Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6313 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

 

אני מעוניינת לרכוש רכב משומש בתקציב 20-25K.

רציתי לבקש את עזרתכם בהתלבטותי בין מספר אפשרויות, שראיתי לאחר בירור קצר שעשיתי.

המכוניות שהסתכלתי עליהן הן:

  • רנו קליאו B (שנים 2000-2002, קילומטרז' 150K פלוס-מינוס).
  • פזו' 206 (שנים 1999-2000, קילומטרז' 150K פלוס-מינוס).
  • פיאט פונטו ספייס (שנים 2001-2004, קילומטרז' 100K פלוס-מינוס).

הפרמטרים החשובים לי הם:

  • עלות אחזקה (חלפים, אמינות, צריכת דלק)
  • בטיחות.
  • נוחות

הרכב מתוכנן לנסוע 15-20K בשנה, כולל העליות לאוני' בחיפה.

אשמח אם תהיה התייחסות להבדלים בין הקליאו 1200 ל-1400.

תודה רבה!!!

פורסם

ברכבים האלו העדיפות היא לגירים הידניים,

 

עלות האחזקה כיום מושפעת רבות מאופן התחזוקה שהרכב קיבל במהליו שנותיו על הכביש,

בגדול אף רכב כאן לא בעייתי, לפונטו חלקים זולים ונפוצים מאוד,

 

שלושתן בטוחות יחסית, 4 כוכבים במבחני הריסוק.

 

הקליאו B הכי נוחה.

 

בהצלחה.

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם

כעיקרון הפורום הזה תמיד נוטה לכיוון הקליאו אבל אני חייב להסכים שהיא הכי נוחה, ואם קונים אז בהחלט רק את הדגם הידני.

כעיקרון הדגם של 8 השסתומים מגלה אמינות גבוהה יותר אבל הוא לא חזק במיוחד (60 כ"ס למרות שהם בהחלט מספיקים).

פורסם
כעיקרון הפורום הזה תמיד נוטה לכיוון הקליאו אבל אני חייב להסכים שהיא הכי נוחה, ואם קונים אז בהחלט רק את הדגם הידני.

כעיקרון הדגם של 8 השסתומים מגלה אמינות גבוהה יותר אבל הוא לא חזק במיוחד (60 כ"ס למרות שהם בהחלט מספיקים).

מה זה "הדגם של השמונה שסתומים"? (זה רכב ראשון שלי, סליחה על הבורות :roll:)

 

חוץ מזה מה המשמעות של ההבדלים שציינתי (פונטו בתקציב זהה תהיה "צעירה" יותר בשנתיים שלוש ובעלת 2/3 קילומטרז'), איך זה משפיע על הוצאות אחזקה\אמינות?

 

כמו כן שכחתי לציין שכמובן הכוונה היא רק לתיבה ידנית

פורסם
מה זה "הדגם של השמונה שסתומים"? (זה רכב ראשון שלי, סליחה על הבורות :roll:)

 

חוץ מזה מה המשמעות של ההבדלים שציינתי (פונטו בתקציב זהה תהיה "צעירה" יותר בשנתיים שלוש ובעלת 2/3 קילומטרז'), איך זה משפיע על הוצאות אחזקה\אמינות?

 

כמו כן שכחתי לציין שכמובן הכוונה היא רק לתיבה ידנית

 

8 שסתומים זה הדגם של 1200 סמ"ק

פורסם

לא מדויק.

ל1.2 יש דגם של 8 ודגם של 16 שסתומים. בדגמים עם 16 השסומים עלות הטיימינג גבוהה יותר עקב העבודה והם גם פחות אמינים באופן כללי.

בכל מקרה אני חושב שהקליאו עדיפה על הפונטו מטעמי נוחות והתנהגות על הכביש (אין מה לדבר על התנהגות בכ"ס שאנחנו מדברים עליהם פה אבל הקליאו עדיין מהנה מאוד לנהיגה).

פורסם
לא מדויק.

