Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה יאריס שהיתה של המשטרה עם קילומטראז' גבוה - לקנות?


רוצה אוטו
שימו לב! השרשור הזה בן 4683 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

NARXX בוא אני יביא לך דוגמא שאני ממש מקווה שתמחיש את המצב.

 

השוואה בין טויוטה יאריס 04 , עם 240 אלף קילומטר, במחיר 30 אלף שקל.

לעומת טויוטה יאריס 05 , עם 60 אלף קילומטר, במחיר 48 אלף שקל.

 

אני מניח לפי מה שכתבת שאישתך נוסעת די הרבה ולפי כך אני מעריך שהממוצע שלה יהיה 20 אלף ק"מ בשנה.

 

בתום 4 שנים עם כול רכב:

יאריס 05 מוצעת למכירה עם 140 אלף קילומטר במחיר מוערך של 33 אלף שקל(ע"פ מחיר ממוצע של יאריס 01 כיום) למרות שהמחירון הוא 37 אלף שקל

יאריס 04 מוצעת למכירה עם 320 אלף קילומטר במחירון 20 אלף שקל(מחירון משוקלל ליאריס 2000 יוצאת משטרה, הוא 26 אלף) ומכיון שהקילומטראג' היסטרי ולא תואם רכבים מקבילים בשום מצב, תצטרך להוריד לפחות עוד 3-4 אלף לפחות כי רק סוחר יקנה רכב כזה.

 

מה יצא לנו כאן: על היאריס 05 הפסדת 15 אלף בירידת ערך.

על היאריס 04 הפסדת 13-14 אלף בירידת ערך.

 

במצב כזה תוכל להסכים איתי שטויוטה יאריס 05 עם 60 אלף קילומטר תהיה אמינה יותר מיאריס 04 עם 240 אלף קילומטרים, ותעלה לך הרבה פחות באחזקה, פחות בסיכונים להתקע באמצע הכביש, תהיה יותר נעימה, פחות תבלה במוסכים?

אני מאמין שהתשובה שלך להכול תהיה : "כן"

 

אז מה לעזאזל פה ההתלבטות בכלל????

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 138
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אחת העניינים שאתם גם כן צריכים לשים לב אליהם, זה שכרגע הרכב עומד על מספר גבוה מאוד של קילומטרים, ולא בטוח שמי שיבוא לראות את הרכב ירצה לקנות אותו, כי אחרי הכל זה באמת יהיה בעיה למכור רכב כזה שהיה במשטרה ועבר כל כל הרבה קילומטרים.

 

קח את זה בחשבון.

אלי כתב: הנהלת האתר מגנה בכל תוקף תחרויות בכבישים צבוריים,או כל סוג אחר של התפרעות ועבירה על חוקי התנועה!

*אבל אם אתם לוחצים, בחיית צלמו שנראה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השוואה בין טויוטה יאריס 04 , עם 240 אלף קילומטר, במחיר 30 אלף שקל.

לעומת טויוטה יאריס 05 , עם 60 אלף קילומטר, במחיר 48 אלף שקל.

 

לא הבנתי, איפה יש מכוניות כאלה? מי מוכר היום יאריס 05 עם 60K ק"מ במחיר 48 אלף ש"ח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז עכשיו הבעל אשם ?

צריך לבדוק מים לפני כל נסיעה גם אם אתה רווק ,אבל בוא ונגיד ואתה ובת זוגך תבדקו מים באדיקות

ובקביעות כל יום לפני הנסיעה . מה אתה אומר ? נגמרו הבעיות ?

הבדיקה היומית זה חיסון מצינור מים שנקרע באמצע הנסיעה ? או שזה כמו חמסה ממשאבת מים שהחליטה לשבוק חיים ?

 

בקיצור , אתה יכול לבדוק מים כל יום אם מתחשק לך , אבל זה לא יעזור לך אם המנוע שלך ירתח על כביש מהיר ,

כי אתה תמצא את עצמך עם נזק של אלפי שקלים ברכב שקשה מאוד למכור אותו

 

בתיאוריה הכל אמת ויציב. בפועל, אם נסתכל על המקרה היחיד אליו קושרתי בפורום על יאריס שהתחממה, התוצאה היתה מאי מילוי מים ונזק כללי למערכות סביב זה.

ואתה יודע מה? בוא נניח שהלך לי מנוע ביאריס. מנוע חדש כולל עבודה במוסך יעלה לי 5000 שקל? המנוע מאופס לקילומטרז' 0?

