Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5625 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הנה כמה צילומים מהימים האחרונים:



התאמת אטמים חדשים למנוע:

95039572.jpg

 

התקנתי שרשרת טיימינג חדשה, וגלגל שיניים. גם כרית חדשה למותחן נקנתה. את הטיימינג כיוונתי לבד. כמו כן התקנתי את הקמשפט החדש והכוסיות.

 

 

הקאמשפט:

56881177.jpg

 

כך נראה הטיימינג מותקן, כולל דיסקה שהכנתי כדי למקם נכון את הפחית שמן (שמקבלת את השפריץ של השרשרת ומונעת נזילה) המסתובבת. בתמונה רואים היטב את הגלגל שיניים, אחריו דיסקה קטנה שהכנתי, ואז פחית קונית שחוסמת את המחזיר שמן. הפולי סוגר את הכל. השתדלתי שהמרחק בין הפחית למכסה הטיימינג יהיה מינימלי.

49184709.jpg

 

הכוסיות החדשות מותקנות.

31388516.jpg

 

מכיוון שאני לא מתכוון לשים מזגן, לעולם, החלטתי לפרק את הפולי הכפול שהותקן ע"י הבעלים הקודמים (וגם את המדחס), ושמתי פולי חדש. לפולי החדש לא היה מוטבע סימון לנקודה מתה עליונה. לכן, ישרתי את הפולי הישן מול החדש (החריץ של השגם שימש כסמן) , והטבעתי נקודה חדשה בעצמי.

64578695.jpg

כל הברגים של המנוע נסגרו עם מד מומנט ע"פ הוראות היצרן:

92055313.jpg

 

והיום, לאחר תקופה ארוכה, המנוע נצבע על ידי ועל ידי נדב מחדש! תודה נדב!

 

72823562.jpg

 

ובשעה טובה, ובעזרתו של נדב, המנוע הושתל מחדש בפורד!

 

45502384.jpg

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?

 

פירוק מנוע, חריטת סליבים ושיפוץ ראש, אצל מתם, שנתנו לי להרכיב את המנוע אצלם. 8)

התקנת בוכנות ורינגים חדשים. קאמשפט וכוסיות חדשות.

שרשרת טיימינג וכרית בתוספת גלגל שיניים חדש (האמת שלא היה צריך אבל בכל זאת..)

סט סתמים חדש

משאבת מים חדשה

לא הצלחתי להשיג משאבת שמן, בנתיים.

 

עוד נותרה עבודה רבה:

מחר אני סוגר את הראש, מרכיב סעפות, קרבורטור, מ"ש מים, נשם PCV, דחיפים, נדנדים, סטרטר רדיאטור ,אלטרנטור צינורות ופלאנג' מים.

יש לי להתגבר גם על בריחת המזלג של הקלאצ' מהמיסב הלוחץ. מקווה שלא אצטרך להוריד גיר.

אחרי ההתנעה, כיוון שסתומים והצתה, ואז בתקווה לטסט.

עדכונים בקרוב.

 

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

נראת עבודה יפה, כל הכבוד!

אני מקווה שאתה לא מרחם עם מריחת סיליקון על האטמים, פורד זה פורד. :lol:

 

JEP.

פורסם
נראת עבודה יפה, כל הכבוד!

אני מקווה שאתה לא מרחם עם מריחת סיליקון על האטמים, פורד זה פורד. :lol:

 

JEP.

 

טיפ : עודף סיליקון עושה המון בעיות ולא לשכוח שכמו שהוא מפריש לחוץ ככה הוא מפריש לבפנים וזה חודר לרדיאטור וסותם אותו כנ"ל למשאבת שמן . מה שכן צריך סיליקון איכותי ולא של ה 20 שקל (סומך על שרון)

 

נ"ב : שרון נכנסתי היום ושמתי לב שלא היה בסט אטם למשאבת שמן , אני מצטער ! יכול להיות שהוא נפל איפה שהוא ,ואני ידאג לך למה שהוא אחר ,דבר איתי

פורסם

בחלק מהמקרים אני שם סיליקון אדום כתום (צינורות מים וכו'). ובחלקים אחרים אני שם שרלק. מעין שרף חום שקוף וצמיגי שממש מדביק את האטמים.

כמו דבש סמיך מאוד.

