Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה בחיישן המאפ סנסור


עופר106R16V
שימו לב! השרשור הזה בן 7486 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם בעקבות הצילצולים החזקים שנוצרו אצלי באוטו הייתי היום במוסך לראות ממה זה נובע.

 

טוב אחריי חיבור למחשב ישר עלו על התקלה חיישן המאפ סנסור לא תקין.

 

אמרתי ישר לא יכול להיות החלפתי אותו בדיוק לפני שנה :shock:

 

הייתי בהלם ממש מוחלט לא הגיוני שאחרי שנה שהחלפתי עוד פעם זה קורה לי שוב :cry:

 

הדבר הקטן הזה עולה אלפיה :shock: אני פשוט לא מבין איך זה הגיוני.

 

גילו גם בריחת אוויר מהמזרקים ותושבת גיר פגומה כל זה תוקן למרות שזה יחסית הרבה עבודה להחליף גומיות של המזרקים היה צריך להוציא את הסעפת יניקה.

 

טוב אחרי שכל זה תוקן(חוץ מהחיישן) אמרו לי שיכול להיות שזה רק בגלל הבריחת אוויר שהיתה לי,ובגלל זה המחשב ראה שיש בעיה בחיישן.

 

בכל מקרה אמרו לי לפני שיצאתי שאם האוטו ימשיך לצלצל צריך להחליף את החיישן.

 

אני כמובן אם המזל הנאכס שלי האוטו עדיין ממשיך לצלצל :x

 

זה פשוט מעצבן לאללה לשלם עוד אלף בשביל החיישן המסריח הזה :mad:

 

אני ישמח מאד אם תוכלו לעזור לי למצוא חיישן חדש בזול אולי יש יבואן של זה ולא חייב לקנות ממוסך.

 

אשמח מאד לקבל עזרה ממכם כי ממש אין לי תקציב בשביל השטויות האלה.

 

ועוד דבר קטן וחשוב אם אני ימשיך לנסוע תקופה קצרה בחיישן הנוכחי יכול להיות נזק כלשהו :?:

 

תודה לעונים וכוס עמק כל הצרפתים :x

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בכל ה106 הוא דומה?

 

אני הבאתי בזמנו חיישן ב280 ש"ח מפירוק (סקסו 2002)

 

תנסה גם בלדיקו חיישן של בוש, לדעתי יצא יותר זול.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם בעקבות הצילצולים החזקים שנוצרו אצלי באוטו הייתי היום במוסך לראות ממה זה נובע.

 

טוב אחריי חיבור למחשב ישר עלו על התקלה חיישן המאפ סנסור לא תקין.

 

אמרתי ישר לא יכול להיות החלפתי אותו בדיוק לפני שנה :shock:

 

הייתי בהלם ממש מוחלט לא הגיוני שאחרי שנה שהחלפתי עוד פעם זה קורה לי שוב :cry:

 

הדבר הקטן הזה עולה אלפיה :shock: אני פשוט לא מבין איך זה הגיוני.

 

גילו גם בריחת אוויר מהמזרקים ותושבת גיר פגומה כל זה תוקן למרות שזה יחסית הרבה עבודה להחליף גומיות של המזרקים היה צריך להוציא את הסעפת יניקה.

 

טוב אחרי שכל זה תוקן(חוץ מהחיישן) אמרו לי שיכול להיות שזה רק בגלל הבריחת אוויר שהיתה לי,ובגלל זה המחשב ראה שיש בעיה בחיישן.

 

בכל מקרה אמרו לי לפני שיצאתי שאם האוטו ימשיך לצלצל צריך להחליף את החיישן.

 

אני כמובן אם המזל הנאכס שלי האוטו עדיין ממשיך לצלצל :x

 

זה פשוט מעצבן לאללה לשלם עוד אלף בשביל החיישן המסריח הזה :mad:

 

אני ישמח מאד אם תוכלו לעזור לי למצוא חיישן חדש בזול אולי יש יבואן של זה ולא חייב לקנות ממוסך.

 

אשמח מאד לקבל עזרה ממכם כי ממש אין לי תקציב בשביל השטויות האלה.

 

ועוד דבר קטן וחשוב אם אני ימשיך לנסוע תקופה קצרה בחיישן הנוכחי יכול להיות נזק כלשהו :?:

 

תודה לעונים וכוס עמק כל הצרפתים :x

 

היי עופר.

 

לא כוסעמק על כל הצרפתים (החלק שהלך לך גרמני) ולא כוסעמק על אף אחד.

 

קודם כל- להבא אל תיתן למוסך להחליף לך גומיות מזרקים.אפשר לעשות את זה בבית עם קצת סבלנות והודעה פרטית.קל למוסך לקחת על זה שעתון (יקר) וביננו - זה גם נשמע מאוד מפחיד - "יש לך בעייה חמורה במזרקים שדורשת פירוק סעפת".

