Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5903 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
תומך בבחור, תרשם ל ASTRAWEB. עבור 40 ש"ח בחודש אתה מוריד כל מה שאתה רוצה, מתי שאתה רוצה ב 100% ממהירות הקו שלך.

 

מה עם הספקית אינטרנט, מז**נים כמו בטורנטים? איך זה עובד בכלל ומה זה USENET?

פורסם

עד כמה שאני יודע הספקיות לא חוסמות את היוזנט ספציפית, אבל יש להם מנגנונים שמאטים כל הורדת קובץ לאחר כמה שניות של הורדה מהירה. כדי להלחם בזה וגם כדי לפתור בעיות טכניות של מרחק מהשרתים וכו אתה מתחבר לשרת יוזנט 20-30-50 פעם בו זמנית כדי להוריד את אותו קובץ [התוכנה עושה את זה לבד אחרי שאתה מגדיר].

 

היסטוריה קצרה: USENET זה זה קבוצה של שרתים שקיימים מהתקופה שלפני ה World Wide Web ואפשרו לאנשים לתקשר בצורה שמזכירה פורומים, לאחר כמה זמן אנשים הבינו שאפשר לשלוח לפורום הודעה שכוללת קובץ (בינארי) ונפתחו הקבוצות ("פורומים") שנקראים alt.bin.

הנקודה החשובה להבנה מבחינתך כאדם שרוצה להוריד וורז מהיוזנט היא לזכור שאם מישהו לא טורח להעלות את זה, זה לא יהיה שם. מצד שני - ברגע שמישהו העלה את זה ליוזנט זה ישאר שם ולא יעלם לכמות ימים ענקית (עד 600+ ימים בספקיות יוזנט מסוימות), אין צורך ב SEEDS או משהו כזה, זה נשמר על השרת של הספקית שלך.

ספציפית לגבי נושא ה HD: בעולם הוורז קיים הצד ה"רשמי" שנקרא הסצנה והוא משחרר סרטים שיוצאים לבלוריי ואנשים טובים אחרים דואגים להעלות את זה ליוזנט. קיים גם הצד השני הלא רשמי של קבוצות פרטיות שלא רוצות לשחרר סרטים על פי המגבלות של הסצנה (מגבלות של ביטרייט, גודל וכו) והקבוצות הללו לרוב משחררות את הגרסאות שלהם לסרטים ישירות לאתרי טורנטים פרטיים כמו HDBITS. למזלנו גם רוב הגרסאות האלה מגיעות ליוזנט בסופו של דבר.

 

איך משתמשים בזה? הדבר הראשון שאתה צריך זה לשלם לספקית יוזנט כדי שתתן לה להוריד מהשרתים שלה. המליצו לך כבר ואני אתן לינק ספציפי להרשמה: http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html , אחדעשרה דולר בחודש ויש לך זכות להתחבר אליהם 20 פעם בו זמנית (מכתובת איי פי אחת) ולהוריד ללא הפסקה במהירות המקסימלית שאתה יכול. ה retention - כמות הימים שהם שמרו אחורה היא כרגע 620, פעם אנשים היו צריכים לדאוג לגבי זה, היום אפשר לשכוח כבר מהמושג הזה.

השלב הבא זה תוכנה, אני אישית ממליץ על ALTBINZ , זה תוכנה בתשלום אבל יש גרסה חינמית: http://www.altbinz.net/index.php?page=downloadz ותקרא כאן לגבי איך לקנפג אותה: http://www.slyck.com/altbinz.php

 

השלב הבא הוא למצוא את הדברים שאתה רוצה להוריד.

יש 4 דרכים עיקריות למצוא דברים להורדה מהיוזנט, אני אתאר אותם מהגרוע לנוח ביותר:

1) להוריד רשימה של "כותרות" מהשרת יוזנט על פי הקבוצה ("פורום") שאתה מתעניין בה ועל פי זה להוריד את הכותרות(=קבצים) שמעניינים אותך. לדוגמה בקבוצה שנקראית alt.binaries.teevee תמצא סדרות טלויזיה. זה לא נוח ולא פרקטי מכיוון שקיימות אלפי קבוצות שתצטרך לבדוק וגם מלא ספאם וזבל ובלאגן שאתה לא רוצה להתקל בו. אבל שתדע שזה קיים.

