Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה יאריס שהיתה של המשטרה עם קילומטראז' גבוה - לקנות?


רוצה אוטו
שימו לב! השרשור הזה בן 4685 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אוקי, והאם חלקים אלו שרשמת הם אלו שעתידים להתקלקל יותר ברכב הזה מאשר ברכבים אחרים לאחר שמשקללים את קילומטראז' הרכב + סוג הרכב?

כלומר, אני אישית יודע, נגיד, שהאירופאיות מתקלקלות יותר מהר מהיפניות. האם הרדיאטור ביאריס נוטה להתקלקל אחרי, נניח 300,000 קילומטרים, בניגוד לרכב אחר שנקנה (נניח את זה שאתה הצעת) או שזה רק עניין של מזל?

כלומר, בשורה התחתונה, האם יש דברים שצפויים להתקלקל דווקא ברכב הזה בניגוד לרכבים אחרים, או שבסופו של דבר, הכל עניין של מקריות?

אם יש חשש אמיתי להתרחק מהיאריס אשמח לשמוע מהו. אם אין כזה, אשמח לדעת מה בכל זאת כדאי לבדוק לפני קניית רכב, מלבד הקילומטראז'.

מדוע אם אשתי הולכת ליסוע הרבה אז זה יהיה בור בלי תחתית? בניגוד לאיזה סוג נסיעה אחר? אם אני אסע הרבה, או אם הרכב יעמוד בלי לנסוע? (מפתיע, הרכב נועד לצורכי נסיעה ולא תפיסת החניה מתחת לבית)

בנוגע לביטוח אתה מחדש לי - מה הסיפור עם הביטוח? מדוע אני מקבל חצי ממה ששילמתי? בניגוד למה? לרכב לא ממשטרה או לרכב עם פחות קילומטראז'?

 

צא מנקודת הנחה שאני לא מבין כלום, ואני מחפש הסברים פשוטים לאדם פשוט :)

תודה שוב, אני באמת מעריך את הנכונות שלכם לעזור, ואני ממש מקווה שאני לא מדי קרציה :)

 

כל לחלקים שהזכרתי הם חלקים שמוחלפים כתוצאה מבלאי של החלקים הקיימים גם בכלי רכב המוגדרים אמינים.

 

אם לדוגמא ילך לך המנוע של המאוורר או הרדיאטור ואשתך לא תשים לב - ילך לה המנוע.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 138
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

היי רוני.

1. אפשר ידני. הרכב הישן היה ידני ויש לאשתי נסיון עם נהיגה ברכב ידני.

2. כן, אני אבטח את היאריס במקיף.

3. אני צריך לעשות ביטוח של נהג צעיר (פחות מ 24)

4. בעיקר בין עירוני

5. מצידי, עד שימות ויעבור לגריסה עבור ברזל. כל עוד האוטו נוסע, אין לי כוונה להחליפו באחר.

6. עוד לא הקצנו לעצמנו אחזקה חודשית לרכב. מה אתה ממליץ?

 

מעולה. אני מת מעייפות אז החישוב הכלכלי יהיה קצר ולא מאוד מדויק:

יאריס:

ביטוח חובה - 2500 שקלים.

ביטוח מקיף - עוד נניח 2500.

צריכת דלק 1:14 בממוצע, נניח נסועה של 15000 בשנה - 8000 שקל.

טיפולים ותיקונים - נניח 3000 בשנה.

משך חיים ממוצע של הרכב - 3 שנים, נניח.

 

עלות חודשית - 1350 שקלים.

אובדן ערך - 30000 שקלים ב-3 שנים.

 

מיני חדשה ידנית (פיקנטו, i10, אלטו, 107, אפילו קליאו 1.2)

ביטוח חובה - 2500 שקלים.

מקיף - 3000

צריכה ממוצעת 1:16 - 7000 שקל

טיפולים ותיקונים - 1000 בשנה ל-3 שנים הראשונות

משך חיים ממוצע - יותר מ-3 שנים, כמובן. בוא נתייחס ל-3 הראשונות בלבד.

 

עלות חודשית - 1150 שקלים.

אובדן ערך - 30000 שקלים ב-3 שנים.

 

עלויות נוספות עקב המימון (נניח הלוואת בלון - 30000 שקל מראש, נניח 500 שקלים לחודש ל-36 חודשים והיתרה בסוף התקופה - די סטנדרטי) - ריבית ועלות הקמה ביחד כ-5000 שקלים, בחלוקה ל-36 חודשים זה 150 שקל לחודש.

 

לסיכום - עלות חודשית של שתי המכוניות - דומה. אובדן ערך - דומה.

יתרונות מיני חדשה - מודרנית יותר, איכותית יותר, אתם יד ראשונה, יש אחריות ל-3 שנים או יותר, כנראה בטיחותית יותר.

יתרונות יאריס - המוסכניק שלכם אוהב אותה.

 

נראה לי די ברור... עכשיו לכו לעשות נסיעות מבחן.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל לחלקים שהזכרתי הם חלקים שמוחלפים כתוצאה מבלאי של החלקים הקיימים גם בכלי רכב המוגדרים אמינים.