על חלב שפוך לא בוכים אבל תכל'ס גומיות עולות בערך 15 שקלים.פירוק סעפת לוקח חצי שעה וקל לביצוע.להבא תתייעץ.

 

שנית - למה הם לא יודעים עדיין אם זה החיישן? להגיד "תחליף אם זה ימשיך לצלצל" זה כסת"ח- אתם המוסך.לכם יש את הציוד הדיאגנוסטי.אז אתם תבררו בדיוק מה הבעיה.

לשלוח אותך לדרכך ולהגיד ש"אם זה לא מה שהחלפנו אז זה מאפ"- זו גישה ממש חובבנית (מי המוסך?????).

 

שלישית - מה עיניין מחת לת**? תושבת גיר לא קשורה לכלום.הם עובדים על עיקרון הסופרמארקט - באת כי קראת שקורנפלקס עולה 15 שקל- אבל קנית חצי סופר "כי אתה כבר שם". זה לא לעיניין.הרי הם יודעים היטב שאתה אוהב את האוטו ולכן תחליף.אני שונא את הטלפון שמקבלים שעה שעתיים אחרי שהאוטו הולך למוסך - "גילינו משהו חמור".אני תמיד אומר להם לא לגעת.שיחפשו.אני אסדר לבד.

 

ד"א - עצם העובדה שאתה רואה פירוק סעפת כ"יחסית הרבה עבודה" מראה מה גישת המוסך.כי,ביננו,פירוק סעפת זה שטויות.שמונה ברגים.רק המוסך יכול לתאר את זה כ"הרבה עבודה".אם אני עושה את זה בחצי שעה,מכונאי פיז'ו עושה את זה בעשר דקות.

 

עוד לא ציינת - מי המוסך?

 

רביעית - אל תחליף עדיין כלום.גומיות מזרקים,ד"א, לא קשורות לצילצולים בשום צורה,אבל זה לא קשור.המאפ סנסור של הראלי זהה לזה של ה306 XT שמונה שסתומים,אז תתחיל לחפש בפירוק.זה יעלה בערך 300 שקלים.אל תגיד "ראלי"-אלא אם בא לך לראות בעל פירוקיה עם סימני $$ קטנים מנצנצים בעיניים.

 

מעבר לזה- מי קונה חלקים בארץ?? יש רוברטו. הכל אצלו עולה 60%.תריץ חיפוש.

 

היום,במפגש,תאתר מישהו עם ראלי (אני יודע.זה קשה,אבל אני סומך עליך) ותיקח לו את המאפ לעשר דקות.כל אחד ייתן לך מאפ בכיף.זה כולה קופסה קטנה יותר מקופסת גפרורים שיושבת על בראקט ליד קיר האש.נתק את הואקום וגמרנו.

 

נתק את המצבר שלך לחצי שעה,תרכיב את המאפ וסע לחצי שעה.אם זה עדיין מצלצל,זה לא המאפ. אם הבעייה נפתרה,זה המאפ.

 

אחרון- מתחת לג'נראל פארט בשונצינו יש חנות שעובדת עם רכיבי הזרקות.יש להם מאפים במחיר נמוך משמעותית מזה שציינת.

 

 

 

 

 

בהצלחה.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תומר תודה רבה אני יסתדר אם מה שאמרת.

 

ואם בכל זאת אני לא יצליח להשיג בזול את החיישן אני יהיה איתך בקשר לגבי החיפוש.

 

 

 

לגבי המוסך עדיף שאני לא יגיד את השם כי בכל זאת כל מה שצינת יכול להיות שאתה צודק.

 

אבל לגבי התושבת גיר זה לא משהו שהם המציאו אני אמרתי להם שיש נקישות בזמן תחילת הנסיעה ושיבדקו את התושבות.

 

 

אגב אם אני יגיד לך מי המוסך ומי עזר לי בכל זה אני חושב שתתפלא כי בכל זאת זה בחור שלדעתי הוא הטוב ביותר שיש

 

אז רק בהודעה פרטית אני יגיד לך אם אתה בכל זאת רוצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גומיות מזרקים,ד"א, לא קשורות לצילצולים בשום צורה,אבל זה לא קשור

 

 

רגע.... גומיות מזרקים יבשות וחדירה של אויר דרכן לסעפת היניקה עלולה להוריד את הוואקום ולשבש את הקריאה של ה MAP סנסור.

