Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופטרה 08, אקסנט 07, או פוקוס 08??


fiesta
שימו לב! השרשור הזה בן 5150 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום, הגעתי לישורת האחרונה בחיפוש אחר משפחתית קומפקטית לנסיעה עירונית כמעט בלבד, כ-250 ק"מ בחודש סה"כ.

הציעו לי מליסינג:

פוקוס 2006, 5 דלתות

אקסנט 2007

שברולט אופטרה 2008, 5 דלתות

 

שלושתן בסדר גודל של כ-60 אלף ש"ח.

מה דעתכם? על האקסנט ופוקוס שמעתי טובות, אבל על אופטרה אין לי מושג.

תודה רבה מראש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אקסנט מכונית בסיסית מאוד שמעלתה העיקרית היא האמינות. פוקוס עדיפה עליה בשבע דרגות והיא צריכה להיות הבחירה שלך (על האופטרה וותר).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי אומר שההחלטה בין שלושתן אינה פשוטה,בהתייחס לצרכים שלך (לכן,אגב,לא אתייחס לביצועים,מהסיבה שאין לזה משמעות בעיר).

מצד אחד,הפוקוס (1600 סמ"ק,100 כ"ס,4 הילוכים) טובה יותר מהשתיים האחרות,מבחינת הנוחות הגבוהה עד מאוד,מרווח,גימור (למעט איכות חומרים לא מבריקה),בטיחות (5 כוכבים) ונוחות שימוש בתא המטען (לעומת האקסנט).מצד שני,מדובר כבר ברכב שנמצא 4 שנים על הכביש.בכל מקרה,צפה למחירי טיפולים יקרים יחסית.אגב,במידה ותרכוש פוקוס,שים לב לבעיה נפוצה במשאבת ההגה.

 

לעומת זאת,האקסנט דור שני (1400 סמ"ק,97 כ"ס,4 הילוכים) צעירה יותר מהפוקוס,יש לה נפח תא מטען קצת גדול יותר משל הפוקוס 5 דלתות (אך הוא פחות נוח להטענה,בגלל תצורה הסדאן).מצד שני,היא לא נוחה,פחות מרווחת (היא בכלל מקטגוריה אחרת - זו משפחתית המבוססת על סופר מיני) ופחות איכותית בתא הנוסעים (איכות ההרכבה והחומרים מרגישים זולים).זהו רכב בסיסי ביותר - להגיע מנק' A לנק' B.

 

בקשר לאופטרה (1600 סמ"ק,109 כ"ס,4 הילוכים או ידני 5 הילוכים)- תא מטען גדול מעוצבת,מאובזרת (כוללת אפילו גג שמש חשמלי) וצעירה הרבה יותר (פער של שנתיים על הכביש בינה לבין הפוקוס).באמת שהיא בסדר ואני לא יודע על בעיות מיוחדות.שים לב שהיא סובלת מסחירות נמוכה מאוד (ירידת ערך גבוהה במיוחד) ומבפנים היא מרגישה זולה ומיושנת (אם כי איכות ההרכבה טובה).היא לא מוערכת מספיק בשוק,כנראה כי מרבית המתחרות (היא בקטגוריה של פוקוס,3,קורולה,307 וכד'..) טובות הרבה יותר (מבחינת נוחות,בטיחות,התנהגות,איכות פנים,צריכת דלק,ביצועים).רק 4 כריות אוויר ובלי בקרת יציבות.

 

לסיכום,הייתי בוחר,כנראה,באופטרה 5 דלתות - במידה ולא הייתה חשובה לי ירידת הערך.אך אם כן חשובה שמירת הערך,אז לך על האקסנט.הפוקוס פשוט זקנה מדי.

 

 

 

ברשותך,הייתי מעוניין להעיר מספר הערות: ראשית,היות ומדובר ברכבים בעלי גיר אוטומטי,צריכת הדלק בנסיעות עירוניות תהיה גבוהה מאוד ולכן,דווקא בעיר,יש עדיפות לגיר ידני.

בנוסף,אין לי מידע לגבי עוצמת המזגן באף אחד מהרכבים הנ"ל וכן לגבי נוחות הנסיעה באופטרה.

כמו כן,הייתי מציע לך לבדוק את הסיטרואן C4: נוחה,מאובזרת ובטיחותית מאוד (5 כוכבים,6 כריות אוויר,בקרת יציבות מדגמי 2007) - היא ממש ברמה של הפוקוס.היא ממש לא סיטרואן "של פעם" מבחינת האמינות ומסקרי שביעות רצון,נראה שמאוד אוהבים את האוטו הזה (מקום חמישי בסקר שביעות הרצון של אתר מוטוקאר,"המשפחתית הקומפקטית המשתלמת ביותר בישראל")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי בעיה עם גיר ידני, עד היום נהגתי בפיאסטה ישנה, ואני לא מחפש פינוק אלא רכב בסיסי אמין, שלא יעשה בעיות, וכמובן בטיחותי.