 

אם לדוגמא ילך לך המנוע של המאוורר או הרדיאטור ואשתך לא תשים לב - ילך לה המנוע.

כן, זה נכון תמיד, בכל רכב.

העניין הוא שנראה שאין הפרדה בהודעה שלך לבין רכבים המוגדרים אמינים לבין אלו שלא.

לכן ההודעה שלך תהיה נכונה, כביכול, תמיד - אבל בפועל ישנם רכבים אמינים יותר וישנם אמינים פחות ואני מעדיף לשלם אפילו יותר עבור רכב אמין, אבל לא להתפשר על האמינות רק בגלל קילומטראז' או מודל.

אני מקווה שאתה מבין איפה הבילבול שלי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה. אני מת מעייפות אז החישוב הכלכלי יהיה קצר ולא מאוד מדויק:

יאריס:

ביטוח חובה - 2500 שקלים.

ביטוח מקיף - עוד נניח 2500.

צריכת דלק 1:14 בממוצע, נניח נסועה של 15000 בשנה - 8000 שקל.

טיפולים ותיקונים - נניח 3000 בשנה.

משך חיים ממוצע של הרכב - 3 שנים, נניח.

 

עלות חודשית - 1350 שקלים.

אובדן ערך - 30000 שקלים ב-3 שנים.

 

מיני חדשה ידנית (פיקנטו, i10, אלטו, 107, אפילו קליאו 1.2)

ביטוח חובה - 2500 שקלים.

מקיף - 3000

צריכה ממוצעת 1:16 - 7000 שקל

טיפולים ותיקונים - 1000 בשנה ל-3 שנים הראשונות

משך חיים ממוצע - יותר מ-3 שנים, כמובן. בוא נתייחס ל-3 הראשונות בלבד.

 

עלות חודשית - 1150 שקלים.

אובדן ערך - 30000 שקלים ב-3 שנים.

 

עלויות נוספות עקב המימון (נניח הלוואת בלון - 30000 שקל מראש, נניח 500 שקלים לחודש ל-36 חודשים והיתרה בסוף התקופה - די סטנדרטי) - ריבית ועלות הקמה ביחד כ-5000 שקלים, בחלוקה ל-36 חודשים זה 150 שקל לחודש.

 

לסיכום - עלות חודשית של שתי המכוניות - דומה. אובדן ערך - דומה.

יתרונות מיני חדשה - מודרנית יותר, איכותית יותר, אתם יד ראשונה, יש אחריות ל-3 שנים או יותר, כנראה בטיחותית יותר.

יתרונות יאריס - המוסכניק שלכם אוהב אותה.

 

נראה לי די ברור... עכשיו לכו לעשות נסיעות מבחן.

 

רוני

היי רוני, תודה על התגובה המפורטת.

כמה השגות:

1. יתרון בולט ליאריס הוא שהיא זולה יותר. היא עולה לי 30,000 שקל וזהו... תיקונים יעלו לי בכל מקרה (במיוחד בלאי) אבל גם אם אני אקבל את התחשיב שלך של 3,000 בשנה ואפילו אעגל 10,000 בשלוש שנים (כלומר 3,333 בשנה), אני עדיין שמתי 40,000 על רכב (נטו רכב) ל 3 שנים (לפחות... מי יודע כמה זמן הוא יחזיק לי והאם באמת יעלה לי בממוצע 10K לשלוש שנים).

בניגוד להגדלת התקציב ל 60-70 אלף שקל בפריסה ל 3 שנים, בהם אני כביכול משקיע את אותו הסכום, אבל בפועל אני קונה רכב ב 60-70 אלף שקל. אין לי את הסכומים האלה, מראש הגדרתי את הקניה לגג של 40K ואני עדיין מנסה להוריד במחיר אנשים שמפרסמים סיריון ב 42,000.

 

2. אני מעדכן את הדרישות של הרכב לאחר שאשתי העירה לי:

א. אנחנו מעדיפים ממש (!) רכב יפני כאשר דייהטסו ויהונדאי היא יוצא מן הכלל. יש לנו נסיון רע עם אירופאיות בכלל ורנו בפרט.

ב. תא מטען צריך להיות גדול (יחסית). ציינתי זאת בהודעה קודמת שלי באשכול, היא עובדת עם ציוד וצריכה לנייד אותו בנסיעה ממקום למקום. יתרון הקטנות הוא שאפשר לקפל מושבים אבל עדיין עדיפה מיני עם תא מטען גדול שלא יחייב השכבה (למשל תא המטען של היאריס נוח מהבחינה הזו).

ג. גיר אוטומטי (לדעתי חבל שהיא מתעקשת, אבל בתאכלס במודלים האלה הרוב גם ככה אוטומט בישראל).

