Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה יאריס שהיתה של המשטרה עם קילומטראז' גבוה - לקנות?


רוצה אוטו
שימו לב! השרשור הזה בן 4685 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

narxx,

 

1. היאריס יכולה "להתפרק" אחרי שנה (פחות סביר) או אחרי 7 שנים (גם פחות סביר). לקחתי נתון ממוצע כדי להקטין את המימד הלא צפוי עד כמה שניתן. אם אין לך כוונה להחליף רכב במשך הרבה שנים, אז על אחת כמה וכמה עדיף שתקנה מכונית חדשה וזולה, שגם תחזיק מעמד ותיתן לך אחריות מקיפה, על פני חתול בשק. זה מבלי בכלל להוסיף את המימד של השקט הנפשי, ההנאה הרבה יותר מהרכב החדש, הבטיחות וכדומה. תיאורטית, אם היאריס תחייה יותר היא תשתלם יותר, זה נכון (בהנחה והיא לא תעשה בעיות כמעט בכלל...). אבל ההפרשים הם של כמה אלפי שקלים לאורך תקופה של שנים. האם זה באמת שווה לך את הכאב ראש ואת הרכב הפחות טוב? תחשוב איפה אתה מתכנן להיות בעוד 3 שנים, או 7 שנים. גם מבחינה כלכלית. תעשה חושבים ואני בטוח שתבין שהסיכון נמצא כאן דווקא ביאריס, לא במכונית החדשה.

2.

א. בשביל זה נכנסת לכאן, לא? אז תן לי להרגיע אותך - ספציפית לגבי קיה העניין מתהפך בשנים האחרונות, ובמיוחד עם הגעת הפיקנטו. 7 שנות אחריות אמורות להרגיע אותך, והרכב עצמו זוכה לשבחים ולכן אין שום סיבה שלא יהיה מבוקש בשוק בעוד אי-אילו שנים. מצחיק שאתה מתלבט לגבי זה, אבל יאריס שחוטה שבחיים לא תצליח למכור אתה מוכן לקנות ברגע... מעבר לזה, אם הייתי צריך לשים כסף על אמינות של קיה חדשה מול יאריס בת 250000... טוב, אתה יכול לנחש לבד.

ב. בדוק אם זה ככה גם ב-i10 ופיקנטו.

ג. 750 שקל וקורס נהיגה בטיחותית לאשתך. גם ישפר אותה כנהגת בטוחה וגם ילמד אותה יותר טוב איך לשלוט בקלאץ'. לפעמים אלו סתם זוטות כמו הנחה של הרגל על הקלאץ' תוך כדי הנהיגה, מה ששוחק את מיסב הלחץ שלו וגומר אותו בחצי מהזמן. אם הנסיעה היא בינעירונית בעיקרה וכמות הפקקים סבירה, רכב ידני יהיה חסכוני יותר לאורך זמן וזול יותר לאחזקה. גיר אוטומטי הולך גם אחרי 150-250-350 אלף ק"מ, והוא יותר יקר לטיפול, אתה יודע.

 

3. אתה טועה. אם אתה קונה בהלוואת בלון (שוב - סטנדרטי מאוד כיום) אתה משלם 30000 בהתחלה, סכום צנוע מדי חודש ואחרי 3 או 5 שנים אתה עושה אחד מהשניים - משלם את היתרה (במקרה הזה מקסימום 20000 שקלים) או פשוט מוכר את האוטו... עשיתי לך חישוב פשוט של כמה כסף תוציא על האוטו בסוף התקופה, וראית בעצמך שזה לא יותר. למה להתעקש?

אם תמכור את הרכב בסוף התקופה, אמנם תישאר בלי רכב אבל עם כסף - כמה עשרות אלפי שקלים שיהוו מקדמה לרכב הבא.

 

תודה על המחמאות ובשמחה. רק שאני לא יודע במה אתה מתמחה :wink:

 

רוני

 

היי, רוני

1. הראיתי לך שהסיכון דווקא לא נמצא ביאריס בהנחה שהיא באמת במצב טוב כפי שאומרים לי שהיא.

אם נסתכל על יאריס באופן כללי - עזוב רגע את העבר שלה, היא מכונית ששורדת קילומטראז' גדול במיוחד.

המוסכניק אמר לי שמהנסיון שלו - גיר של יאריס הולך בסביבות ה 450 אלף קילומטר. בהנחה שזו שאני מדבר עליה נמצאת ב 250, אז יש לי 200 אלף קילומטר לשרוף עד החלפת הגיר (בממוצע, אולי יחזיק יותר אולי יחזיק פחות).

אם אשתי תעשה 20 אלף בשנה (ואני בספק שזה יקרה), אני מדבר על 200/20 = 10 שנים.

כלומר, אם היאריס תתנהג אצלי כפי שהיא מתנהגת בשאר המקומות בעולם (אצל בעלים ששומר עליה), אין שום סיבה שהיא תחזיק לי פחות קילומטראז' (שוב, זו הלוגיקה המוזרה שלי).

רכב שנועד להחזיק X קילומטרים, ומבחן המציאות מראה שמדובר בדגם אמין מאוד, אני יכול לסמוך על הסטטיסטיקה שתעבוד אצלי אותו הדבר.

זאת אומרת שבשורה התחתונה, אם לא יהיו הפתעות והיאריס תתנהג "רגיל" (ואני מבטיח לשמור עליה) - היא תשתלם לי לאורך זמן. אני לא אאבד לעולם מהערך של הרכב לאחר הקניה כי אי אפשר לרדת מתחת לאיפה שאני נמצא, וגם אני לא מתכוון למכור אותה. רכב חדש בזמן הקניה כבר מאבד חלק משמעותי מהערך שלו (ברמה של אלפי שקלים טובים).