האופטרה אכן עונה לדרישות הללו?

95% מהנסיעות שלי הן בתוך העיר, וגם מעט מאוד (פחות מ-250 ק"מ בחודש). גם במקרה כזה יש משמעות לחיסכון בגיר ידני?

ושוב תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום,הייתי בוחר,כנראה,באופטרה 5 דלתות - במידה ולא הייתה חשובה לי ירידת הערך.אך אם כן חשובה שמירת הערך,אז לך על האקסנט.הפוקוס פשוט זקנה מדי.

 

 

אני לא יכול להסכים פחות, על אף שאני מסכים עם רוב הניתוח שלך לגבי המכוניות. הפוקוס כל-כך יותר טובה משתי האחרות, שאין כאן תחרות בכלל. שמירת ערך תהיה קרוב לוודאי דומה בכולן, מה גם שהוא נוסע מעט מאוד כך שזה באמת לא משנה. אמינות - לך תדע, אבל שיקנה רכב עם היסטוריית טיפולים וק"מ לא מוגזם ואז לא צריכה להיות בעיה עם אף אחת מהן - גם כי הנסועה שלו קטנה מאוד. צריכת דלק לחלוטין לא משמעותית עבורו כי הק"מ אפסי ולכן גם עלויות האחזקה לא תהיינה גבוהות. במצב כזה ברור לחלוטין שעדיף לקחת את הרכב הטוב יותר, וזו הפוקוס - כמעט מכל הבחינות.

 

לומר את האמת - בנסועה עירונית מעטה, בתקציב כזה - הייתי כבר רוכש סופר-מיני מודרנית במקום משפחתית כמו הפוקוס. מה שבטוח - לא הייתי מתקרב לאקסנט ולאופטרה, פשוט כי לא מדובר במכוניות טובות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נסעת עד עכשיו על פיאסטה ידנית וזה הסתדר לך, למה בשביל נסיעות עירוניות קצרות ומעטות לעבור למשפחתית?

אם אתה לא צריך להסיע יותר מנוסע + נהג ו/או המון מטען למה שלא תלך על קומפקטית?

ספציפית אני מחכה כרגע לאלטו שהזמנתי אז אני משוחד אבל באמת שלצרכים שלך (ושוב, בהנחה ואתה לא צריך להסיע 4 אנשים באופן קבוע) נשמע שהאלטו היא בול פגיעה.

וזה יהיה 2010... מהניילון :)

אם אתה אכן צריך משפחתית - הנסיון שלי הוא רק עם הפוקוס וזה בהחלט רכב מרווח ונוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בעצם,לא נשאלה כאן שאלה משמעותית: למה,בעצם,ישמש הרכב?

 

אם יש לך משפחה,אז אתה כן צריך את המכוניות האלו.

 

אם אין לך משפחה,אז באמת עדיף לך רכב קטן יותר:

ידני: פיאט גרנדה-פונטו 2007-8 או פולקסווגן פולו 2007-8 או,כמובן,סוזוקי אלטו (רק ידנית!) חדשה מהניילונים!

 

אוטומטי: לך על יונדאי גטס GLS (רק בגימור הזה; חוץ מזה,בנוסף למנוע ה-1400,יש גם מנוע 1600 סמ"ק [שאתה לא באמת צריך] שרק איתו אתה מקבל גם גג-שמש חשמלי,בקרת יציבות [שאין לפולו,לפחות לא בגרסת 1400 סמ"ק] ועוד כמה פיצ'פקעס..) או פולקסווגן פולו.

 

אגב,ברשותך,הייתי רוצה לציין רכב נוסף שיכול לעניין אותך - סוזוקי ג'ימני.אמנם בתקציב הנתון תוכל לרכוש דגמי 2005-6,אך מדובר ברכב אמין למדי בעל מנוע 1300 סמ"ק (82-85 כ"ס),גיר ידני/אוטומטי.בתמורה לנוחות לקויה ותא נוסעים ספרטני,תוכל ליהנות גם מיכולת שטח גבוהה מאוד (רק היזהר לנפשך - הרכב הזה פיצפון,צר וגבוה = לא ממש בטיחותי,במיוחד כשיש שתי כריות אוויר ואין בקרת יציבות במודל הזה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, יש לי משפחה וילדים שאמנם לא נוסעת הרבה ברכב, אבל בכל זאת רכב קטן לא יספיק לי. באמת אני מעדיף רכב קטן, אבל הסופר מיני היחידה שאפשר להכניס בה שתי כסאות בטיחות לפי הבנתי היא הונדה ג'אז, אבל אין להשיג אותה והיא יקרה לתקציב שלי.

