Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הורדת הילוך, וצריכת דלק


Leonid
שימו לב! השרשור הזה בן 7363 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גלגל התנופה, אם לא ימשיך לקבל כח מהמנוע יעצור.

 

כדי לשמור על אותה המהירות תמיד יש להמשיך בבעירה (באותו הילוך ובאותו סל"ד).

כדי לשמור על אותה המהירות בהילוך נמוך יותר, ובסל"ד גבוה יותר - יש להוסיף יותר דלק.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

רגע, רגע, קצת סטינו מהנושא.

 

 

בכל אופן, הנחת היסוד שלי שבמנוע 4 פעימות, פעולת הצילינדר לא יכולה להתבצע בלי בעירה. לכן, ככל שהסל"ד עולה, הצילינדרים עובדים יותר מהר, ז"א שביחידת זמן מתבצע יותר בעירת דלק ! זה כל ההגיון הפשוט שמאחורי זה! אני לא רואה איך זה אפשרי אחרת !

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אני רואה שלא נגיע ככה לשום החלטה....

אז מי שיש לו כל מיני שעונים ברכב (יחס אוויר/דלק יכול לעזור?) שינסה לבדוק תעניין...

או מי שיש לו מחשב דרך כמו שהזכירו פה... אבל הקטע שרוב הסיכוים שהרכב הזה יהיה אוטומטי ואז נעילת המומנט היא רק אחרי ה80 קמ"ש (בערך, בחלק מהמכוניות פחות, בחלק יותר) אז צריך לבדוק כאשר המעביר מומנט נעול.

Scooby WRX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע, רגע, קצת סטינו מהנושא.

 

 

בכל אופן, הנחת היסוד שלי שבמנוע 4 פעימות, פעולת הצילינדר לא יכולה להתבצע בלי בעירה. לכן, ככל שהסל"ד עולה, הצילינדרים עובדים יותר מהר, ז"א שביחידת זמן מתבצע יותר בעירת דלק ! זה כל ההגיון הפשוט שמאחורי זה! אני לא רואה איך זה אפשרי אחרת !

הנחת היסוד שלך מוטעית לפי דעתי. הצילינדר ממשיך לעבוד גם בלי בעירה אם יש ירידה למשל (הצילינדר פשוט ממשיך להסתובב כי יש לו כבר תנופה והכוח המתנגד שהוא החיכוך במכלולי המנוע\אוויר\התנגדות הגלגלים לגלגול וכו קטן מכוח המשיכה). בלימת מנוע נגרמת בגלל הקומפרסיה של המנוע ללא בעירה של דלק ואם בולמים לפני רמזור יותר חסכוני להוריד הילוכים ולתת למנוע להאט את הרכב (בכל מקרה גורמים או בלאי למנוע או בלאי לבלמים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שאין לו מה לעשות עם הידים - שישביא לעצמו כאפה.

:lol: אין תשובה חד משמעית לשאלה על הורדת הילוך. זה תלוי בהרבה (מעוד) גורמים, למשל מהירות, ובאיזה הילוך מדובר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני זוכר שפתחתי דיון בנושא פעם.

השאלה היתה האם בירידה שההילוך משולב, ולא לוחצים על גז, אז יש צריכת דלק, או אין בכלל. עדיין לא קיבלתי תשובה... :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני זוכר שפתחתי דיון בנושא פעם.

השאלה היתה האם בירידה שההילוך משולב, ולא לוחצים על גז, אז יש צריכת דלק, או אין בכלל. עדיין לא קיבלתי תשובה... :roll:

התשובה היא שכל עוד המנוע לא צריך להחזיק את עצמו פועל (כלומר לא בסל"ד נמוך שבו הוא קרוב לכיבוי) הוא אינו צורך דלק. כלומר במצב שהמנוע נמצא ב3000 סל"ד למשל והורדת את הרגל מהדוושה המזרקים לא יזריקו לחלל הצילינדר דלק עד שהטורים ירדו מתחת לרמה מסוימת או שתתן גז שוב כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם למישהו כאן יש ברכב מחשב דרך זה עם מד צריכת דלק זה יהיה נחמד לבצע את הבדיקה לגבי התצרוכת ולהגיע למסקנה.

 

ביצעתי בדיוק את הבדיקה הנ"ל ברכבי (קורולה 2002 אוטומטית, הזרקה כמובן) ולהלן התוצאות:

 

בעזיבת הדוושה במהירות גבוהה, אין צריכת דלק בכלל. צריכת הדלק מתחילה כאשר יורדים ממהירות 75-80 בערך (בורר ב-D, לא נבדק בשאר המצבים באופן מדוייק אבל נבדק באופן לא מדוייק לגבי מצב 2 והתופעה של אי-צריכת דלק קיימת שם ממהירות נמוכה יותר)

 

למען הפרוטוקול: בניוטרל (סל"ד סרק) כמובן שיש צריכת דלק, והיא עומדת אצלי על כ-0.7 ליטרים לשעה, או כ-0.8 עם מזגן דלוק.