כרגע אני מרחק של דקות ספורות מהתנעה. אך לצערי, נאלצתי להפסיק מפני שהייתי צריך לקחת את הילדה מהגן (עקב חום-אני מקווה שזה רק שיניים).

מה שנשאר לי זה לשים שמן, לחבר צנרת מים, וחוטי הצתה, בסדר הנכון.

כיוון שסתומים בוצע, וכמובן סגירת הראש למומנט הרצוי.

עדכונים בהמשך היום...

תודה לכולם!

פורסם

בשעה טובה הרכב הותנע!!! :multi:

לאחר קשיים מעטים בקביעת נקודת חיבור המפלג, הרכב הותנע!!! והצליל... לא יאומן! חלק, שקט, ועגול. חדש. הייתי המום מהתוצאה.

אבל מה שהכי הדהים אותי זה שלפתע אשתי רואה שלולית מתפתחת מתחת לרכב. היא חשבה שזה מים, אך ביטלתי זאת מיד, מכיוון שהנוזל היחידי שמזגתי לרכב היה שמן 20-50.

אמרתי לה שלא יכול להיות! הרי הקפדתי על סגירה של הכל, והכמות שנזלה היתה שכיאילו ירו באגן שמן!!

מה התברר?

חור בגודל סיכה במסנן השמן! לא להאמין איך השמן פרץ משם.. כנראה פגם ביצור. זה גם נראה ככה.

מחר אגש לחיים שאשה להחליף את המסנן.

 

תמונה מכיוון השסתומים:

84910089.jpg

 

מחר, או מחרתיים אני אחבר את צינורות המים, אתניע למשך זמן מה עד לחימום נורמאלי ואז שוב, פירוק הפסנתר וחיזוק הראש ל 66-71 LB TO FT.

לאחר מכן שוב כיוון שסתומים, הצתה , ועובר על כל החיבורים והברגים.

לילה טוב.

פורסם

יפה מאוד. :-D

תוכל לתת סדר גודל של עלויות לביצוע האוברול לבד ?

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם

בבקשה:

 

חלקי חילוף:

סט של 4 בוכנות עם רינגים - 400 ש"ח - קאלוש חלפים

סט סתמים- 100 ש"ח (מחיר חד פעמי. בד"כ זה 200-300 ש"ח).

8 כוסיות של הדחיפים-200 ש"ח -קאלוש חלפים

קאמשפט- 150 ש"ח

מ"ש מים- 130 ש"ח

שרשרת טיימינג-50 ש"ח

גלגל שיניים גדול-10 ש"ח (מחיר מגוחך)

שמן פרסטון 20-50 - 60 ש"ח -צריך להחליף אחרי 500 -1000 ק"מ.

פילטר שמן - 30-40 ש"ח - כנ"ל.

מצתים-40 ש"ח (מישהו יודע איך מבדילים בין הצתה אלקט' לרגיל בכיתוב?).

שרלק-20-30 ש"ח

מים לרדיאטור -50 ש"ח

לאגרים-150-100 ש"ח

כרית מתיחה לטיימינג -70 ש"ח

פולי מנוע שהבאתי מבני ל - 150 ש"ח. לא היה חייב פשוט היה שם פולי כפול שלא רציתי (הכנה למזגן עם מדחס).

 

עבודה:

אם זה שיפוץ רגיל שכולל שיפוץ ראש מנוע + ישור שטח , חריטת צילינדרים וקראנק זה משהו כמו 1200-1500 ש"ח.

אם יש גם את הסליבים, זה מוסיף עוד 1000 ש"ח.

המחירים הם לבית המלאכה - מת"ם שהם מומלצים מאוד. השאר רצו יותר יקר. מה גם שהרכבתי שם את המנוע שלי.

רק הזמן יגיד אם זה יצא טוב, אך אני מאמין שהעבודה סופר איכותית, כי נכחתי לכל אורכה (יש לי זמן עקב הפציעת-מילואים שלי)

 

לסיכום-2000 עד 3000 או 3500 זה המחיר. כל מקרה לגופו. זה בטוח עדיף על פני קניית מנוע משומש או מיבוא.

אה, ויש גם את העניין של העבודה העצמית, ריצות, שליפת המנוע (בעזרת חברים), רכבת לקאלוש חלפים לחיפה. מתח, עצבים יאוש שמחה. וזה בחינם...

