Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הנתיב המהיר מצמצם לך את הנתיב


senda
שימו לב! השרשור הזה בן 4381 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה פשוט טמטום שלא ראיתי כמוהו.

 

הרי מלכתחילה הבעיה הייתה ההשתלבות של כביש 1 לתוך איילון.

אז מה עשו?

- לקחו את כל החלק מנתב"ג ועד אותה השתלבות ועשו אותו יפה לעין ע"י הנתיב הזה, כשעצם אפשר להכניס שם שלושה ציבוריים במקום 1 פרטי

- והדובדבן שבקצפת, החמירו את שורש הבעיה כי עכשיו ההשתלבות לתוך איילון היא עוד יותר בעייתית.

 

נ.ב.

בדיוק נסעתי שם שלשום והנתיב המהיר היה סגור. הגעתי להשתלבות לאיילון, ראיתי את צוואר הבקבוק הזה שהם יצרו ואמרתי לעצמי "אהה אוקיי הנתיב סגור כי ההשתלבות לאיילון פשוט לא הגיונית, כנראה כשהם יסיימו עם ההשתלבות, ייפתח הנתיב המהיר." איזה יסיימו ואיזה נעליים. מי לעזאזל מתכנן דברים כאלה?!?!

Bimmer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

איפה , איפה הכבישים שהייתי נוסע עליהם במיאמי עם 7 נתיבים כמו מנחת מטוסים , למרות שזה דיי מלחיץ אם אתה נוסע על הנתיב השמאליי ביותר ואתה רוצה לרדת ברגע האחרון במחלף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה , איפה הכבישים שהייתי נוסע עליהם במיאמי עם 7 נתיבים כמו מנחת מטוסים , למרות שזה דיי מלחיץ אם אתה נוסע על הנתיב השמאליי ביותר ואתה רוצה לרדת ברגע האחרון במחלף

 

צודק, כביש י-ם ת"א היה צריך להיות לפחות 5 נתיבים בעומס הקיים בו, יש מקומות שקשה להרחיב לדוגמה בשער הגיא אבל אחרי נתב"ג יש רווח בצד ימין אמנם שטח חקלאי עם תעלה וכ"ו אבל יא ראבק מדובר בכביש המרכזי במדינה.

עם או בלי קשר לכל מי שנסע בארה"ב הכבישים נראים כאן כמו שבילי עיזים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין מה אתם בוכים.

זה שהם משלמים ונוסעים שם זה אומר הרבה פחות לחץ בנתיב הפתוח.

זה לא מה שיפחית את הלחץ בכביש מספר 1 בשעות העומס לכיוון ת"א.

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מה שיפחית את הלחץ בכביש מספר 1 בשעות העומס לכיוון ת,א.

ל'

 

1+

נכון. יותר מזה, ההשתלבות של הנתיב המהיר חזרה לכביש 1/איילון תגרום להרבה יותר עומס.

Bimmer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנתיב הזה היה טעות מלכתחילה... לא ייקח הרבה זמן עד שיבינו שהנתיב הוא לא להיט... אולי רק אנשים שהחברה

תשלם על הנתיב באמת ייסעו בו, אני לא רואה אדם ממוצע משלם 30 ש"ח כדי לנסוע על הכביש הזה.

 

אני רק צריך שהדרך עד לגנות תהיה פתוחה, משם והלאה, לא מתקרב בבוקר!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ששניכם לא מבינים זה לא שמוציאים את הרכבים ומשאירים את הכביש כמו שהוא. מה שעושים בפועל זה שמצמצמים את הכביש משלושה נתיבים לשניים! ככה שלוקחים אולי 5% מהרכבים אבל מצמצמים את הנתיבית ב 33%. העומס על שני הנתיים שישארו יהיה הרבה יותר גדול.

 

בדרך גרפית תחשבו על כך שכיום יש 100 רכבים בכביש שהופך מחמישה נתיבים לשלושה. בעתיד יהיו 95 רכבים בכביש שיעבור מחמישה נתיבים לשניים וה 5 רכבים יקבלו את הנתיב השלישי.

 

לא צודק לא הגיוני ולפי דעתי גם לא חוקי!