 

3. יש לי אפשרות לקנות רכב חדש דרך חבר (החברה, של הצבא, לא חבר בנאדם) אבל אני נוטה שלא לסכן את כל ההון האישי שלי על קניית רכב ולהשתעבד לו. ההוצאות במדינה גבוהות וכרגע אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו (וחבל) רכב חדש. אולי אם נכסוך מספיק ואשתי תרוויח יפה מהעסק שלה, נוכל לקנות רכב משפחתי אמיתי, חדש, בעוד שנתיים - אבל עד אז אני פשוט מחפש רכב אמין שיחזיק אותה עובדת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אבל הרגע חישבתי לך שיאריס לא באמת זולה יותר. אמנם עשיתי את זה בשלוף, אבל החישוב בסדר. שמת 40000 על רכב ב-3 שנים, אבל איבדת את כולם. בקניית קטנה חדשה תשים יותר (נניח 70000) אבל תקבל בחזרה חצי מזה במעמד המכירה... שים לב שאין פה באמת הגדלת תקציב - אתה משלם סכום דומה בהתחלה ומקבל את ההפרש כשאתה מוכר.

2.

א. רכב יפני - נניח לרגע שזה הגיוני עבור משומש. אבל חדש? קיה היא קוריאנית אבל היא בדיוק כמו יונדאי, ויש לה 7 שנות אחריות. מה הבעיה?

ב. ליאריס יש תא מטען פצפון. לא יודע מאיפה הבאת שהוא נוח (אם כי אפשר להסיט את המושב האחורי ולהגדיל אותו קצת). גם ב-i10 תא המטען סביר בגודלו. רוצה תא מטען גדול? יש עכשיו מבצע מעולה לרנו קליאו ב-70000 שקלים (כן, כן, לא רוצים אירופאיות. שמעתי. אבל יש אחריות מלאה ל-3 שנים).

ג. קודם אמרת שידני בסדר. אוטומטי יקר יותר לתחזוקה ופחות עמיד לתקלות, במיוחד במכוניות ישנות.

 

3. אין פה אלמנט גדול יותר של סיכון. אמרת בעצמך שאתה עושה ביטוח מקיף. הדגמתי לך היטב שאתה יכול לקנות מיני חדשה שעולה 60-70 אלף שקלים מבלי לשעבד כלום ומבלי להפסיד יותר כסף לעומת קניית יאריס מיושנת.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אבל הרגע חישבתי לך שיאריס לא באמת זולה יותר. אמנם עשיתי את זה בשלוף, אבל החישוב בסדר. שמת 40000 על רכב ב-3 שנים, אבל איבדת את כולם. בקניית קטנה חדשה תשים יותר (נניח 70000) אבל תקבל בחזרה חצי מזה במעמד המכירה... שים לב שאין פה באמת הגדלת תקציב - אתה משלם סכום דומה בהתחלה ומקבל את ההפרש כשאתה מוכר.

2.

א. רכב יפני - נניח לרגע שזה הגיוני עבור משומש. אבל חדש? קיה היא קוריאנית אבל היא בדיוק כמו יונדאי, ויש לה 7 שנות אחריות. מה הבעיה?

ב. ליאריס יש תא מטען פצפון. לא יודע מאיפה הבאת שהוא נוח (אם כי אפשר להסיט את המושב האחורי ולהגדיל אותו קצת). גם ב-i10 תא המטען סביר בגודלו. רוצה תא מטען גדול? יש עכשיו מבצע מעולה לרנו קליאו ב-70000 שקלים (כן, כן, לא רוצים אירופאיות. שמעתי. אבל יש אחריות מלאה ל-3 שנים).

ג. קודם אמרת שידני בסדר. אוטומטי יקר יותר לתחזוקה ופחות עמיד לתקלות, במיוחד במכוניות ישנות.

 

3. אין פה אלמנט גדול יותר של סיכון. אמרת בעצמך שאתה עושה ביטוח מקיף. הדגמתי לך היטב שאתה יכול לקנות מיני חדשה שעולה 60-70 אלף שקלים מבלי לשעבד כלום ומבלי להפסיד יותר כסף לעומת קניית יאריס מיושנת.

 

רוני

 

היי רוני,

1. זה בהנחה שאני מוכר. שאלת אותי לכמה זמן אני רוצה את הרכב, ואמרתי עד שהוא יתפרק. אם זה יהיה 3 שנים אז 3 שנים, אם זה יהיה 7 שנים אז 7 שנים. אני לא יודע כמה שנים יש יאריס על הכביש ומה תוחלת החיים שלה, אבל כל עוד הרכב נוסע, אין לי כוונה להחליף אותו. כך שלאורך זמן, ככל שהיאריס תחיה יותר, אני חוסך יותר כי אני נמנע מקניה של מוצר יקר יותר. אתה צודק לחלוטין בכך שאני אפסיד את כל הכסף במעמד ההשבתה של הרכב, אבל גם לא התחייבתי בהשקעה. למעשה, ככל שהיאריס תחיה יותר, כך היא תשתלם לי יותר (תיאורתית) כי הרכב החדש יאבד מהערך יותר וההפסד יהיה גדול יותר במעמד המכירה כך שהחישוב שלך אולי נכון לפי 3 שנים אבל ככל שיעבור הזמן - הקניה של היאריס תהיה משתלמת יותר.