אי לכך, תומר, אם ל MAP סנסור יש קשר לתערובת - אין סיכוי ש MAP מקולקל (או "קריאה" לא נכונה של ה MAP עקב חדירת אויר לסעפת היניקה) יגרום לתערובת עניה מידי ? (מה שבהחלט עלול לגרום לצילצולים)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גומיות מזרקים,ד"א, לא קשורות לצילצולים בשום צורה,אבל זה לא קשור

 

 

רגע.... גומיות מזרקים יבשות וחדירה של אויר דרכן לסעפת היניקה עלולה להוריד את הוואקום ולשבש את הקריאה של ה MAP סנסור.

אי לכך, תומר, אם ל MAP סנסור יש קשר לתערובת - אין סיכוי ש MAP מקולקל (או "קריאה" לא נכונה של ה MAP עקב חדירת אויר לסעפת היניקה) יגרום לתערובת עניה מידי ? (מה שבהחלט עלול לגרום לצילצולים)

 

איציק

איציק יגאון!!!

איך חשבת על זה לעזאזל פשוט גאון!

באמת האם הMAP SENSOR קשור לתערובת?

איציק ואם אתהצודק אתה מוציא את המוסך שקרנים כי לא באמת צריך להחליף MAP SENSOR?

סליחה מראש אם אני כותב דברים שאין לי מושג בהם... אני פה בשביל ללמוד....

(לא הביישן למד..)

מאור.

הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(או "קריאה" לא נכונה של ה MAP עקב חדירת אויר לסעפת היניקה) יגרום לתערובת עניה מידי ? (מה שבהחלט עלול לגרום לצילצולים)

 

איציק

 

FYI חדירת אויר לסעפת היניקה יגרמו לקריאת וואקום נמוכה ולתערובת עשירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן.

 

 

כמויות האויר אשר חודרות דרך גומיות המזרקים מינוריות.בטח בהשוואה לכמויות אשר חודרות דרך מע' היניקה של הרכב עצמו.גם אין להן השפעה על הואקום,שנותן למאפ בסיס לקריאת נתונים.אם החור היה גדול,ניחא.אבל מכיוון שהחלפתי אצלי את הגומיות כמה פעמים- הכמויות לא יכולות להשפיע בכלל על הואקום.

 

המאפ סנסור מתרגם נתוני ואקום ואין לו דרך להיות מושפע מדליפת אויר מינורית לתאי השריפה-הרי לתאים נכנס די והותר אויר דרך מע' היניקה של הרכב.

 

צילצולים לא נובעים מעוני או עושר של תערובת.ניתן ליסוע על תערובת עניה ועשירה ללא כל בעיה- חיישן הנקישות של הרכב ייטפל בצילצולים.

 

(אבל כשהמאפ תקול,המחשב עשוי לתת נתונים שיגרמו להזרמת עודף דלק,שיגרום להצפה,עושר יתר של תערובת ופיוח פלאגים ותאי שריפה).

 

עושר תערובת לא משפיע על יחס דחיסה או על נקודת הדטונציה של התערובת- כלומר אין השפעה על סדר ההצתה(פעולה שאכן מתבצעת דרך המאפ).א-ב-ל המאפ כן משפיע על עושר התערובת (מה בא קודם...הביצה או השערות..)

 

מה כן? המאפ אכן משפיע על קידום ואיחור ההצתה.הנתונים השגויים שהוא נותן,כנראה עקב תקלה,גורמים לאי סדירות בהצתה (יותר מדי איחור)-מה שגורם להצתה לפני הזמן (או דטונציה)-זו תופעת ה"צילצול".

 

בכל מקרה- אני תקוע כרגע אצל ההורים שלי- אבל בטח השגת מישהו במפגש שנתן מאפ- וראיתם מה התקלה.

 

שכחתי לגמרי- אפרופו מה שאיציק הזכיר- בדקת את צינורות הואקום של האוטו?

כשהם סדוקים חודר אויר למערכת והתערובת עשירה מדי.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, עניין ה MAP היה מובן לי עוד ממקודם (קריאת וואקום גבוהה = סרק = תערובת בהתאם-> מעט דלק יחסית, קריאת וואקום נמוכה = האצה/נסיעה = תערובת בהתאם -> יותר דלק).

 

מה לגבי:

צילצולים לא נובעים מעוני או עושר של תערובת.ניתן ליסוע על תערובת עניה ועשירה ללא כל בעיה- חיישן הנקישות של הרכב ייטפל בצילצולים.

אני חושב שהנושא שנוי במחלוקת.

כמות קטנה של דלק תתחמם יותר מהר ובהחלט קיים סיכוי שהיא תתלקח מעצמה ללא תלות במערכת ההצתה של הרכב, מה שכן יגרום לצילצולים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמות קטנה של דלק תתחמם יותר מהר ובהחלט קיים סיכוי שהיא תתלקח מעצמה ללא תלות במערכת ההצתה של הרכב, מה שכן יגרום לצילצולים.