 

אני אתמול נסעתי ליד הנתיב המהיר ולא הורידו שום נתיב.

תפסיקו סתם לקפוץ מבלי לבדוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה אדם ממוצע משלם 30 ש"ח כדי לנסוע על הכביש הזה.

 

אותו דבר בדיוק אמרו פני כמה שנים, כשנפתח כביש 6.

 

היום עשרות אלפי נהגים נוסעים בכביש הזה, גם כאלה שמקבלים החזר תשלום מהעבודה וגם כאלה שלא. אפילו מבצעים עבודות להרחבת הכביש בכמה מקומות.

אני אתמול נסעתי ליד הנתיב המהיר ולא הורידו שום נתיב.

תפסיקו סתם לקפוץ מבלי לבדוק.

 

יש קטע באורך של כ 300 מטר, שמתחיל במקביל ליציאה לקיבוץ גלויות בו מספר הנתיבים הרגילים צומצם ל 2 והנתיב השלישי הוא הנתיב בתשלום. לאחר אותם 300 מטר הנתיב בתשלום מסתיים ומתחבר לאיילון.

 

מדברים כאן רק על הקטע הזה.

 

מלבד זאת, לאורך כל הנתיב אין הורדה של הנתיבים הרגילים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הפרוייקט הצליח או שלא, זאת נדע רק בעוד מספר חודשים, כמו שכבר כתבתי, נפחי התנועה שעוברים על כביש 1 לא, ירדו ועדיין אנשים יעמדו בפקק הארוך בכניסה לת"א בבקראים ובשעות העומס.

כדי שנפח התנועה יפחת, צריכה להיות מערכת תחבורה ציבורית עם קוים זמינים יותר לנוסעים ותדירות גבוהה יותר שלהם לתוך הערים הגדולות, כך אולי נהגים ישתכנעו להכנס לעיר בתחבורה הציבורית ולהשאיר את רכבם בבית.

הק"מ הבודדים הללו מנתב"ג עד הכניסה לת"א ישמשו בעיקר (לדעתי) את האנשים שלא השכימו קום בבוקר, מאחרים סדרתיים, כוחות בטחון שאמורים להגיע לארועים וכאלו שממהרים ויש להם כסף מיותר עבור תשלום נסיעה במסלול VIP.

 

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט כל יום אני עובר שם. הפקק הקבוע העסיק אותי די הרבה. מתוך ניתוח של זרימה של נתיבים שהרצתי בראש כל בוקר אני שמח שלא חששו לעשות את הצעד הנכון (לשלב זה).

 

המדד להצלחה הוא כמות המכוניות בשעה שיכולות לעבור בזמן נתון דרך מוצא המשפך. לפיכך קרטריון אופטימיזציה זה הוא החשוב ביותר. קרטיריון שני הוא הוגנות. הוגנות בין משתמשים משלמים ולכאלו שאינם משלמים. קיימות 3 אפשריות:

  • שילוב חופשי ללא נתיב שמור - יתרון: כולם שווים חסרון:העומס במוצא הנתיב יגרום לנתיב להיות איטי ובכך יפגע בכמות המכוניות שיכולות לעבור בזמן נתון
  • נתיב שמור אחד - יתרון: אין הפחתה במהירות הנסיעה בנתיב המהיר חסרון: פגיעה מסויימת בציבור הרחב.
  • שני נתיבים שמורים - יתרון: נתיב מהיר ללא הגבלה חיסרון: יפריע מדי לנתיבים החופשיים ולא מהווה שיפור מול האפשרות הקודמת ןוגע בקריטריון הראשון.

 

כאן מסתיים הניתוח הפשוט. אבל לא מרכיבי האופטימיזציה. ע"י שימוש במערכת מתקדמת שתשלוט על מהירות הנסיעה בק"מ האחרון ניתן היה להגיע לשילוב גמיש ואופטימלי. אם למשל היו שלטי הכוונה לכל נתיב למהירות הנדרשת וגמישות בשימוש בנתיבים, בשילוב של אכיפה קשוחה ע"י חיוב נהגים פולשים שלא ע"פ ההוראות בשלטים הדיגיטליים, יתאפשרו גמישות ומיקסום הקרטריון הראשון עם השילוב הטוב ביותר עם השני.