זאת אומרת, אם אני קונה את היאריס ב 30 ולאחר כמה שנים מחליף מנוע מסיבה הזויה ככל שתהיה - אני עדיין בפחות מ 40 אלף?

ואם הסיריון מתחממת לי בדיוק מאותה סיבה הזויה של ניתוק צינור מים, משאבה סתומה - השד יודע מה? מה הנקודה שלך? זה יכול לקרות בכל רכב כולל רכבים חדשים. אז מה? אני בסך הכל מנסה לעשות את הקניה שהכי תשתלם לי לאורך זמן תוך הנחה שאני לא מתכוון למכור את הרכב הלאה. אם אני מוציא את הקטע של איבוד ערך הרכב (וגם זה הסכמנו שלאחר 4 שנים אני אאבד 40 אלף מרכב חדש ויש להניח שהיאריס תסע לפחות 4 שנים אם לא יותר), אז איפה בדיוק הכדאיות הכלכלית?

אני לא רוצה למכור את היאריס... זה בכלל לא במחשבה שלי. כתבתי כבר 4 פעמים קודם לכן, מצידי לקנות ב 30, לשים בצד 10 לתיקונים אם וכאשר יצטרך ולזרוק את האוטו או כשהתיקונים יעברו את ה 10 ששמתי בצד, או שיעבור כל כך הרבה זמן ואחסוך מספיק כסף כדי סתם להתפנק עם רכב חדש במקום היאריס ואותה לזרוק לברזל... מה רע?

למה אתה כל כך משוכנע שהיא תתקע בצד הדרך במהלך השנה-שנתיים הראשונות לנסיעתה, כאשר ספר הטיפולים שלה מראה שלא היתה לה אף תקלה עד כה?

מאיפה אתה שואב את הבטחון הזה? רגש או ידע? אם ידע, אז אתה יכול לתת לי דוגמאות ליאריסים מטופלות שנתקעו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא חושב שהיאריס המדוברת היא בהחלט אופציה סבירה, אולי אפילו יותר מכך. מכונית שנבדקה כנראה באופן מאוד יסודי על ידי מוסכניק פדנט ונמצאה תקינה. רקורד אמינות כמעט מושלם של טויוטה בכלל ויאריס בפרט. מחיר שמתאים למחיר המחירון של אוטו כזה על ההיסטוריה שלו. אחריות של המוכר לתקופת זמן שאינה שולית והתאמה מושלמת לצרכיו וכיסו של השואל. בקיצור, למה לא ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שעוד לא רכשת את הרכבת והתגובה שלי תעזור!

אז ככה בבעלת המשפחה יש 3 רכבי טויוטה לי אישית היתה טויטה יאריס אחלה של רכב וכו'..

אולם אני עובד במקום שבו הרבה שוטרים מגיעים על בסיס יומי , ויוצא לי לראות הרבה רכבי משטרה כגון : טויוטה יאריס מהשנתונים המדוברים . ויוצא לי לא קצת לשמוע איך המנועים של הרכבים נשמעים , או עדות אישית מחברים מהמשטרה שמספרים על תקלות שבאות בעקבות "התעללות ברכבים" לדוגמא יש המנוע דופק , הם ימשיכו ליסוע ברכב עד שהוא ישבוק חיים . ואז למשל יחליפו מנוע , ראש מנוע , הנזק הוא נזק גדול לשאר המכלולים שיבוא בעתיד כלומר בזמן רכישתך .

מה שאני מנסה להסביר זה שאתה רוכש רכב בעל 250 קילמטר בקירוב ולמעשה שורף 30000 אלף ש"ח , כי למכור את הרכב אתה לא תמכור . אני מבין שאתה די נעול על יאריס . למה שלא תחפש רכבים שעולים בסביבות ה 20+- לדוגמא יונדאי גטס ידנית שתיהיה יחסית חסכונית משנתון יחסית גבוה 2005 נגיד . מכלולים אמינים אוטו לא רע .

יש בשוק הרבה עם קילומטראג' שפוי . 100+- אם אפשרות החלפה עתידית , בנוסף בוא נצא מנקודת הנחה שהטויוטה אמורה לעשות צריכה דלק ממוצעת של 1:14, בפועל הצריכה תיהיה שונה בהרבה אני מהמר על איזור 1:12 , מכיוון שיש צורך להחליף רכיבים שונים שעלותם לא זולה . עם כמה שיאריס רכב אמין החלפים שלו לא הכי זולים , לי אין אינדיקציה אולם תוכל לקרוא שירשור של איתמר שהגיב בתרד הנ"ל ויש פירוט של העלויות המסכמות.

