ש"ח לפי הנוסחה ש 30 שעות בגלל שבת מקנים הנחה של 10% אז תוספת של 10 שעות שווה 3% = 10 ש"ח.

 

אז אני אסכם את עמדתי

 

ביטוח הוא לא הבעיה ואין צורך "להפחיד" את האספנים .

 

בטוח שיש נימוקים טובים מאלה למה לא להשתמש ברכב האספנות בשעות האלו

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

חן, ביטוח צד ג' לרכב אספנות אינו 25% ממחיר רגיל כפי שאתה טוען. המחיר הוא מחיר שוק רגיל, או בהנחה קטנה.

אני מבוטח אצל חמדה וצד ג' עולה לי כ 450 ש"ח - ללא גרירה או שמשות, לדעתי זה מחיר רגיל או קרוב לכך. ודאי לא 25% ממחיר רגיל.

פורסם
התקנה הזאת (איסור נסיעה בין 7 ל 9) היא שמאפשרת קיום המושג של "רכב אספנות" בישראל. היא שמאפשרת לנו לדרוש ולקבל הקלות שונות לא רק בביטוח וטסט אלא גם ביבוא מכוניות וחלפיהן.

אם זממך יצא לפועל - תחתור בכך תחת עצם קיום סקטור מכוניות האספנות בישראל ותזיק לכולנו.

אל תעשה את זה והזהר מפני כך כל מי שאתה מכיר וזו כוונתו.

 

די כבר עם השטויות הללו, גם אני בזמנו ניסיתי להבין את ההגבלה ותמיד דאגו לסתום לי את הפה עם התשובה הזאת, במדינות אחרות רכב אספנות יכול לנוע ללא ההגבלות הנ"ל ועדיין להנות מהטבות, אני מאמין שאם היה לובי חזק יותר אז היה אפשר להנות מכל העולמות.

 

אם היו מטפלים בנושא הביטוחים בארץ המצב היה טוב יותר, מספיק להחזיק פוליסה אחת שמכסה מספר רכבים ככה פותרים את הבעיה, אבל בארץ.... מזוכיסטים.

 

ואם רוצים להגביל את הנסועה, יש פה פוליסות שנותנות לך תקרה של נסועה שנתית, יש לי רכב שמבוטח זול יותר בכלל שהוא מוגדר כתחביב ואסור לי לעבור את ה7500 מייל בשנה.

haters will hate


×
×
  • תוכן חדש...