Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט 316 V8 מחודש


M535I
שימו לב! השרשור הזה בן 5296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי יוגב

 

כן נכון אתה צודק, זה תת שילדה לחיזוק נוסף ביגלל המנוע.

וגם לגיר הגשר גיר מתחבר לתת שילדה בהמשך , וזה בכדיי לקבל יחידה אחת מקושרת

כמובן שהכל מיתחבר לשילדה עם גשר חיזוק קידמי, ומגשר נוסף בין הבולמים מעל המנוע.

היום סימתי קשת פנימית נישאר עוד עבודות פיברגלאס, צביעה כללית והרכבה השלך תמונות בהמשך.

 

 

 

הרכב e30 bmw מודל 87 הרכב ניבנה לדריפט נטו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שאלה:

 

האם שקלת להכניס כלוב מלא שמחזק את בודי מהקדימה ועד לאחורה - מבולם לבולם?

 

הכלובים האלו בתוספת ריתוכים כמו בעולם הראלי מחזקים מאוד מאוד את השלדה, הרבה יותר מגשרים וקשת ברגים.

 

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי nadav

 

חשבתי על זה כן, בעיקרון הייתי צריך להתחשב בכמה דברים.

המיקום של המנוע שהוא לא אורגינל, ובניית התושבות פשוט ניצלתי את המומנטום

שגם הגשר גיר יתחבר אליו .

בנוסף אני לא מעוניין לשחוט את הרכב, אני שומר את הרכב פנים וחוץ בחזות אורגינאלית כמה

שאוכל.

הרכב כמובן נישאר על הכביש, (לא שטח ) מבדיקה כללית שעשיתי הרכב הנ"ל בנויי חזק מאוד במקור.

 

אבל אני מאוד מבין את מה שאתה אומר, שטח וג"ייפים בימיוחד זה המיקצוע שלי, ואני מבין כמה כלוב

טוב עושה את העבודה בצורה מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי nadav

 

הרכב כמובן נישאר על הכביש, (לא שטח ) מבדיקה כללית שעשיתי הרכב הנ"ל בנויי חזק מאוד במקור.

 

 

בהנחה שייקראו את השרשור הזה הרבה אחרי שהפרוייקט ייסתיים - אני חושב ששווה לציין שבמקור שלדת הE30 לא ידועה במיוחד בקשיחות שלה, לא האורכית, לא הרוחבית ולא בהתנגדות לפיתול.

זו בדיוק הסיבה שלא תראה מפלצות E30 במירוצי תאוצה [אלא אם שינו להם לחלוטין את השלדה והוסיפו כלוב]

תת השלדה האחורית סובלת מסוג של חולשה מבנית - יש הרבה מיקרים בהם תת השלדה האחורית התעוותה עקב מומנט מפלצתי שהיה צריך לעבור דרך הדיפ', ויש מקרים רבים יותר בהם תושבות הדיפ' נגזרו \ נתלשו במכוניות נטולות חיזוקים כלל.

 

חלקה הקדמי של השלדה נוטה גם הוא לפתח מחלות שאופייניות למשקלי מנוע גדולים [בעיקר במשושות הצילינדרים] - פתיחה ועיוות של בתי הבולמים [סטראט טאוורז]

 

ובהתנגדות לפיתול - ברכבים שמתחרים איתם באוטוX לרוב נוהגים להוסיף מעין מגשרים בצורת X בתוך הרכב במקום בו יושבים רגלי הנוסעים מאחורה כדי לעזור לשלדה להשאר באותה צורה תחת עומסי פניה.

 

[סע ברכב מודרני בכביש מפותל, ומייד אחר כך בE30 ותרגיש בהבדלים עליהם אני מדבר]

 

כל התופעות האלה מקבלות חיזוק משמעותי כשמדובר בתצורת 4 דלתות [כמו שלי יש וכמו זו שעליה אתה עושה את הפרוייקט]

 

 

בכל מקרה, יפה שאתה לא מוותר ולא עושה קיצורי דרך וההתייחסות לשלדה מקבלת את תשומת הלב הראויה.

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיוני ששלדת רכב מודרני תיהיה קשיחה יותר משלדת רכב מיושן לא?

המטרה של חברות הרכב הוא ללכת קדימה ולא אחורה.

 

ואם כל הכבוד קשה לי להאמין שהמרכב של האוטו יתעווט מ300 כ"ס (רק שאני יראה אני אאמין)

ראיתי מכוניות ישנות יותר מחזיקות הספקים יותר גדולים בהרבה..