מקווה שעזרתי במשהו

רז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

NARXX -

 

כל הכבוד על האמונה בדרכך.

 

אני מבין שאתה לא ניתן לשכנוע, אז לא אנסה. שיהיה לך ולרעייתך בהצלחה עם הרכישה!

 

שאלתי את עצמי לא אחת מי קהל היעד של של כל מיני רכבים "בעייתיים", כגון רכבים יוצאי משטרה, צבא, מדינה, מוניות, ק"מ בשמיים וכיו"ב. השרשור הזה ענה לי השאלה. מסתבר שלכל מוצר יש רוכש פוטנציאלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שעוד לא רכשת את הרכבת והתגובה שלי תעזור!

אז ככה בבעלת המשפחה יש 3 רכבי טויוטה לי אישית היתה טויטה יאריס אחלה של רכב וכו'..

אולם אני עובד במקום שבו הרבה שוטרים מגיעים על בסיס יומי , ויוצא לי לראות הרבה רכבי משטרה כגון : טויוטה יאריס מהשנתונים המדוברים . ויוצא לי לא קצת לשמוע איך המנועים של הרכבים נשמעים , או עדות אישית מחברים מהמשטרה שמספרים על תקלות שבאות בעקבות "התעללות ברכבים" לדוגמא יש המנוע דופק , הם ימשיכו ליסוע ברכב עד שהוא ישבוק חיים . ואז למשל יחליפו מנוע , ראש מנוע , הנזק הוא נזק גדול לשאר המכלולים שיבוא בעתיד כלומר בזמן רכישתך .

מה שאני מנסה להסביר זה שאתה רוכש רכב בעל 250 קילמטר בקירוב ולמעשה שורף 30000 אלף ש"ח , כי למכור את הרכב אתה לא תמכור . אני מבין שאתה די נעול על יאריס . למה שלא תחפש רכבים שעולים בסביבות ה 20+- לדוגמא יונדאי גטס ידנית שתיהיה יחסית חסכונית משנתון יחסית גבוה 2005 נגיד . מכלולים אמינים אוטו לא רע .

יש בשוק הרבה עם קילומטראג' שפוי . 100+- אם אפשרות החלפה עתידית , בנוסף בוא נצא מנקודת הנחה שהטויוטה אמורה לעשות צריכה דלק ממוצעת של 1:14, בפועל הצריכה תיהיה שונה בהרבה אני מהמר על איזור 1:12 , מכיוון שיש צורך להחליף רכיבים שונים שעלותם לא זולה . עם כמה שיאריס רכב אמין החלפים שלו לא הכי זולים , לי אין אינדיקציה אולם תוכל לקרוא שירשור של איתמר שהגיב בתרד הנ"ל ויש פירוט של העלויות המסכמות.

מקווה שעזרתי במשהו

רז

 

תודה. עוד לא קנינו. אני נוטה שלא לקנות, בעלי טוען שגם הוא לא רוצה לקנות את היאריס, אבל רוצה שישכנעו אותו למה לא לקנות ובינתיים אף אחד לא הצליח.

 

אנחנו לא רוצים רכב ידני אלא אוטומטי. (בגללי. נמאס לי לנהוג על ידני. חוץ מזה, המוסכניק רמז שאולי אני לא מתייחסת מספיק יפה לרכבים ידניים, אחרי שהגיר של הרכב הקודם נהרס ועוד כמה חלקים הראו סימנים שהם לא מרוצים בחייהם... ואולי יש אמת בדבריו, כי קורה לפעמים שאני בטעות משלבת מיוטרל (בנסיעה מהירה) לשלישי במקום רביעי/חמישי וכאלה, או להיפך, או בטעות מנסה לשלב לראשון כשלא לגמרי לגמרי עצרתי את הרכב. בקיצור - הרכב צורח עלי לפעמים, וכמה שאני מתנצלת בפנים - בסוף הוא נהרס...

 

יונדאי גטס לא אופציה מבחינתנו. לא יודעת מה לגבי הידני (שוב, לא רלוונטי לנו), אבל הבנתי שהאוטומטי שותה דלק בטירוף.

 

אני מניחה שלא התעדכנת בשרשור, אז לא ראית שאנחנו חושבים על סיריון 2006 והלאה. (אגב, למי שכתב איפשהו בשרשור שאני מחפשת דווקא רכב מיני 2006 ומעלה - זה לא נכון. פשוט ספציפית סיריון לפני 2006 לא היתה טובה כמו דגמי 2006 והלאה.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. עוד לא קניתי שום דבר ולא ביקשתי שום דבר, אם אני אסגר על היאריס אז בוודאי שאני אקבל את הכל.