 

איציק

 

:lol::lol:

 

זה כולה 106.לא רכב שגודש או מגיע לטמפ' שריפה היסטריות.

 

(סליחה עופר)

 

אלה מזרקים פיצפונים וכמויות הדלק לכאן או לכאן מינוריות לחלוטין.זה לא מה שיעשה הבדל בין צילצולים לעבודה חלקה.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמות קטנה של דלק תתחמם יותר מהר ובהחלט קיים סיכוי שהיא תתלקח מעצמה ללא תלות במערכת ההצתה של הרכב, מה שכן יגרום לצילצולים.

 

איציק

 

:lol::lol:

 

זה כולה 106.לא רכב שגודש או מגיע לטמפ' שריפה היסטריות.

 

(סליחה עופר)

 

אלה מזרקים פיצפונים וכמויות הדלק לכאן או לכאן מינוריות לחלוטין.זה לא מה שיעשה הבדל בין צילצולים לעבודה חלקה.

 

אני לא שולל את מה שאתה אומר, רק שלפי ניסיון ולפי מידע מהאינטרנט, הסיבות לדטונציה הם בראש ובראשונה תערובת עניה, פיח בבית השריפה, אוקטן נמוך מידי וההמשך ידוע... (תזמון הצתה וכד').

אם נתחשב בעובדה שמדובר ברכב לא חדש, שהספיק לצבור פיח בבית השריפה והמזרקים שלו כבר לא מאמתים את נתון הספיקה המקסימלי שלהם, זה בהחלט ייתכן - במיוחד אם תקח בחשבון את הדלק הלא איכותי בעליל שיש לנו כאן בארץ.

 

זה מזכיר לי מקרה מלפני מספר שנים:

להבדיל אלפי הבדלות ועל משקל שונה לגמרי (קרבורטור מול הזרקה), חבר שבבעלות אבא שלו סובארו לאונה ישנה סבל מצליצולים מהמנוע בעיקר בעליות ובמאמץ, שום שינוי בתזמון לא פתר את הבעיה. במוסך המרכזי בהרצליה לא נגעו בכלל בהצתה ומייד פירקו את הקרבורטור לצורך ניקוי. מיותר לציין שזה פתר את הבעיה כליל.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב קודם כל לגבי הצינורות הם בסדר.

 

ותומר במפגש לא הייתי היום אז לא יכלתי לעשות בדיקה.

 

אבל יש משהו מוזר שגילתי עכשיו שהזזתי את הצינורות אוויר של הפילטר ראיתי צינור אחד לא מחובר :? פשוט אין לי מושג מאיפה זה בא אבל זה לא היה שם קודם לכן.

 

אני בטוח שבמוסך שחכו להחזיר את הצינור עשיתי בדיקה שהמנוע דולק ושסתמתי את הצינור האוטו נכבה.

 

לדעתי זה הצינור של המנוע צעדים נסתי לחפש לאיפה לחבר אבל פשוט לא מצאתי.

 

הצינור הזה צץ לו ככה פתאום ואין לי מושג איפה הוא צריך להתחבר.

 

אני יעלה תמונה מחר שתראו על מה אני מדבר. היום כבר החשיך ולא הספקתי.

 

אני מאמין שביום ראשון אני יסדר את כל הבאלגן הזה ואני יעדכן אותכם במה שקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאפ סנסור מתוצרת magneti marelli ומיוצר בארה"ב, אגב נחשב לאמין.

לצורך פירוק המזרקים (החלפת O רינגים) אין צורך בפירוק סעפת היניקה, יש לנתק את חליל הדלק מ-2 צינורות, צינור אספקת הדלק והצינור המוביל לקאניסטר.

וכמובן שיחרור הברגים שמאבטחים אותו לסעפת היניקה.

 

בריחת וואקום מסעפת היניקה/צינורות/מזרקים תיגרום לקריאות שגויות מהמאפ סנסור, שוב תלוי במידת הדליפה, אם הדליפה קטנה אז כמו שתומר ציין זה זניח.

 

ראשית תטפל בהחלפת ה-O רינגים הבלויים במזרקים, אם הבעיה עדיין קימת תפעל ע"פי עצת תומר

תשיג מחבר (לא אמורה להיות בעיה) לכמה דקות מאפ סנסור תקין ותבצע נסיעת מבחן, אם הבעיה נפתרה נותר לך לרכוש מאפ חדש/משומש.

בהצלחה.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעקוב אחרי הצינור , תראה לאן צידו השני מתחבר ... אני מאמין שזה מידע שיוכל לעזור לחבר'ה כאן לעזור לך .

"...You CanT Make a Hoe a House Wife"

Dr. Dre , 2001

 

דוד גודלי , תעשה לי ילד פג !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7486 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...