Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8126 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב,

בזמנו התייעצתי עמכם איזה רכב לקנות ב 80K.

בהתאם לדרישותי, קיבלתי תשובות -

אלפא 156 ידנית, בימר 323/320 ידנית.

אודי A4 טורבו ידנית.

 

את כל הרכבים הנ"ל קשה מאוד למצוא, פלוס ביטוח של בימר באמת יקר.

 

עקב שיקולים כלכליים החלטתי לרדת קצב בתקציב ולהשקיע יותר בקורסי נהיגה בחו"ל ובארץ (בתקוה).

 

נחה עיני על פיז'ו 306 .

ביצעתי חיפוש וקראתי את כל המידע הרלוונטי.

ברשותכם, אסכם את מסקנותי, בהתאם להבנת הנקרא (המוגבלת) שלי:

קיימים מספר דגמים של 306.

S16, שהגיע לארץ ב-94/95, כ-140 או 150 כוחות סוס.

GTI שהגיע ב-97 עד 2000, 168 כוחות סוס.

XSI, אני לא זוכר מתי שווק - 130+ כוחות סוס.

אני מבין שהרכב לא חזק בביצועים בקו ישר. כמו כן, ראיתי שרוני מאוד נהנה מהנהיגה עליה והיתה ברשותו אחת כזו (לא ידוע לי איזה דגם).

 

אני לא מתחבר ל-106 ולסקסו, אבל דווקא ה-306 יפה לטעמי, ויתרה מזאת, היא "מתנהגת" - על סמך עדויות חברי הפורום.

כמו כן, הבנתי שהאוטו לא כל כך אמין או במילים עדינות יותר, יקר לאחזקה, במיוחד הישנות יותר ובעיקר מערכת הקירור + צינורות הגומי.

 

מצד שני, חשבתי לקנות סיויק ידנית ולשפר כל מה שקשור בsuspension שלה (כלומר, בולמים, קפיצים, סטראטים למניהם, וכו').

 

אני מאוד אוהב את הצורה של הסיויק הישנות (92-95) ולפי ספרים שקראתי, אפשר בהחלט לשפר את ההיגוי הגרוע שלה ולהפוך אותה למהנה יותר. אני גם יותר איש של קופה מאשר הא'צבק.

אבל בספרים הנ"ל אין השוואה בין 306 לסיויק. פה אתם נכנסים לתפקיד, רצוי בעלי 306 (כיום או לשעבר) או בעלי סיויק שהתקינו בלמ"ז + הנמכה.

על פניו נראה ש 306 S16 או אחרות במשפחה (ידניות במצב טוב) יהיה קשה יותר להשיג מסיויק ידנית.

 

היה ת'רד בקשר לסיויק ו-306 אבל דובר על סיויק רגילה. ה-306 לקחה. :)

 

אז השאלה היא, האם סיויק לאחר שיפורי מיתלים תוכל אפילו להתקרב לרמת הנהיגה/הנאה של 306?

תודה מראש,

fizban המתלבט.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

 

קיימים מספר דגמים של 306.

S16, שהגיע לארץ ב-94/95, כ-140 או 150 כוחות סוס.

GTI שהגיע ב-97 עד 2000, 168 כוחות סוס.

XSI, אני לא זוכר מתי שווק - 130+ כוחות סוס.

.

 

קצת שינויים:

 

S16 , 155 כ"ס - 16 שסתומים

GTI-6 , 167 כ"ס - 16 שסתומים

XSI , 123 כ"ס - 8 שסתומים

פורסם
אז השאלה היא, האם סיויק לאחר שיפורי מיתלים תוכל אפילו להתקרב לרמת הנהיגה/הנאה של 306?

תודה מראש,

fizban המתלבט.

 

קשה להגיד בוודאות, אבל אני בספק.

 

שיפורי מתלים ואחיזה ניתן לעשות, אבל ההיגוי עדיין יהיה גרוע.

