Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5168 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אתה טועה ידידי - בתור אחד שגר באיזור אני יכול להגיד לך שאני כל בוקר עולה לרכבת בשעה 7:43 ובשעה 8:23 אני נמצא בארלוזורוב. החניה ליד הרכבת במודיעין אגב, בשפע.

 

הבעיה היא שלא כל אחד יכול להסתדר רגלית בפנים. כך למשל אישתי חייבת את הרכב כי היא עושה ביקורי בית. כאשר הנתיב המהיר היה עוד בשלב הדיבורים חשבנו הנה זה יכול להיות הפתרון. אך כאשר ראינו את הביצוע הבנו שזה לא.

 

נכון להיום בבוקר, צמצום הנתיבים מ-3 לשניים לפני נקודת ההשתלבות העביר את העומס רחוק יותר מת"א, וככה מי שנסע בנתיב האגרה נהנה מתנועה חלקה לאורך כל הדרך.

 

כאשר הנתיב יתמלא יהיה לו פקק בכניסה לאיילון בדיוק כמו לנתיבים החינמיים. כך למשל כאשר בכביש גהה בנו את הנתיב המקביל ליציאה לפ"ת ובר אילן הייתה זו אופציה מצויינת לעקוף את הפקק בכביש 4. אך עם הזמן אנשים למדו את הפטנט וכיום המעבר הזה פקוק בדיוק כמו הכביש והוא איננו מניב שום יתרון.

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
התאוריה שלי:

כביש האגרה הוא פיילוט. בפיילוט הזה בודקים עד כמה אנשים מוכנים לשלם עבור הזכות להגיע לת"א, לכאורה מהר יותר מהנתיב החופשי.

התנועה בנתיב החופשי מואטת עוד יותר, כך שהפער בין הנתיב המהיר והנתיב החופשי רק גדל.

אם התארכות הפקק בנתיב החופשי או המחיר הגבוה בנתיב המהיר יגרמו לנהגים לוותר על הרכב ולהגיע בשאטלים - הושגה מטרה חשובה: צימצום כלי הרכב בת"א.

אם זה לא יעזור, ונהגים יתחילו להשתמש בנתיב המהיר מתוך אילוץ, אזי המסקנה המתבקשת היא שאפשר להטיל גם אגרת כניסה לת"א, כי אנשים מוכנים לשלם.

זה רק עניין של זמן שכל הכניסות לת"א ירושתו במצלמות לגביית אגרת כניסה. אני מניח שמי שירצה להיכנס לת"א בשעות העומס, יבין שעליו להפרד כל יום מכמה מאות שקלים (נתיב מהיר, אגרת כניסה, חניה).

לא לשכוח שלא מזמן עלתה תוכנית לצמצם את מקומות החניה בת"א, כדי עוד יותר להכביד על הבאים בשעריה - מה שאומר שחניה תעלה עוד יותר. (אגב, אתמול קראתי על מישהו שמוכר מקום חניה בודד ברחוב בוגרשוב ב-200,000 ש"ח. במחירי החניה ברחוב, מדובר בהחזר השקעה תוך כ-15 שנים).

.

 

מטרתו של הנתיב המהיר היא אכן לא להקל על הכניסה לת"א, אלא לעודד חניית הרכב מחוץ לעיר. ושימוש בתחבורה ציבורית. כך עפ"י מנכ"ל החברה המנהלת אותו (שמעתי אותו ברדיו הבוקר).

 

דווקא השארת הרכב בחניון וכניסה ע"י מערך השאטלים שלהם יכול להיות מעניין עבורי, השאלה כמה יעיל זה יהיה. לא בא לי לחזור לימי המכות בתחנה מרכזית ב"ש על מקום בקו 44.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם
מטרתו של הנתיב המהיר היא אכן לא להקל על הכניסה לת"א, אלא לעודד חניית הרכב מחוץ לעיר. ושימוש בתחבורה ציבורית. כך עפ"י מנכ"ל החברה המנהלת אותו (שמעתי אותו ברדיו הבוקר).

 

דווקא השארת הרכב בחניון וגניסה ע"י מערך השאטלים שלהם יכול להיות מעניין עבורי, השאלה כמה יעיל זה יהיה. לא בא לי לחזור לימי המכות בתחנה מרכזית ב"ש על מקום בקו 44.