בכל מקרה, הלמידה וההתנסות, ולסגור כל בורג במנוע שלך ולדעת הכל על המנוע זה-שווה כל שקל.

פורסם

בוקר טוב

שאפו על העיקביות וההתמדה,חוויה בלתי רגילה לבצע אוברול מכיר את זה חיפוש אחר החלקים מציאתם,חבירת כל החלקים יחדיו,כל חלק עולם ומלואו על מנת לאפשר למנוע לפעול,תהנה משימוש ברכב וסע בדרכים בטוחות.

עופר בן צבי

פורסם

תוספת של עוד 400 שקל לחשבון: משאבת שמן.

 

היום הבהבה לי נורת השמן בטורים נמוכים. לאחר בירור, המסקנה היא, שכאשר המנוע היה בלוי, היה קל למשאבה לדחוף שמן.

היום כשהכל חדש, והמרווחים קטנו, משאבת השמן עובדת קשה יותר. לכן קניתי משאבה חדשה.

פורסם

אז הנה העדכון האחרון, אני מקווה...

היום בשעה טובה סיימתי את הפרוייקט. הרכבתי את משאבת השמן החדשה, והבעיית לחץ שמן הסתדרה. סגרתי שוב את הראש, ולאחר שהנעתי גיליתי נזילה מהראש. לכן חיכיתי שוב עד שהמנוע התקרר, וסגרתי שוב, טיפה חזק יותר. נראה שהמנוע יבש הפעם.

אז יצא לי לכוון שסתומים פעמיים היום.

נשאר לי להחליף חוטי הצתה, כי חטפתי זרם מאחד החוטים.

חוץ מזה האוטו יעבור טסט מחר (מקווה), וכמובן נסיעת מבחן עם הרצה.

המנוע שקט, אין תקתוקים, והסחיבה של ה 1300 המסכן לא היתה מעולם טובה יותר.

כשיגרדו לי האצבעות שוב, אתפנה לשיפוץ הבק-אקס.

עד אז, צ'או ותודה לכולם. אם משהו יתפתח, אעדכן את השרשור הזה.

פורסם

כל הכבוד !!!!!!!! :mm_yeah:

כל הכבוד על ההשקעה, הדיוק והעבודה המסודרת

אני מכיר את ההרגשה הזו של להניע אחרי אוברול....

קשה לתאר במילים את הסערה וההתרגשות שעוברת בגוף

תוכלו לראות כאן

את מה שאני הרגשתי כששיפצתי את המנוע של האופנוע שלי...

הכל לבד, חיפוש חלקים,מיסבים, המתנה לחבילות מחו"ל ( בוכנות, רינגים, אטמים, אורינגים וכו')

כיף גדול...אולי הכי גדול !

סע בזהירות ותהנה מכל רגע, ואכן יש ממה להנות ! :beerchug:

פורסם

תודה רבה!

הרכב עבר טסט, לאחר שנכשל בגלל חופש במשולש תחתון. אז על הדרך הוחלפו כל גומיות הפרונט והזרועות (תודה לחן פרחי על הספקת הגומיות).

ואכן הרכב חזר לנסוע בכבישי הארץ. המנוע, מדהים, חדש ממש.

לא ברור לי כמה זמן ההרצה. נראה לי ש 1000 ק"מ של המנעות מטורים גבוהים זה בסדר לא? אני לא עובר את ה 70 -80 קמ"ש בכביש מהיר בנתיים.

פורסם

כל הכבוד!8) עשית עבודה יפה מאד, ועוד למישהו שלא עשה זאת מעולם לפני-כן!

 

לגבי ההרצה- ככל הידוע לי כן, 1000 ק"מ, אבל בני יגיד לך בטח יותר מדוייק! תתחדש על המנוע ה"חדש"!8)

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

נו, בשעה טובה! נכון, כיף?

הצעד הבא - הצתה אלקטרונית. כל הכבוד על ההשקעה ועל דבקות במטרה. תאמין לי, האסקורט תחזיר לך כפליים.

 

אני עשיתי הרצה של 1000 ק"מ שבמהלכם לא עברתי 80 קמ"ש (עם גיר מקורי, 4 הילוכים).

חכמת פורד אסקורט: עדיף 60 סוסים שעובדים בשבילך מאשר 120 שאתה עובד בשבילהם.

חכמת מרצדס W116: אין דבר כזה "شيخ לשעבר".


×
×
  • תוכן חדש...