 

זה מזכיר לי סיפור על איזה מישהו ממועדון רכב מוכר אמר שאם אני ישפר את האוטו שלי, אז בגלל שהוא אוטו פתוח מרוב הכח השלדה תתעווט. אז אולי לא יצא לי לשפר את האוטו בכבדות, אבל לאחרים יצא.

וכמובן שהדברים שנאמרו הם מחוסר ידע והבנה..

 

יוגב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב

 

אני אומר את הדברים מניסיון אישי

 

לאחר הבניה הראשונה של הרכב, ונסיעות רבות באכזריות עם נעילה מלאה.

כמובן בלי החיזוקים ראיתי שיש עומס בחלק האחורי, בעיקר ליפני הבולמים

לכן אני מבין על מה רון מדבר.

לאחר בדיקה מדוקדקת במועדוניי ספורט בחו"ל , לרכב הנ"ל מצאתי שהשילדה יחסית

חזקה מספיק כמובן לאחר חיזוקים לא מוטרפים.

בנוסף אני משדרג את הבולמים והקפיצים, אני מאמין שהנוסחה החדשה תצליך

תודה על העינין, והעזרה כן ירבו יום טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיוני ששלדת רכב מודרני תיהיה קשיחה יותר משלדת רכב מיושן לא?

המטרה של חברות הרכב הוא ללכת קדימה ולא אחורה.

 

ואם כל הכבוד קשה לי להאמין שהמרכב של האוטו יתעווט מ300 כ"ס (רק שאני יראה אני אאמין)

ראיתי מכוניות ישנות יותר מחזיקות הספקים יותר גדולים בהרבה..

 

יוגב

 

יוגב, כמו שכתבתי בהודעה המקורית - ההודעה נכתבה בכלליות עם התייחסות ספציפית לE30 ולא ספציפית לפרוייקט שעופר בונה.

הE30 תדע להחזיק עומסים של 300 כ"ס אם כי אני לא יודע עד כמה מעבר.

מהצד השני - אם תפשפש מעט בפורומים אחרים בחו"ל בהם יש טיפה יותר מידע - תוכל לגלות על מחלות שאופייניות לשלדה של הE30 וגם על מגבלות הכוח שהיא יודעת להחזיק.

 

בנוסף אל תשכח שעבור המקרה הספציפי הזה שונו נקודות העיגון של המנוע ותיבת ההילוכים לשלדה - דבר שמחייב בחינה מחדש של נקודות העומס.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדפרנציאל הנעול בהחלט מוסיף לעומס שקיים על הציר האחורי!

 

הייתי מציע בכל זאת לחזק את השלדה בעזרת תפרים של ריתוך.

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שזה לא המקום לפתוח את הנושא אני יענה בקצרה.

ברוב ארצות ארה"ב חוקי לשפר כל עוד הרכב עומד בתקנות מסויימות כגון רעש, זיהום אוויר וכו'.

 

לא בדיוק, אסור להתקין טורבו. רק לרכוש רכב מהחברה עם אחד (לפחות בקליפורניה)

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומצד שני בפלורידה מותר ה-כ-ל (פשוט כל מה שעולה לך בראש ללא שום הגבלה) ואין טסט שנתי בכלל.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הE30 תדע להחזיק עומסים של 300 כ"ס אם כי אני לא יודע עד כמה מעבר.

מהצד השני - אם תפשפש מעט בפורומים אחרים בחו"ל בהם יש טיפה יותר מידע - תוכל לגלות על מחלות שאופייניות לשלדה של הE30 וגם על מגבלות הכוח שהיא יודעת להחזיק.

 

עם כל הכבוד לפורומים בחו"ל (ואני ממש לא מזלזל) נסעתי לא פעם ב-E30 שנת 85 שעוברת את קוו ה-300 כוח ,היא בשימוש יומי ללא שום בעיות מיוחדות ,אפילו דובר על זה שהאורווה שלה תתרחב בעתיד.

חוץ מיחידת קפיץ-בולם ומוט פיתול קדמי עליון לא שודרגה מערכת המתלים באופן קיצוני -כמו במקרה של עופר.

אני יודע מה זה מגבלות אחיזה, אבל למה אתה מתכוון במגבלות הספק? שחלקי שילדה יתעוותו/יתפרקו?? קשה לי להאמין.

 

רון ,אם אתה מדבר על ההתנגדות לפיתול ב-E30 , מעניין מה יש לך להגיד על ה-E28 ??:wink:

מועדון BMW ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לפורומים בחו"ל (ואני ממש לא מזלזל) נסעתי לא פעם ב-E30 שנת 85 שעוברת את קוו ה-300 כוח ,היא בשימוש יומי ללא שום בעיות מיוחדות ,אפילו דובר על זה שהאורווה שלה תתרחב בעתיד.