 

 

אני לא הייתי משאירה גם את הרכב של משה אופניק בחניון שקרוב 2 דקות מלוד

פורסם

 

כאשר הנתיב יתמלא יהיה לו פקק בכניסה לאיילון בדיוק כמו לנתיבים החינמיים. כך למשל כאשר בכביש גהה בנו את הנתיב המקביל ליציאה לפ"ת ובר אילן הייתה זו אופציה מצויינת לעקוף את הפקק בכביש 4. אך עם הזמן אנשים למדו את הפטנט וכיום המעבר הזה פקוק בדיוק כמו הכביש והוא איננו מניב שום יתרון.

 

אופציה מצויינת לעקוף את הפקק של כביש 4?

הכביש הזה הוא כביש שירות שתפקידו להפריד בין התנועה הנכנסת והיוצאת בשני המחלפים שהזכרת מהתנועה המהירה יותר בכביש 4. לכן, הוא לא תוכנן להיות "מעקף" של הפקק וגם ההשתלבות ממנו חזרה לכביש 4 לא תוכננה לכך וזו חלקית הסיבה לפקק בכביש 4 (הסיבה הנוספת היא היציאה האומללה למחלף גבעת שמואל).

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

בהתחלה גם הייתי מאוד עצבני על עצם לקיחת נתיב ציבורי עבור ייזם פרטי. אבל ניסיתי להסתכל על זה מכיוון שונה.

 

אולי זה יגרום לאנשים, שעובדים באותה חברה/שכנים או מכרים שעובדים קרוב, לנסוע ביחד? להשאיר את הרכבים בחניון ולנסוע בשאטלים? סתם לנסוע באוטובוס שעכשיו יגיע יותר מהר ולכן יהיה אלטרנתיבה טובה יותר מבעבר? בסופו של דבר הקטנת כמות הרכבים טובה לנו ולילדינו, אל תשכחו את זה (פחות זיהום). בימים הראשונים ברור שיהיה פקק גדול יותר.

זה לדעתי עדיף על אגרת גודש בכניסה לתל-אביב,שדובר עליה רבות, שזה סתם מס לכל דבר. רק צריך שבמקביל ייסדרו את הגוף הרקוב הזה שנקרא רכבת ישראל..

פורסם

 

כאשר הנתיב יתמלא יהיה לו פקק בכניסה לאיילון בדיוק כמו לנתיבים החינמיים. כך למשל כאשר בכביש גאה בנו את הנתיב המקביל ליציאה לפ"ת ובר אילן הייתה זו אופציה מצויינת לעקוף את הפקק בכביש 4. אך עם הזמן אנשים למדו את הפטנט וכיום המעבר הזה פקוק בדיוק כמו הכביש והוא איננו מניב שום יתרון.

 

הדבר הזה לא יקרה משתי סיבות:

 

1. ההשתלבות של נתיבים היא זו שגורמת לפקקים. ואיפה שהנתיב המהיר יוצא כבר אין השתלבות - הנתיב המהיר מקבל נתיב משלו ושני הנתיבים האחרים הם כבר אחרי ההשתלבות.

2. מחיר הנסיעה משתנה כדי להבטיח שלא תהיה יותר מדי תנועה על הנתיב. ההבטחה היא למהירות מינימלית של 70 קמ"ש.

 

הפקק שהם כן יכולים להתקל בו זה ההשתלבות של כביש 20 מכיוון בת ים (וזה כבר סיפור אחר). אבל כיוון שצפויים להיות בכביש פחות רכבים מבעבר בשל העובדה שהגדילו את הפקקים לפני הכניסה - כנראה שגם הפקק הזה יהיה פחות גרוע מבעבר...

פורסם

אני בכל זאת נשאר בדעתי. לערכתי הנהגים מהנתיבים החינמיים באיילון ישברו הגה שמאלה וידחפו ליציאה מנתיב האגרה. כתוצאה היציאה הזו תהיה קשה מאוד ואיטית עם השלכות מידיות על פנים הנתיב.

 

שוב אחזור לדוגמה של המעקף בצומת בר אילן אשר עליו אני עושה תצפיות על בסיס יום-יומי. במעקף עצמו אני עוקף את כלי הרכב העומדים בכיש 4. אך היציאה מהמעקף בשעות השיא כ"כ קשה עד שלפעמים כלי רכב הנ"ל מספיקים להשיג אותי בחזרה. מה גם שעצם המעמד של התמרונים וההדחפויות במקום הוא לא מהנעימים, כי הרי הנהגים שנשארו בכביש שוברים הגה ימינה ונדחפים ליציאה מהמעקף. אז לפעמים אני מרגיש שעדיף לי להפסיד עוד כמה דקות ולהיזדחל בנתיב השמאלי ברוגע יחסית מאשר להכנס לקרב הנ"ל. כל זאת כאשר בכיש 4 ישנם שוליים רחבים ואם מישהו מאוד ממהר ונדחף כמו טנק אפשר לפנות לו דרך. ומה שאני רואה ביציאה מנתיב אגרה החדש זה לערכתי מתכון לתוהו ובוהו.