Mazda MX-5 NC RWD

Subaru Forester 2.5 Sport AWD

BMW R1200GS Adv

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנתיב הזה היה טעות מלכתחילה... לא ייקח הרבה זמן עד שיבינו שהנתיב הוא לא להיט... אולי רק אנשים שהחברה

תשלם על הנתיב באמת ייסעו בו, אני לא רואה אדם ממוצע משלם 30 ש"ח כדי לנסוע על הכביש הזה.

 

אני רק צריך שהדרך עד לגנות תהיה פתוחה, משם והלאה, לא מתקרב בבוקר!

 

ברור שישלמו. אחרי שצימצמו את הנתיבים החינמיים לשני נתיבים (עד לפני ההשתלבות עם המהיר) הפקק לא ייקח שלושים דקות אלה 50 דקות. ואז תהיה הצדקה אמיתית לנסוע דרך המהיר.

השלב הבא יהיה לצמצם את הנתיבים החינמיים לאחד ובכלל יהיה שווה לנסוע במהיר...

 

אני אתמול נסעתי ליד הנתיב המהיר ולא הורידו שום נתיב.

תפסיקו סתם לקפוץ מבלי לבדוק.

 

אם היית מסתכל טוב ולא קופץ סתם - היית רואה שלקראת ההשתלבות של הנתיב המהיר צמצמו את הנתיבים החינמיים לשני נתיבים ואז הנתיב המהיר משתלב כנתיב נפרד. ככה האנשים שנוסעים במהיר אינם צריכים להשתלב בנתיבים הרגילים אלה יש להם נתיב משלהם שמתחבר עם שני הנתיבים שאותם השאירו. זה יגרום לעיכובי תנועה רציניים ובעצם זה פוגע בנוסעי הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכמובן הבוקר, מה רבה ההפתעה?! פקקים גדולים בגלל הנתיב המהיר...

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000614066

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט בושה.

 

אני תמכתי בפרויקט הנתיב המהיר שנראה לי פתרון סביר, עד להיום בבוקר שבו גילית שפשוט עקצו אותנו.

 

במהלך החודשים האחרונים, כל אימת שחלפתי על פני מקום המיזוג בין הנתיב המהיר לכביש הציבורי תהיתי כיצד המיזוג יתבצע באופן חלק, אך (בתמימותי) נתתי קרדיט למתכננים שנתנו דעתם לבעיה. לא שיערתי שהפתרון (שנשמר בסוד מוחלט עד למועד פתיחת הנתיב, ולא במקרה....) שעליו חשבו, הוא על חשבון הציבור. במקום להוסיף עוד 2-3 נתיבים, כפי שנדרש לאור העומס, הורידו נתיב, בלי למצמץ.

 

בדרך זו הם מאלצים אנשים שכלל לא שקלו להשתמש בנתיב המהיר, כמוני, להשתמש בו ולהעשיר את קופת המפעיל. אין גבול לחוצפה.

 

אגב, אני נוסע בכביש ירושלים-ת"א כל בוקר בשעות העומס. במהלך החודשים האחרונים העומס היה סביר ביותר והפקק התחיל לרוב רק לאחר מחלף שפירים, שזה לא רע (יחסית). מצדי להשאיר את המצב כמות שהוא, ללא נתיב מהיר וללא טובות מהמדינה.

 

התנהלות נלוזה זו מצטרפת להחלטות נוספות מהעת האחרונה, כגון העלאת המס על הדלק וכיו"ב, שכל מטרתם להעשיר את קופת המדינה על חשבון הציבור הכללי, שגם כך נאנק תחת העומס הרב. כל הטענות של "מדיניות הגברת השימוש בתחבורה ציבורית" כביכול, הנן סיסמאות ריקות לאור העלאת מחירי הנסיעה בתחבורה ציבורית ואי דאגה לתחבורה ציבורית סבירה. למעשה, מנכ"ל משרד האוצר אמר במפורש בראיון בשבוע שעבר, כי העלאת מס הדלק היא כדי לצמצם את הגירעון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4381 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...