Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6427 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רציתי לשאול איזה סוג שמן מנוע מומלץ לשים באוטו הנ"ל ?

יש הצדקה לשים שמן חצי סינטטי או סינטטי מלא ?

נתוניי המנוע : 1998 סמ"ק הזרקה 150K DOHC

צאו מנקודת הנחה שאני לא עושה למנוע חיים קלים...

 

תודה מראש לכל המשיבים...

פורסם

השמנים המומלצים למנוע 2I DOHC שנים 90-92 , ובעצם לכל הגרסאות בשנים 87-92 הם

 

10-40 ו 15-40 - אפשרי חצי סינטטי או רגיל .בד"כ השמן שמילאו במוסכי החברה בישראל .

 

יש אפשרות גם ל 5-40 - המגיע רק כסינטטי מלא - כאן מאוד חשוב מצב בלאי המנוע , אוכל שמן

האם יש נזילות שמן קלות , האם יש שאריות שמן שרוף במנוע .

 

לדעתי מנוע בגיל הזה רצוי 10-40 חצי סינטטי - כפשרה טובה .

ואם יש צריכת שמן או נזילות , לעבור ל 15-40 איכותי , אפשרי גם מינראלי .

 

החשוב טיפול והחלפת שמן ופילטר שמן איכותי בזמן , או כל 10,000 ק"מ .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

חשבתי לשים 5-40 סינטטי מלא ובמידה ואני ישים לב לצריכת שמן גבוהה לעבור לעבור ל-10-40 חצי סינטטי,

השאלה שלי אם יכול להגרם נזק עם אני ישים 5-40 סינטטי מלא

פורסם

סינטטי מלא ממיס משקעים של שמן ישן , מצד אחד הוא מנקה , ומאידך המישקעים יכולים לסתום את משאבת השמן

ויגרם נזק למנוע ,כמו כן המסת מישקעים יכולה לגרום לדחיסה שונה בצילינדרים .

 

אם יגרם נזק אין אפשרות לדעת , תלוי במצב המנוע .

לא רשמתה את מצבו , נקי שמור , נזילות , צורך שמן ( חסר שמן וצריך להוסיף כל כמה זמן )

 

לכן הפשרה הטובה היא ה10-40 החצי סינטטי .

קרא את התשובה הקודמת

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

המנוע עובד בצורה עגולה ושקטה יש לו 144,432 קילומטר קצת מזיע מאטם מכסה שסטומים וקרטר,

מאז שקניתי את הרכב נסעתי בו פחות מ-1000 קילומטר ולכן אין לי מושג לגביי צריכת השמן שלו...

פורסם
המנוע עובד בצורה עגולה ושקטה יש לו 144,432 קילומטר קצת מזיע מאטם מכסה שסטומים וקרטר,

מאז שקניתי את הרכב נסעתי בו פחות מ-1000 קילומטר ולכן אין לי מושג לגביי צריכת השמן שלו...

 

עם סינטטי מלא וצמיגות דקה/נמוכה , סביר שהנזילות יגדלו , גם המנוע עייף קצת , אין צורך ב 5-30,40 .

 

במנועים החדשים , היצרנים דורשים צמיגות מסויימת , אצלך לא צריך את זה , זה יקר ולא תמיד מתאים למנוע

שעבר ק"מ רבים ויש בו בלאי , אין כאן תועלת :idea:

 

החלף את השמן ל 10-40 חצי סינטטי , ולמד את צריכת השמן של המנוע .

אם בכל זאת תהיה צריכת שמן , עבור לצמיגות יותר גבוהה 15-40 .

 

(החלף בהזדמנות את אטמי הקרטר ומכסה השסתומים )

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אל תתחיל לדחוף תוספים שונים למנוע. השמנים האיכותיים היום מגיעים עם כל התוספים שהמנועים צריכים.

לטווח הארוך, יתכן שהתוספים החיצוניים רק יגרמו נזק. (ע"ע שמן דבש).

אתה יכול להשתמש ב-10W-40 איכותי. רק תקפיד על החלפות בזמן ופילטר שמן מקורי.

 

לעזרה נוספת יש את המדריך שמנים של LM:

http://www.liqui-moly.com/liquimoly/web.nsf/id/pa_oil_guide.html

×
×
  • תוכן חדש...