חוץ מיחידת קפיץ-בולם ומוט פיתול קדמי עליון לא שודרגה מערכת המתלים באופן קיצוני -כמו במקרה של עופר.

אני יודע מה זה מגבלות אחיזה, אבל למה אתה מתכוון במגבלות הספק? שחלקי שילדה יתעוותו/יתפרקו?? קשה לי להאמין.

 

רון ,אם אתה מדבר על ההתנגדות לפיתול ב-E30 , מעניין מה יש לך להגיד על ה-E28 ??:wink:[/quote]

 

 

היי זאהי,

קודם כל - הרבה כבוד לפורומים בחו"ל, מה שאנחנו עוד לא למדנו שם הספיקו לשכוח להזכר ולשכוח שוב, אני תופס מעצמי מי שמבין דבר או שניים ברכבים שיש לי \ היו לי ועדיין - אני אוהב להכין שיעורי בית לפני כל דבר שאני נוגע בו.

 

לגבי הכוח ששלדה של E30 יכולה או לא יכולה לעמוד בו - לא הייתי משתמש בדוגמא של רכב אחד ספציפי ומשליך אותה לכלל הE30, למה? כי כל רכב נמדד בחוליה החלשה ביותר שלו, אז אולי הרכב הזה מייצר המון כוח אבל כל עוד אין נסיון להוריד את הכוח לכביש [קרי - צמיגים דביקים מאוד על אספלט משובח, מתלים מכוונים כראוי וכו'] החוליה החלשה תהיה האחיזה או גזלן כוח אחר בדרך ולא יהיו יותר מידי מכלולים שיסבלו מעודף הכוח הזה כי הוא יתנקז לסבסוב מיותר של הגלגלים או לגזירה של יוקים או תלישה של גויבו או מה שלא תבחר להשחית ברכב שלא מתוחזק ברמת מסלול.

מתי תרגיש את הבעיות? כשתיישר קו באופן רציני והאוטו יצטרך באמת להוריד את הכוח לכביש בלי שיהיו "הקלות בדרך" - אז אתה תשים לב לחלקי שלדה שייתעוותו \ יתפרקו \ יתחילו לשיר...

 

בנוגע להשוואה לE28 - הרכב מראש תוכנן כרכב כבד יותר וחזק יותר - וככזה השלדה שלו תוכננה מראש לעמוד בעומסים גבוהים יותר [אא"ט הרכב הגיע עם M30 מקדימה בחלק מהדגמים - משקולת רצינית לעומת הM20 או הM10], אל תשכח שאפילו בM3 E30 לקחו חלקי מתלים מהE28 בדיוק מהסיבות האלה ולכן בניה של E28 חזקה מאוד מין הסתם תצריך פחות הכנה של הבסיס...

 

 

מקווה שהבהרתי את הדברים באופן טוב יותר :)

אשמח לקרוא עוד על התקדמות הפרוייקט [ולראות תמונות, כמובן]

 

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמידת מרכב מסוים במומנטי פיתול דווקא יכולה להיפגע ממשקל יתר.

תיכנון להקשיח אותו (המרכב) בנקודות הקריטיות ,שימוש בחומרים קשיחים יותר ותצורה המרכב הן הערובה להפחתת העיוותים/דיפורמציות במצבים שונים.

כידוע לך שה-E30 הוצגה לאחר הצגתה של ה-E28 ,מכאן שהתכנון של סדרה 3 טובה יותר כמעט בכל אספקט!

זה מתחיל ממקדם גרר טוב יותר ונגמר בסרחי עודף שונים, ובכלל הבדל מקבל מימד ברור יותר בגירסאות העל של הדור הראשון , כאשר ה-E30 M3 גוברת על ה-E28 M5(מכונית הסלון המהירה ביותר בעולם ,דאז) אפילו ביציבות הכיוונית בקוו ישר.

מועדון BMW ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרוייקט מעניין!

מסתבר שלחברים מהצפון יש ביצים גדולות במיוחד.

 

ואם כבר באיכות השלדה עסקינן, שאלה אחת מעסיקה אותי בהקשר לרכב זה.

כיצד טופלה נקודת התורפה שבין בית הבולם הימני הקדמי לתושבת המצבר? (תושבת אופציונלית).

זו נקודה בדופן הפנימית של המרכב שנוטה לקרוס ולהסדק גם ברכבים סטנדרטיים לחלוטין ובעיקר במשושות הצילינדר.

 

בהצלחה!

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...