Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השפעת שיפוע הדרך על יציבות הרכב


Geler GasGroupie
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5299 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

מנסיוני המצומצם אני יודע דבר אחד - שיפוע הדרך מאוד משפיע, בין אם מדובר בשיפוע צד או בעליה\ירידה. השאלה היא מהי ההשפעה? ההגיון שלי אומר שירידה תוביל להעברת משקל קדימה ולהפחתת הנטיה של השלדה לתת-היגוי, בייחוד בשילוב עם האטה מצד הנהג. אבל, כאשר אני נכנס לסיבוב בירידה ללא בלימה מצדי, נוצרת האצה, והאצה אמורה לגרום להעברת משקל אחורנית. אותו דבר לגבי עליה שאמורה לגרום להעברת משקל אחורה, אך מאיטה את הרכב (ולכן אמורה כביכול לגרום להעברת משקל לפנים).

 

מה ההשפעה המעשית על יציבות הרכב, ומה דרך ההתמודדות המשתמעת ממנה? כלומר, כדי להגיע לאותו איזון שאותו אני משיג במישור על ידי גז קבוע -- האם אני צריך לבלום בירידה (מה ששומר את הרכב במהירות קבועה) או להאיץ כדי למנוע העברת משקל שאמורה להיגרם עקב השיפוע? (ולהיפך בעליה). חוו דעתכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשפעה המעשית היא שבירידה מרחק העצירה שלך גדל...

תיאורטית הנטייה לתת היגוי תגבר, עקב הסתת המשקל קדימה, ואי סתירה מספקת מצד המהירות (תלוי כמובן במהירות שבה אתה נוסע).

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

חתימה טובה. דג שמח. צאן קל. הכל יהיה בליסדר.

לפני 5 דקות, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בירידה, משקל הרכב קטן ביחס לקרקע בגלל השיפוע, ובעליה גדל מאותה הסיבה. זה מפיזיקה בסיסית.

עם שיפוע מספיק גדול אתה תחוש האצה.

שים לב שזאת לא אותה ההאצה שנוצרת כתוצאה מליחצה על הגז. אם הרכב במצב מאוזן, לא "מתנדנד" על המתלים, כל הרכב יאיץ באותה המהירות ולא תהיה העברת משקל.

 

לגבי גז קבוע במישור, היציבות שאתה משיג שם נובעת מחוסר תאוצה.

הדרך הכי בסיסית לבדוק תאוצה היא להרגיש אותה. גוף האדם יודע לחוש תאוצה בצורה יוצאת מן הכלל.

Kawasaki Versys !!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשית מה-זה בלגן.

 

בירידה: יותר כוחות מופעלים קדימה (גם כוח הכבידה מצטרף) ולכן באותה מהירות - יותר תת-היגוי. בלימה תחת עומס צידי תגרום להעברת משקל חריפה יותר לפנים ויותר היגוי יתר, בעיקר במכוניות עם זנב שמח.

בעלייה: יותר עומס על הציר האחורי, פחות תת היגוי וגם פחות היגוי יתר.

 

אני חושב שהבלבול שלך נובע מהמסקנה המוטעית שבהאטה של הרכב הנובעת מהעלייה יש העברת משקל לפנים ובהאצה הנובעת מירידה יש העברה לאחור. בפועל אלו ההאצות והבלימות של הנהג שמשפיעות בצורה משמעותית, ולא הירידה או העלייה.

 

בנוגע לשיפועי צד - אם השיפוע הוא לכיוון הסיבוב יהיה פחות תת היגוי או היגוי יתר (כלומר אפשר לנסוע מהר יותר), אם השיפוע הוא נגד הכיוון יהיה יותר תת היגוי והיגוי יתר (כלומר צריך לנסוע לאט יותר).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...