לי אישית אין יותר מדי כוח לשגע את הבנאדם רק בשביל לספק את הצרכים של חברי הפורום, אבל אין לי שום בעיה עקרונית לבקש ממנו היסטוריית טיפולים של היאריסים שהוא טיפל בהם ולהראות לך רכבים של 400K בלי שום תקלות מלבד ברקסים וצמיגים.

השאלה היותר מעניינת היא - ואם אני מביא לך את זה? מה אז? אתה תשנה את הדיעה שלך או שתגיד שזה מפוברק / מזוייף / הוא משקר / מחק את המיותר?

או שתגיד "וואלה, לא יודע, היאריסים האלה כנראה מקרה מיוחד"?

השאלה שלי היא אחרת - האם אתה מכיר יאריסים שקרסו אחרי 200K? 300K? 400K?

אחד הדברים שחיפשתי כשבאתי לפורום, הוא המלצות מבעלי יאריסים שיגידו לי בדיוק, מהנסיון שלהם (ובהנחה שהם שומרים על הרכב ובודקים בקביעות שמן/מים) כמה היאריסים שלהם באמת אמינים ועמידים.

את זה, לצערי - טרם קיבלתי, אפילו שאני כבר בדף 4 באשכול הזה... אם יש לך לשפוך אור על התחום אשמח מאוד... אם זה סתם להתעניינות אישית וסקרנות אז נראה לי קצת מיותר.

 

לא מכיר יאריסים שעברו את ה100K, מכיר לא מעט קורולות שקרסו (תיקונים מעל 10K) אחרי 200K, הטענה של המוסכניק שלך היתה לכלל הטויוטות ולא רק ליאריס, לכן אני מפקפק בו.

לא קיבלת כי אתה מחפש משהוא שבלתי אפשרי להשיג, טויוטה יותר אמינה מרנו, אבל היא לא אמינה לנצח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

 

(אגב, למי שכתב איפשהו בשרשור שאני מחפשת דווקא רכב מיני 2006 ומעלה - זה לא נכון. פשוט ספציפית סיריון לפני 2006 לא היתה טובה כמו דגמי 2006 והלאה.)

 

זה אני כתבתי. אם זה לא נכון אז המבחר של הרכבים עולה משמעותית. אני עוד מתייחס לשרשור הזה ברצינות למרות שנראה לי כמו טרול קלאסי.

אם אתה כלכך נעול על הרכב אז תקנה אותו.

vw-golf כתב:

זו פאקינג מדינה דמוקרטית, זה לא שהוא הרים יד על מישהו, אז חלאס, סתמו פיות!!
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הניק NARXX מעורר בי אסוציאציות לא טובות. "רוצה אוטו" דווקא הגיוני, והיא לא היחידה.

 

ההבנה שלי ברכב מוגבלת, אבל בכל זאת הייתי בעלים של אי אילו מכוניות, כולל בתקופות של לחץ כלכלי שהביא אותי לרכוש מכוניות משומשות ושחוקות שגרמו לי לבזבז הרבה זמן וכסף במוסכים, ובסופו של דבר למכור את המכוניות הרבה מתחת למחיר המחירון.

 

אני מנסה להפעיל את ההגיון שלי:

 

1. מדובר ברכב שנסע 245,000 ק"מ ב-8 שנים, כלומר 30,000 ק"מ בשנה, בתנאי עבודה שהשד יודע איפה הוא ביקר, כמה הוא טיפס על מדרכות ונסע בשבילים - עם כל השחיקה הנובעת מתנאים אלה. מעבר לכך - חלקים נשחקים לא רק בגלל הקילומטראז' אלא גם בגלל הזמן, כלומר, למשל, חלקי גומי שמתייבשים ומצריכים תשומת לב והחלפה. תחשוב על כל הרצועות וצינורות הגומי ברכב שחלקם מקוריים מהמפעל, ואשר צפויים לעשות לך בעיות.

 

2. מדובר ברכב שאמור לשרת את אשתך לצורכי עבודה, כלומר חשוב מאוד שלא יבלה במוסך יותר מיום בשנה להחלפת שמנים, ואולי עוד יום אם הנסועה שלה גבוהה או שיש איזו תאונה קטנה. לא הייתי מהמר על עמידה בתנאי זה,למעשה די ברור לי שביקור במוסך כל 2-3 חודשים, כולל עלות התיקון מחד ונזקי אובדן יום עבודה מאידך, יקלקלו לך את החשבון. אפילוח אם התדירות קצת יותר קטנה.

