Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"אזורים סופגי אנרגיה", פאר הבטיחות או מסחטת כספים?


bagira
שימו לב! השרשור הזה בן 5257 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

די כבר עם ההתחסדות המגעילה הזאת!!

אני קורא בפורום יותר משנתיים, וכל יום זה נהיה גרוע יותר ויותר.

יפי נפש, נמאסתם!

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה בסדר, כולם כאן הם נהגים מהשורה הראשונה, כולם ב-TOP CLASS ואף אחד כאן לא עושה דברים לא תקינים ולא נכונים בזמן נהיגה.

זה לא מוריד את העיניים לשניה מהכביש, ההוא בודק לחץ אוויר בצמיגים לפני תחילת כל נסיעה..

כולנו גם נהגים מאווווד זהירים!! 100 % מפוקסים מהשניה שהחיכוך הסטטי הופל לקינטי.

 

שכל אחד יחשוב עם עצמו קצת.

אני לא נכנסתי במישהו מאחור כי התעסקתי עם הרדיו או עם מקל אוזניים באוזן או whatever, אבל אני יודע שגם אחרי 10 שנות נהיגה והקפדה יתרה יכול לבוא הביש המזל הרגעי הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם הבאה שאתם מתלבטים האם האזורים סופגי האנרגיה הם פאר הבטיחות או מסחטת כספים, תזכרו שנכון להיום מתחילת שנה יש לנו 286 הרוגים בכבישים, אלפי פצועים בדרגות קושי שונות ועוד אלפים שיצאו מתאונה כזאת ללא פגע כביכול. הבטיחות שלנו שווה את המחיר של תיקון הרכב. היום זה מתאונה קלה עשר אלף שקל תיקונים במוסך ומחר, חס וחלילה תאונה קטלנית. אז תגידו תודה ליצרני הרכב שפועלים בכדי לשמור על החיים שלכם והחיים של האנשים החשובים לכם. ותפסיקו לחפש איפה מנסים לעבוד עליכם.

יום טוב.

------------------------------

Nissan Almera Perfect 1.6 2001 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

100 % מפוקסים מהשניה שהחיכוך הסטטי הופל לקינטי.

 

.

:mm_yeah:

אני 100% מפוקס כשאני מפרפר את הגלגלים אבל בנסיעה רגילה כשיש חיכוך סטטי אז אני קצת פחות.

vw-golf כתב:

זו פאקינג מדינה דמוקרטית, זה לא שהוא הרים יד על מישהו, אז חלאס, סתמו פיות!!
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

די כבר עם ההתחסדות המגעילה הזאת!!

אני קורא בפורום יותר משנתיים, וכל יום זה נהיה גרוע יותר ויותר.

יפי נפש, נמאסתם!

+1,כולם כאן נוהגים 10,עוצרים בצד להחליף תחנה,או ללחוץ SND בסלולרי או לדבר עם הנוסע לצידם:mm_nah:

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אין חומר, אולי, אבל יש התנהגות חומרים.

נסה לערבב קערית קורנפלור במעט מים, בהדרגה.

כשתגיע לגבול המצב הנוזלי, הפסק לבחוש ונסה להכניס לשם את האצבע מלמעלה.

קודם בתנועה איטית, ואז בתנועה מהירה מאד.

ספר לי מה קרה.

 

(כרגע כל זה, כמובן, לא בר יישום במיוחד לבניית מרכב, אבל זה יבוא... כבר מייצרים שבבי מחשב שפועלים על גלי חשמל עצביים מהמוח, אז מה היא מכונית מקורנפלור?) 

אלירן.

אם שותים - לא מקיאים על האוטו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה הטווח הזה באחורה של הרכב?

האם באמת הכל מוצדק על מזבח " אזורי הקריסה סופגי אנרגי" או שבעצם יצרני הרכב מצאו דרך מקורית ליצור מכל תאונה קלילה, רווח של אלפי שקלים?