 

2. א. שמע, אני מבין מה שאתה אומר, פשוט יש לי בעיה אמיתית לבדוק את כ-ל דגמי הרכבים ולהיות מומחה בכולם. לקחתי איזה שהוא קו מנחה שאמור לעזור לי לסנן רכבים גם אם הוא קצת אגרסיבי ועלול לפסול מראש רכבים טובים. אני יכול לבדוק רק כמה דגמי רכבים ולא יכול לשגע יותר מדי את העולם (קרי החברים איתם אני מתייעץ, המוסכניקים והמוכרים ביד2 וכו'). גם יש דיבורים סביב קיה שאי אפשר למכור הלאה, הביקוש לרכבי קיה נמוך ולולא ה 7 שנות אחריות, אף אחד לא היה קונה קיה חדשות, דיבורים שלא מעודדים אותי לקנות אותם (אני לא יודע כמה מזה מדוייק, אינני מומחה בעניין).

ב. אכן ביאריס אפשר לקחת את המושבים קדימה ע"י הסעה ואז תא המטען גדל, מה גם שהקיפול של המושבים הוא דו-שלבי (כלומר, אפשר להשכיב ואז גם לקפל - לא יודע איך זה בשאר הרכבים שציינת). הרעיון הוא שאם אשתי נוסעת לעבודה, היא לא צריכה לקחת איתה אנשים במושב האחורי ולכן להסיע אותו קדימה זה אחלה פתרון בשבילה.

ג. פה יש לנו הסכמה גורפת... אבל כנראה שכישורי הנהיגה של האשה לא מספיקים לידני. הרכב הקודם שלנו היה קליאו ידני והיא כנראה התעללה בו (לא בכוונה, אלא בגלל כישוריה כנהגת) והיא הרגישה שהיא לא שולטת היטב בתיבה ידנית והיא מעדיפה אוטומט. אולי בחישוב לאורך זמן זה ישתלם כיוון שהיא לא תדפוק את הקלאץ' (מה שהשבית לנו את הקליאו כרגע).

 

3. יש פה אלמנט גדול יותר של סיכון כי במידה ואין לי 70,000 אז אני לא אוכל להחזיק ברכב. אם אני קונה חדש, אני מחוייב בתשלום של 70,000 איך שלא תפרוס את זה. אם אני קונה יאריס, אני מחוייב בתשלום של 30,000 + תיקונים (אם אני ארצה לתקן בכלל) כך שההתחייבות שלי כן גדולה יותר בשיטה שלך. כלומר, אם לא יהיה לי כסף בעוד 3 שנים, אני באמת אוכל למכור ואז לא להפסיד כלום ובזמן הזה לנסוע ברכב חדש ומודרני. מצד שני - אני נשאר בלי רכב... לא מודרני ולא לא מודרני. דילמה (אם כי אני ממש מקווה שבעתיד אנו נוכל לא רק להשאר עם הרכב הנוכחי אלא גם לשדרג למשהו רציני יותר, אבל במציאות שלנו [ובמיוחד בתנועתיות במקצוע שלי {היי-טק}] שום דבר לא בטוח. לכן אני מפחד מסיכונים).

רוני, אתה אלוף ואני ממש ממש מודה לך על העזרה! אם אי פעם תצטרך המלצות בתחומים בהם אני מתמחה, אתה ממש מוזמן להציק לי כמה שרק תרצה! :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מחפש ועוד איך הצדקה לרכישת הטויוטה. אתה פשוט מדחיק את זה.

האם אתה באמת מצפה שמישהו יסביר לך מה ילך, מתי, איפה וכמה זה יעלה? אם כן הפורום הנ"ל לא מתאים, חפש בפורום

נביאים, מגידי עתידות, וידעונים.

אבל באמת, אף אחד לא יודע. תיאורטית יתכן שלא תשקיע שקל על תקלות בטויוטה, רק טיפולים, והיא תעבור גם חצי מיליון ללא תקלות, בדיוק כמו שיש אפשרות שרכב חדש יהיה רכב לימון וימרר את חייך.

 

השאלה היא מה ההסתברות ומה הסיכוי. יאריס, ותהיה אמינה ככל שהיא, שעברה 245 אק"מ ומיועדת לנסיעות בין עירוניות,

הסבירות שתתחיל להחליף חלקים לא קטנה. אמרת שתשים 10 אש"ח בצד לתיקונים, אבל מי רוצה לקנות רכב ולהתחיל להשקיע.

גם אם זה עדיין "כלכלי" (מה שזה לא), איפה העצבים על הריצות למוסך? על בזבוז הזמן? על הוצאה לא מתוכננת פתאום של כמה אלפי שקלים במכה, אם תבוא? עם ק"מ כזה, לרכב מיני קשה מאד אם לא בלתי אפשרי להיות "רענן" בכלל המערכות שלו.

 

אם עשרה אנשים אומרים לך שאתה שיכור, אז יש אפשרות כמובן שהם עדר (לשיטתך), ויש אפשרות שאתה באמת שיכור:wink:

המון פעמים אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו דווקא את הזול. אני במקומך (ואני לא, אבל בכל זאת) הייתי הולך על מיני חדשה.

שם 30 אש"ח שיש לך ביד כרגע, ועוד כמה לירות כל חודש, ועוד שלוש שנים מחליט אם ממשיך הלאה או רוכש את הרכב.

השקט הנפשי שיש לאשתך רכב חדש, אמין, נעים ונוח, במיוחד שהיא עובדת עם הרכב, שווה המון.תדלק וסע, מה שנקרא.