 

2. א. זה אולי מצחיק אותך, אבל אני אשים את הכסף שלי במקום בטוח שהוכיח את עצמו ולא במקום שיכול אולי, בלי הבטחה, וכנראה, עם תשואה טובה יותר בעתיד. אני לא בחור הרפתקן ולא אוהב להמר. ספציפית אני מכיר טויוטה ויודע שהן טובות, ובמקרה אני יודע על היאריס שהיא אחלה רכב ומאוד אמין.

אז למה להיות הרפתקן וללכת על קיה שכנראה ואולי בעתיד השוק ישתנה והערך שלהן יעלה? כרגע הן לא פופולריות ונראה שלאורך זמן מי ששומר מעולה על הערך שלה (ואפילו שלא בצדק) זו דווקא היאריס, שנמכרת מדי גבוה בגלל הביקוש הרב (אפילו שלדעתך הוא אינו מוצדק).

אני שואל באמת - אני לא ציני... אני לא מכיר קיה ומהמעט שאני מכיר היא לא מומלצת. אתה אומר שכן אבל כבר התמקדתי בדגמים אחרים וזה יהיה לי קשה לבדוק עוד. אם אפשר להתמקד בסיריון והיאריס זה יהיה אחלה (אלו כרגע גם הדגמים שאנחנו בודקים בשוק המשומשות, אם וכאשר נגיע לחדש אז אני כבר אלך על אחד המבצעים של חבר - יש להם גם הנחה גדולה וגם תנאי תשלום עם פריסה ל 3 שנים וכל העסק... אבא שלי קנה דרכם וזה מאוד משתלם).

 

ב. עוד מחקר... :) בסדר, אני אבדוק את תא המטען ב i10 ובפיקנטו (או איך שלא כותבים את זה, למרות שאשתי די מקובעת והיא שמעה שקיה זה לא מומלץ אז אין מה לדבר.. די כמו כמה חברה' פה בפורום בנוגע ליאריס ;)).

 

ג. היא טוענת שהיא נוסעת הרבה בפקקים בגלל סוג העבודה שלה ושעות העבודה שלה והנסיעה ברנו הידנית שהיתה לנו היתה לה מאוד קשה. היא רוצה אוטומט, שיהיה אוטומט... אני לא אתווכח איתה על זה (בכלל קשה להתווכח עם נשים.. זה בלאגן :)).

 

3. איכשהו אחד מאיתנו מפספס נתון במשוואה המתמטית, ואני כמעט בטוח שזה אתה.

אני משלם בפועל - מראש, את אותו הסכום על הרכב בכל מקרה. ביאריס אני לא מאבד ערך וברכב חדש אני כן מאבד ערך עבור כל שנה.

בפועל אני אהיה חייב לשלם יותר עבור רכב חדש וההוצאות הצפויות ליאריס לא יעלו על המחיר בפועל שאני אשלם ועל ירידת הערך.

גם אם אמכור את הרכב לאחר 3 שנים, אני אאבד חלק גדול מההשקעה כך שאת הכסף שאני אקבל בחזרה אני לא ארוויח כי זה כסף שמלכתחילה לא שילמתי אם קניתי רכב משומש.

אם יש לי קופה של 70,000 שקל ואני קונה משומש ב 30 אלף ולאורך זמן מתקן ב 10, אז נשארו לי בקופה 30 אלף.

אם אני קונה משומש חדיש יותר ב 40 אלף ומתקן ב 5000, אז נשארו לי 35 אלף.

אם אני קונה חדש ב 70 אלף, מתקן ב 5000 ומאבד 30 אלף בשווי אז יש לי שתי אפשרויות. או לקנות לגמרי ב 70 אלף ואז נשארתי עם רכב חדש בלי כסף, או שאני מוכר את הרכב ב 40 אלף ונשאר בלי רכב, וזה במקרה הטוב שהתכניות הכלכליות יאפשרו לי לעמוד בתשלומים של 70,000 ולא יהיו הפתעות מבחינת העבודה וזה...

כלומר, ללכת על רכב טוב ואמין משומש יצא לי בהכרח (במידה והוא אכן תקין ולא קקמייקה) משתלם יותר כלכלית מרכב חדש (כאשר המינוסים הם כמובן בנוחות [נניח] והרגשה של נסיעה ברכב חדש).

זאת כבר לאחר 3 שנים - וברור שככל שהרכב יסע יותר, אז אני אחסוך יותר כיוון שרכב חדש מאבד כל שנה מהערך ואילו המשומש ככל הנראה לא יאבד כי זו תהיה היד האחרונה שלו (בוודאי אם אני מדבר על היאריס ולדעתי גם רכב אחר שנקנה במקום).

 

במה אני מתמחה? תיכנות, מצלמות דיגיטליות (סטילס), חומרה של מחשבים באופן כללי ותוכנות... בעצם, כמעט כל מה שקשור במחשבים וצילום סטילס :)

 

4. היום היינו במוסך ובדקנו סיריון 2007 של מישהו מיד2. מצב טוב, יש כמה דפיקות קטנות (שום דבר רציני בשלדה), המחיר סביר לדעתי ואפשר להוריד אותה קצת. בלוח כתוב 130 אלף אבל הרכב היה במקור בליסינג (לא השכרה) והמוסכניק אמר לי שהם שיחקו עם הקילומטראז' ושלדעתו יש לרכב 200 אלף וכי חברות הליסינג משקרות כדי למכור את הרכבים שלהם (מבלי להכנס לשמות).

הרכב נראה סבבה, ואפילו הבאתי מצלמה כדי לצלם אבל בסוף לא צילמתי.

