Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6422 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חנן, יש מגוון עצום של תקלות שעם רב מודד אין לך ממש מה לעשות, יחד עם הטכנולוגיה שיש כיום בתחום הסורקים לעיתים זה בדיוק כל מה שדרוש ולא יותר.

ניתוח גרפים של הקלטות נתונים, ביצוע הפעלות או קונפיגורציות שונות , תיכנותי מחשבים ועוד הרבה פעולות שדורשות רק סורק ותו לא.

לעיתים יש גם נוהלי אבחון מושלמים המסתמכים אך ורק על שימוש בסורק, ע"י קריאת נתונים, ביצוע איפוסים/כיולים שונים או קבלת החלטות.

היו ימים שעם רב מודד יכולת לעשות הרבה, ברכב המודרני של היום כבר לא וזאת כמובן מבלי לזלזל בחשיבות הרב-מודד שעדין נחוץ למגוון רחב של בדיקות ברכב והוא כלי בסיסי וחובה בארגז הכלים של המאבחן.

 

ואגב, כוון קורנה פיניון זוהי פעולה פשוטה לביצוע ברוב הסרנים המניעים וכל מכונאי עם רקע של 4X4 או כלים מסחריים יעשה אותה בקלות יחסית.

פורסם
כוון קורנה פיניון זוהי פעולה פשוטה לביצוע ברוב הסרנים המניעים וכל מכונאי עם רקע של 4X4 או כלים מסחריים יעשה אותה בקלות יחסית.

 

 

הלוואי שפעם גם אני אוכל לומר משפט כזה, ועוד להאמין בו. נכון להיום יש רק מכונאי אחד ביקום שאני מכיר ויכול לומר לו למצוא חפיפת שסתומים ולדעת שהוא יצליח. על פעולות מורכבות יותר כגון כיוון קורונה-פיניון אני כבר מעדיף לא לדבר.

 

לגבי הסורקים וחשיבותם, אין בינינו ויכוח, ועדיין עם רוב ככל התקלות החובב יוכל להתמודד עם כלים פשוטים יותר. זו עובדה, לא השערה. יעידו על כך המוני חובבים שעוד לא נזקקו אף פעם לסורק. זה מצב שילך וישתנה עם השנים, כמובן, וככל שהחובבים יצטיידו ברכבים חדשים יותר הם יותר ויותר יזדקקו לכלים מתוחכמים יותר, אבל לגבי הרכבים שגיתאי מדבר עליהם כלים בסיסיים וזולים יעשו את העבודה ב99.99 אחוז מהמקרים.

פורסם

אין לי מושג איזה סוג מכונאים אתה מכיר או מפעיל, אלו שאני מכיר ימצאו לך חפיפת שסתומים, יעשו אוברול מנוע או תיבה ידנית ללא דופי ויכוונו הינע סופי ללא קושי (שזה באמת לא מסובך).

פעם גם היו פותרים תקלות עם פילרגייג', מכוונים מרווח פליטה ומרווח אלקטרודות של מצתים ולא היה צריך יותר מזה כלום.

פורסם
הלוואי שפעם גם אני אוכל לומר משפט כזה, ועוד להאמין בו. נכון להיום יש רק מכונאי אחד ביקום שאני מכיר ויכול לומר לו למצוא חפיפת שסתומים ולדעת שהוא יצליח. על פעולות מורכבות יותר כגון כיוון קורונה-פיניון אני כבר מעדיף לא לדבר.

 

לגבי הסורקים וחשיבותם, אין בינינו ויכוח, ועדיין עם רוב ככל התקלות החובב יוכל להתמודד עם כלים פשוטים יותר. זו עובדה, לא השערה. יעידו על כך המוני חובבים שעוד לא נזקקו אף פעם לסורק. זה מצב שילך וישתנה עם השנים, כמובן, וככל שהחובבים יצטיידו ברכבים חדשים יותר הם יותר ויותר יזדקקו לכלים מתוחכמים יותר, אבל לגבי הרכבים שגיתאי מדבר עליהם כלים בסיסיים וזולים יעשו את העבודה ב99.99 אחוז מהמקרים.

אתה מגזים ומקצין!

וכל הודעה שלך בנושא מרתיחה אותי כי תמיד החובבנים אצלך הם המקצוענים שיודעים עם רב מודד ופטיש 5 קילו לפתור כל תקלה ולאילו המכונאים הם החובבנים שלא יודעים מה זה חפיפת שסתומים ורק מחליפים חלפים לפי סוג התקלה שעל סורק ועל כוון קורונה פיניון לא שמעו מעולם.