 

במקרה הכי גרוע, לא עמדת בתשלומים, קשה, לך, יש בעיה וכו' - תמכור תחזור לנקודת ההתחלה פחות או יותר.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מחפש ועוד איך הצדקה לרכישת הטויוטה. אתה פשוט מדחיק את זה.

האם אתה באמת מצפה שמישהו יסביר לך מה ילך, מתי, איפה וכמה זה יעלה? אם כן הפורום הנ"ל לא מתאים, חפש בפורום

נביאים, מגידי עתידות, וידעונים.

אבל באמת, אף אחד לא יודע. תיאורטית יתכן שלא תשקיע שקל על תקלות בטויוטה, רק טיפולים, והיא תעבור גם חצי מיליון ללא תקלות, בדיוק כמו שיש אפשרות שרכב חדש יהיה רכב לימון וימרר את חייך.

 

השאלה היא מה ההסתברות ומה הסיכוי. יאריס, ותהיה אמינה ככל שהיא, שעברה 245 אק"מ ומיועדת לנסיעות בין עירוניות,

הסבירות שתתחיל להחליף חלקים לא קטנה. אמרת שתשים 10 אש"ח בצד לתיקונים, אבל מי רוצה לקנות רכב ולהתחיל להשקיע.

גם אם זה עדיין "כלכלי" (מה שזה לא), איפה העצבים על הריצות למוסך? על בזבוז הזמן? על הוצאה לא מתוכננת פתאום של כמה אלפי שקלים במכה, אם תבוא? עם ק"מ כזה, לרכב מיני קשה מאד אם לא בלתי אפשרי להיות "רענן" בכלל המערכות שלו.

 

אם עשרה אנשים אומרים לך שאתה שיכור, אז יש אפשרות כמובן שהם עדר (לשיטתך), ויש אפשרות שאתה באמת שיכור:wink:

המון פעמים אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו דווקא את הזול. אני במקומך (ואני לא, אבל בכל זאת) הייתי הולך על מיני חדשה.

שם 30 אש"ח שיש לך ביד כרגע, ועוד כמה לירות כל חודש, ועוד שלוש שנים מחליט אם ממשיך הלאה או רוכש את הרכב.

השקט הנפשי שיש לאשתך רכב חדש, אמין, נעים ונוח, במיוחד שהיא עובדת עם הרכב, שווה המון.תדלק וסע, מה שנקרא.

 

במקרה הכי גרוע, לא עמדת בתשלומים, קשה, לך, יש בעיה וכו' - תמכור תחזור לנקודת ההתחלה פחות או יותר.

 

נקודת ההתחלה רק בלי הרכב... כלומר, נקודת ההתחלה שלי היא מינוס 30,000 שקל בכל מקרה רק שבמקרה אחד אני עם רכב ישן ובמקרה שני אני בלי רכב בכלל. זה בכל זאת הימור. אני לא מחפש הצדקה ליאריס, אני רוצה שיורידו אותי מהיאריס, אבל עם טענות הגיוניות ולא "כי ככה כולם אומרים".

מצטער, אני לא מקבל "ככה" כתשובה וכן, גם אם כולם אומרים לי שאני שיכור - עד שלא יראו לי שאני שיכור אני לא אאמין (אגב, לא יודע אם קשור - אבל אני אדם חילוני. אינני מאמין שקיים בורא לעולם אפילו שמליונים יסבירו לי שבמובהקות של 100% הוא קיים. מצטער - תראה לי ואני אאמין, לא תראה לי - הטענה שלך שוות ערך בדיוק לאחד שיטען אחרת.

יש אמרה מאוד נכונה שאומרת שמליון טענות לא נכונות לא שוות לטענה נכונה אחת. כך שאני מעדיף שלא להקשיב בהכרח לעדר של אנשים, אלא למי שבאמת מדבר לעניין ומסביר דברים בצורה הגיונית (ורצוי עם מספרים). לא מחפש נביאים, פשוט אנשים שמתמצאים במה שהם אומרים (דווקא תשובות בלתי מוסברות הן בדיוק מה שאתה מתאר כנביאים). תודה לך על ההתייחסות :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעיונך:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=174806

 

בתור אחד שעוקב זמן רב אחר המכרזים, יש לי הרגשה שמנסים לעבוד עליך. קילומטרג' של 245000 לרכב שהיה 8 שנים בשירות המשטרה זה דבר מאוד מאוד חריג. בנוסף, המחיר שאותו מבקשים ממך מוגזם וייתכן שאף כפול ממה שהסוחר שילם על הרכב.

 

תכנס לקישור הבא:

http://vehicle.mof.gov.il/NR/exeres/9F0E399A-795F-4C86-A33D-B1C437B634FD.htm

 

זו רק דוגמא אחת של תוצאות מכרז. עכשיו גם המשטרה מבצעת בדיקות לפני מכירה לרכבים שלה, זה משהו שנכנס לפני חודשיים.

תתרשם מהיאריסים שנמכרו במכרז האחרון ותגיד לי אתה האם כדאי?

 

לי אישית יש פונטו ספייס אוטומטית ואני יכול להמליץ לך בחום.