מלבד המודל הוא די מקביל ליאריס. לפי הקילומטראז' - אם המוסכניק צודק, זה לא הפרש גדול - מדובר על אותו רכב בתאכלס, והוא דגם 2007 לעומת 2003 ביאריס.

השאלה היא האם על דגם בלבד (בלי להתחשב בקילומטראז') שווה לשים 10 אלף...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 138
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

התשובה לשאלה האחרונה שלך היא - כן.

 

חוצמזה, אני חייב לציין שזו הכללה גורפת מדי לומר שכל חברות הליסינג מורידות ק"מ. מספיק שיתפסו אותן פעם-פעמיים כדי לחסל להן את העסק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Narxx, אתה נלחם בטחנות רוח. כל מי שאתה שואל כאן אומר לך לרדת מהיאריס ואתה מתעקש לרכוש אותה.

אז קודם כל - תתחדש. זה ברור שכל מה שיגידו לך לא יניע את דעתך. אתה מתעקש לרכוש רכב שעבר חיים קשים מאוד במחיר מופרז לכל הדעות, ולא מעניין אותי שהמחירון של יאריס שנת 2003 הוא כפול מזה או וואטאבר.

 

כמו שרשמתי לאשתך בהודעה הקודמת, אני האחרון שיאמר על יאריס או טויוטה דברים רעים ובמצטבר יש לי כבר כמעט 10 שנים בעלות על רכבי טויוטה שאני מטפל בהן לבד ומכיר מכלולים רבים.

לרכוש רכב כזה על אף האמינות המופתית שלו היא הימור, והסטטיסטיקה, כמו בקזינו, לא לטובתך.

מלבד הקילומטרז' הגבוה יש לזכור שהרכב הזה לא היה שייך לאבא של אף אחד מעשרות הנהגים שנהגו עליו לאורך השנים, מה שאומר שלא כולם ריחמו עליו. תוסיף לזה ששעות המנוע שהוא עבר גבוהות פי כמה מרכב רגיל (עמידה ממושכת בסרק עם מזגן למשל) ושאני בטוח שלא פעם ולא פעמיים הוא נסע עם מטען עודף חריג ולאורך זמן.

 

לעניין התקלות שעלולות לצוץ, הן רבות ומגוונות, החל מתיבת הילוכים שתעשה בעיות מתישהו בעתיד, דרך מיסבים וציריות בגלגלים שהקילומטרז' המכובד בהחלט יראה בהן את אותותיו, קפיצים ובלמי זעזועים עייפים, מערכת קירור עם נזילות \ נוזל קירור לא מקורי או לא איכותי, נזילות מכל מיני מחזירי שמן שעברו יותר מדי קילומטר וזמן, רצועות שהתייבשו, מסרק הגה ומשאבת הגה כוח שעבדו קשה ויזדקקו לשיפוץ או החלפה וגולת הכותרת בדמות מנוע שסביר להניח שהרבה מתוך 83 סוסיו המקוריים כבר ברחו מהאורווה, מה שפוגע בביצועים ובצריכת הדלק ואף עלול להכשיל אותך בטסט.

כל זה ועדיין לא הזכרנו אינג'קטורים שעלולים להתפגר יום אחד (וסתם בשביל הקוריוז לך תשאל כמה עולה אחד חדש בחברה), משאבת דלק שעבדה אלפי שעות (ופילטר שמעולם לא הוחלף) ולך תדע איזה דלק קיבלה במהלך החיים, כל מיני חיישנים סוררים במנוע שהתבלו עם הזמן (לדוגמה חיישן מצב מצערת שייאלץ אותך להחליף את כל המצערת בעלות מכובדת).

 

בקיצור - כל הרשימה הזאת יכולה להופיע בכל רכב בן 8, אבל במקרה שלך הסיכוי לכך גבוה הרבה יותר בגלל ההיסטוריה של הרכב.

 

ב 30,000 ש"ח לא ניתן \ קשה ביותר למצוא רכב נורמלי שהכל בו נעשה by the book. אתה עוד מגדיל לעשות וחושב לבחור באלטרנטיבה הכי קיצונית :roll:

 

שיהיה בהצלחה :?

 

איתמר.

 

היי איתמר.

א. אני לא נעול עם שום דבר, גם אם אני בכוונה מקשה עליכם את החיים (אם הייתי סגור לא הייתי מטריד אנשים בפורומים ובטח שלא מבזבז את זמני בלכתוב פה. אתה חושב שאני מחפש המלצות ליאריס אבל בדיוק להיפך, כיוון שאני לא רואה את הבעיתיות אני דווקא מחפש לשמוע מה כן הבעיות שאני אדע מה לבדוק.

ב. המחירון של יאריס 2003 שעברה במשטרה הוא 31 אלף. לי מציעים אחד שספציפית נבדק והוא במצב מצויין - ב 30 אלף.

כך שהטיעון שהרכב נמכר במחיר מופרז אינו נכון, והוא גם לא לוקח בחשבון את הבדיקות המיוחדות שהרכב הספציפי שמציעים לי עבר (כולל בדיקות נזילת שמן ממחזירי שמן, בולמי זעזועים וכל העסק).

ג. תקלות יכולות לצוץ בכל רכב. נכון. זו הסיבה שאני לוקח לבנאדם מיוחד שאני סומך עליו, שיבדוק לי את הרכב מא' ועד ת'.

כל הדיון הזה לוקח בחשבון שאני סומך על הבנאדם אחרת לא הייתי מתחיל אפילו לכתוב כאן. אם אני לא בוטח בבנאדם שמוכר לי, לא הייתי קונה ממנו (ועד עכשיו, כל מה שהוא אמר לי היה נכון והוא היה הוגן איתי לאורך כל הדרך).