ל1.2 יש דגם של 8 ודגם של 16 שסתומים. בדגמים עם 16 השסומים עלות הטיימינג גבוהה יותר עקב העבודה והם גם פחות אמינים באופן כללי.

בכל מקרה אני חושב שהקליאו עדיפה על הפונטו מטעמי נוחות והתנהגות על הכביש (אין מה לדבר על התנהגות בכ"ס שאנחנו מדברים עליהם פה אבל הקליאו עדיין מהנה מאוד לנהיגה).

מחזק.

תצפי בזה :

אם זה לא עושה לך חשק לקנות קליאו....

פורסם
איך אתה משווה מכונית עם 60 כ"ס ל182?

הכל טוב?

שכחתי להוסיף 2 משפטים.

קודם כל השוותי את ה98 ל182, וזה אותה משפחה צרפתית.

נכון הבדל משמעותי בין הקליאו ספורט ל1.4, אבל הבדל משמעותי בין המנוע 1.2 ל1.4.

פורסם

1.4 או 1.6 ידני למכירה הוא נדיר יחסית ל1.2 וכמו שציינתי מעט יקר יותר לאחזקה ומתקלקל טיפה יותר.

בכל מקרה אופציה טובה הקליאו, ולפותחת השרשור אני מציע לעשות נסיעת מבחן על המכוניות שציינת ולחזור עם עדכונים.

פורסם

הקליאו, ה206 והפונטו שלושתן מציאות נוחות נסיעה ובטיחות טובה (4 כוכבים לשלותן במבחני הncap, מכובד יחסית לשנתון).

מצד שני, אפשר למצוא רכבים שכנראה יהיו קצת יותר זולים לאחזקה שוטפת משלושתן. ההפרש לא גדול במיוחד, ובהחלט שווה (לדעתי) את הערך המוסף בבטיחות ובנוחות שאת מקבלת מהרכבים הנ"ל.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

לדעתי האוטו שיתאים לך הוא דווקא הפונטו ספייס!

החלפים יהיו זולים יותר, האוטו נוח מאוד בקשר להתנהגות זה לא כל כך רלוונטי בשבילך

לאוטו יש מצב CITY מה שעוזר מאוד לבחורות בחניה או סתם בנסיעה עירונית במחיר הזה תוכלי לקנות שנתונים יותר מתקדמים

מה שאומר שתוכלי גם למצוא קילומטרים וידים נמוכות, בנוסף הפונטו ידוע כאוטו מאוד חסכוני

בגדול שווה לך לחפש את הספייס

מיצובישי לנסר 09 שחורה 143 כ"ס

פיאט בראבו 98 1.6

פורסם

תודה לכל מי שהשיב

 

האם מישהו יכול להתייחס למשמעות של השנתון והקילומטרז' העדיפים של הפונטו?

האם זה משמעותי במובן של הוצאות אחזקה וזמן במוסך?

 

תודה...

פורסם

זה נחמד אבל לא ממש קריטי. זמן המוסך והוצאות האחזקה תלויות הרבה במזל וברכב הספציפי שתיקני.

כל עוד לא מדובר על קילומטרים גבוהים ממש, קילומטראז' נמוך זה נחמד ואין לי ספק שאם הייתי יכול לבחור בין שני רכבים זהים לחלוטין מלבד הקילומטראז' הייתי בוחר בזה עם הקילומטראז' הנמוך. אבל לא צריך להגזים במשמעות, בסך הכל קילומטראז' של 15-20K לשנה הוא בגדר הסביר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

בכל מקרה יש לבדוק שהרכב עשה טיימינג בזמן ושמועד החלפת הטיימינג לא מתקרב כי זוהי הוצאה לא קטנה בכלל.

בנוסף, לבדוק ספר טיפולים ולא לוותר על בדיקת קנייה.

אלה המלצות שתקפות לגבי קניית כל רכב אבל חשבתי שמן הראוי להדגיש את זה.

×
×
  • תוכן חדש...