אם תוסיף כעשרת אלפים שקלים לתקציב אז תוכל לקנות גרנדה פונטו ידנית. בקרוב אצלי:wink:

vw-golf כתב:

זו פאקינג מדינה דמוקרטית, זה לא שהוא הרים יד על מישהו, אז חלאס, סתמו פיות!!
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

narxx,

 

1. היאריס יכולה "להתפרק" אחרי שנה (פחות סביר) או אחרי 7 שנים (גם פחות סביר). לקחתי נתון ממוצע כדי להקטין את המימד הלא צפוי עד כמה שניתן. אם אין לך כוונה להחליף רכב במשך הרבה שנים, אז על אחת כמה וכמה עדיף שתקנה מכונית חדשה וזולה, שגם תחזיק מעמד ותיתן לך אחריות מקיפה, על פני חתול בשק. זה מבלי בכלל להוסיף את המימד של השקט הנפשי, ההנאה הרבה יותר מהרכב החדש, הבטיחות וכדומה. תיאורטית, אם היאריס תחייה יותר היא תשתלם יותר, זה נכון (בהנחה והיא לא תעשה בעיות כמעט בכלל...). אבל ההפרשים הם של כמה אלפי שקלים לאורך תקופה של שנים. האם זה באמת שווה לך את הכאב ראש ואת הרכב הפחות טוב? תחשוב איפה אתה מתכנן להיות בעוד 3 שנים, או 7 שנים. גם מבחינה כלכלית. תעשה חושבים ואני בטוח שתבין שהסיכון נמצא כאן דווקא ביאריס, לא במכונית החדשה.

2.

א. בשביל זה נכנסת לכאן, לא? אז תן לי להרגיע אותך - ספציפית לגבי קיה העניין מתהפך בשנים האחרונות, ובמיוחד עם הגעת הפיקנטו. 7 שנות אחריות אמורות להרגיע אותך, והרכב עצמו זוכה לשבחים ולכן אין שום סיבה שלא יהיה מבוקש בשוק בעוד אי-אילו שנים. מצחיק שאתה מתלבט לגבי זה, אבל יאריס שחוטה שבחיים לא תצליח למכור אתה מוכן לקנות ברגע... מעבר לזה, אם הייתי צריך לשים כסף על אמינות של קיה חדשה מול יאריס בת 250000... טוב, אתה יכול לנחש לבד.

ב. בדוק אם זה ככה גם ב-i10 ופיקנטו.

ג. 750 שקל וקורס נהיגה בטיחותית לאשתך. גם ישפר אותה כנהגת בטוחה וגם ילמד אותה יותר טוב איך לשלוט בקלאץ'. לפעמים אלו סתם זוטות כמו הנחה של הרגל על הקלאץ' תוך כדי הנהיגה, מה ששוחק את מיסב הלחץ שלו וגומר אותו בחצי מהזמן. אם הנסיעה היא בינעירונית בעיקרה וכמות הפקקים סבירה, רכב ידני יהיה חסכוני יותר לאורך זמן וזול יותר לאחזקה. גיר אוטומטי הולך גם אחרי 150-250-350 אלף ק"מ, והוא יותר יקר לטיפול, אתה יודע.

 

3. אתה טועה. אם אתה קונה בהלוואת בלון (שוב - סטנדרטי מאוד כיום) אתה משלם 30000 בהתחלה, סכום צנוע מדי חודש ואחרי 3 או 5 שנים אתה עושה אחד מהשניים - משלם את היתרה (במקרה הזה מקסימום 20000 שקלים) או פשוט מוכר את האוטו... עשיתי לך חישוב פשוט של כמה כסף תוציא על האוטו בסוף התקופה, וראית בעצמך שזה לא יותר. למה להתעקש?

אם תמכור את הרכב בסוף התקופה, אמנם תישאר בלי רכב אבל עם כסף - כמה עשרות אלפי שקלים שיהוו מקדמה לרכב הבא.

 

תודה על המחמאות ובשמחה. רק שאני לא יודע במה אתה מתמחה :wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודת ההתחלה רק בלי הרכב... כלומר, נקודת ההתחלה שלי היא מינוס 30,000 שקל בכל מקרה רק שבמקרה אחד אני עם רכב ישן ובמקרה שני אני בלי רכב בכלל. זה בכל זאת הימור. אני לא מחפש הצדקה ליאריס, אני רוצה שיורידו אותי מהיאריס, אבל עם טענות הגיוניות ולא "כי ככה כולם אומרים".

מצטער, אני לא מקבל "ככה" כתשובה וכן, גם אם כולם אומרים לי שאני שיכור - עד שלא יראו לי שאני שיכור אני לא אאמין (אגב, לא יודע אם קשור - אבל אני אדם חילוני. אינני מאמין שקיים בורא לעולם אפילו שמליונים יסבירו לי שבמובהקות של 100% הוא קיים. מצטער - תראה לי ואני אאמין, לא תראה לי - הטענה שלך שוות ערך בדיוק לאחד שיטען אחרת.

 

Narxx, אתה נלחם בטחנות רוח. כל מי שאתה שואל כאן אומר לך לרדת מהיאריס ואתה מתעקש לרכוש אותה.