פורסם
אופציה מצויינת לעקוף את הפקק של כביש 4?

הכביש הזה הוא כביש שירות שתפקידו להפריד בין התנועה הנכנסת והיוצאת בשני המחלפים שהזכרת מהתנועה המהירה יותר בכביש 4. לכן, הוא לא תוכנן להיות "מעקף" של הפקק וגם ההשתלבות ממנו חזרה לכביש 4 לא תוכננה לכך וזו חלקית הסיבה לפקק בכביש 4 (הסיבה הנוספת היא היציאה האומללה למחלף גבעת שמואל).

 

בכביש 4 זה שילוב מופלא של מחלף גבעת שמואל, תחנות האוטובוסים ותחנות הדלק. לשני הכיוונים הדברים הללו הם כמעט הגורמים הבלעדיים לפקקי הענק בכביש. אליהם מתווסף הגורם המקדים בנסיעה דרומה של ההשתלבות ממחלף גהה שקצת אחריה יש תחנת אוטובוסים נוספת.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

לגבי כביש 4 אני מדבר דווקא על הכוון צפונה. ואכן צומת בר-אילן על כל גורותיו מהווה צוואר בקבוק בקטע כביש זה. כך בדיוק הכניסה לאיילון מהווה צוואר בקבוק בכביש 1 לכוון תל אביב ופקק משתרע עד לנתב"ג. ע"מ לסיים את הפקק יש לפתור את בעיית צוואר הבקבוק, דהיינו להוסיף נתיבים. התעקתו של צוואר הבקבוק ממקום למקום א' לערכתי לא תתרום הרבה. ו-ב' המחדל התכנוני לערכתי יהפוך את המקום לגהנום תרתי משמע. מחד, כאמור יהיהו הנדחפים שמאלה ליציאה מנתיב האגרה. מאידך יהיהו כאלה שידחפו מנתיב האגרה ימינה ע"מ לצאת בלה-גרדיה. וכל זאת עוד ללא שוליים. בקיצור אני מאוד פסימי, נראה לי שהתנוע במקום פשוט תעמוד.

פורסם
אתה טועה ידידי - בתור אחד שגר באיזור אני יכול להגיד לך שאני כל בוקר עולה לרכבת בשעה 7:43 ובשעה 8:23 אני נמצא בארלוזורוב. החניה ליד הרכבת במודיעין אגב, בשפע.

אתה מסתמך על הרכבת ?! אופטימי :-)

פורסם

אני מאוד אופטימי, יודע למה?

כי אני כמעט שנה נוסע ברכבת על מסלול מודיעין-ת"א ורק פעם אחת היה איחור משמעותי. ההרגשה היא שהענף הזה, מודיעין-נתב"ג-ת"א מנותק לגמרי משאר המסילה בארץ וזה מצוין.

אפילו עכשיו, כשיש המון רכבות מושבתות בעקבות השריפה האחרונה, הענף הנ"ל לא מושפע.

Bimmer

פורסם

מה שמתאים לך לא בהכרח מתאים לכולם ,

יש אנשים שצריכים להגיע עם רכב מכיוון מודיעין , והפקק ישפיע עליהם

אישתי מפעם לפעם הייתה מעלה רעיונות לעבור מתל אביב למודעין. היום כשהיא ראתה את הקלפס התעבורתי הזה במו עיניה היא בעצמה הבינה שאין מצב.
פורסם

בגלל שהקו הזה מחובר לנתב"ג אין עיכובים

בתור אחד שנסע על הקו הזה יום יום למשך 3 שנים

כי החיים הם לא רק קו ישר PSI

פורסם
אני מאוד אופטימי, יודע למה?

כי אני כמעט שנה נוסע ברכבת על מסלול מודיעין-ת"א ורק פעם אחת היה איחור משמעותי. ההרגשה היא שהענף הזה, מודיעין-נתב"ג-ת"א מנותק לגמרי משאר המסילה בארץ וזה מצוין.

הקו למודיעין לא מאחר משתי סיבות עיקריות -

א. הוא לא עובר דרך נקודות העומס העיקריות של רשת המסילות.

ב. זמני הנסיעה בקו הזה רופדו היטב, כך שגם במקרה של איחור יש איך לצמצם את הפער.

 

אין שום קשר לכך שהקו עובר דרך נתב"ג.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט


×
×
  • תוכן חדש...