 

בעיקרון - כל מכונית אפשר לשפר בצורה שתהפוך אותה למפלצת אחיזה (בעלויות גבוהות), אבל אלו התכונות הבסיסיות של השלדה, המתלים ומערכת ההיגוי שנשמרות בסופו של דבר.

לדעתי שווה לנסות ולחפש 306 אם חשובה לך ההתנהגות. אם לא - אתה יכול לעשות מסיוויק פרוייקט, אבל דע שלהנמיך, להקשיח ולהגדיל צמיגים לא ישנו את תכונות השלדה הבסיסיות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

תראה , אם מלהיב אותך רכב שיהיה חזק בקו ישר קח סיוויק ותתעסק איתה.

אם אתה יותר נמשך לנהיגה מורכבת יותר ולא רק לכח בקו ישר , הפיזו הרבה יותר מהנה לטעמי (וזה מה שאני גם אוהב).

סביר להניח שאחזקת הפיגו תהיה יקרה יותר , אבל לדעתי היא מספקת הרבה יותר אספקטים של נהיגה ספורטיבית והתנהגות שנדיר למצוא היום.

לטעמי פיזו.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

אוקי, תודה על התשובות.

 

האם יש שינוי בכיול המיתלים בין S16 לבין 306 רגילה (כלומר 5 דלתות)?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

כן, אבל מאוד מיזערי.

 

בולג'וינט של המשולשים (יותר נכון, התושבת שלו) ארוך יותר.

בולמים שונים.

סטבילייזרים, אנטירול, טורשננים שמנים יותר (וקשיחים יותר).

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם
כן, אבל מאוד מיזערי.

 

בולג'וינט של המשולשים (יותר נכון, התושבת שלו) ארוך יותר.

בולמים שונים.

סטבילייזרים, אנטירול, טורשננים שמנים יותר (וקשיחים יותר).

 

האם זה ריאלי לקנות 306 רגילה (כי S16 קשה יחסית למצוא) ולשנות אותה למפרט של S16?

האם S16 ו XSI זהות מהבחינה הנ"ל?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

כן מהבחינה הנ"ל הS16 והXSI זהות , ה306 הרבה הרבה יותר כיפית מהסיוויק.

אני לא ממש רואה נקודה להשוות , סיוויק הוא רכב לא ספורטיבי נקודה ... אפילו אם הESI חזקה בקו ישר , בהנחה שלא תמצא VTI עם 160 כ"ס הסיוויק לא ספורטיבית ... לא האצבק ולא קופה אפילו עם ה1600 ( וזה מניסיון בנהיגה ... )

ה306 מאד כיפית ומאד נוחה , הS16 לטעמי גם מספיק חזקה כדי שלא תצטרך להתעשק איתה יותר מדי אבל זה כבר עינין של טעם.

אם יש לך עוד שאלות יותר ספציפיות אני אשמח לענות

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

בתור אחד שהיתה לו סיוויק ידנית ועכשיו את אחותה של הXSI , אני מחזק את דבריהם של קודמיי. הZX/306 מרגישות סופרמיניס ליד הסיוויק למרות גודל דומה.

 

אבל,

 

גם בסיוויק אפשר להנות , והרבה. אם אתה לא עפיץ-על אתה תהנה עוד יותר.

 

הגיר הידני בסיוויק טוב בהרבה מכל PSA שניסיתי.

 

יש לי שני מבחנים בבית שיכולים לעניין אותך :

 

ZX 16 וי VS סיוויק VTI שנערך בארץ.(מגזין "אוטו")

גולף GTI מול ZX16V מול סיוויק VTI שנערך בבריטניה. (מגזין CAR)

 

*ZX 16V דומה מאד במכלוליה ל306S16.

פורסם
בתור אחד שהיתה לו סיוויק ידנית ועכשיו את אחותה של הXSI , אני מחזק את דבריהם של קודמיי. הZX/306 מרגישות סופרמיניס ליד הסיוויק למרות גודל דומה.