ד. אתה משתמש בשיטת ההפחדה ופונה לרגש שלי ולא לשכל. אוקי, אז הבאת רשימה של דברים שעלולים להתקלקל.

מתוך הדברים הללו, מה שניתן לבדוק - נבדק ונמצא תקין.

אמרת שהסטטיסטיקה לא לטובתי. אני לא מבין בדיוק מדוע. אם הרכב הזה ידוע שמחזיק קילומטראז' גבוה, למה אתה משווה אותו לכל רכב אחר (לרבות רכבים שאינם בכלל טויוטה) שאינם אמינים כמו הרכב הזה?

זה כמו להגיד שבגלל שססנה טס במהירות של 300 קשר, אז אי אפשר להסיק משום מטוס אחר שיטוס מהר יותר (ככה אני מבין את הדברים).

ה. יכול להיות שאני מחפש מציאה.. ויכול להיות שמצאתי מציאה ויכול להיות שאני חושב שמצאתי מציאה ובתאכלס מולי ערימת ברזל שלא שווה 5000 שקל. הכל יכול להיות - לכן אני מתייעץ ולא קונה ישר. אני שומע דברים שסותרים האחד את השני ומבקש מאנשים להביא לי טענות שאני יכול להאחז בהן (כמו מספרים שאפשר לאמת)

עם תחושת בטן לא הולכים למכולת :/

ו. כפי שכבר כתבתי לרוני, בדקנו היום סיריון 2007 שנראית חמודה. יש קצת מכות ואנחנו ננסה להוריד אותה. בגדול נראה חמוד, אבל לפי המוסכניק - הקילומטראז' משקר באשמת חברת הליסינג שהיתה היד הראשונה.

 

תודה על התגובה ואת תתייאש ממני. אני אולי נראה קשה תפיסה אבל אני פשוט רוצה להבין את כולם :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסכניק שלך נתן לך הוכחות ומספרים שיאיריס עושה 400K בלי תקלות, הוא נתן לך הסטוריית טיפולים של צי היאריסים שהוא טיפל בו?

 

א. עוד לא קניתי שום דבר ולא ביקשתי שום דבר, אם אני אסגר על היאריס אז בוודאי שאני אקבל את הכל.

לי אישית אין יותר מדי כוח לשגע את הבנאדם רק בשביל לספק את הצרכים של חברי הפורום, אבל אין לי שום בעיה עקרונית לבקש ממנו היסטוריית טיפולים של היאריסים שהוא טיפל בהם ולהראות לך רכבים של 400K בלי שום תקלות מלבד ברקסים וצמיגים.

השאלה היותר מעניינת היא - ואם אני מביא לך את זה? מה אז? אתה תשנה את הדיעה שלך או שתגיד שזה מפוברק / מזוייף / הוא משקר / מחק את המיותר?

או שתגיד "וואלה, לא יודע, היאריסים האלה כנראה מקרה מיוחד"?

השאלה שלי היא אחרת - האם אתה מכיר יאריסים שקרסו אחרי 200K? 300K? 400K?

אחד הדברים שחיפשתי כשבאתי לפורום, הוא המלצות מבעלי יאריסים שיגידו לי בדיוק, מהנסיון שלהם (ובהנחה שהם שומרים על הרכב ובודקים בקביעות שמן/מים) כמה היאריסים שלהם באמת אמינים ועמידים.

את זה, לצערי - טרם קיבלתי, אפילו שאני כבר בדף 4 באשכול הזה... אם יש לך לשפוך אור על התחום אשמח מאוד... אם זה סתם להתעניינות אישית וסקרנות אז נראה לי קצת מיותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע יכול להיות שאנחנו לא רואים את אותה טבלת רכבים, כי היאריסים היחידות שנמכרות ב30 אלף הן שנת 2006.

אתה גם מתאר את עצמך כבן אדם שקול וטוען שאני פניתי לרגש שלך.

אז אני מעוניין להבהיר שאני פונה אך ורק לכיס שלך ואתה ממש ממש לא שקול ורחוק מלהיות מתמטי.

 

לקנות יאריס שנת 2003 עם עבר משטרתי ועם רבע מליון ק"מ בשלושים אלף שח זו טיפשות גמורה.

 

אתה מוזמן להיכנס ליד2 ולעשות חיתוך בין רכב לכל הפחות מ2006 (לפי אשתך) בסכום שהקצת ובנפח מנוע שלפי הבנתי אתם מחפשים קטן.

אם אתה לא מוצא משהו מתאים אני נותן לך את הרכב שלי במתנה.

 

תסתכל פה:

http://rechev.mof.gov.il/NR/exeres/9F0E399A-795F-4C86-A33D-B1C437B634FD.htm

מרכז מספר 159 - 27000

מכרז מספר 201 - 47000

וזה רק מדף מכרזים אחד. כלומר, את הטענה שלך כבר סתרתי.