סלח שאני אומר לך את זה אבל אנחנו מסתובבים במקומות שונים לגמרי או שאתה סתם משמיץ.

אני מאידך רואה את כל הפשלות הנוראיות שעושים החובבנים/"המקצוענים" שלך ומתקן אותם ואני מדבר איתך על דברים פשוטים כמו הרכבת בלמים או החלפת תיזמון.

ואני רוצה לראות את גיתאי או כל חובבן/"מקצוען" פותר תקלות פשוטות כמו ממיר סתום, בעיות ספיקת דלק, בעיות תיזמון עם רב-מודד, שינסה.

המעניין הוא שלפי דבריך אפשר להסיק שמוסכים היו מזמן צריכים להסגר כי כל עבודה שהם עושים שווה לת*ת והרכב היה מייד נתקע או מתקלקל שוב.

פורסם

יש לי בעיה להרחיב יותר מדי על הנושא, אבל תאמין לי או לא, כמה שזה מרתיח אותך, זה עוד יותר מעציב אותי. אני לא מדבר בסיסמאות, והיום כבר לא ניתן להאשים אותי שאני לא מעורה היטב בתחום הזה. אני כותב מעצבות גדולה עקב דברים שאני רואה ביומיום.

 

אני אחזור על זה שוב, ואני מתכוון לכל מילה ומילה, וזה מנסיון, לא מהשערות ולא מרצון להכפיש מישהו, אלא בעיקר מתסכול. לגיתאי ולעוד עשרות חובבים שאני מכיר אני הייתי יכול לומר בפשטות: "שים לי את בוכנה מס' 3 בחפיפה", לסובב את הגב אליו וללכת בידיעה שזה יתבצע כמו שצריך (ולאוו דווקא בגלל שהם בקיאים בהכול, אלא בעיקר בגלל שאם הם לא היו יודעים הם היו מבררים ובודקים ושואלים ומגיעים אל מקורות המידע הנכונים ואז הולכים ועובדים במדויק ע"פ ההוראות).

יש רק מכונאי אחד שאני מכיר שאני יכול לומר לו את זה באותה רמת בטחון. אני מדבר על מכונאי שנמצא על רצפת המוסך ועובד עם הידיים. אני לא מדבר על דניאל או עליי או אולי עליך, או על מקצוענים אחרים פה שמשמשים כמנהלים במוסך שלהם בגלל רמת הידע הגבוהה שלהם.

פורסם

אתם מערבבים כאן שני נושאים שונים:

  1. קיימת בעיית מקצועיות בענף- אני חושב שאת זה כולם מרגישים ויודעים. כמובן אין זה אומר שאין מספיק מקצוענים בתחום ואין זה אומר שלא משתלם לגשת למקצוען מוכח בנסיבות מסויימות.
  2. אבחון תקלות ללא מכשור רציני- טוב ברמה הפלוסופית נכון, חשוב מהכלי הוא לדעת איך להשתמש בו ( ;-) ). נכון שבעזרת פלוק בלבד אפשר אפילו למצוא תקלות ברמת הרכיב האלקטרוני במעגלים שלמים אם יודעים מה לעשות עם אותו פלוק (דוגמה מעולם האלקטרוניקה). עם זאת להגיד שכשיש לך בעיית זיוף מנוע או נדלקת נורית אזהרה אתה לרוב תמצא את הסיבה ללא סורק זו כבר הגזמה לדעתי.

חנן כל אימת שאתה לא מדבר על זמן שהוא אינסוף (שמספיק לפרק כל יחידה אלקטרונית ברכב ולנסות לבדוק את כל הרכיבים בה) וברור שאתה לא- בזמן של אפילו חודש שיקח לחובבן עם פלוק לעומת שעה שיקח למקצוען בעזרת סורק, גז אנלייזר וכו' אתה בהחלט לא תוכל למצוא את כל התקלות ואפילו לא את רובן, לפחות לא מבלי מידע מקדים כלשהו על תקלה אופיינית או משהו בסגנון.