2) חיפוש במנוע חיפוש של יוזנט את הכותר של הדבר שאתה מתכנן להוריד, לאחר מכן להוריד קובץ NZB מהמנוע חיפוש ולהריץ אותו והתוכנה תתחיל להוריד את הקבצים. זה בהחלט נוח יחסית וגם לא קשה למצוא, חשוב לזכור שגם כאן קיים ספאם ודברים רעים אחרים כמו וירוסים אז צריך להזהר. אני אתן כמה לינקים למנועי חיפוש בהמשך.

3) ללכת ישר למקור. ציינתי בהתחלה שצריך שמישהו יעלה את הדבר ליוזנט כדי שאתה תוכל להוריד אותו, ואותם אנשים שעובדים קשה להעלות דברים לרוב לא סתם זורקים את זה ושוכחים מזה - הם גם יוצרים אתרי אינטרנט וערוצי IRC שמקטלגים ומסדרים את כל מה שהם העלו. במידה והקבוצה בחרה לפתוח את הגישה לאתר שלהם לכל אחד אתה יכול להכנס לאתר, לראות רשימות מסודרות של התוכן שהועלה ו2-3 לחיצות להתחיל להוריד אותו. לדוגמה האתר של הקבוצה הגדולה ביותר שמעלים תוכן ב HD הוא http://www.gotnzb4u.me.uk/x264/requests.php?release=&age=500&status=FILLED&sort=FILLED&reverse=on , בצד ימין של כל שורה יש לחצן BS ששולח אותך למנוע חיפוש שאמור להניב לך 1-2 תוצאות שהם בדיוק הסרט שאתה מחפש, עוד לחיצה ויש לך קובץ NZB ומשם אתה כבר מוריד. אתר נוסף של קבוצה שמעלה תוכניות טלויזיה הוא http://abteevee.allfilled.com/reqs.php?fetch=posted , שוב בתוך כל העלאה יש קישור למנוע חיפוש וכו. קיימים אתרים נוספים של קבוצות אחרות.

 

4) ה"אינדקסים", יש מספר אתרים (המפורסם מבינהם היה NEWZBIN שנסגר) שמנסים לעשות סדר בבלאגן שביוזנט ומנסים לסדר את מה שמועלה (לא הכל הכל) לקבוצות. לדוגמה האתר http://nzbmatrix.com/ . לצערנו הרב רוב האתרים האלה דורשים תשלום נוסף עבור השירותים שלהם. לדעתי זה בזבוז כסף כי לאחר שתתמקצע תמצא את רוב מה שאתה צריך בשיטה 3, ואת השאר בשיטה 2.

 

נספח: rar & par, הקבצים שמועלים ליוזנט עוברים דרך מספר שרתים עד שהם מגיעים אליך, ליוזנט אין מנגנוני בדיקת העברה מכיוון שהשיטה במקור הייתה להעברת הודעות טקסט ואין שום צורך לבדוק העברה תקינה שלהם. לכן לפעמים קבצים יכולים להגיע אליך למחשב -פגומים- שלא יהיה ניתן לפתוח אותם. לפתור בעיה זו הקבוצות שמעלות ליוזנט מעלות גם קבצי PAR שמאפשרים לתקן קבצים פגומים. לרוב אין צורך להתעסק עם זה יותר מדי כי במידה וסידרת את התוכנת הורדה כמו שצריך היא גם תבדוק את התקינות תוך כדי ההורדה, וגם תוריד קבצי PAR לתקן קבצים פגומים בצורה אוטומטית, גם תתקן וגם תעשה EXTRACT לאחר מכן.

 

נספח 2: מנועי חיפוש פופולריים ויעילים:

http://newzleech.com/

http://nzbindex.nl/

http://www.binsearch.info/

http://bintube.com/

לרוב מה שמנוע חיפוש אחד לא מוצא השאר לא ימצאו, אבל עם הזמן אתה תראה איזה אתרים מהרשימה הזאת עדיפים.

פורסם
אם הזמנה לSupertorrents תעזור, שלח ה"פ :)

 

חברים יקרים, הותקפתי בבקשות ולצצערי נגמרו ההזמנות.

אנא עשו חסד עם תיבת ההודעות הפרטיות שלי.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

×
×
  • תוכן חדש...