להגיד לי שיאריס 2003 עם 250 אלף ממשטרה זו טפשות גמורה, מבלי להסביר למה - זו בדיוק פניה לרגש. אתה מקווה שאני ארגיש טיפש שאני קונה את זה ובגלל זה אפחד מהקניה. לא אכפת לי לטעות אבל בתנאי שכל השיקולים שלי באותו רגע היו נכונים (ומה שאני מחפש בפורום הם הסברים מדוע השיקולים שלי לא נכונים, בדיוק כדי לסתור את הקניה, אבל ממך אני מקבל בעיקר פניה לרגש, והמעט מספרים שאתה מביא לי נסתרים בקלות)

 

חיפשתי ביד 2 ומצאתי כמה רכבים בתקציב שלי שלא כל כך אהבתי, אבל אני בדיוק בודק איזו סיריון 2007 (כבר כתבתי עליה ב 2 התגובות הקודמות שלי). נראה, יש לנו שבת שלמה לבחור, להעמיד בטבלה את 2 המכוניות זו לצד זו, ולהחליט :))

תודה לך על ההתייחסות! :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשית חיפוש בפורום ? יש לפחות שירשור על יאריס אחת עם קילומטרז' לא נמוך שנכנסה למוסך ,

 

עשיתי חיפוש בגוגל, גם לפורומים בארץ וגם בחו"ל. בינתיים - כל ההודעות שראיתי מחזקות את הטענה שיאריסים לא מתקלקלות.

אם אתה רוצה להביא לי לינק לשירשור של היאריס התקולה, אשמח לראות (וגם להבין ממה נובע הקילקול... אם זה אי שמירה על רכב או שבאמת בלאי טבעי וצפוי).

תודה לך! :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין למה כולם ממשיכים לנסות, הבנאדם נעול שיהיה בהצלחה. אותו "חבר", "מוסכניק" הוא כנראה גם סוחר רכב דיי ממולח אם הוא מצליח לשכנע אותך שעדיף לקנות רכב ששירת את מדינת ישראל ולא רכב צעיר יותר מליסינג כי "שיחקו לו בקילומטראז'".

נתנו לך את כל הסיבות וכל ההסברים של מה יכול עלול וכנראה גם יתקלקל. אני אישית מחזיק ברכב בן 11, שמור מאוד, נסע 200 אלף קילומטרים בידי נהגים זהירים ועדינים וטופל רק בחברה ורק לפי הספר. הרכב הוא מאזדה 626 שנחשב אמין למדי. במהלך השנים היו בעיות בחיישנים של ה-ABS, רדיאטור חימום שהתפגר, רדיאטור זקן שהוחלף, רצועות יבשות שהרעישו, תושבות מנוע שגרמו לרעידות והוחלפו, כיווני פרונט אחרי כל החלפת צמיגים ולאחרונה גם בעיה שגרמה לנפילות סל"ד והצריכה החלפת סלילי הצתה. כל אלה בלי קשר לטיפולים שוטפים שעולים גם כן כסף וככל שהאוטו מזדקן נוספים להם תיקונים נוספים שנובעים מבלאי.

 

אם אתה חושב שברכישה של הרכב הזה אתה לא מפסיד ותיסע בו עד שהוא יתפגר אז בהצלחה, זה רכב שבכל פעם יתקלקל בו משהו אחר עקב היחס שקיבל והקילומטרים והנהגים שעבר. אתה יכול באותו תקציב לרכוש רכבים הרבה יותר טובים שנחשבים פחות אמינים אבל אתה גם ככה מקצה סכום לתיקונים ומודע לכך שהם בדרך אז מה בעצם ההבדל?

רכב לא מחזיקים לנצח וגם לא מושיבים בחצר כשהוא מתפגר, מתישהו הוא יאלץ לעבור לבעלים אחרים ולדעתי הם יגיעו מהחלל החיצון או שתגרוט את הרכב כי רכישה כזאת היא חתונה קטולית.

הבנת איכשהו שיאריס זה עילוי, הרכב המושלם או משהו כזה. מדובר ברכב קטן, רועש ודיי צפוף, תא מטען מאוד קטן ואמנם עיצוב חיצוני זה עניין של טעם אבל לדעתי הוא מכוער ברמות. ב-30 אלף שקלים אפשר לקנות פיאט פונטו ספייס, אוטומטית גם כן, מרווחת ושקטה יותר ואם יתקלקל משהו אז הרי יש לך תקציב לתיקונים לא? תקבל רכב צעיר ועם עבר נקי יותר.

 

עוד לא פגשתי בכזאת עקשנות ושיכנוע עצמי. למה שהמוסכניק האלוהי שלך אומר (לא מאמין באלוהים אבל במוסכניקים כן?) אתה מאמין באדיקות אבל למה שעשרות אנשים מנסים להעביר לך אתה מתייחס בביטול וממשיך להצדיק את דעתך, לא משנה כמה אופציות עדיפות ושונות הציעו לך.

 

אני מאחל לך המון בהצלחה עם היאריס שאני מניח שתרכוש ולא תחזור לספר כשתצטער וגם שבת שלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי חיפוש בגוגל, גם לפורומים בארץ וגם בחו"ל. בינתיים - כל ההודעות שראיתי מחזקות את הטענה שיאריסים לא מתקלקלות.

זה רק בגלל שיש אנשים שמאמינים שזה רכב עליון , ואם הוא מתקלקל אז מרגישים לא נעים לפרסם כי אז הם יוצאי דופן :wink:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=328647

 

ועוד אחד

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=366475

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Narxx.

 

פעם שמעתי משפט לא מזמן בהרצאה, ומבחינתי הוא משפט חשוב מאוד. "הסוד לחיים מאושרים הוא -ציפיות נמוכות"

ולאנשים יש נטייה טבעית לפתח בעצמם או ע"י דמות שהם סומכים עליה, נטיות אופטימיות יתירה, או במילים אחרות, הם חיים על "ענן וורוד".

במקרה הזה, כניראה אין לך נסיון רב עם רכבים ישנים אבל חוץ ממנוע וגיר, יש לך אלפי מערכות אחרות שיכולות להפגר והעלות שלהם לא זולה בכלל. והרכיבים האלה למרות האמינות הטויוטית, לרוב אינם צויידו באבקת הקסמים ולהם יש אורך חיים מוגבל הרבה יותר.