ראשית, אני שמח לשמוע שאין פגיעות בנפש - ועכשיו לדעתי האישית:

לאור ניסיוני עם תאונות דומות - וגם כאלה שאני פוגש מידי פעם ביום-יום, עושה רושם שיש הבדלי תיכנון מוחשיים בספיגת האנרגיה בין חלקו האחורי של הרכב לחלקו הקדמי. זה לא סוד גדול ואני בטוח שלא חידשתי לאף אחד שום דבר.

ההשקעה האינטנסיבית של היצרנים בכל הקשור לתאונות היא בד"כ בתאונות חזית או פגיעות חזית. ייתכן והיצרנים יוצאים מנקודת הנחה שהחזית היא זו שעומדת לפגוש עמוד\עץ\חזית של רכב אחר - ואילו החלק האחורי של הרכב, שלרוב מכיל בעיקר פח (של תא המטען) וקורות "רכות" (מאיזור הגלגלים ועד לפנסים האחוריים) אינו מצריך שימוש בחומרים קשים אלא רכים וסופגי אנרגיה - ובכלל, החלק האחורי דורש הרבה פחות התייחסות (יש מספיק "שטח" לספיגת האנרגיה מאחור).

 

...ועכשיו לסיפור כמעט זהה לשלך:

לפני כ-3 חודשים סבי, שיהיה בריא, לא שם לב ופגע ברכב שלפניו במהירות אפסית (כן, משהו בסדר גודל 10-15 קמ"ש).

המפגש בין הונדה אקורד 93 לבין ניסן NOTE חדשה עם הניילונים, פחות מ 2500 ק"מ על המד-מרחק.

בהונדה נוצר חור עגול בצד הפגוש, מעבר לזה שום נזק (לא לפנסים ולא לחזית).

בניסן נשבר הסופג אנרגיה (מעין קלקר גדול ורחב מאוד בין המגן החיצוני לפח האחורי של הרכב), נוצר גם-כן חור במגן.

התיקון בניסן הסתכם בהחלפת מגן חדש מקורי, החלפת סופג אנרגיה, צבע ופחחות (יישור הפח האחורי = מתיחה קלה החוצה).

כל התיקון (כולל שמאי) יצא 5,500 שח ועוד ירידת ערך של 1% מערך הרכב (שערכו 108,000 שח). סה"כ כ 6,500 שח כולל מע"מ.

להערכתי, הסיפור במאזדה 6 הנ"ל, במקרה הגרוע ביותר, לא יגרד אפילו 10K - ויש סיכוי שזה יהיה באיזור ה 5K-7K שח במידה וישתמשו בחלק תחליפי (לרכב שמעל שנתיים על הכביש זה מה שהשמאי יתן).

אשמח אם תעדכן אותנו בכמה נסגר התיקון במאזדה, סתם ככה בשביל הספורט :-)...

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה הייתה מהירות יותר גדולה מ15קמ"ש.

גם לי קרה שמישהו נכנס בנו מאחורה(פיג'ו 407 2006) וכלום לא קרה לאוטו, וזה הייתה במהירות של 15קמ"ש+-

 

אבל זה לא משנה לעיניין.

אני מעדיף לשלם 10K ש"ח על תאונה מאשר חבלות כלשהן.

הבטיחות והבריאות שלנו שווים הרבה יותר מ10K.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח אם תעדכן אותנו בכמה נסגר התיקון במאזדה, סתם ככה בשביל הספורט :-)...

 

זה הקטע הכי הזוי, התאונה הייתה לפני שבועיים,כמו שהיא יצאה עם האוטו מהתאונה, היא לא יכלה להמשיך לנהוג ביום יום (טמבון שבור ונפול, פנס שבור, דלת אחורית שהתעקמה לחלוטין) והייתה חייבת להכניס אותו למוסך באותו רגע (לא היה צורך בגרירה לדעתי).

