Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בקשר למספר שסתומים במנוע


guy1324
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4959 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום, קראתי שברכבים ישנים יותר בעיקרון היו בעיקר מנועים בעלי 8 שסתומים.

כלומר, שני שסתומים לכל צילינדר, אחד "יונק" אחד "פולט", משהו כזה.

לאט לאט שידרגו והוסיפו לכל צילינדר עוד שני שסתומים לעבודה טובה יותר, כלומר 4 שסתומים לכל צילינדר, 16 סך הכל במנוע.

רציתי לשאול מה צורת השסתומים או איך הם מחולקים במנוע 12 שסתומים כמו שיש לי בלנסר 92 ובכללי.

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגניב תודה.

זה בכל מנוע 12 שסתומים ככה, או שלפעמים הסדר שונה?

שסתום יניקה אחד ושני שסתומי פליטה?

ולפי מה שאני יודע זה סוג שסתומים לא ממש נפוץ, רוב המנועים או שהם 8 שסתומים או 16 לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגדלת כמות השסתומים אינה משפיעה על "ביצועי הצילינדר" אלא על היעילות של הכנסת אוויר (והוצאת תוצרי השריפה - כשיש גם שני שסתומי פליטה).

מנועים עם 3 שסתומים אינם מקובלים כיום ובמרבית המנועים מרובי השסתומים יש 4 שסתומים. יש גם מנועים עם 5 שסתומים (3 יניקה ו-2 פילטה) אך הם יקרים לייצור והייתרון היחסי על 4 שסתומים מוטל בספק.

במנועים מרובי שסתומים ניתן להעלות את מהירות העבודה של המנוע ולהגיע להספק גבוה יותר בלי לשנות את נפח ומהלך הבוכנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע עם 3 שסתומים יהיה טוב יותר ממנוע עם שני שסתומים לכל צילינדר. אמנם שסתום הפליטה הבודד לא מאפשר העלאת סל"ד*, אך שטיפת האוויר וערבול התערובת יהיו עדיפים. המנוע שיש בלנסר שלך הוא מדור זה, שהיה מקובל בראשית שנות ה- 90.

* במנועים בהם השסתומים נסגרים על ידי קפיץ, יש מגבלה למהירות הסגירה. מעבר למהירות מסויימת יש תופעה של valve float. שימוש בשני שסתומים קלי משקל במקום שסתום אחד בקוטר גדול מקטין את התופעה.

 

מנוע עם 4 שסתומים יהיה עדיף בביצועיו ממנוע עם 3 שסתומים, אבל יש לכך השלכה על מבנה מערכת השסתומים ועל עלויות הייצור. במנועי 1.5 ליטר של מיצובישי, הוספה של שסתום יניקה שני הייתה ככל הנראה פשוטה יותר ולא חייבה שינוי גדול במערכת תזמון השסתומים. במנועי 1.6 הם כבר עברו ל- 4 שסתומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפעולת היניקה , נשאב לצילינדר גם דלק שהוא נוזלי וכבד יותר מאוויר ולכן צריך יותר שסתומים משסתומי הפליטה .

בפעולת הפליטה נפלטים רק גזים שהם עדיין בלחץ כך ששסתום אחד מספיק .

כמו שכתב קודמי , לכל יצרן יש חישובים משלו לגבי עלויות היצור .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני שסתומים קטנים מכסים יותר שטח בראש הצלינדר, מאשר שסתום אחד גדול. כך שזה מאפשר להגדיל את מעבר התערובת/גזי פילטה, ותורם לשיפור ההספק, במיוחד בסל"ד גבוה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להבין משהו לגבי המחסור בשסתום פליטה במנוע 12 שסתומים לעומת 16 שסתומים.

בסל"ד גבוה שהמנוע צריך לעבוד יותר, אז לפעמים גזי הפליטה לא מספיקים לצאת מבית הצילינדר, ו"מחרבשים" את התערובת החדשה שמגיעה, מה שגורם לה להתפוצץ באופן לא יעיל ומיטבי כמו שהתערובת נקיה ומורכבת רק מדלק ואויר?

זה לא נשמע לי כל כך הגיוני, הרי הבוכנה עולה עד למעלה ומוציאה את כל גזי הפליטה דרך שסתום הפליטה כי היא מכסה את כל השטח שהגז נמצא בו.

אז מה היתרון שיש שני שסתומים קטנים אם כן במקום אחד גדול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...