 

גם אני לא זורק סיסמאות באוויר אלא מדבר מתוך נקודת מבט של חובבן שמבצע הכל לבד ברכב, מתייעץ עם חברים מקצוענים, מבין באלקטרוניקה כמו שאתה יודע, מחזיק את כל ספרות היצרן ו- Third party לרכב שלי ומחזיק כלי עבודה רבים.

פורסם

אביב, זה מצחיק שאתה מנסה לשכנע אותי בנחיצותם של כלי האבחון המקצועיים. הרי בחלק ניכר מיומי מה שאני עושה זה לפתור את ה"ביצים המרובעות" שהמכונאים והמאבחנים או מוסכים אחרים התייאשו מהן. אני כמובן עושה את זה עם כלי אבחון מהשורה האחרונה שיש ליצרנים להציע, ואני האחרון שיזלזל בהם. גם כתבתי קודם שאני לא מפחית מחשיבותם.

 

בוודאי שלא הייתי מציע לגיתאי להצטייד בפלוק ולקרוא לכל מי שיש לו בעיית אבחון קשה להגיע אליו, כי ברור לי שהוא ייכשל כשהוא יקבל לידיו מסה מספיק גדולה של רכבים, שבחלקם יהיו עם תקלות קשות מאוד לאבחון שמצריכות כלים מיוחדים. מי שנמצא במוסך רואה כל-כך הרבה תקלות שהוא עלול לטעות ולחשוב שכל הרכבים מקולקלים, ומי שעושה תפקיד כשלי עלול חשוב שכל הרכבים מקולקלים בתקלות שמצריכות מכשירים יקרים ומלחמת מוחות קשה וממושכת בשביל לפתור אותן.

 

 

 

זה לא המצב האמיתי לבעל הרכב הממוצע. הרכבים כמעט ולא מתקלקלים. כשהם כן מתקלקלים רוב התקלות הן תקלות קלות להבנה ופתרון. ברכבים מהעשור הקודם יש מעט מערכות ממוחשבות ובחלקם הגדול, כמו למשל הסופה של גיתאי, יש לרכב יכולת להציג תקלות על לוח השעונים לאחר שיוזמים את זה אם על ידי קיצור פינים או משחק עם מפסק ההצתה וכו'. מחשב המנוע משתמש במספר חד ספרתי של חיישנים ומפעילים שדי קל לאבחן את רובם בעזרת פלוק. התוצאה של כל מה שכתוב בפיסקה הזו היא שהחובב המתוחכם באחוז מאוד גבוה מהמקרים יסתדר ללא מוסך. אני מחזיק ומתחזק רכבים במצבי צבירה שונים כבר כמעט 30 שנים, גם שלי וגם של אשתי וגם של חברים ומשפחה, ועוד לא נתקלתי בצורך להגיע למוסך. עם זאת, אני בטוח שיגיע היום שבו אני אתקל כן במשהו שאני ארצה בשבילו סורק למשל. בגלל זה כתבתי "רובן ככולן" ולא כתבתי "כולן". מאגר המידע שלי בנושא הזה כולל הרבה מאוד חברים חובבים שגם הם מחזיקים במשך שנים ברכבים שונים ומשונים, מתוחכמים במידה כזו או אחרת, וגם הם לא נזקקים לשירותי מוסך.

 

אפשר לעשות גם כאן סקר קצר ותראו שאני צודק. תשאלו את אביב, מרק, דניאל, דנידין, רון, אורי כמה פעמים הם נזקקו ללכת למוסך ולשלם כסף עבור סריקת תקלות ואבחון ברכבים הפרטיים שלהם. אני מהמר שהממוצע של התשובות שלהם יעמוד על הרבה מתחת לפעם אחת לכל אחד, בכל ההיסטוריה המוטורית שלו. זה יצא יותר קרוב לאפס, אני מעריך.

 

אגב, כדאי להבהיר כאן עניין מסוים, שכביכול שייכו אותי אליו שלא בצדק. אני לא נציג החובבים באופן כללי , אבל אני בוודאי לא נציג החובבים שעברו מבחן תיאוריה בגיל 17 החליטו שהם יודעים מה זה רכב והסתערו עליו עם סט של מפתחות פתוחים. מאז ומתמיד עודדתי חובבים לעבוד על הרכב שלהם בעצמם, אבל זה תמיד היה בצירוף הנחייה חד-משמעית לעבוד על הרכב רק בליווי צמוד של ספרות, בהקפדה מוחלטת על ההוראות, בשימוש בכלים נכונים ובחקירת הנושא לעומק היכן שמשהו לא ברור. כשאני נכשלתי בעבודה על רכב זה היה כי לא הקפדתי על הכללים האלה. אני בטוח שהרכבים ההרוסים שהגיעו אל דנידין הובאו אליו ע"י חובבים שעבדו עליהם בצורה שנוגדת את הכללים האלה, ואני יודע מנסיון שכשמכונאים כושלים בעבודתם זה בגלל שגם הם לא הקפידו על ההנחיות האלה.