 

מאז ועד עכשיו היא לא יצרה קשר לא איתי ולא עם סוכן הביטוח שלי למרות שנתתי לה את מלוא הפרטים כולל מספר נייד שלי ומספר בעבודה.

 

מוזר. :roll:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בפרפור הגלגלים וגם בנסיעה רגילה זה חיכוך קינטי ולא סטטי.

 

שמח שאתה 100% מפוקס תמיד, נהג לתפארת.

 

לא! בנסיעה רגילה כלומר כאשר אין החלקה בין הגלגלים לכביש זה תמיד חיכוך סטטי. בלימת חירום ללא ABS למשל כאשר הגלגלים ננעלים זה חיכוך קינטי (שהוא תמיד קטן יותר). ואם בכלל רוצים להיות דקדקנים גלגל תמיד נמצא בשילוב של חיכוך קינטי וסטטי (למעט כמובן מצב של החלקה) יש חלק בגומי של הצמיג שבשל דחיסות גבוהה של מקטע הגומי המסויים שבמגע עם הכביש נוצרת החלקה של המקטע בשל הכוחות האלסטיים הנוצרים שגדולים מכוח החיכוך הסטטי ואז יש חיכוך קינטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מצוטט אותי, פותח בתגובה ב-"לא!" ומפרט בהרחבה את מה שאני רשמתי.

 

אין דבר כזה חיכוך סטטי טהור בנסיעה על הכביש! מהסיבה הפשוטה שהגלגל נע עם החלקה ! (למרות שעל פניו זה לא נראה כך, אבל קיימת החלקה של הגלגל).

 

נכון להגיד שהחיכוך הוא סטטי וקינטי בגלל שבנקודות מגע מסויימות מהירותה הקווית של הנקודה בציר מקביל לכביש היא 0.

כאן בא לידי ביטוי השילוב הקינטי והסטטי.

 

קרא כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאז ועד עכשיו היא לא יצרה קשר לא איתי ולא עם סוכן הביטוח שלי למרות שנתתי לה את מלוא הפרטים כולל מספר נייד שלי ומספר בעבודה.

 

מוזר. :roll:

 

ממש לא מוזר, האישה מסרה את הרכב לתיקון והעבירה את הטיפול בבירוקרטיה לסוכן הביטוח. הוא מצידו ממתין למלוא הניירת, דו"ח שמאי, עלות התיקון וכיוצ"ב.

בנתיים גם הפקידה המטפלת לקחה יום חופש, קפה נשפך על הניירת והיו עוד כמה עיכובים שמקורם בבירוקרטיה.

 

בסוף התביעה תגיע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים...

 

אני חושב שכל אחד שעולה לכביש יכול לעשות טעויות. אין מה לעשות, כולנו בני אדם. יש אחד שעושה טעות חמורה יותר שבד"כ נגרמת ע"י רשלנות הנהג (דיבור בפלאפון, עישון, אוכל, עייפות...) ויש טעויות שקורות גם בגלל הנהג וגם בגלל סיבות אחרות (תשתית לקוייה, נהגים אחרים שעושים שטויות, לחץ נפשי (הראש של הנהג נמצא לא פעם בכל העולם חוץ מההגה).

 

צריך להיות זהירים יותר ויותר ולא להשלים עם המצב הקיים.

 

לגביי איזורי הקריסה:

 

תצעקו ותגידו מה שאתם רוצים, אני לא מאמין בשטות הזו שרכב צריך להיות חלש. הבעייה שהיצרנים כבר בונים את המכוניות למבחני הריסוק ולא לתאונות אמיתיות.

 

על מה אני מתבסס? אני אסביר:

 

האיביזה 94', (זו שבדיוק פולקסוואגן התחילה להשים בהן את המנועים אחרי שקנו את סיאט), הייתה להוריי 8 ושנים ו 175000 ק"מ היא הדוגמה הלקאסית. 6 תאונות בהן הפעלנו את הביטוח והאוטו עדיין היה על הכביש ללא פגיעה בשלדה!