אז קודם כל - תתחדש. זה ברור שכל מה שיגידו לך לא יניע את דעתך. אתה מתעקש לרכוש רכב שעבר חיים קשים מאוד במחיר מופרז לכל הדעות, ולא מעניין אותי שהמחירון של יאריס שנת 2003 הוא כפול מזה או וואטאבר.

 

כמו שרשמתי לאשתך בהודעה הקודמת, אני האחרון שיאמר על יאריס או טויוטה דברים רעים ובמצטבר יש לי כבר כמעט 10 שנים בעלות על רכבי טויוטה שאני מטפל בהן לבד ומכיר מכלולים רבים.

לרכוש רכב כזה על אף האמינות המופתית שלו היא הימור, והסטטיסטיקה, כמו בקזינו, לא לטובתך.

מלבד הקילומטרז' הגבוה יש לזכור שהרכב הזה לא היה שייך לאבא של אף אחד מעשרות הנהגים שנהגו עליו לאורך השנים, מה שאומר שלא כולם ריחמו עליו. תוסיף לזה ששעות המנוע שהוא עבר גבוהות פי כמה מרכב רגיל (עמידה ממושכת בסרק עם מזגן למשל) ושאני בטוח שלא פעם ולא פעמיים הוא נסע עם מטען עודף חריג ולאורך זמן.

 

לעניין התקלות שעלולות לצוץ, הן רבות ומגוונות, החל מתיבת הילוכים שתעשה בעיות מתישהו בעתיד, דרך מיסבים וציריות בגלגלים שהקילומטרז' המכובד בהחלט יראה בהן את אותותיו, קפיצים ובלמי זעזועים עייפים, מערכת קירור עם נזילות \ נוזל קירור לא מקורי או לא איכותי, נזילות מכל מיני מחזירי שמן שעברו יותר מדי קילומטר וזמן, רצועות שהתייבשו, מסרק הגה ומשאבת הגה כוח שעבדו קשה ויזדקקו לשיפוץ או החלפה וגולת הכותרת בדמות מנוע שסביר להניח שהרבה מתוך 83 סוסיו המקוריים כבר ברחו מהאורווה, מה שפוגע בביצועים ובצריכת הדלק ואף עלול להכשיל אותך בטסט.

כל זה ועדיין לא הזכרנו אינג'קטורים שעלולים להתפגר יום אחד (וסתם בשביל הקוריוז לך תשאל כמה עולה אחד חדש בחברה), משאבת דלק שעבדה אלפי שעות (ופילטר שמעולם לא הוחלף) ולך תדע איזה דלק קיבלה במהלך החיים, כל מיני חיישנים סוררים במנוע שהתבלו עם הזמן (לדוגמה חיישן מצב מצערת שייאלץ אותך להחליף את כל המצערת בעלות מכובדת).

 

בקיצור - כל הרשימה הזאת יכולה להופיע בכל רכב בן 8, אבל במקרה שלך הסיכוי לכך גבוה הרבה יותר בגלל ההיסטוריה של הרכב.

 

ב 30,000 ש"ח לא ניתן \ קשה ביותר למצוא רכב נורמלי שהכל בו נעשה by the book. אתה עוד מגדיל לעשות וחושב לבחור באלטרנטיבה הכי קיצונית :roll:

 

שיהיה בהצלחה :?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעיונך:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=174806

 

בתור אחד שעוקב זמן רב אחר המכרזים, יש לי הרגשה שמנסים לעבוד עליך. קילומטרג' של 245000 לרכב שהיה 8 שנים בשירות המשטרה זה דבר מאוד מאוד חריג. בנוסף, המחיר שאותו מבקשים ממך מוגזם וייתכן שאף כפול ממה שהסוחר שילם על הרכב.

 

תכנס לקישור הבא:

http://vehicle.mof.gov.il/NR/exeres/9F0E399A-795F-4C86-A33D-B1C437B634FD.htm

 

זו רק דוגמא אחת של תוצאות מכרז. עכשיו גם המשטרה מבצעת בדיקות לפני מכירה לרכבים שלה, זה משהו שנכנס לפני חודשיים.

תתרשם מהיאריסים שנמכרו במכרז האחרון ותגיד לי אתה האם כדאי?

 

לי אישית יש פונטו ספייס אוטומטית ואני יכול להמליץ לך בחום.

אם תוסיף כעשרת אלפים שקלים לתקציב אז תוכל לקנות גרנדה פונטו ידנית. בקרוב אצלי:wink:

 