כול רכב שעבר קילומטראג' כזה גם אם הוא טויוטה, יתחיל להראות סימני עייפות ותקלות(אני יודע, הייתי שם, גם עם טויוטה), יכול להיות שהרכב יעיבר עוד 100 אלף ללא תקלות, אבל שוב, אל תהיה אופטימי על המידה ותחשוב מה כניראה ריאלי שיקרה.

ובכלל, הדיעה של המוסכניק שלך, כמו אצל הרבה מוסכניקים מבוגרים היא דיעה שהייתה נכונה בשנות ה-80 וה-90. התפיסה בשנות ה-2000 השתנתה מאוד. היום משקיעים פחות ברכבים, מוכרים אותם בזול יותר, על מנת שאנשים יחליפו אותם כול שלוש ארבע שנים, בניגוד למאה הקודמת ששם הרכב היה אמור להחזיק כול החיים,כול שכן ברכב שבהגדרתו הוא עירוני. אז טויוטה 04 עם חצי מיליון קילומטר זה אחלה מיתוס, אבל הוא לא מתיישב כ"כ עם תפיסת היצרנים כיום.

 

ודבר שלישי, פיספת בחישובים שלך נתון חשוב מאוד שמשום מה הרבה אנשים נוטים לפספס אותו. החישוב שה-30-40 אלף שקל שהוצאת על הרכב יורדים לטימיון. זה לא ככה! קנית רכב ויש לו ירידת ערך מסויימת. קנית רכב ב-40 אלף, תמכור אותו לאחר 3 שנים ב-20-23 אלף.

בכמה תמכור יאריס בת 11-12 עם 350 אלף קילומטר? מי יקנה אותה בכלל? (ולא, לאנשים לא אכפת כמה כסף אתה משקיע ברכב) לכן, פה צדקת כשאמרת שמבחינתך זה כסף מבוזבז.

 

בתכלס, אני מבין את הסלידה שלך מרכבים אירופאים, גם לי יש כזאת. אבל(!) , אף בנאדם שפוי בעולם לא יחשוב שיאריס עם 240 אלף קילומטרים תהיה אמינה יותר מסיטרואן עם 100 אלף קילומטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה לשאלה האחרונה שלך היא - כן.

 

חוצמזה, אני חייב לציין שזו הכללה גורפת מדי לומר שכל חברות הליסינג מורידות ק"מ. מספיק שיתפסו אותן פעם-פעמיים כדי לחסל להן את העסק.

 

אני כבר מבולבל לגמרי מהאשכול, על איזו שאלה התשובה היא "כן"?

ואני לא רוצה להכנס עכשיו לעומק לב ליבם של הרמאים בתחום הרכב בישראל, אני לא רפי גינת ואני לא מוציא מכלל אפשרות שהם באמת מרמים, אני פשוט לוקח את כל הדברים בחשבון, ואם בחור שאני סומך עליו שנמצא בעניינים עשרות שנים, ויודע איך רכב נראה אחרי 200 אלף קילומטר, כמו שאני יודע לזהות איך נראית מכונת כביסה אחרי אותו קילומטראז', אז אני סומך עליו שהם רימו.

בוא נגיד שכשהוא אמר לי את זה, הוא לא הפיל אותי מהרגליים...

חברת השכרה חזרה אלי אחרי שהשארתי להם הודעה באינטרנט בנוגע לבדיקה לרכבים אצלם (לצערי הם מוכרים דגמים חדשים מדי בשבילי במחיר גבוה, מן הסתם) והבחורה אמרה לי שיש לה סיריון 2009 נראה לי, עם 60 אלף קילומטר.

תקרא לי חשדן, תקרא לי אחד שלא בוטח באנשים - אבל זה מריח לי ממש חשוד... אז אולי מישהו שמחפש לקנות בלי לבדוק יותר מדי, אלא רוצה להאמין למי שימכור לו, יקנה את הלוקש הזה ויש מצב מעולה שהוא לעולם לא ידע שרימו אותו כי האוטו זה אחלה אוטו והוא יסע מצויין, יהיה אמין והכל - אבל הוא שילם עליו מחיר של 60 אלף ולא של 150 אלף, וכשהוא ימכור אותו, הוא עלול להגיע למוסכניק שהוא לא חאפר, והוא יגיד לו בפנים "הרכב הזה נסע 200 אלף ולא 130 כמו שכתוב לך בלוח".

תראה, אני לא תחקירן של כלבוטק ואני לא מוסכניק. אני בסך הכל רוצה לקנות רכב ואני מנסה לקנות את ההכי טוב שאני יכול בתקציב שלי, מבלי שיעבדו עלי יותר מדי. בשביל זה יש לי מצד אחד את המוסכניק שלי (שגם לו יש אינטרסים) ומצד שני יש אתכם לאזן אותו :)

ומי יודע, אולי באמת רפי יגיע לחברות הליסינג מתישהו... מה זה משנה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה שלי היא אחרת - האם אתה מכיר יאריסים שקרסו אחרי 200K? 300K? 400K?

 

השקעת זמן לקרוא את השירשור הזה ?

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=328647

 

יאריס 2001 מטופלת בחברה עם 200,000 קילומטר עם מנוע נכבה באמצע נסיעה :

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=328510

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין למה כולם ממשיכים לנסות, הבנאדם נעול שיהיה בהצלחה. אותו "חבר", "מוסכניק" הוא כנראה גם סוחר רכב דיי ממולח אם הוא מצליח לשכנע אותך שעדיף לקנות רכב ששירת את מדינת ישראל ולא רכב צעיר יותר מליסינג כי "שיחקו לו בקילומטראז'".