לכן אחרי תחקיר באינטרנט הגעתי לרכבים שציינתי.

וגם עם העצות של לך ברגל/מונית אני מסכים, אבל עם ילדים עדיף שתמיד יהיה לך רכב זמין מתחת לבית...

ותודה לכולם, אשמח לעוד עצות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוקוס, בלי להתלבט בכלל.

 

היא הכי איכותית, בטיחותית, מרווחת, נוחה ומהנה לנהיגה מהשלוש. אז נכון, היא ישנה בשנתיים - אבל זה

פשוט בגלל שמדובר במכונית הרבה, הרבה יותר טובה.

 

האופטרה היא דייהו עלובה עם רמת בטיחות לא ידועה (מעולם לא נבחנה במבחן ריסוק, וסביר להניח שהייתה

כושלת כמו יתר דגמי דייהו מתקופתה), האקסנט צפופה בפנים וארוכה בחוץ - כלומר קשה להחנות אבל לא

מקבלים בונוס של מרווח בתא הנוסעים או שימושיות מרשימה בתא המטען.

 

אם תצליח להשיג פוקוס דור 2 במפרט הפרטי (שעשיר יותר באבזור מותרות ובטיחות) - זו קנייה עדיפה על

שתי האחרות באופן משמעותי. ורוב הפוקוס 5 דלתות הן פרטיות. בכל מקרה, אפילו במפרט הליסינג היא עדיפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם לדעתכם אין לאופטרה יתרון על השתיים האחרות כיוון שמדובר בקנייה מליסינג אך ורק בגלל שהיא עדין באחריות? בכל זאת 2008 לעומת 2006. (למרות שכרכב, אין ספק בכלל שהפוקוס טובה הרבה יותר)

זה אגב כמובן במידה והאופטרה עדין לא 3 שנים על הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. לפוקוס אין בעיות אמינות מיוחדות, ובשביל חצי שנת אחריות (ועוד של UMI...), אין טעם להיתקע עם האשפה הקוריאנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. לפוקוס אין בעיות אמינות מיוחדות, ובשביל חצי שנת אחריות (ועוד של UMI...), אין טעם להיתקע עם האשפה הקוריאנית.

 

הייתי רוצה שוב להעיר,ברשותכם:

 

1. הפוקוס נחשבת לרכב אמין,אך ישנן הסתייגויות: קודם כל,כפי שציינתי,יש לה בעיה נפוצה של נזילה ממשאבת ההגה.

דבר שני - הטיפולים שלה,לפי סקר "הגה הזהב" של אתר "מוטוקאר" (מגזין הגה),יקרים יחסית.

 

2.זה לא רק עניין של אחריות,אלא פשוט שהאופטרה צעירה יותר בשנתיים,שזה אומר (לא בהכרח) ש-Fiesta יקבל רכב רענן יותר,עם סבירות נמוכה יותר שרכיבים שונים ברכב יישבקו חיים (גם ברכב הכי אמין חלקים מתקלקלים,בגלל הבלאי ופגעי הזמן) ולכן יש סיכוי גבוה יותר שהאופטרה5 לא תזדקק לביקורים דחופים במוסך (למעט בדיקות סטנדרטיות).

 

 

בנוסף,הייתי שמח להבין מדוע אופטרה5 לא תשרת נאמנה את Fiesta.ברור שהפוקוס מכונית הרבה יותר טובה מהאופטרה,אך בשביל השימוש ברכב שציין Fiesta,כל הדברים האלו לא ממש משנים - למעט הבטיחות (הפוקוס בטיחותית הרבה יותר מהאופטרה מצד אחד,אך מצד שני - יש לה רק 2 כריות אוויר ואין ESP בגימור Trend,מה שגורם לי להיות סקפטי לגבי ציון הבטיחות של הפוקוס ולעומת זאת,לאופטרה5 יש 2-4 כריות אוויר).במדיה והוא ייקנה אופטרה (רצוי בגימור LS PLUS),הוא מקבל רכב אמין,מאובזר מאוד וצעיר מאוד יחסית לפורד פוקוס (אבל כאמור,בעל שמירת ערך רעה מאוד).

אשמח אם מישהו יוכל להבהיר את הנקודה שהעליתי.

 

אגב - אני עדיין ממליץ בחום על גיר ידני,למרות שאין כאן הרבה משמעות לצריכת הדלק.הסיבה היא שלא מעט רכיבים מתבלים בגלל שימוש מועט מדי ברכב,בין השאר גם בגיר האוטומטי ולכן,יש סבירות גבוהה יותר שהוא יידרוש תיקונים,מה ששוב מייקר את עלות האחזקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5150 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...