 

3. לי היה ניסיון עם טויוטה אחת - קורולה 1998 שהגיעה אצלי לגיל 12 עם פחות מ-160,000 ק"מ, לאחר שנהגו עליה בכל חייה 3 אנשים (אני, אשתי ובשנים הראשונות אבא שלה שגם מכר לי את הרכב - כולנו נהגים רגועים), ועם טיפול מסור של מוסך מורשה יבואן "לפי הספר". סה"כ הייתי מרוצה מהרכב, אבל השיקול למכרו היה פשוט מאוד: היו סימנים ראשונים לשחיקה - פעם משאבת מים, פעם סתם פקק של רדיאטור, וכמובן צפי להחלפת כל מיני חלקים כגון בולמי זעזועים. וכאמור - מדובר בקורולה האגדית "שאינה מתקלקלת לעולם". עכשיו תסיק מזה על רכב שאולי קצת יותר צעיר אבל זכה לטיפול פחות מסור ולנסועה יותר גבוהה ומרוכזת. אם אתה רוצה רכב לעבודה - אל תבנה על רכב שחוק.

 

4. יש רכבי מיני שנמכרים לאחר 1-2 שנות שירות, למשל סוזוקי אלטו, במחירים סביב 50,000 ש"ח, עדיין באחריות יבואן. יכולים להיות פשרה טובה בין המחיר שהקצית לעצמך לבין גיל הרכב. במחירים דומים או טיפה יותר תמצא גם משפחתומטיות בנות 3 יוצאות ליסינג, אבל אלה תהיינה עם סביב 100,000 ק"מ, אבל אם מדובר בקורולה או מאזדה 3 או כלים דומים יש להן עדיין כמה שנות חיים טובים לפניהן. רכב כזה יפתור לך גם את בעיית הובלת המטען. החסרון העיקרי - צריכת דלק יותר גבוהה. אני מניח ששאר ההוצאות יהיו די דומות, שכן במצבך אינך יכול להרשות לעצמך לוותר על ביטוח מקיף. עם קצת מזל מוצאים מציאות - אחותי מצאה לפני כמה חודשים פוקוס בת 3 מליסינג עם כ-50,000 ק"מ ושילמה כ-60,000 ש"ח. עם טיפה מזל מכונית כזו תוכל לשרת אותה באמינות עוד די הרבה שנים. תוכל לחפש גם סופרמיני (נניח פיאסטה או מאזדה 2 או פאביה או משהו דומה) שיעלו קצת פחות ויהיו יותר חסכוניות בדלק. לא ציינתי את היאריס כיון שמחירה בשוק היד השניה גבוה במידה חריגה בהשוואה לקרובותיה הנושאות סמלים אחרים.

 

5. ציינתם שאתם זוג, ואני מניח שמדובר בזוג צעיר. האם אין עניין של ילדים בדרך\בתכנון? אם כן נושא המשפחתומית צריך להבחן משיקולי המשפחה. אני כותב אוטומטית משתי סיבות - האחת היא דרישות של אשתך, והשניה היא שמרבית הרכבים בסגמנט זה בישראל אוטומטיים.

 

6. האם אשתך עצמאית? אם כן - הוצאות הרכב, כולל הפחת שלו והוצאות המימון מוכרים כהוצאות לצרכי מס, כמובן לפי כללים ברורים שרואה החשבון שלך יסביר לך. הדבר מפחית את עלות הרכב מבחינתך ועליך להכניס את הנתון לתחשיב שלך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בהחלט לא מאמין שקראתי את כל השירשור הזה

 

תתחדש על היאריס

מגיע לך ללמוד על בשרך ועל כיסך... אתה ממש עז שאי אפשר להזיז מדעתו

 

30 אלף שקל בשביל 250 אלף קילומטר? מצחיק.

 

 

נ.ב. אל תשקח שהמוסכניק אוהב אותך ורוצה לראות אותך כמה שיותר, אני מניח שאתה לא מגיע למוסך בשביל לשתות קפה ולהגיד בוקר טוב למוסכניק שאתה כ"כ אוהב.

וגם המוסכניק כשהוא יושב במוסך באין מעש הדבר היחיד שהוא חושב איזה יופי שהבחור נוסע ברכב חדש דנדש מהחנות ויש לו אחריות של היצרן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4683 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...