נתנו לך את כל הסיבות וכל ההסברים של מה יכול עלול וכנראה גם יתקלקל. אני אישית מחזיק ברכב בן 11, שמור מאוד, נסע 200 אלף קילומטרים בידי נהגים זהירים ועדינים וטופל רק בחברה ורק לפי הספר. הרכב הוא מאזדה 626 שנחשב אמין למדי. במהלך השנים היו בעיות בחיישנים של ה-ABS, רדיאטור חימום שהתפגר, רדיאטור זקן שהוחלף, רצועות יבשות שהרעישו, תושבות מנוע שגרמו לרעידות והוחלפו, כיווני פרונט אחרי כל החלפת צמיגים ולאחרונה גם בעיה שגרמה לנפילות סל"ד והצריכה החלפת סלילי הצתה. כל אלה בלי קשר לטיפולים שוטפים שעולים גם כן כסף וככל שהאוטו מזדקן נוספים להם תיקונים נוספים שנובעים מבלאי.

 

אם אתה חושב שברכישה של הרכב הזה אתה לא מפסיד ותיסע בו עד שהוא יתפגר אז בהצלחה, זה רכב שבכל פעם יתקלקל בו משהו אחר עקב היחס שקיבל והקילומטרים והנהגים שעבר. אתה יכול באותו תקציב לרכוש רכבים הרבה יותר טובים שנחשבים פחות אמינים אבל אתה גם ככה מקצה סכום לתיקונים ומודע לכך שהם בדרך אז מה בעצם ההבדל?

רכב לא מחזיקים לנצח וגם לא מושיבים בחצר כשהוא מתפגר, מתישהו הוא יאלץ לעבור לבעלים אחרים ולדעתי הם יגיעו מהחלל החיצון או שתגרוט את הרכב כי רכישה כזאת היא חתונה קטולית.

הבנת איכשהו שיאריס זה עילוי, הרכב המושלם או משהו כזה. מדובר ברכב קטן, רועש ודיי צפוף, תא מטען מאוד קטן ואמנם עיצוב חיצוני זה עניין של טעם אבל לדעתי הוא מכוער ברמות. ב-30 אלף שקלים אפשר לקנות פיאט פונטו ספייס, אוטומטית גם כן, מרווחת ושקטה יותר ואם יתקלקל משהו אז הרי יש לך תקציב לתיקונים לא? תקבל רכב צעיר ועם עבר נקי יותר.

 

עוד לא פגשתי בכזאת עקשנות ושיכנוע עצמי. למה שהמוסכניק האלוהי שלך אומר (לא מאמין באלוהים אבל במוסכניקים כן?) אתה מאמין באדיקות אבל למה שעשרות אנשים מנסים להעביר לך אתה מתייחס בביטול וממשיך להצדיק את דעתך, לא משנה כמה אופציות עדיפות ושונות הציעו לך.

 

אני מאחל לך המון בהצלחה עם היאריס שאני מניח שתרכוש ולא תחזור לספר כשתצטער וגם שבת שלום.

 

מייק, אני לא זקוק לגישה המתנשאת. אם אין לך מה להעיר, אתה מוזמן לנטוש את הדיון הזה. הציניות הזו והזילזול בי באופן אישי מאוד מיותר בפורום שעד כה היה מאוד מקצועי ומאוד לשביעות רצוני.

אתייחס בכל זאת לטענות הרציניות שהעלית, כי חשוב לי להראות שאני רציני (וכן, יש לי עוד דברים לעשות בשישי אחרי הצהריים מלבד לחפור לכם ולעצבן אותך באופן אישי בפורום).

1. כן, מאזדה זו באמת קניה גרועה - אם היית שואל אותי, לא הייתי ממליץ לך לקנות מאזדה. היו לנו הרבה מאוד מאזדות בבית מליסינג וגם צי הרכב בקיבוץ שלי הורכב בעבר מלאנטיסים (323) והן הוחלפו כולן בסובארו אימפרזה ולאחר מכן במאזדה 3. כנראה הרכב שיש לך לא משהו. יש לי עוד חבר שמתלונן על הלאנטיס שלו. אני רואה על הכביש הרבה יותר יאריס משאני רואה 626 - כנראה מסיבה מוצדקת.

2. מה ההבדל? הרעיון ביאריס הוא אמנם להקצות מראש כסף לתיקונים מתוך מחשבה שהוא לא אמור להתקלקל בגלל היותו יאריס. אם אני אקנה אירופאית כמו פיאט, אני יודע שהוא יתקלקל בכל נסיעה שניה. לא אוהב אירופאיות, במיוחד לא צרפתיות ואיטלקיות (להוציא פרארי וכו').

3. הגדרתי שמבחינתי, הרכב הזה איתי עד שהוא הולך לברזל בסין... אסע איתו בתור רכב עבודה (או אשתי לצורך העניין) עד שיתפגר... ככל שיחזיק יותר זמן על הכביש - כך חסכתי יותר, בתקווה שיסע כמה שיותר רחוק. מצידי, אני מתקן אותו עד שסכום התיקונים מגיע ל 10 אלף ואז אני זורק אותו לפח, מתוך מחשבה שהוא יסע לי כמה שנים טובות בסכום שהקציתי.

4. הוא קטן - נכון, מכוער - נכון, רועש - נניח: אני לא מחפש איכות נסיעה. תא המטען שלו מצויין לצרכי העבודה של אשתי, אנחנו ללא ילדים ואין לנו שום צורך ברכב משפחתי גדול, ואני לא רוצה לגעת באירופאיות. מעדיף טויוטה משומש על אירופאית חדשה.