 

1)רכב מסוג פיאט אונו נכנס בנו מאחור בכביש מהיר. הנזק- טמבון שבור ועיקום קל בדלת האחורית (תיקנו את הדלת)- אין נפגעים. כל הקדימה של הפיאט נפגע.

2)רכב עובר באדום בכביש מחוץ לעיר, הרכב שלנו נכנס בו בעוצמה. הרכב השני מתהפך והולך טוטאל-לוסט. הנזק לאיביזה- טמבון שבור, פנס ימני שבור+גרילים, כנף+מכסה מנוע. למרבה המזל, לא היו נפגעים.

3)בעת פניית פרסה בתוך העיר רכב מסוג רנו 19 נכנס ברכב שלנו בכנף שמאל, לא היו נפגעים. הנזק: כנף שמאלית.

4)אחי נוסע באוטו בכביש ראשי, רכב מסוג הונדה סיווק 97' חותך אותו ובולם, אחי לא מספיק לבלום ונכנס בו מאחור. ההונדה הלכה טוטאל-לוסט, הנזק לאיביזה: פנסים שבורים, כנפיים, מכסה מנוע, גרילים. בתאונה היו 3 פצועים קל.

5)רכב מסוג פיאט אונו לא עוצר בתמרור עצור ונכנס באיביזה בדלת של הנהג (!!!) במהירות 60 קמ"ש.

הפיאט הלכה טוטאל-לוסט, הנזק לאיביזה- דלת וכנף. 2 פצועות קל.

6)התנגשות קלה ברכב מאחור- לא היו פצועים, נזק קל מאוד נגרם- פנס וטמבון.

 

לעומת זאת יצא לי לראות כמה רנו מגאן וקליאו אחרי תאונה.

רנו קליאו- הכנפיים עשויות מפלסטיק (גם במגאן החדשה אני חושב)

ניראה לכם שזה יכול לספוג מכה של 50-60 קמ"ש? עם היד אני יכול לרסק את זה! זו בדיחה!

 

בגלל זה, אני לא מאמין למבחני הריסוק כ"כ, כי אני בטוח שהיום רוב היצרנים בונים את הרכבים בשביל המבחן, ולא בשביל תאונה אמיתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שדעותיך מוצקות, הן מתבססות על מידע שגוי.

 

תתחיל לקרוא וללמוד כיצד בנויה מכונית מודרנית ותבין שלעובי הפח או לחילופין כל חומר אחר שמקנה לרכב את צורתו החיצונית אין קשר להגנה על הנוסעים. המקום היחיד שלמעטפת יש משמעות היא בעת פגיעה בהולכי רגל, ושם אתה רוצה שהרכב ימעך כמה שיותר בכדי שהמכה שיקבל הולך הרגל תהיה מרוככת כמה שיותר.

 

מה שקובע את עמידותו של הרכב וחשוב מכך את יכולת ההישרדות של הנוסעים ברכב בעת תאונה הוא קריסה נכונה של המרכב כך שכמות גדולה ככל האפשר של אנרגיה תתפרק על מעיכת חלקי מתכת/פלסטיק תוך פיזור האנרגיה מסביב לתא הנוסעים. התוצאה של קריסה נכונה היא תא נוסעים שלם, גם לאחר שאזורים שלמים ברכב נמעכים לחלוטין, לרבות הרכיבים המכאניים.

 

רכב אפשר לתקן וגם אם לא אז קונים חדש. כך שאין שום משמעות לבנית מכונית חזקה מאד שתשאר שלמה בתאונה כאשר מי שיחטוף את עוצמת התאוטה המאסיבית של התאונה יהיו הנוסעים (שימותו משטפי דם פנימיים בגוף).

 

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5257 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...