פורסם

רק נעלמתי לשישי-שבת והגזרה מתחממת...

 

אני חושב שחנן ממצה את העניין בצורה המדוייקת ביותר, גם בשמי. ואם חנן, כמי שפירק מנוע בגיל 13 ועובד היום במקום מכובד מאד בתחום המכונאות אומר את הדברים כך, אז לי לא נותר אלא להודות לו על הייצוג ההולם ולשתוק.

 

למרות חשיבות הדיון המשני שנפתח פה - ושהיה מתחייב בדיעבד כדי לעמוד על הגישות השונות לאיבחון ופתרון תקלות ברכב - ברשות החברים המלומדים פה אשמח לחזור אל הדיון העיקרי, והוא כללים לאיבחון תקלות בעזרת מכשיר 4/5 גזים ורב-מודד בלבד (אני יכול לשמוע עכשיו כמה מומחים חורקים שיניים למשמע המילה "בלבד", ובכל זאת, תתגברו חבר'ה, ולא, זאת לא חובבנות במובן השלילי שלה...). מבחינתי זה יכול להיות ניתוח של תוצאות שונות ברכבים בעלי קונפיגורציות שונות (עם/בלי ממיר, הזרקה 'רגילה'/ישירה וכו') ורשימת תקלות אפשריות עבור כל קומבינציית גזים אפשרית, מעין בד"ח למי שמכיר מהשיריון או חה"א.

 

מי מרים את הכפפה? דני? דניאל? דנידין? אחרים מהתחום? (איך זה ששמו של כל מי שמבין בדיאגנוסטיקה מתחיל בדני? :lol:)

 

שבוע טוב

גיתאי

"סוויץ' בראש" - מכונאות רכב לחובבים | www.switch-barosh.com

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

סליחה על ההקפצה... אבל ננצל את נושא השירשור המקורי.

 

1.איך בדיוק מחשב מכשיר ה-4/5 גזים את יחס האוויר/דלק (או למבדה)? אני מתכוון אילו גזים ובאילו ערכים/יחסים "נכנסים" כ- INPUT כדי לאפיין את היחס הנ"ל?

מבין HC CO O2 CO2 (ו- NOX) , באלו מתחשבים בעת קביעת הייחס?

 

2.נניח שהתערובת סטוכיומטרית ונאמר שהממיר הקטליטי תקול או נותק לגמרי לצורך העניין, יהיו שינויים בכמויות כל הגזים (לעומת מצב תקין- שבו יש בעירה משנית), השינויים האלה לא יובילו לשתי קריאות שונות של התערובת ? שהרי התערובת לא השתנתה כלל רק המצאותו של ממיר קטליטי!

פורסם
סליחה על ההקפצה... אבל ננצל את נושא השירשור המקורי.

 

1.איך בדיוק מחשב מכשיר ה-4/5 גזים את יחס האוויר/דלק (או למבדה)? אני מתכוון אילו גזים ובאילו ערכים/יחסים "נכנסים" כ- INPUT כדי לאפיין את היחס הנ"ל?

מבין HC CO O2 CO2 (ו- NOX) , באלו מתחשבים בעת קביעת הייחס?

 

2.נניח שהתערובת סטוכיומטרית ונאמר שהממיר הקטליטי תקול או נותק לגמרי לצורך העניין, יהיו שינויים בכמויות כל הגזים (לעומת מצב תקין- שבו יש בעירה משנית), השינויים האלה לא יובילו לשתי קריאות שונות של התערובת ? שהרי התערובת לא השתנתה כלל רק המצאותו של ממיר קטליטי!

1) חישוב הלמדה מתבצע משקלול של כל תוצאות גזי הפליטה, מחשבון למדה תמצא כאן.

2) זה לא חשוב אם יש ממיר או אין, אם התערובת תקינה אז הלמדה יראה 1.

×
×
  • תוכן חדש...