דווקא הגודל מצויין לי... אולי ככה היא תצליח להחנות ביתר קלות ולא תזדקק לעזרה שלי בכל פעם :)

5. אם עוד לא פגשת בכזו עקשנות ושיכנוע עצמי, כנראה שלא יצא לך לדבר עם בריאתנים. בכל מקרה, אני לא מחפש להצדיק את עצמי - לא הייתי מבזבז את הזמן שלי ושלכם. להיפך, אני מחפש לראות מספרים וראיות לכך שהטענות של המוסכניק שלי שגויות. נכון להודעה זו, במשך 4 דפים של אשכול - לא עלה בידי להשיג את שרציתי.

6. שבת שלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין למה כולם ממשיכים לנסות, הבנאדם נעול שיהיה בהצלחה.

 

אני מאחל לך המון בהצלחה עם היאריס שאני מניח שתרכוש ולא תחזור לספר כשתצטער וגם שבת שלום.

 

:mm_yeah: , זו לא גישה מתנשאת , גם אני מאחל בהצלחה ותעדכן אותנו , רק שנדע אם באמת טעינו וניסינו למנוע ממך את אחת משבעת פלאי העולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Narxx.

 

פעם שמעתי משפט לא מזמן בהרצאה, ומבחינתי הוא משפט חשוב מאוד. "הסוד לחיים מאושרים הוא -ציפיות נמוכות"

ולאנשים יש נטייה טבעית לפתח בעצמם או ע"י דמות שהם סומכים עליה, נטיות אופטימיות יתירה, או במילים אחרות, הם חיים על "ענן וורוד".

במקרה הזה, כניראה אין לך נסיון רב עם רכבים ישנים אבל חוץ ממנוע וגיר, יש לך אלפי מערכות אחרות שיכולות להפגר והעלות שלהם לא זולה בכלל. והרכיבים האלה למרות האמינות הטויוטית, לרוב אינם צויידו באבקת הקסמים ולהם יש אורך חיים מוגבל הרבה יותר.

כול רכב שעבר קילומטראג' כזה גם אם הוא טויוטה, יתחיל להראות סימני עייפות ותקלות(אני יודע, הייתי שם, גם עם טויוטה), יכול להיות שהרכב יעיבר עוד 100 אלף ללא תקלות, אבל שוב, אל תהיה אופטימי על המידה ותחשוב מה כניראה ריאלי שיקרה.

ובכלל, הדיעה של המוסכניק שלך, כמו אצל הרבה מוסכניקים מבוגרים היא דיעה שהייתה נכונה בשנות ה-80 וה-90. התפיסה בשנות ה-2000 השתנתה מאוד. היום משקיעים פחות ברכבים, מוכרים אותם בזול יותר, על מנת שאנשים יחליפו אותם כול שלוש ארבע שנים, בניגוד למאה הקודמת ששם הרכב היה אמור להחזיק כול החיים,כול שכן ברכב שבהגדרתו הוא עירוני. אז טויוטה 04 עם חצי מיליון קילומטר זה אחלה מיתוס, אבל הוא לא מתיישב כ"כ עם תפיסת היצרנים כיום.

 

ודבר שלישי, פיספת בחישובים שלך נתון חשוב מאוד שמשום מה הרבה אנשים נוטים לפספס אותו. החישוב שה-30-40 אלף שקל שהוצאת על הרכב יורדים לטימיון. זה לא ככה! קנית רכב ויש לו ירידת ערך מסויימת. קנית רכב ב-40 אלף, תמכור אותו לאחר 3 שנים ב-20-23 אלף.

בכמה תמכור יאריס בת 11-12 עם 350 אלף קילומטר? מי יקנה אותה בכלל? (ולא, לאנשים לא אכפת כמה כסף אתה משקיע ברכב) לכן, פה צדקת כשאמרת שמבחינתך זה כסף מבוזבז.

 

בתכלס, אני מבין את הסלידה שלך מרכבים אירופאים, גם לי יש כזאת. אבל(!) , אף בנאדם שפוי בעולם לא יחשוב שיאריס עם 240 אלף קילומטרים תהיה אמינה יותר מסיטרואן עם 100 אלף קילומטר.

 

בעצם הטענה שלך היא שבמידה ואני מתכוון למכור את הרכב, אז עם סיריון 2007 יש לי על מה לדבר ואילו עם היאריס אין שום דבר. אני מסכים איתך, אבל הגדרתי שמצידי, כל עוד הרכב נוסע - הוא אצלי... זה רכב עבודה וכל עוד אשתי לא תשנה עבודה והיא תזדקק לרכב כדי לנסוע למקומות, תהיה הצדקה לרכב. וזה לא משנה לי איזה דגם הוא - כל שהוא צריך לעשות הוא לנסוע.

היתה לנו רנו קילאו עד לפני כמה שבועות והיא שירתה אותה מעולה... חרא אוטו, ישן, מזגן מעאפן עם בריחת גז, מושבים שבחלקם קרועים ובכלל, רכב מכוער. אבל (!), הביא אותה ואת הציוד שלה ממקום למקום (עד שהחליט שאין לו כוח יותר והלך הקלאץ').

אין לי בעיה עם רכבים כל עוד הם נוסעים. לא אכפת לי שיהיו מכוערים ולא אכפת לי שיהו קטנים - רק שיסעו, יבקרו כמה שפחות במוסך ושיהיו חסכוניים. אני מוכן לוותר על כל שאר הפינוקים, לרבות מודל ורכב סקסי (נגיד הסוזוקי סוויפט החדשה)... רק שיאפשר לאשתי לעבוד.

סיטרואן? אני חושב שיהיה לי קל מאוד למצוא אנשים שיעדיפו טויוטה עם 250 על סיטרואן עם 100... :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4685 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...