Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב העובד על אוויר דחוס?


TheOne23
שימו לב! השרשור הזה בן 5569 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפי מה שקראתי מדובר במודל חסכוני במיוחד,

בתיאוריה לפחות הרעיון עדיף על פני מודל הרכב החשמלי (למרות הנצילות הנמוכה יותר ~ 60% ) - אין צורך בכל מערכת הקירור שקיימת ברכב מנוע בעירה פנימית דוגמת רדיאטור, מאווררים, צינורות מים, מסננים וכו'.. אין צורך בשמן. אין צורך במזגן - האוויר הדחוס קר מטבעו ולכן אפשר להעביר אותו לתוך חלל הרכב ואז יקרר את הנוסעים בדיוק כמו מזגן). קיצר יש פוטנציאל לעניין.

 

מה דעתכם?

אמיתי?

ישים?

 

http://www.theaircar.com/

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ברכב חשמלי אין צורך במערכת קירור קלאסית ואין צורך במערכת שימון.

לכן לדעתי אין לרכב יתרונות משמעותים - הנצילות נמוכה מדי וכך גם צפיפות האנרגיה ביחס למצבר ליתיום-יון.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

די מזמן ראיתי תוכנית בערוץ דיסקברי או נשיונל ג'אוגרפיק, שבה ניסו לבנות רכב כזה ולבדוק כמה רחוק ניתן לנסוע איתו.

דווקא הצליחו לבנות אותו, רק שטווח הנסיעה היה קצר מאוד והיה צורך למלא את המיכלים באויר לעתים תכופות מאוד.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ברכב חשמלי אין צורך במערכת קירור קלאסית ואין צורך במערכת שימון.

לכן לדעתי אין לרכב יתרונות משמעותים - הנצילות נמוכה מדי וכך גם צפיפות האנרגיה ביחס למצבר ליתיום-יון.

 

היתרון העיקרי לעומת רכב חשמלי, היא היכולת המהירה מאוד "לטעון" את הרכב באנרגיה.

כדי למלא את מיכלי האויר דרוש מקסימום דקה, לעומת זאת טעינת סוללות חשמליות לוקחת במקרה הטוב כמה שעות.

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Compressed_air_car

 

http://www.youtube.com/watch?v=uVIwropRMME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיו מצוין, הבציוע בינתיים לא משהו.

מה שדוחס את האוויר זה מדחס שעובד על חשמל. אם יוכלו ליצור מיכל לא גדול מדי, לא כבד מדי, שיכול לשאת לחץ גבוה האוטו הזה יהיה פתרון מעולה.

 

רק שאוויר דחוס הוא לא קר מטבעו, אלא להיפך - הוא די חם. ואם הוא יתקרר, הלחץ שלו ירד - אני מאמין שמזה נובעים ההפסדים הגדולים של אנרגיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה היתה שכשאוויר או כל גז אחר מתפשט (יוצא מלחץ גבוה לנמוך), הוא מתקרר. בדיוק כמו שמיכל ספריי מתקרר כשמרססים וצינורות קומפרסור/משאבת אופניים נהיים חמים.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5569 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...