 

אבל,

 

גם בסיוויק אפשר להנות , והרבה. אם אתה לא עפיץ-על אתה תהנה עוד יותר.

 

הגיר הידני בסיוויק טוב בהרבה מכל PSA שניסיתי.

 

יש לי שני מבחנים בבית שיכולים לעניין אותך :

 

ZX 16 וי VS סיוויק VTI שנערך בארץ.(מגזין "אוטו")

גולף GTI מול ZX16V מול סיוויק VTI שנערך בבריטניה. (מגזין CAR)

 

*ZX 16V דומה מאד במכלוליה ל306S16.

 

באילו מספרי גליונות מדובר?

האם תוכל לתת סיכום קצר על המבחנים?

תודה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

 

האם זה ריאלי לקנות 306 רגילה (כי S16 קשה יחסית למצוא) ולשנות אותה למפרט של S16?

 

אני לא ממליץ לקחת 306 רגילה ולהפוך אותה לדגם ספורטיבי . אני הייתי מתאמץ ומחכה עד להזדמנות לקנות דגם מתאים (אפילו אם הוא לאבמצב מושלם) ואז מטפל בו מהנקודה הזאת.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

מסכים עם עופר דותן. 306 רגילה היא משפחתית מהנה, אבל הספורטיבית מגיעה "מהמפעל" עם יכולות גבוהות ולשפר 306 רגילה ליכולות הללו יהיה לא ריאלי. לדעתי סתם להחליף בולמים וקפיצים, נניח, לא יעשה את העבודה (אל תשכח גם שיש מושבים שונים, בלמים שונים, צמיגים שונים וכולי)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
בתור אחד שהיתה לו סיוויק ידנית ועכשיו את אחותה של הXSI , אני מחזק את דבריהם של קודמיי. הZX/306 מרגישות סופרמיניס ליד הסיוויק למרות גודל דומה.

 

אבל,

 

גם בסיוויק אפשר להנות , והרבה. אם אתה לא עפיץ-על אתה תהנה עוד יותר.

 

הגיר הידני בסיוויק טוב בהרבה מכל PSA שניסיתי.

 

יש לי שני מבחנים בבית שיכולים לעניין אותך :

 

ZX 16 וי VS סיוויק VTI שנערך בארץ.(מגזין "אוטו")

גולף GTI מול ZX16V מול סיוויק VTI שנערך בבריטניה. (מגזין CAR)

 

*ZX 16V דומה מאד במכלוליה ל306S16.

 

באילו מספרי גליונות מדובר?

האם תוכל לתת סיכום קצר על המבחנים?

תודה.

 

83 ו103.

 

83- VTI VS GOLF GTI VS ZX16V - ההונדה ניצחה.

103- ZX16V VS VTI - הZX ניצחה.

 

"אוטו" טוענים בכתבה השניה שייתכן והVTI שנבחנה באנגליה מכויילת שונה מזאת שנבחנה בארץ.

פורסם

אולי זה לא עניין של כיול.

אולי כמו עם המקרה של ה-C5?

בכל מקום אחר בעולם הם טענו שהמונדאו תנצח, אך בארץ עם האספלט המקומי, ה-C5 ניצחה.

 

יכול להיות שאותו עניין עם ההונדה.

אולי היא פחות טובה (בולמים פחות טובים) על כבישים יותר משובשים? אולי הבוחנים היו שונים, בארץ ובחו"ל והם מחפשים דברים שונים?

 

 

לגבי הדבר השני (שינוי 306 רגילה לספורטיבית).

אם הריפודים לא מעניינים אותך, אז זה יכול לעלות, ללא עבודה כ-10K.

רצוי שתקנה 306 עם מנוע XU (מעל 1800, כולל).

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

×
×
  • תוכן חדש...