בהילוך נמוך (נניח הילוך 3 במהירות 100-110) אמנם אין צריכה, כמו שהוסבר, אם לא לוחצים על הדוושה, אבל אם לוחצים, נניח כדי לשמור על מהירות קבועה במישור, יש צריכה גבוהה יותר מאשר בהילוך גבוה. (DUH)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה אני ניסיתי להבין ולהגיע לתשובה בעצמי.... והסתבכתי יותר...

השאלה שמתחת לכל העיניין הזה זה אם המד סל"ד הוא ביחס ישיר לכמות דלק שמוזרמת למנוע. לא?!

כלומר כשאתה מושך את ההילוך את מזרים יותר דלק למנוע ובכך הסל"ד מטפס, אז כנ"ל לגבי הורדת הילוך לא? אתה מרים את הסל"ד גבוה ובכך יוזרם יותר דלק למנוע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה אני ניסיתי להבין ולהגיע לתשובה בעצמי.... והסתבכתי יותר...

השאלה שמתחת לכל העיניין הזה זה אם המד סל"ד הוא ביחס ישיר לכמות דלק שמוזרמת למנוע. לא?!

כלומר כשאתה מושך את ההילוך את מזרים יותר דלק למנוע ובכך הסל"ד מטפס, אז כנ"ל לגבי הורדת הילוך לא? אתה מרים את הסל"ד גבוה ובכך יוזרם יותר דלק למנוע...

 

כמות הדלק המוזרם, כמו ששמת לב היא לא פונקציה רק של סל"ד. הסל"ד אולי מציב מקסימום (כמות האוויר הנשאבת למנוע היא פחות או יותר ביחס ישר לסל"ד, במנוע לא מוגדש, ובכל מקרה פונקציה מונוטונית שלו. כמות הדלק שיוזרק היא בעיקרון 1/14.7 מכמות האוויר, ע"מ להגיע לבעירה אופטימלית)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בקיצור- בלימת מנוע, זוללת דלק? עדיף להשתמש בבלמים בבלימה לקראת רמזור רגילה למשל?

 

ברור שבלימת מנוע זוללת דלק. תחשוב על זה בהיגיון.

חוץ מזה, בנסיעה רגילה בעיר, שאתה יכול לתכנן את העצירות שלך מראש עדיף בבלמים לא רק בגלל הדלק, אלא גם בגלל הקלאץ' והגיר.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בקיצור- בלימת מנוע, זוללת דלק? עדיף להשתמש בבלמים בבלימה לקראת רמזור רגילה למשל?

 

ברור שבלימת מנוע זוללת דלק. תחשוב על זה בהיגיון.

חוץ מזה, בנסיעה רגילה בעיר, שאתה יכול לתכנן את העצירות שלך מראש עדיף בבלמים לא רק בגלל הדלק, אלא גם בגלל הקלאץ' והגיר.

 

בדיוק כתבתי שבבדיקה עם מחשב הרכב המסקנה היא שבלימת מנוע (כלומר סל"ד גבוה ללא נגיעה בדוושת הגז) לא צורכת דלק בכלל!!!

 

לגבי עניין הבלאי, אכן ההמלצה היא להשתמש בבלמים בבלימה רגילה (כלומר לא ירידה ארוכה) כי הבלאי שלהם (רפידות וכו') יותר זול מקלאץ'+גיר (והרבה הרבה יותר זול משיפוץ גיר אוט')

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם למישהו כאן יש ברכב מחשב דרך זה עם מד צריכת דלק זה יהיה נחמד לבצע את הבדיקה לגבי התצרוכת ולהגיע למסקנה.

 

ביצעתי בדיוק את הבדיקה הנ"ל ברכבי (קורולה 2002 אוטומטית, הזרקה כמובן) ולהלן התוצאות:

 

בעזיבת הדוושה במהירות גבוהה, אין צריכת דלק בכלל. צריכת הדלק מתחילה כאשר יורדים ממהירות 75-80 בערך (בורר ב-D, לא נבדק בשאר המצבים באופן מדוייק אבל נבדק באופן לא מדוייק לגבי מצב 2 והתופעה של אי-צריכת דלק קיימת שם ממהירות נמוכה יותר)

 

למען הפרוטוקול: בניוטרל (סל"ד סרק) כמובן שיש צריכת דלק, והיא עומדת אצלי על כ-0.7 ליטרים לשעה, או כ-0.8 עם מזגן דלוק.

בהילוך נמוך (נניח הילוך 3 במהירות 100-110) אמנם אין צריכה, כמו שהוסבר, אם לא לוחצים על הדוושה, אבל אם לוחצים, נניח כדי לשמור על מהירות קבועה במישור, יש צריכה גבוהה יותר מאשר בהילוך גבוה. (DUH)

[/size]

 

אוקיי, סוף סוף מישהו ביצע את הבדיקה הזאת. ללא שום הסברים, אני מקבל על עצמי את הכאפה.

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7363 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...