Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5309 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הסברתי כבר למעלה-

 

שני שסתומים קטנים מכסים שטח גדול יותר, מאשר שסתום אחד גדול.

 

זה מאפשר יניקה מהירה יותר ופינוי גזים מהיר יותר.

 

או במילים אחרות - מילוי צילינדר יעול יותר, המנוע יותק ביתר קלות, ובתהליך הפליטה יש פחות התנגדות למעבר גזים.

 

פחות התנגדות-יותר הספק.

 

 

פורסם

פינוי גזים יעיל יותר, זאת אומרת הבוכנה עולה למעלה יותר מהר?

והספק יותר גבוה זה אומר?..

יותר ניצול של המנוע? בלי שהוא יחנק?

פורסם

במילים פשוטות, כשהבוכנה עולה למעלה, היא דוחפת את הגזים דרך פתח גדול יותר.

 

לדוגמא, אתה ממלא בקבוק פלסטיק 1.5 ליטר במיים, הופך את הבקבוק, המיים נשפכים, יקח כמה שניות טובות עד שכל המיים יצאו.

אם אתה ממלא את ה 1.5 ליטר האלו בדלי ושופך, המיים יצאו תוך חצי שניה.

 

הפתח הצר של הבקבוק יוצר התנגדות, שמעקבת את זרימת המיים.

 

אם נחזור למנוע, ההתנגדות הזו מפריעה לבוכנה לעלות, "עוצרת" את המנוע.

 

נלך עוד צעד: אם נסיר מכשולים נוספים לפליטת גזים- נפרק את האגזוז נניח - המנוע יוכל לפתח יותר הספק. שוב, בגלל שגזי פליטה יצאו החוצה דרך מעבר חופשי ופתוח, שלא יוצר התנגדות.

 

 

פורסם

פירוק האגזוז לא משפר בהכרח את ביצועי הרכב.

 

תפקידו של האגזוז הוא לפנות את גזי הפליטה הרחק מן האזור בו המנוע יונק אוויר.

אם גזי הפליטה יהיו קרובים לפתח היניקה, הטמפרטורה של האוויר תהיה גבוהה (והוא יהיה דליל) וכן הוא יהיה רווי ב- CO2 ובשיירי בעירה.

 

במנועי שתי פעימות יש חשיבות להתנגדות שיוצר האגזוז (Tuned pipe) על מנת למנוע בריחה של תערובת אוויר דלק (לא שרופה) דרק פתחי הפליטה בתחילת פעולת הדחיסה. לכן פירוק האגזוז יפגע ביעילות המנוע.

פורסם

מדברים כמובן על מנוע 4 פעימות.

אם לא נתייחס לעיניין הרחקת גזי בפליטה מפתח היניקה- ברמת העיקרון הסרת האגזוז והדודים שבדרך תאפשר למנוע לפלוט באופן חופשי יותר ולפתח יותר הספק.

 

ואין צורך לציין שהחלפת אגזוז לאחד בעל התנגדות נמוכה לזרימה (free flow) זה אחד השיפורים הנפוצים ביותר.

הוא אולי תורם רק מעט, אבל, שוב הדוגמה שלי הייתה בשביל להסביר את הרעיון הכללי.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...