היי, נכנסתי לקישור כבר לפני כמה ימים, וכן, ראיתי שיש שם יאריסים שנמכרו ב 14-15 אלף, וגם יאריסים שנמכרו ב 26 ואף מעל 30 אלף - כולן מהמשטרה מודל 2003. אתה פונה לרגש שלי וכבר ניסיתי להסביר שאני לא בחור רגשני, אני בחור קר, שקול ומתמטי. אני מניח שהמשטרה מוכרת רכבים בהפרשים של 100% לפי מצב הרכב. ספציפית, הרכב עליו אני מדבר, הוא רכב שנבדק ואין בו מכות בשלדה (אני אישית עובר עם המוסכניק ס"מ אחרי ס"מ על המסגרת מסביב ומסתכל על הברזלים מקדימה ואחורה ורואה שאין שום כיפוף ושום מכה), הזוי ככל שזה ישמע. אם נניח לרגע שהוא אמין (אחרת כל הקייס שלי לא שווה כלום), הוא שומר לי ספציפית רכב שהוא טוב ולא אחד שהוא לא טוב או דפוק. אגב, 30 אלף קילומטר לשנה לא נשמע לי בהכרח חריג מאוד. נכון שזה נמוך - יש לו עוד יאריסים עם 300 אלף ויותר, אבל את זו ספציפית הוא שומר לי (משפחה) והוא ערב לה לגמרי (ברמת אחריות). לא יודע, לי נשמע מאוד אמין - בניגוד לכל רכב אחר שאקנה, שם אני צריך לסמוך על מרפי בעיקר (ויש לנו מערכת יחסים קרובה מאוד :)).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע יכול להיות שאנחנו לא רואים את אותה טבלת רכבים, כי היאריסים היחידות שנמכרות ב30 אלף הן שנת 2006.

אתה גם מתאר את עצמך כבן אדם שקול וטוען שאני פניתי לרגש שלך.

אז אני מעוניין להבהיר שאני פונה אך ורק לכיס שלך ואתה ממש ממש לא שקול ורחוק מלהיות מתמטי.

 

לקנות יאריס שנת 2003 עם עבר משטרתי ועם רבע מליון ק"מ בשלושים אלף שח זו טיפשות גמורה.

 

אתה מוזמן להיכנס ליד2 ולעשות חיתוך בין רכב לכל הפחות מ2006 (לפי אשתך) בסכום שהקצת ובנפח מנוע שלפי הבנתי אתם מחפשים קטן.

אם אתה לא מוצא משהו מתאים אני נותן לך את הרכב שלי במתנה.

vw-golf כתב:

זו פאקינג מדינה דמוקרטית, זה לא שהוא הרים יד על מישהו, אז חלאס, סתמו פיות!!
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודת ההתחלה רק בלי הרכב... כלומר, נקודת ההתחלה שלי היא מינוס 30,000 שקל בכל מקרה רק שבמקרה אחד אני עם רכב ישן ובמקרה שני אני בלי רכב בכלל. זה בכל זאת הימור. אני לא מחפש הצדקה ליאריס, אני רוצה שיורידו אותי מהיאריס, אבל עם טענות הגיוניות ולא "כי ככה כולם אומרים".

מצטער, אני לא מקבל "ככה" כתשובה וכן, גם אם כולם אומרים לי שאני שיכור - עד שלא יראו לי שאני שיכור אני לא אאמין (אגב, לא יודע אם קשור - אבל אני אדם חילוני. אינני מאמין שקיים בורא לעולם אפילו שמליונים יסבירו לי שבמובהקות של 100% הוא קיים. מצטער - תראה לי ואני אאמין, לא תראה לי - הטענה שלך שוות ערך בדיוק לאחד שיטען אחרת.

יש אמרה מאוד נכונה שאומרת שמליון טענות לא נכונות לא שוות לטענה נכונה אחת. כך שאני מעדיף שלא להקשיב בהכרח לעדר של אנשים, אלא למי שבאמת מדבר לעניין ומסביר דברים בצורה הגיונית (ורצוי עם מספרים). לא מחפש נביאים, פשוט אנשים שמתמצאים במה שהם אומרים (דווקא תשובות בלתי מוסברות הן בדיוק מה שאתה מתאר כנביאים). תודה לך על ההתייחסות :)

המוסכניק שלך נתן לך הוכחות ומספרים שיאיריס עושה 400K בלי תקלות, הוא נתן לך הסטוריית טיפולים של צי היאריסים שהוא טיפל בו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

NARXX היקר -

 

יש עשרות (!!!) רכבים עדיפים על היאריס מהמשטרה במחיר הזה. אני בכלל לא מבין למה לקיים שרשור כה ארוך כשהתשובה לשאלה הראשונית כה ברורה וזועקת (להמשיך הלאה לרכב הבא!). ואגב, לא לחינם היתה תמימות דעים (זה ממש לא מאפיין את הפורום).

 

מכיוון שאתה רוצה נתונים מבוססים, אני יכול למשל להמליץ על רכב שברשותי - מיצובישי לנסר. בשוק המטורף של היום, בתקציב של 40K אתה יכול למצוא אחת משנת 2006 ואולי אף 2007 שלא היתה בשימוש המשטרה או גוף מוסדי אחר (שוודאי נהגו עליו עשרות אנשים שממש לא איכפת להם מהרכב) ונסעו ק"מ סביר. הרכב מאוד אמין ודי מרווח. בטיחות - 6 כ"א (אני לא יודע כמה יש ביאריס, אך אני מניח ש-2). מבחינת צריכת דלק - אם עיקר השימוש הוא אכן בין-עירוני אז לא מוגזם לצפות ל-1/12.5 (אצלי הרכב עושה 1/13 מדוד, בעיקר בינעירוני).

 

יש עוד המון רכבים בסגנון הזה.

 

את הרכב מהמשטרה היתי שוקל אולי לרכוש ב-15K וגם אז לא בלב שלם.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4685 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...